pumex1 Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 od jakiegos czasu mam metalicznie podzwaniające odgłosy dochodzące od strony silnika. Wygląda mi na metalowe osłony przy wydechu. W związku z tym pytanie jak sie tego pozbyc? spawanie? wymiana? slyszalem tez o tasmie termoizolacyjnej - ale cena dosc spora - ok. 600PLN. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mc.li Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 podjechać np. do tłumikarza, wydac komendę tu_hefnąć i po podzwanianiu :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 od jakiegos czasu mam metalicznie podzwaniające odgłosy dochodzące od strony silnika. Wygląda mi na metalowe osłony przy wydechu. W związku z tym pytanie jak sie tego pozbyc? spawanie? wymiana? slyszalem tez o tasmie termoizolacyjnej - ale cena dosc spora - ok. 600PLN. 600 :shock: raczej prawie połowa z tego , 15 m powino starczyć :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
pumex1 Posted December 14, 2007 Author Share Posted December 14, 2007 ostatnio jak z remkiem gadalem, to mi mowil, ze ma to samo i padla wlasnie kwota 600 na tasme. carfit, to mi sie od razu kawal przypomnial, jak wpada gostek do apteki i wola: poprosze 500 metrow plastra. Na co aptekarz - wystarczy spokojnie 250. Tez mam Trabanta Link to comment Share on other sites More sharing options...
remek Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 ostatnio jak z remkiem gadalem, to mi mowil, ze ma to samo i padla wlasnie kwota 600 na tasme. Taka kwote uslyszalem jak mi dzwonilo. Podjechalem do Marka, troche zabawy w spawanie (nie byl zadowolony, bo to maniak jest ) i jak reka odjal. A te 600 przebimbalismy w Zielencu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 Opuka ci drewnianym młotkiem i punktowo przyheftuje, albo wystarczy czasem podoginać młotkiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
herrkam Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 też mi dzwoniło ...zdjąłem i nie dzwoni Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 a mi dzwoni oslona turbo i nie wiem co mam z ta franca zrobic.Urwala sie glowka sruby i nie da sie juz przykrecic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 turdziGT, chyba można by tą osłonę wogóle zdjąć :roll: trochę będzie ciepłem walić w IC ale tylko jak stoisz bo jak jedziesz to prąd powietrza leci wzdłuż DP i chyba nie powinno to mieć znaczenia. Ewentualnie możesz pomyśleć o tzw. kocykach na część gorącą turbiny ale ja jestem co do tego sceptykiem bo wtedy turbina jest gorzej chłodzona. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 ostatnio jak z remkiem gadalem, to mi mowil, ze ma to samo i padla wlasnie kwota 600 na tasme. Taka kwote uslyszalem jak mi dzwonilo. Podjechalem do Marka, troche zabawy w spawanie (nie byl zadowolony, bo to maniak jest ) i jak reka odjal. A te 600 przebimbalismy w Zielencu remek mondziole, to było 249 PLN. Nie wiem co tam palisz, ale poczęstowałbyś... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 chyba można by tą osłonę wogóle zdjąć z tego co slyszalem to lepiej zeby byla Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 chyba można by tą osłonę wogóle zdjąć z tego co slyszalem to lepiej zeby byla Termobandaż daje radę zamiast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remek Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 remek mondziole, to było 249 PLN. Tak bylo na poczatku, ale ktos mnie pozniej uswiadomil ze to trzeba cala tasme kupic i takie tam. Nie pamietam juz, w sobote rano zalatwialem temat, a w sobote rano zwykle zyje dniem wczorajszym Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Też dzwoni. Oblukałem że nie odpadnie i olałem. Zrobi się jak przyjdzie pora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subar_u Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 a czy wskazane jest pozbywanie sie tych oslon? bo przeciez jak by nie byly potrzebne to by nie montowali :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 remek mondziole, to było 249 PLN. Tak bylo na poczatku, ale ktos mnie pozniej uswiadomil ze to trzeba cala tasme kupic i takie tam. Nie pamietam juz, w sobote rano zalatwialem temat, a w sobote rano zwykle zyje dniem wczorajszym To może u Ciebie kolektor jest o xxx% dłuższy niż u mnie. Mi starczyło 15m taśmy 2". Plus owinięcie - Marek. Ale nie jakieś 600. Piszesz jak jakiś troll :razz: [ Dodano: Sob Gru 15, 2007 9:42 am ] a czy wskazane jest pozbywanie sie tych oslon? bo przeciez jak by nie byly potrzebne to by nie montowali :razz: Wskazane nie jest, ale czasem dzieje się to samoistnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 ja wywalilem jak zaczela dzwonic. do owiniecia zbieralem sie ponad pol roku i w koncu i tak nie owinalem. nie czulem zadnej roznicy w osiagach wiec kwestie "podgrzewania" ic chyba mozna ominac. [ Dodano: Sob Gru 15, 2007 10:19 am ] ja wywalilem jak zaczela dzwonic. do owiniecia zbieralem sie ponad pol roku i w koncu i tak nie owinalem. nie czulem zadnej roznicy w osiagach wiec kwestie "podgrzewania" ic chyba mozna pominac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 a czy wskazane jest pozbywanie sie tych oslon? bo przeciez jak by nie byly potrzebne to by nie montowali :razz: To nie do końca jest tak, że wszystkie elementy zamontowane w fabryce są w aucie potrzebne. Co do skuteczności tej blaszanej osłony to trzeba by pomierzyć temperaturę pod maską z zamontowaną osłoną a potem bez niej i byłoby wiadomo czy jest potrzebna. Ciepło spod tej osłony jak i ona sama nagrzewając się i tak oddaje temperaturę i wszystko gromadzi się pod maską i jak stoisz to wylatuje przez wlot do IC, a jak jedziesz to prąd powietrza usuwa nagrzane powietrze ku tyłowi i dołowi wzdłuż downpipe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 a czy wskazane jest pozbywanie sie tych oslon? bo przeciez jak by nie byly potrzebne to by nie montowali :razz: To nie do końca jest tak, że wszystkie elementy zamontowane w fabryce są w aucie potrzebne. Co do skuteczności tej blaszanej osłony to trzeba by pomierzyć temperaturę pod maską z zamontowaną osłoną a potem bez niej i byłoby wiadomo czy jest potrzebna. Ciepło spod tej osłony jak i ona sama nagrzewając się i tak oddaje temperaturę i wszystko gromadzi się pod maską i jak stoisz to wylatuje przez wlot do IC, a jak jedziesz to prąd powietrza usuwa nagrzane powietrze ku tyłowi i dołowi wzdłuż downpipe. To nie tylko chodzi o nagrzewanie komory silnika. Ważne jest też szybsze nagrzanie kata (jeśli ktoś jeszcze ma ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abt Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Ważne jest też szybsze nagrzanie kata (jeśli ktoś jeszcze ma ) nagrzanie czego :?: olej, to rozumiem ale tego to nie znalem :???: :wink: ps. cos nowego w "naszym" temacie :?: :smile: Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Ważne jest też szybsze nagrzanie kata (jeśli ktoś jeszcze ma ) nagrzanie czego :?: olej, to rozumiem ale tego to nie znalem :???: :wink: ps. cos nowego w "naszym" temacie :?: :smile: W zdecydowanej większości nasze auta nie służą do ochrony środowiska. Ale konstruktorzy chyba muszą o tym myśleć. [ Dodano: Sob Gru 15, 2007 11:04 am ] A " w temacie" to mam jakieś tłustsze rzeczy w tej chwili. Aczkolwiek wolałbym poczekać do stycznia - powód wiadomy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 szczur75, zgadza się że katalizator musi mieć odpowiednią temperaturę pracy, ale nie o to chodziło w tym wątku. Zresztą mało kto ma katalizator :wink: [ Dodano: Sob Gru 15, 2007 2:06 pm ] Osłony wydechu można bezpiecznie usunąć jak ma się wypiaskowane podwozie i nie mas bitumicznych, baranków, gumy i tego typu konserwacji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remek Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 To może u Ciebie kolektor jest o xxx% dłuższy niż u mnie. Mi starczyło 15m taśmy 2". Plus owinięcie - Marek. Ale nie jakieś 600. Piszesz jak jakiś troll :razz: ja mam wszystko dluzsze Piotrek nie pamietam skad ta kwota, ale wiem, ze taka mi podano. Zaspawalem dranstwo i wiecej sie nie interesowalem tasmami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pumex1 Posted January 25, 2008 Author Share Posted January 25, 2008 wybralem tez opcje ze spawaniem. Pierwsze podejscie i sie tlumikarz poddal, ale w drugim - chwile pokombinowali, ostukali i chwila spawania - i za 20 PLN mam czysty dzwiek Jakby ktos w W-wie potrzebowal takiego spawania to na Harfowej 4 (boczna od Włodarzewskiej) ogarniaja temat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yacho Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 dzieki za adresik! moze i ja sie wybiore na taki zabieg, choc w EL-TECu mi wiekszosc dzwonienia wyeliminowali. poki co tragedii nie ma. zdroowka! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now