Jump to content

turbina kontra kompresor ...za i przeciw


cypis

Recommended Posts

szukam czytam po necie, ale jakos dalej nie moge dojsc do koncowych wnioskow

Jakie sie roznice miedy turbo a kompresorem??? Wiem podstawy techniczne , chodzi mi bardziej co jest bardziej zywotne, co daje lepszy moment, moc , przy ktorym rozwiazaniu normlana jazda (tzn na co dzien bez palowania i wykorzystywania mocy ) jest bardziej ekonomiczna, co w silniku N/A jest tansze i prostrze w instalacji??? (ps nie laduje kompresora do imprezy:PP)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

To proste, kompresor jest napedzany mechanicznie przez silnik, w zwiazku z czym pobiera czesc mocy silnika. Zaleta jest brak turbodziury i duza trwalosc. Turbo to sprezarka napedzana przez turbine energia spalin, zalety to wykorzystanie energi spalin normalnie traconej bezpowrotnie, a wiec wieksza sprawnosc silnika. Wady to wieksze skomplikowanie systemu i mniejsza trwalosc turbiny niz kompresora, turbodziura przy wiekszych sprezarkach.

Link to comment
Share on other sites

ja wlasnie zapytalem z ciekawosci bo znalazlem nowy zestaw za 3tys z wszystkim dlatego temat mnie zaciekawil bo sporo tansze i latwiejsze w montarzu...

Link to comment
Share on other sites

szukam czytam po necie, ale jakos dalej nie moge dojsc do koncowych wnioskow

Jakie sie roznice miedy turbo a kompresorem??? Wiem podstawy techniczne , chodzi mi bardziej co jest bardziej zywotne, co daje lepszy moment, moc , przy ktorym rozwiazaniu normlana jazda (tzn na co dzien bez palowania i wykorzystywania mocy ) jest bardziej ekonomiczna, co w silniku N/A jest tansze i prostrze w instalacji??? (ps nie laduje kompresora do imprezy:PP)

 

kompresor "daje" większy moment już z samego dołu i rozwija go bardzo płynnie jest również imo mniej szkodliwy dla silnika jak turbo między innymi, że nie ma "nagłego" doładowania przez co obciążenia na wał są mniejsze, poza tym jest to trwalsze rozwiązanie niestety droższe od montażu turbo a do tego generuje mniejsze przyrosy mocy.

mając do wyboru montaż turbo/kompresor do wolnossaka (pomijając temat możliwości technicznych w konkretnym modelu) na dzień dziesiejszy wybrał bym kompresor

Link to comment
Share on other sites

mialem passata G60 (kompresor slimakowy)

 

plusy:

- silnik ciagnal plynnie praktycznie od wolnych obr - wrazenie jak w duzym silniku wolnossacym

- ciekawy dzwiek

minusy:

 

- trzeba bardzo uwazac na temp oleju. nie wolo przekraczac ~3000obr. zanim olej nie zlapie temp pracy.

- bardzo malo fachowcow znajacych sie na regeneracji. jest duzo partaczy ktorym wydaje sie ze potrafia ale taka "naparwa" starcza na 10kkm zamiast np: 150kkm

 

 

obecnie uzywane sa kompresy typu Roots - duzo trwalsze od ww.

Link to comment
Share on other sites

http://moto.allegro.pl/it...pas_.html#photo

 

chyba tanio :P P jak na nowy zestaw daje do myslenia czy w tej cenie idzie sie uturbic...... i zdaje mi sie ze mniej skomplikowany w montarzu i tanszy od turbo....

 

A pomyślałeś o tym kto i za ile zrobi Ci nowe mapy wtrysku? Seryjny komp nie ma raczej aż takiej możliwości adaptacji i będziesz jeździł na ubogiej mieszance... czarno widzę żywotność takiego wynalazku.

Link to comment
Share on other sites

nawet nie mysalelm o seryjnym kompie czy mapach!! temat jest czysto teoretyczny (choc pomysl mi krazy po glowie:PPP)

Wtryski wytrzymaja itp chodzi tylko o dobrego elektronika co stworzy nowe mapy ....ale to moze byc drogie bo taki projekt to jenorazowe wydani...

Link to comment
Share on other sites

kashmere, proszę linkiem ;P o konkretnie kompresorze nie o turbosprężarce ;) chciałbym to zobaczyć. W silniku Mazdy 2.5 V6 widziałem to i powiem szczerze, jak na takie coś to mi się podoba :D A może by tak zrezygnować z kompresora klimatyzacji a w miejsce jego wstawić wiatraczek... :lol: Aż tak bogaty to jednak nie jestem :razz: Czysta ciekawość

Link to comment
Share on other sites

a widze ze niechacy temat fajny wyszedl czyli taki zestaw za 3tys +3tys na strojenie i montarz i mamy ciekawy wynalaze:))

 

a co z:

- odprezeniem silnika N/A

- na jakiej podstwie komp bedzie informowany o nadcisnieniou w kolektorze

- sprzeglem, itp

 

ja ma to miec rece i nogi to lepiej sprzedac obecne auto i kupic TURBO!!!

Link to comment
Share on other sites

Jasne, że zamiana na fabryczne turbo jest najbardziej opłacalna, ale nie ma dreszczyku emocji z pierwszego (i często jedynego :mrgreen: ) odpalenia własnego wynalazku. :twisted:

cypis a kto to wystroi za 3 kzł? ECU z GL chyba nie poddaje się remapowi.

Link to comment
Share on other sites

czasem chodzi o idee budowy czegos nietuzinkowego, jak pisalem temat teoretyczny.......narazie:PPP

Ale macie taki uwagi piszcie, jak widac jest sporo rzeczy o ktorych czasem sie nie mysli...

Ps kompa nowe mapy !!!A o odprzeniu motoru niemomyslalem ...hmmm

Link to comment
Share on other sites

2 auta wczesniej nigdy sie nie zmiescilem nigdy sie nie oplacalo i nigdy sie nie zwrocilo:(((( ale jak ktos napisal ten dreszcz emocji gdy sie kluczyk przekreca, dni spedzone w garazu itp bezcenne ...a za reszte to wiadomo placi sie karta....:PP

Wracajac do tematu prosze dalej kontynlowac jakie problemy mozna spotkac montujac taki zestaw ?? ktos mial do czynienia z zabudowa kompresora??

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...