Jump to content

Remont silnika - modine oil cooler


AMI

Recommended Posts

Witam

 

w zwiazku z tym, ze zbliza sie dzien remontu silnika w moim STI (po wielu przygodach udalo mi sie zebrac chyba wszystkie juz potrzebne czesci :)) chcialbym zapytac o czesc zwana bodaj wymiennik ciepla woda/olej, na wyspach zwany popularnie modine oil cooler.

EDIT: zeby nie bylo watpliwosci - chodzi o czesc montowana w bloku silnika, a nie o chlodnice oleju montowana przy zderzaku :) - ta pozniej :)

 

Tutaj pogladowo:

http://streetperformance.ie/index.aspx? ... uct&id=108

Albo tutaj - ze straszeniem :)

http://www.importcarparts.co.uk/parts_info.asp?id=1142

 

Chcialbym prosic najlepiej o opinie osob, ktore mialy przygody z odbudowa silnika :)

 

Na wyspach zalecaja praktycznie przy kazdym remoncie wymiane tej czesci straszac dramatycznymi historiami o tym, ze po problemach z panewka niewymienienie tegoz wymiennika skonczyc sie musi ponownym remontem. Oczywiscie ze wzgledu na zbierajace sie tam opilki metalu. I podobno zadne mycie nie pomoze.

 

Z wrazenia jakie odnioslem z kolei z rozmow z polskimi znajomymi i mechanikiem (rowniez polskim ;)) - jest to wlasciwie niepraktykowane w Polsce przy remontach silnika,

o ile tenze "cooler" nie jest uszkodzony.

 

Czy macie jakies opinie na temat postepowania z ta czescia przy remoncie silnika po padnietych panewkach?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

AMI, nawet nie słyszałem o istnieniu takiego ustrojstwa :oops: Myślałem że filtr oleju pełni opisaną funkcję czyszczenia oleju z opiłków itp. :roll: Podejrzewam, że spowodujesz teraz wielkie BOOM na forum i lawinowe zamówienia na tą część :wink: Może lepiej napisać od razu w jakich modelach i rocznikach Subaru ta część występuje.

Link to comment
Share on other sites

AMI, nawet nie słyszałem o istnieniu takiego ustrojstwa :oops: Myślałem że filtr oleju pełni opisaną funkcję czyszczenia oleju z opiłków itp. :roll: Podejrzewam, że spowodujesz teraz wielkie BOOM na forum i lawinowe zamówienia na tą część :wink: Może lepiej napisać od razu w jakich modelach i rocznikach Subaru ta część występuje.

 

Szczerze mowiac nie zalezy mi na powodowaniu wielkiego boom na forum, a raczej na uniknieciu wielkiego boom w silniku niedlugo po remoncie :)

A przeraza mnie straszna panika jaka sie szerzy na forach wyspiarskich w temacie tejze czesci.

A tymczasem w sumie nadal nic nie wiem - ale chyba dla swietego spokoju przyjdzie mi wydac te 200e - tak zwyczajnie dla pewnosci :)

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Nie Gru 16, 2007 8:42 pm ]

Eee... no to chyba wyjdzie na to, ze jednak profilaktycznie kupie nowa chlodniczke.

Lepiej wydac 200e na nowa czesc niz kolejne 4000e na ponowny remont silnika z powodu jakichs syfow pozostalych z panewek albo walu w chlodnicy oleju, bo sie nie dalo dosc dobrze wyplukac na przyklad :)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...