Skocz do zawartości

forester + uniden 520 xl = szumy silnika


Kosa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Strasznie przeszkadzaja mi szumy z silnika. Im wieksze obroty tym wiecej swiszczy. Zastanawiam sie czy to wina radia czy samochodu. Wpialem filtr przeciwzakloceniowy i nie pomogl.

 

Czy wy tez macie takie problemy z cb?

A moze ktos sobie juz z tym poradzil?

 

Moj sprzet to uniden 520 + hustelr 100 pod zapalniczke

w foresterze 2,5 xt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duzo nie poradzisz, bo musialbys cala elektryke w Forku wymienic, ale mozesz podpiac zasilanie CB bezposrednio z akumulatora (z filtrem przeciwzakloceniowym po drodze) oraz wymienic antene (chociazby tymczasowo, zeby sprawdzic, czy pomoglo). Uniden jest dosc wrazliwy na zaklocenia, ale to w glownej mierze wina samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Strasznie przeszkadzaja mi szumy z silnika. Im wieksze obroty tym wiecej swiszczy. Zastanawiam sie czy to wina radia czy samochodu. Wpialem filtr przeciwzakloceniowy i nie pomogl.

 

Czy wy tez macie takie problemy z cb?

A moze ktos sobie juz z tym poradzil?

 

Moj sprzet to uniden 520 + hustelr 100 pod zapalniczke

w foresterze 2,5 xt

 

W OBK mam taki sam zestaw podpięty bezpośrednio pod radio i zamocowany w schowku.

Na początku otwieranie szyb powodowało zakłócenia w CB ale mu przeszło. W chwili obecnej jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosa, u mnie dokładane ksenony powodowały zakłócenia - koles mi powiedział, że wszelka elektronika "niefirmowa" może powodowac poważne zaklócenia, gdyż zazwyczaj nikt nie przejmuje sie np. polem magnetycznym albi nikt nie mierzy zakłócenia jakie powoduje dany "szajs"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim forku mam PRESIDENTA i antene 1,5 m. stosowałem różne filtry i nic nie pomogło ,podpięcie pod aku. również.Szumią mi szyby i pompka spryskiwaczy szyb ,ale silnik od wycieraczek już nie ??? silnik taż lekko zkłócał .Zmniejszyłem pokrętłem czółość anteny i korektor szumów do połwy i mam ciszę .odbiram tylko wyrażne rozmowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam akurat Cobrę w gruszce, ale zauważyłem, że gwizdy, które łapie, są najprawdopodobniej od pompy paliwowej. Bo gwiżdże z przerwami jak jest zimny silnik (ssanie) i bez przerw przy mocnym przyspieszaniu (pedał gazu głęboko). Przy normalnej jeździe nie gwiżdże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to opowiem moją historię,

 

Zacząłem od P Johnsona II + Hustler 100- szumialo dokładnie jak u Bluetootha, potem zmieniłem na P Johnnego II + krótki i gruby- szumiało jeszcze bardziej i na koniec zestaw Johnson II + krótki i gruby- nic nie świszcze.

Na te świsty to się chyba składają wszystkie czynniki, a im wyższa półka tym lepiej. W Tojce w zestawie Johnson II + ML145 cisza od początku.

 

Serd,

Q

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam Uniden 520xl + sirtel S9 160cm

 

radio na razie wlaczone pod zapalniczke, antena na tylnej klapie na dzwonku. Na poczatku byly wyrtazne szumy. Po poprawieniu masy anteny - cisza. Ale i tak poprowadze zasilanie do radia bezposrednio z akumulatora poniewaz potrzebuje czasami zasilania do PDA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również mam Unidena 520XL z jakąś anteną 1,5m na magnesie i nic mi nie szumi. Rozwiązaniem waszych problemów będzie poprawa masy anteny... Moja antena jest zamontowana na dachu obok tylnego prawego słupka i ma jakiś specjalny gumowany "poprawiacz umasowienia". Szumy większe niż w innych autach świadczą również o złym zestrojeniu anteny do danego pojazdu ( ma również znaczenie miejsce montażu anteny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra masa to podstawa sukcesu ale i również przewody zapłonowe. Kiedyś z powodu chwilowego braku używanych przeze mnie kabli założyłem Sentechy - i nie mogłem wogóle używać CB radia. Słychać było same świsty i rosnące obroty silnika. Także sprawdź również przewody zapłonowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli CB Radio Ci świszcze, "pierdzi" lub gwizda podczas dodawania gazu w samochodzie nalezy (kolejnosc wedlug oplacalnosci zabiegu i upierdliwosci wykonania):

 

1. Zasilic radio przewodami bezposrednio z akumulatora. Najczesciej pomaga. Nie z zapalniczki czy poprzez wpiecie sie spinkami "gdzies" w instalacji.

 

Jezeli nie pomoze:

 

2. Zmienic radio na model z filtrem ANL

 

Jesli nie pomoze:

 

3. Zmienic swiece.

 

Jezli nie pomoze:

 

4. Zmienic przewody wysokiego napiecia.

 

Jezeli nie pomoze:

 

5. Dobrac odpowiedniej pojemnosci kondensator i podlaczyc do kabli zasilajacych CB radio (sam nie zrobisz, lepiej udac sie do jakiegos elektronika)

 

Jezeli nie pomoze:

 

6. Masz pecha. Problem jest raczej nierozwiazywalny. Przeciez samochodu nie zmienisz z powodu CB radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...