cypis Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 szukam czytam po necie, ale jakos dalej nie moge dojsc do koncowych wnioskow Jakie sie roznice miedy turbo a kompresorem??? Wiem podstawy techniczne , chodzi mi bardziej co jest bardziej zywotne, co daje lepszy moment, moc , przy ktorym rozwiazaniu normlana jazda (tzn na co dzien bez palowania i wykorzystywania mocy ) jest bardziej ekonomiczna, co w silniku N/A jest tansze i prostrze w instalacji??? (ps nie laduje kompresora do imprezy:PP) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 To proste, kompresor jest napedzany mechanicznie przez silnik, w zwiazku z czym pobiera czesc mocy silnika. Zaleta jest brak turbodziury i duza trwalosc. Turbo to sprezarka napedzana przez turbine energia spalin, zalety to wykorzystanie energi spalin normalnie traconej bezpowrotnie, a wiec wieksza sprawnosc silnika. Wady to wieksze skomplikowanie systemu i mniejsza trwalosc turbiny niz kompresora, turbodziura przy wiekszych sprezarkach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablo2k Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 a ja tak zapytam... podjal sie ktos/gdzies montazu kompresora do silnika subarowego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted December 19, 2007 Author Share Posted December 19, 2007 ja wlasnie zapytalem z ciekawosci bo znalazlem nowy zestaw za 3tys z wszystkim dlatego temat mnie zaciekawil bo sporo tansze i latwiejsze w montarzu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
KASIAiMIŚ Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 szukam czytam po necie, ale jakos dalej nie moge dojsc do koncowych wnioskowJakie sie roznice miedy turbo a kompresorem??? Wiem podstawy techniczne , chodzi mi bardziej co jest bardziej zywotne, co daje lepszy moment, moc , przy ktorym rozwiazaniu normlana jazda (tzn na co dzien bez palowania i wykorzystywania mocy ) jest bardziej ekonomiczna, co w silniku N/A jest tansze i prostrze w instalacji??? (ps nie laduje kompresora do imprezy:PP) kompresor "daje" większy moment już z samego dołu i rozwija go bardzo płynnie jest również imo mniej szkodliwy dla silnika jak turbo między innymi, że nie ma "nagłego" doładowania przez co obciążenia na wał są mniejsze, poza tym jest to trwalsze rozwiązanie niestety droższe od montażu turbo a do tego generuje mniejsze przyrosy mocy. mając do wyboru montaż turbo/kompresor do wolnossaka (pomijając temat możliwości technicznych w konkretnym modelu) na dzień dziesiejszy wybrał bym kompresor Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted December 19, 2007 Author Share Posted December 19, 2007 http://moto.allegro.pl/item283739583_ko ... html#photo chyba tanio :PP jak na nowy zestaw daje do myslenia czy w tej cenie idzie sie uturbic...... i zdaje mi sie ze mniej skomplikowany w montarzu i tanszy od turbo.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 mialem passata G60 (kompresor slimakowy) plusy: - silnik ciagnal plynnie praktycznie od wolnych obr - wrazenie jak w duzym silniku wolnossacym - ciekawy dzwiek minusy: - trzeba bardzo uwazac na temp oleju. nie wolo przekraczac ~3000obr. zanim olej nie zlapie temp pracy. - bardzo malo fachowcow znajacych sie na regeneracji. jest duzo partaczy ktorym wydaje sie ze potrafia ale taka "naparwa" starcza na 10kkm zamiast np: 150kkm obecnie uzywane sa kompresy typu Roots - duzo trwalsze od ww. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomaszRT Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 A najfajniej to mieć jedno i drugie na raz.. Tak jak silniki TSi Volkswagena.. Albo legenda lat '80 Lancia Delta S4.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 http://moto.allegro.pl/it...pas_.html#photo chyba tanio P jak na nowy zestaw daje do myslenia czy w tej cenie idzie sie uturbic...... i zdaje mi sie ze mniej skomplikowany w montarzu i tanszy od turbo.... A pomyślałeś o tym kto i za ile zrobi Ci nowe mapy wtrysku? Seryjny komp nie ma raczej aż takiej możliwości adaptacji i będziesz jeździł na ubogiej mieszance... czarno widzę żywotność takiego wynalazku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Tak jak silniki TSi Volkswagena.. potwierdzam, zaskakujaco mocny dol a i nie traci werwy na wyzszych obrotach dzieki turbinie :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted December 19, 2007 Author Share Posted December 19, 2007 nawet nie mysalelm o seryjnym kompie czy mapach!! temat jest czysto teoretyczny (choc pomysl mi krazy po glowie:PPP) Wtryski wytrzymaja itp chodzi tylko o dobrego elektronika co stworzy nowe mapy ....ale to moze byc drogie bo taki projekt to jenorazowe wydani... Link to comment Share on other sites More sharing options...
markos007 Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 jak dla mnie turbo wygrywa z kompresorem, choć jedno i drugie ma swoje minusy Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 a ja tak zapytam... podjal sie ktos/gdzies montazu kompresora do silnika subarowego? pewnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablo2k Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 kashmere, proszę linkiem ;P o konkretnie kompresorze nie o turbosprężarce chciałbym to zobaczyć. W silniku Mazdy 2.5 V6 widziałem to i powiem szczerze, jak na takie coś to mi się podoba A może by tak zrezygnować z kompresora klimatyzacji a w miejsce jego wstawić wiatraczek... Aż tak bogaty to jednak nie jestem :razz: Czysta ciekawość Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 proszę linkiem ; niestety nie mam linkow. Swojego czasu tez szukalem takich informacji (subaru+kompresor) i nic nie znalazlem. Wkleje za to zdjecie: Link to comment Share on other sites More sharing options...
akarso Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 a ja tak zapytam... podjal sie ktos/gdzies montazu kompresora do silnika subarowego? stage V do SVX-a jest chyba bardziej popularny niż uturbianie tegoż... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartekT Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Cobb Tribeca + Rotrex Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted December 19, 2007 Author Share Posted December 19, 2007 a widze ze niechacy temat fajny wyszedl czyli taki zestaw za 3tys +3tys na strojenie i montarz i mamy ciekawy wynalaze:)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted December 20, 2007 Share Posted December 20, 2007 a widze ze niechacy temat fajny wyszedl czyli taki zestaw za 3tys +3tys na strojenie i montarz i mamy ciekawy wynalaze:)) a co z: - odprezeniem silnika N/A - na jakiej podstwie komp bedzie informowany o nadcisnieniou w kolektorze - sprzeglem, itp ja ma to miec rece i nogi to lepiej sprzedac obecne auto i kupic TURBO!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartekT Posted December 20, 2007 Share Posted December 20, 2007 Jasne, że zamiana na fabryczne turbo jest najbardziej opłacalna, ale nie ma dreszczyku emocji z pierwszego (i często jedynego ) odpalenia własnego wynalazku. cypis a kto to wystroi za 3 kzł? ECU z GL chyba nie poddaje się remapowi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted December 20, 2007 Author Share Posted December 20, 2007 czasem chodzi o idee budowy czegos nietuzinkowego, jak pisalem temat teoretyczny.......narazie:PPP Ale macie taki uwagi piszcie, jak widac jest sporo rzeczy o ktorych czasem sie nie mysli... Ps kompa nowe mapy !!!A o odprzeniu motoru niemomyslalem ...hmmm Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartekT Posted December 20, 2007 Share Posted December 20, 2007 Przekroczenie zaplanowanego budżetu o 100% to zapewne nie problem w takim przypadku. A to może być optymistyczna wersja jeśli nigdy wcześniej nie robiłeś nic tak poważnego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted December 20, 2007 Author Share Posted December 20, 2007 2 auta wczesniej nigdy sie nie zmiescilem nigdy sie nie oplacalo i nigdy sie nie zwrocilo:(((( ale jak ktos napisal ten dreszcz emocji gdy sie kluczyk przekreca, dni spedzone w garazu itp bezcenne ...a za reszte to wiadomo placi sie karta....:PP Wracajac do tematu prosze dalej kontynlowac jakie problemy mozna spotkac montujac taki zestaw ?? ktos mial do czynienia z zabudowa kompresora?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted December 20, 2007 Share Posted December 20, 2007 ktos mial do czynienia z zabudowa kompresora?? ja jedynie mialem doczynienia z regeneracja kompresora w G60 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gtx Posted December 20, 2007 Share Posted December 20, 2007 W tym temacie był podany link do ciekawego projektu Imprezy twin turbo z kompresorem : Link do jakiegoś arabskiego forum na którym jest to opisane: http://www.cars-club.com/vb/t5556.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now