Skocz do zawartości

Temperatura silnika


Bartekfi

Rekomendowane odpowiedzi

kurde mnie się już zagotował płyn (po zidentyfikowaniu że go brakuje oczywiście dolałem), czy to znaczy, że muszę te uszczelki wymienić czy tylko sprawdzić?

 

Na moje oko, to nie wymieniaj od razu bo na 99% będzie OK. Po wymianie chłodnicy wlej najpierw zamiast płynu wodę (aby wszystko było tiptop, to możesz się pokusić o destylowaną), przejedź się normalnie, jak wszystko gra wymień na właściwy płyn.

Tylko za długo (chodzi mi o tygodnie, bo kilka dni to no problem) na czystej wodzie nie jeździj, bo uszczelki jej raczej nie lubią, no i jeszcze może jakiś przymrozek się trafi.

ok, jutro chłodnica idzie do wymiany więc zrobię tak jak mówisz i zobaczymy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 miesiące temu...

stojąc dziś godzinę w korku, z włączoną klimatyzacją, co jakiś czas podjeżdżając co 10 metrów, zobaczyłem jak wskazówka temperatury idzie w górę:

 

tempxe2.th.jpg

 

zwykle jest położona tak jak niebieska kreska...

 

dalej się nie wychyliła - wyłączyłem klimę, korek się rozładował, po paruset metrach wskaźnik opadł.

 

pytanie:

jak odczytywać wskaźnik? ile stopni oznacza pierwsza kreska a ile druga a ile czerwone pole?

do którego momentu jest OK? w którym momencie należy zjechać na pobocze :neutral: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do którego momentu jest OK?

Ja bym panikowal, gdyby wskazowka byla w polowie drogi, miedzy ta kreska, a czerwonym polem.

w którym momencie należy zjechać na pobocze

Zjechane na pobocze chlodzenia nie poprawi...Sam nie wiem co zrobic? Wylaczyc silnik?

 

A tak przy okazji, to czy ktos z Was uzywal plynow do chlodnicy (w Subaru) typu antifreeze/coolant?

Uzywalem tego w Mercedesie (objawy takie jak u ssz zniknely od razu) oraz w Jeepie.

Ale nie wiem, jak system chlodzenia Subaru toleruje takie rzeczy?

Niestety, nie moge sobie teraz przypomniec nazwy konkretnego produktu - jest na "P" i opakowanie ma zolty kolor.

 

[ Dodano: Wto Cze 17, 2008 2:56 am ]

do którego momentu jest OK?

Ja bym panikowal, gdyby wskazowka byla w polowie drogi, miedzy ta kreska, a czerwonym polem.

w którym momencie należy zjechać na pobocze

Zjechane na pobocze chlodzenia nie poprawi...Sam nie wiem co zrobic? Wylaczyc silnik?

 

A tak przy okazji, to czy ktos z Was uzywal plynow do chlodnicy (w Subaru) typu antifreeze/coolant?

Uzywalem tego w Mercedesie (objawy takie jak u ssz zniknely od razu) oraz w Jeepie.

Ale nie wiem, jak system chlodzenia Subaru toleruje takie rzeczy?

Niestety, nie moge sobie teraz przypomniec nazwy konkretnego produktu - jest na "P" i opakowanie ma zolty kolor.

 

[ Dodano: Wto Cze 17, 2008 2:56 am ]

do którego momentu jest OK?

Ja bym panikowal, gdyby wskazowka byla w polowie drogi, miedzy ta kreska, a czerwonym polem.

w którym momencie należy zjechać na pobocze

Zjechane na pobocze chlodzenia nie poprawi...Sam nie wiem co zrobic? Wylaczyc silnik?

 

A tak przy okazji, to czy ktos z Was uzywal plynow do chlodnicy (w Subaru) typu antifreeze/coolant?

Uzywalem tego w Mercedesie (objawy takie jak u ssz zniknely od razu) oraz w Jeepie.

Ale nie wiem, jak system chlodzenia Subaru toleruje takie rzeczy?

Niestety, nie moge sobie teraz przypomniec nazwy konkretnego produktu - jest na "P" i opakowanie ma zolty kolor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak odczytywać wskaźnik? ile stopni oznacza pierwsza kreska a ile druga a ile czerwone pole?
idąc od dołu czyli C do góry czytałbym tak: C=50st., 70st., 90st., czerwone pole to 110-120st.

 

w którym momencie należy zjechać na pobocze
Ja bym wyłączył silnik w momencie gdy wskazówka dochodzi do 100st. ale starać się nie przekroczyć tej wartości żeby się płyn nie zagotował. Zjechać na pobocze wyłączyć silnik, otworzyć maskę i sprawdzić węże chłodnicy górny i dolny który jest zimny a który gorący i czy są twarde czy miękkie: to nam da wiele informacji na temat pracy termostatu.

 

jest na "P" i opakowanie ma zolty kolor
Prestone?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli tak :?: :

 

50___70___90___110

 

czyli zazwyczaj mam gdzieś około 80st ?

a w korku podskoczyło do 90st ?

 

PS. czy takie skoki to prawidłowe działanie układu chłodzącego czy raczej układ chłodzący powinien nie dopuszczać do skoków temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej byłoby chyba wyjechać z korka i spokojną jazdą schłodzić auto... oczywiście w korkach nie ma na to szans.

są na to szanse i to całkiem realne (choć mało przyjemne):

 

gdy wskazówka oscyluje w okolicach czerwonego pola, otwieramy okna, włączamy ogrzewanie na MAX i nawiew na MAX - temperatura silnika spada a nasza wzrasta - przetestowane w passacie w 40 stopniowym upale i korku na M25 :)

 

ps. jeśli ktoś ma uczulenie na saunę niech nie stosuje ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawnymi czasy aby zbic temperature wlaczalo sie na maksa ogrzewanie i dodawalo gazu aby pompa wody mogla szybciej przegonic plyn chlodzacy przez uklad chlodzenia, wylaczalo niepotrzebne odbiorniki pradu, zgaszzenie silnika to IMO zly pomysl bo bezwladnosc cieplna bloku silnika jest duza i gdy tylko ustanie cyrkulacja plynu w ukladzie to temp pojdzie jeszcze bardziej w gore.

 

powyzszy sposob praktykowalem dawno temu w autach o przestarzalej konstrukcji - typu lepold czy bandzior :mrgreen:

 

zawsze mozna tez wylaczyc zaplon - wskazowka od razu opadnie do zera :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli zazwyczaj mam gdzieś około 80st ?

a w korku podskoczyło do 90st ?

temperatura pomiędzy 80-90st. to prawidłowy zakres temperatury pracy silnika. Jeśli przekracza 95 i zbliża się do 100 to trzeba poszukać przyczyny - najczęściej jest to termostat, awaria wentylatora chłodnicy, lub wyciek płynu chłodniczego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno:

popatrzyłem sobie na silnik kiedy jest gorący (wskaźnik połowa skali) i pracujący

no i są 2 wentylatory: ale co jakiś czas włącza się tylko jeden :shock:

tak na 30 sek, potem odpuszcza i tak w kółko...

 

a ten drugi to co - zepsuty czy raczej przeznaczony na specjalne okazje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Subaru temp. wody nigdy nie powinna się podnosić powyżej połowy skali.

ownermanualtempzg5.png

 

nic już nie kumam...

normal operating range - to według producenta cała skala

 

PS. chyba mnie wypaczył wątek o przegrzewaniu silników 2,5T :oops: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba mnie wypaczył wątek o przegrzewaniu silników 2,5T

 

Zdecydowanie.

 

W gorąc dzień, w korku, takie podniesienie się temperatury jest chyba normalne. Szczególnie, że

 

po paruset metrach wskaźnik opadł

 

czyli termostat zadziałał poprawnie 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Subaru temp. wody nigdy nie powinna się podnosić powyżej połowy skali.

Fakt. To nie jest Opel.

Takie podchodzenie temperatury zakonczylo sie u mnie w Legacy wymiana uszczelek. Notabene silnik tez 2,5 - tyle, ze z pamietnych lat 1994-98 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, po prostu ten wskaźnik to można sobie odpuścić jezlei chodzi o pokazywanie czegokolwiek w górę. Na kompie widać znaczne wahania temperatur a on stoi w miejscu.

 

Ale chyba nie jest to regułą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Subaru temp. wody nigdy nie powinna się podnosić powyżej połowy skali.

u mnie to samo

stalem w takich korkach jak piszesz ssz nie raz i nie 2

zawsze wskazowka w tym samym miejscu, nigdy nie ruszyla sie z miejsca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, po prostu ten wskaźnik to można sobie odpuścić jezlei chodzi o pokazywanie czegokolwiek w górę. Na kompie widać znaczne wahania temperatur a on stoi w miejscu.
To może zamontować dodatkowy wskaźnik temperatury wody tylko gdzie wstawić czujnik żeby dobrze pokazywał co się dzieje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, w każdym Subaru jakim jeździłem z komputerem tak jest. Wskaźnik stoi w miejscu gdzieś tak od 75 stopni do 120 wg. czujnika temp ECU (strzelam z głowy dokładne liczby trzeba by sprawdzić). Naturalne jest że musieli jakoś odfiltrować normalne wahania temp silnika podczas pracy bo kierowca by się stresował jakby mu wskaźnik szedł w górę podczas każdego większego przyspieszania, ale tutaj jest to przesadzone.

 

Raz jechałem Foresterem w którym ECU widziało 135 stopni, a po lekkim odwinięciu spalanie stukowe było słychać nieuzbrojonym uchem, a wskaźnik nadal był na "Norm".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...