Jump to content

Outback 2.5i modifikacje silnika ??????????


Harvester

Recommended Posts

Witam wszystkich użytkowników forum. Całkiem niedawno dostałem samochód swojej wymarzonej marki, jednak moc jaką generuje silnik jest raczej średnio zadowalająca. Mówiąc ściślej moc jest raczej ok (166KM) ale w mojej opini raczej średnio przekłada się ona na osiągi. Takie wrażenie odnoszę pewnie przez raczej przeciętną automatyczną skrzynie biegów.

 

Moje pytanie jest - Czy w sposób nie ingerujący zbytnio w silnik jest możliwe podniesienie mocy do około 190-200 KM ??? Jeżeli tak jakie firmy się tym zajmują i w jakim przedziale cenowym takie modyfikacje są dostępne ??? Czy standardowe części silnika są w stanie wytrzymać taką moc ???

 

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy w Polsce są oferowane elementy stylistyczne do Outbacka z pakietu STi (poniważ tu gdzie mieszkam nie są i ciężko mi się rozeznać). Moje auto to rocznik 2007 na automacie. Silnik 2.5i całkowicie seryjny jak do tej pory.

 

Proszę was użytkownicy forum o pomoc z racji tego że podejrzewam że wy jesteście bardziej obeznani z marką a także mieszkacie w Polsce gdzie auto będzie dopiero w lipcu 2008. Póki co używam go za granicą w miejscu gdzie raczej bał bym się go oddać w ręce "tunningowców"

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Witam,

widzę, że tam gdzie mieszkasz całkiem nizłe auta rozdają...

no i pogoda chyba lepsza niz u nas? :wink:

Moje pytanie jest - Czy w sposób nie ingerujący zbytnio w silnik jest możliwe podniesienie mocy do około 190-200 KM ??? Jeżeli tak jakie firmy się tym zajmują i w jakim przedziale cenowym takie modyfikacje są dostępne ??? Czy standardowe części silnika są w stanie wytrzymać taką moc ???
Nie jestem specjalistrą od silników, ale nie sądzę, żeby taka modyfikacja była prosta.

Być może już prościej byłoby wymienić silnik na 3.0.

 

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy w Polsce są oferowane elementy stylistyczne do Outbacka z pakietu STi (poniważ tu gdzie mieszkam nie są i ciężko mi się rozeznać). Moje auto to rocznik 2007 na automacie. Silnik 2.5i całkowicie seryjny jak do tej pory.
Nigdy się nie spotkałem z elementami STi do Outbacka.

Widzisz - to jest samochód dla gentelmanów (wiem, bo jeździłem Outbackim 2.5 przez dwa lata :razz: ), raczej niż dla tunerów. Wyścigówki z niego nie zrobisz.

:grin:

Link to comment
Share on other sites

haha, nie chodzi mi żeby przerobić go na samochód wyścigowy :P Określiłbym to mainem raczej "nieznacznej poprawy osiągów". Haha, wymiana silnika nie wchodzi raczej w grę bo to jednak za dużo zachodu, no i silniczek drogi...

 

Próbowałem się już dowiadywać w jaki sposób podnieść nieznacznie moc silnika ale raczej żadna z nich nie przyniesie porządanych efektów w przypadku mojego silnika. Chip (z tego co wiem) nie podnosi znacząco mocy w przypadku silników wolnossących.... Jakiś wydech czy coś w tym stylu to raczej chyba zabawki dla panów z BMW...... Nie znam się na rzeczach typu filtry powietrza lub jakieś przeprogramowanie pracy silnika..... A co powiecie państwo np. na jakieś małe Turbo od HKS ?? Czy takie coś wchodzi w grę ??

 

Haha apropo akcesorii STi. Nie podejdą rzeczy z Legacy kombi do outbacka ??? Chodzi mi o detale stylistyczne typu taki srebrne nakładki na progi pod drzwiami (gdy sie je otworzy) z logiem STi itd....

 

Haha proszę o więcej postów - zależy mi na tym. Dzięki i pozdrawiam :*

Link to comment
Share on other sites

A co powiecie państwo np. na jakieś małe Turbo od HKS ?? Czy takie coś wchodzi w grę ??

Dobrze kombinujesz, ale ja bym raczej kupil turbo od Subaru niz od HKS. Taki zestaw nazywa sie Outback XT i jest dostepny w USA. Wyjdzie taniej i duzo lepiej niz przerabianie tego co masz.

http://www.cars101.com/subaru/outback/o ... 08.html#XT

Link to comment
Share on other sites

Sorry za offtop

widzę, że tam gdzie mieszkasz całkiem nizłe auta rozdają...

Harvester! Ja też własnie słyszałem historie, że tam auta sa nieporównywalnie tańsze niż w UE...nawet wiele tansze niż US. Możesz to potwierdzić?

Link to comment
Share on other sites

Zgadza się. Mój Outback kosztował mnie (przy obecnym kursie Dolara, Dirhama oraz złotówki) jakieś 55 tys. zł. Dwa tygodnie temu była u mnie rodzina i gdy zorientowali się że auta tak tanio to udało mi się ich namówić na Legacy 2.5 - Zapłacili za nie 53 tys zł. Podobnie z innymi markami jednak czasem różnice już nie są tak duże. Trzeba oczywiście doliczyć koszty transportu, podatku akcyzy oraz innych tego typu rzeczy. Naszczęście ja swojego Outbacka na mienie przesiedleńcze mogę wziąć więc tylko za transport muszę zapłacić :cool:

 

Zapraszam pomieszkać tutaj chociaż z rok - nikt nie pożałuje :P

 

[ Dodano: Pią Gru 21, 2007 6:26 pm ]

Mój Outback kosztował mnie (przy obecnym kursie Dolara, Dirhama oraz złotówki) jakieś 55 tys. zł. Dwa tygodnie temu była u mnie rodzina i gdy zorientowali się że auta tak tanio to udało mi się ich namówić na Legacy 2.5 - Zapłacili za nie 53 tys zł.

 

Oczywiście nowe!

 

Harvester napisał/a:

Czyli chodzi o to że taniej mi kupić nowego Outbacka 2.5XT niż modyfikowanie 2.5i ? tak ?

 

To miał na myśli pewnie Kuba.

 

To chyba jednak będe musiał zrezygnować z tego pomysłu :/

Link to comment
Share on other sites

Już widzę minę moich rodziców :D:D A orientujecie się ile kosztuje sprowadzenie nowego (góra 6 miesięcznego) 3.0 H6 ze stanów ? Bo wiem że problemów z rejestracją nie ma większych. Znajomi Tribece kupili i jednyne co musieli zmienić to tylnie lampy.

Link to comment
Share on other sites

Harvester napisał/a:

A orientujecie się ile kosztuje sprowadzenie nowego (góra 6 miesięcznego) 3.0 H6 ze stanów ?

 

Nie kupuj 3.0 H6 tylko 2.5 XT bo za jakis czas bedziesz mial znowu ten sam problem co teraz.

 

Rozumiem że chodzi o średnie przekładanie się mocy na osiągi ???

Link to comment
Share on other sites

Zapraszam :D Tyle że w wakacje już się będę z tamtąd zbierał. No i Outback już będzie sobie do Polski płynął :P

 

[ Dodano: Sob Gru 22, 2007 12:29 pm ]

Czyli podsumowując silniki 2.5i , 3.0 H6 oraz 3.0R nie są raczej podatne na łatwy i prosty tunning a 2.5XT jest do tego celu dobry? dobrze myśle ? ;]

Link to comment
Share on other sites

Harvester, 3.0H6 to oznaczenie silnika a 3.0R to model auta a tym silnikiem. 2.5XT jest turbodoładowany i graty dzielone z imprezą. Tutaj pole manewru w wyciskaniu mocy jest dosyć szerokie i limitowane głównie kasą :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...