Jump to content

WRX 04, 05


rombu

Recommended Posts

Naprawdę użyłem "szukaj" ale jakoś nic...

Jest WRX-STI, EU-US, a odpowiedzi dla mnie nie znalazłem.

W tym wątku Raju sprzedał takiego WRX'a :

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=111201

miał chyba 17 calowe felgi.

Widzę, że model WRX 05 ma inną regulację wentylacji oraz inną kierownicę.

Czy modele WRX'05 miały 16 calowe felgi, brak spojlera oraz "zwykłe" fotele ?

Czy to tylko jakiś SPEC E (economy) ?

Dziękuję za podpowiedź.

 

I jeszcze pytanie do "profesorów"

Różnice pomiędzy WRX, a STI znalazłem. Ale i tak STI są udoskonalane : wydech, pompa paliwa dodatkowe wskaźniki, hamulce, remap.

Czy w takim razie, jeżeli się spodoba i bedą środki finansowe, WRX'a będzie można "dłubnąć" w kosztach podobnych do STI, czy nakłady poniesione będą zdecydowanie większe ? np. wydaje mi się, że wydajniejsza pompa paliwa do WRX'A i STI powinna kosztować tyle samo, koszt remapu podobny itp.

Link to comment
Share on other sites

rombu, STI ma mocniejszy silnik, lepszą skrzynię, lepszy zawias i hamulce - prościej i taniej bawić tutaj w modyfikacje niż w WRX gdzie by osiągnąć podobne efekty będziesz musiał wpakować kupę kasy w nadrobienie braków a to i tak nie da gwarancji powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Czy modele WRX'05 miały 16 calowe felgi, brak spojlera oraz "zwykłe" fotele ?

 

na 16" alu wychodzil tylko WRX US. Europejska miala zawsze 17". Spojler byl opcjonalny na ktoryms z rynkow. 'Zwykle' fotele byly tylko w US i to w wersji najbardziej ubogiej zwanej chyba 'TR' albo podobnie

Link to comment
Share on other sites

miał chyba 17 calowe felgi.

 

Każdy europejski WRX newage miał 17 calowe felgi w serii.

 

Widzę, że model WRX 05 ma inną regulację wentylacji oraz inną kierownicę.

 

Zgadza się - MY'05 miał deskę po lekkim liftingu.

 

Czy modele WRX'05 miały 16 calowe felgi, brak spojlera oraz "zwykłe" fotele ?

 

16 calowe felgi miał tylko US'spec . Każdy WRX miał spoiler* i "kubełkowe" fotele.

 

Czy to tylko jakiś SPEC E (economy) ?

 

W USA model 06/07 był dostępny w wersji TR (Tuner Ready) - ją można uznać za taką Spec Economy.

 

 

*- z grubsza rzecz biorąc, pewnie czasem trafiały się jakieś wersje bez spoilerów.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za wskazówki.

To może oceńcie czy TO w takim razie jakieś podkombinowane ?

aflinta to było juz napisane na The Forum, ale jak czytam, że użytkownicy STI i tak zmieniają kompletny wydech, wydajniejsze wtryskiwacze, pompy paliwa - chyba tylko hamulce i zawieszenie zostawiają- to zastanawiam się, czy nie lepiej kupic WRX'a i jak sie spodoba modyfikować go.

Link to comment
Share on other sites

ale jak czytam, że użytkownicy STI i tak zmieniają kompletny wydech, wydajniejsze wtryskiwacze, pompy paliwa - chyba tylko hamulce i zawieszenie zostawiają- to zastanawiam się, czy nie lepiej kupic WRX'a i jak sie spodoba modyfikować go.

Czyli zaczniesz modyfikację od zawieszenia i hamulców? Bo rozumiem, że nie od silnika - jakoś trzeba nadrobić dystans do STI, aktywny dyfer też będziesz zakładał? Te auta naprawdę sporo różni. Owszem można lekko zmienić wydech w WRX, można jakiś prosty remap, można też nieco zawias i hamulce poprawić... ale jak chcesz to wszystko zrobić to może lepiej od razu kupić tak zmodyfikowane auto czyli STI?

Link to comment
Share on other sites

aflinta to było juz napisane na The Forum, ale jak czytam, że użytkownicy STI i tak zmieniają kompletny wydech, wydajniejsze wtryskiwacze, pompy paliwa - chyba tylko hamulce i zawieszenie zostawiają- to zastanawiam się, czy nie lepiej kupic WRX'a i jak sie spodoba modyfikować go

 

wrx ma najlepszy stosunek cena/moc gdzieś przy 270 km i 360 Nm. Konkretniejsze zdłubanie wiąże sie juz z bardzo konkretnymi wydatkami do tego hamulce, może cos w zawiasie i otrzymujesz to co Sti ma w serii. Raczej nie warto. Ja nie żałuje ze kupiłem wrxa ale kolejny mam nadzieje ze juz Sti bedzie, bo to dopiero jest prawdziwy samochód do konkretnej jazdy

Link to comment
Share on other sites

Czy w takim razie, jeżeli się spodoba i bedą środki finansowe, WRX'a będzie można "dłubnąć" w kosztach podobnych do STI, czy nakłady poniesione będą zdecydowanie większe ? np. wydaje mi się, że wydajniejsza pompa paliwa do WRX'A i STI powinna kosztować tyle samo, koszt remapu podobny itp.

 

Chcesz żeby WRX jeździł jak STI?

To włożysz w niego duuuuużo więcej, niż wynosi różnica w cenie, jaka jest pomiędzy tymi autami z danego rocznika. I weź też pod uwagę, że większa moc STI jest bodaj NAJMNIEJ ISTOTNĄ róznicą.

 

Jeżeli chcesz to osiągnąć, to musisz zmienić całe zawieszenie, hamulce, skrzynie biegów, 3 dyferencjały, przekładnie kierowniczą i pewnie parę przy okazji innych drobiazgów. Policz sobie ile to będzie kosztować. Za tą cenę (plus rzeczony WRX) będziesz mieć STI i sporo kasy w kieszeni na paliwo.

 

A wracając do mocy, to pamiętaj, że jej podnoszenie jest co prawda dość tanie i proste (przynajmniej w początkowym okresie), ale moc seryjnego silnika STI jest dla WRX-a raczej górną granicą bez przeróbek mechanicznych, a w STI jest to punkt wyjścia dopiero.

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze raz dziekuję za odpowiedzi.

 

jarmaj bardziej zależałoby mi na hamulcach i zawieszeniu niż mocy.

domestos666 auto zdecydownie do jazdy codziennej

aflinta fakt, po dodaniu wychodzi podobnie jak STI

Milek tylko dlaczego felgi 16 calowe ? Może błąd w opisie ?

WRC fan dzięki za rozpiskę.

 

Dalej mam wielkie myślenice i trudo podjąć decyzję. :smile:

[/b]

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...