cypis Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 szukam czytam po necie, ale jakos dalej nie moge dojsc do koncowych wnioskow Jakie sie roznice miedy turbo a kompresorem??? Wiem podstawy techniczne , chodzi mi bardziej co jest bardziej zywotne, co daje lepszy moment, moc , przy ktorym rozwiazaniu normlana jazda (tzn na co dzien bez palowania i wykorzystywania mocy ) jest bardziej ekonomiczna, co w silniku N/A jest tansze i prostrze w instalacji??? (ps nie laduje kompresora do imprezy:PP) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 To proste, kompresor jest napedzany mechanicznie przez silnik, w zwiazku z czym pobiera czesc mocy silnika. Zaleta jest brak turbodziury i duza trwalosc. Turbo to sprezarka napedzana przez turbine energia spalin, zalety to wykorzystanie energi spalin normalnie traconej bezpowrotnie, a wiec wieksza sprawnosc silnika. Wady to wieksze skomplikowanie systemu i mniejsza trwalosc turbiny niz kompresora, turbodziura przy wiekszych sprezarkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo2k Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 a ja tak zapytam... podjal sie ktos/gdzies montazu kompresora do silnika subarowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 19 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 ja wlasnie zapytalem z ciekawosci bo znalazlem nowy zestaw za 3tys z wszystkim dlatego temat mnie zaciekawil bo sporo tansze i latwiejsze w montarzu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KASIAiMIŚ Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 szukam czytam po necie, ale jakos dalej nie moge dojsc do koncowych wnioskowJakie sie roznice miedy turbo a kompresorem??? Wiem podstawy techniczne , chodzi mi bardziej co jest bardziej zywotne, co daje lepszy moment, moc , przy ktorym rozwiazaniu normlana jazda (tzn na co dzien bez palowania i wykorzystywania mocy ) jest bardziej ekonomiczna, co w silniku N/A jest tansze i prostrze w instalacji??? (ps nie laduje kompresora do imprezy:PP) kompresor "daje" większy moment już z samego dołu i rozwija go bardzo płynnie jest również imo mniej szkodliwy dla silnika jak turbo między innymi, że nie ma "nagłego" doładowania przez co obciążenia na wał są mniejsze, poza tym jest to trwalsze rozwiązanie niestety droższe od montażu turbo a do tego generuje mniejsze przyrosy mocy. mając do wyboru montaż turbo/kompresor do wolnossaka (pomijając temat możliwości technicznych w konkretnym modelu) na dzień dziesiejszy wybrał bym kompresor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 19 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 http://moto.allegro.pl/item283739583_ko ... html#photo chyba tanio :PP jak na nowy zestaw daje do myslenia czy w tej cenie idzie sie uturbic...... i zdaje mi sie ze mniej skomplikowany w montarzu i tanszy od turbo.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 mialem passata G60 (kompresor slimakowy) plusy: - silnik ciagnal plynnie praktycznie od wolnych obr - wrazenie jak w duzym silniku wolnossacym - ciekawy dzwiek minusy: - trzeba bardzo uwazac na temp oleju. nie wolo przekraczac ~3000obr. zanim olej nie zlapie temp pracy. - bardzo malo fachowcow znajacych sie na regeneracji. jest duzo partaczy ktorym wydaje sie ze potrafia ale taka "naparwa" starcza na 10kkm zamiast np: 150kkm obecnie uzywane sa kompresy typu Roots - duzo trwalsze od ww. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 A najfajniej to mieć jedno i drugie na raz.. Tak jak silniki TSi Volkswagena.. Albo legenda lat '80 Lancia Delta S4.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 http://moto.allegro.pl/it...pas_.html#photo chyba tanio P jak na nowy zestaw daje do myslenia czy w tej cenie idzie sie uturbic...... i zdaje mi sie ze mniej skomplikowany w montarzu i tanszy od turbo.... A pomyślałeś o tym kto i za ile zrobi Ci nowe mapy wtrysku? Seryjny komp nie ma raczej aż takiej możliwości adaptacji i będziesz jeździł na ubogiej mieszance... czarno widzę żywotność takiego wynalazku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Tak jak silniki TSi Volkswagena.. potwierdzam, zaskakujaco mocny dol a i nie traci werwy na wyzszych obrotach dzieki turbinie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 19 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 nawet nie mysalelm o seryjnym kompie czy mapach!! temat jest czysto teoretyczny (choc pomysl mi krazy po glowie:PPP) Wtryski wytrzymaja itp chodzi tylko o dobrego elektronika co stworzy nowe mapy ....ale to moze byc drogie bo taki projekt to jenorazowe wydani... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 jak dla mnie turbo wygrywa z kompresorem, choć jedno i drugie ma swoje minusy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 a ja tak zapytam... podjal sie ktos/gdzies montazu kompresora do silnika subarowego? pewnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo2k Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 kashmere, proszę linkiem ;P o konkretnie kompresorze nie o turbosprężarce chciałbym to zobaczyć. W silniku Mazdy 2.5 V6 widziałem to i powiem szczerze, jak na takie coś to mi się podoba A może by tak zrezygnować z kompresora klimatyzacji a w miejsce jego wstawić wiatraczek... Aż tak bogaty to jednak nie jestem :razz: Czysta ciekawość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 proszę linkiem ; niestety nie mam linkow. Swojego czasu tez szukalem takich informacji (subaru+kompresor) i nic nie znalazlem. Wkleje za to zdjecie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akarso Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 a ja tak zapytam... podjal sie ktos/gdzies montazu kompresora do silnika subarowego? stage V do SVX-a jest chyba bardziej popularny niż uturbianie tegoż... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekT Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Cobb Tribeca + Rotrex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 19 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 a widze ze niechacy temat fajny wyszedl czyli taki zestaw za 3tys +3tys na strojenie i montarz i mamy ciekawy wynalaze:)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 20 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2007 a widze ze niechacy temat fajny wyszedl czyli taki zestaw za 3tys +3tys na strojenie i montarz i mamy ciekawy wynalaze:)) a co z: - odprezeniem silnika N/A - na jakiej podstwie komp bedzie informowany o nadcisnieniou w kolektorze - sprzeglem, itp ja ma to miec rece i nogi to lepiej sprzedac obecne auto i kupic TURBO!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekT Opublikowano 20 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2007 Jasne, że zamiana na fabryczne turbo jest najbardziej opłacalna, ale nie ma dreszczyku emocji z pierwszego (i często jedynego ) odpalenia własnego wynalazku. cypis a kto to wystroi za 3 kzł? ECU z GL chyba nie poddaje się remapowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 20 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2007 czasem chodzi o idee budowy czegos nietuzinkowego, jak pisalem temat teoretyczny.......narazie:PPP Ale macie taki uwagi piszcie, jak widac jest sporo rzeczy o ktorych czasem sie nie mysli... Ps kompa nowe mapy !!!A o odprzeniu motoru niemomyslalem ...hmmm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekT Opublikowano 20 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2007 Przekroczenie zaplanowanego budżetu o 100% to zapewne nie problem w takim przypadku. A to może być optymistyczna wersja jeśli nigdy wcześniej nie robiłeś nic tak poważnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 20 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2007 2 auta wczesniej nigdy sie nie zmiescilem nigdy sie nie oplacalo i nigdy sie nie zwrocilo:(((( ale jak ktos napisal ten dreszcz emocji gdy sie kluczyk przekreca, dni spedzone w garazu itp bezcenne ...a za reszte to wiadomo placi sie karta....:PP Wracajac do tematu prosze dalej kontynlowac jakie problemy mozna spotkac montujac taki zestaw ?? ktos mial do czynienia z zabudowa kompresora?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 20 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2007 ktos mial do czynienia z zabudowa kompresora?? ja jedynie mialem doczynienia z regeneracja kompresora w G60 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gtx Opublikowano 20 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2007 W tym temacie był podany link do ciekawego projektu Imprezy twin turbo z kompresorem : Link do jakiegoś arabskiego forum na którym jest to opisane: http://www.cars-club.com/vb/t5556.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się