Skocz do zawartości

turbina kontra kompresor ...za i przeciw


cypis

Rekomendowane odpowiedzi

szukam czytam po necie, ale jakos dalej nie moge dojsc do koncowych wnioskow

Jakie sie roznice miedy turbo a kompresorem??? Wiem podstawy techniczne , chodzi mi bardziej co jest bardziej zywotne, co daje lepszy moment, moc , przy ktorym rozwiazaniu normlana jazda (tzn na co dzien bez palowania i wykorzystywania mocy ) jest bardziej ekonomiczna, co w silniku N/A jest tansze i prostrze w instalacji??? (ps nie laduje kompresora do imprezy:PP)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To proste, kompresor jest napedzany mechanicznie przez silnik, w zwiazku z czym pobiera czesc mocy silnika. Zaleta jest brak turbodziury i duza trwalosc. Turbo to sprezarka napedzana przez turbine energia spalin, zalety to wykorzystanie energi spalin normalnie traconej bezpowrotnie, a wiec wieksza sprawnosc silnika. Wady to wieksze skomplikowanie systemu i mniejsza trwalosc turbiny niz kompresora, turbodziura przy wiekszych sprezarkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukam czytam po necie, ale jakos dalej nie moge dojsc do koncowych wnioskow

Jakie sie roznice miedy turbo a kompresorem??? Wiem podstawy techniczne , chodzi mi bardziej co jest bardziej zywotne, co daje lepszy moment, moc , przy ktorym rozwiazaniu normlana jazda (tzn na co dzien bez palowania i wykorzystywania mocy ) jest bardziej ekonomiczna, co w silniku N/A jest tansze i prostrze w instalacji??? (ps nie laduje kompresora do imprezy:PP)

 

kompresor "daje" większy moment już z samego dołu i rozwija go bardzo płynnie jest również imo mniej szkodliwy dla silnika jak turbo między innymi, że nie ma "nagłego" doładowania przez co obciążenia na wał są mniejsze, poza tym jest to trwalsze rozwiązanie niestety droższe od montażu turbo a do tego generuje mniejsze przyrosy mocy.

mając do wyboru montaż turbo/kompresor do wolnossaka (pomijając temat możliwości technicznych w konkretnym modelu) na dzień dziesiejszy wybrał bym kompresor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://moto.allegro.pl/item283739583_ko ... html#photo

 

chyba tanio :PP jak na nowy zestaw daje do myslenia czy w tej cenie idzie sie uturbic...... i zdaje mi sie ze mniej skomplikowany w montarzu i tanszy od turbo....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem passata G60 (kompresor slimakowy)

 

plusy:

- silnik ciagnal plynnie praktycznie od wolnych obr - wrazenie jak w duzym silniku wolnossacym

- ciekawy dzwiek

minusy:

 

- trzeba bardzo uwazac na temp oleju. nie wolo przekraczac ~3000obr. zanim olej nie zlapie temp pracy.

- bardzo malo fachowcow znajacych sie na regeneracji. jest duzo partaczy ktorym wydaje sie ze potrafia ale taka "naparwa" starcza na 10kkm zamiast np: 150kkm

 

 

obecnie uzywane sa kompresy typu Roots - duzo trwalsze od ww.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://moto.allegro.pl/it...pas_.html#photo

 

chyba tanio :P P jak na nowy zestaw daje do myslenia czy w tej cenie idzie sie uturbic...... i zdaje mi sie ze mniej skomplikowany w montarzu i tanszy od turbo....

 

A pomyślałeś o tym kto i za ile zrobi Ci nowe mapy wtrysku? Seryjny komp nie ma raczej aż takiej możliwości adaptacji i będziesz jeździł na ubogiej mieszance... czarno widzę żywotność takiego wynalazku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet nie mysalelm o seryjnym kompie czy mapach!! temat jest czysto teoretyczny (choc pomysl mi krazy po glowie:PPP)

Wtryski wytrzymaja itp chodzi tylko o dobrego elektronika co stworzy nowe mapy ....ale to moze byc drogie bo taki projekt to jenorazowe wydani...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kashmere, proszę linkiem ;P o konkretnie kompresorze nie o turbosprężarce ;) chciałbym to zobaczyć. W silniku Mazdy 2.5 V6 widziałem to i powiem szczerze, jak na takie coś to mi się podoba :D A może by tak zrezygnować z kompresora klimatyzacji a w miejsce jego wstawić wiatraczek... :lol: Aż tak bogaty to jednak nie jestem :razz: Czysta ciekawość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a widze ze niechacy temat fajny wyszedl czyli taki zestaw za 3tys +3tys na strojenie i montarz i mamy ciekawy wynalaze:))

 

a co z:

- odprezeniem silnika N/A

- na jakiej podstwie komp bedzie informowany o nadcisnieniou w kolektorze

- sprzeglem, itp

 

ja ma to miec rece i nogi to lepiej sprzedac obecne auto i kupic TURBO!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem chodzi o idee budowy czegos nietuzinkowego, jak pisalem temat teoretyczny.......narazie:PPP

Ale macie taki uwagi piszcie, jak widac jest sporo rzeczy o ktorych czasem sie nie mysli...

Ps kompa nowe mapy !!!A o odprzeniu motoru niemomyslalem ...hmmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 auta wczesniej nigdy sie nie zmiescilem nigdy sie nie oplacalo i nigdy sie nie zwrocilo:(((( ale jak ktos napisal ten dreszcz emocji gdy sie kluczyk przekreca, dni spedzone w garazu itp bezcenne ...a za reszte to wiadomo placi sie karta....:PP

Wracajac do tematu prosze dalej kontynlowac jakie problemy mozna spotkac montujac taki zestaw ?? ktos mial do czynienia z zabudowa kompresora??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...