rydzada Posted December 10, 2007 Share Posted December 10, 2007 Po wyjęciu wału w moim OBK H6 okazało się, że jest luz promieniowy (góra-dół) wałka z wielowypustem, który wychodzi ze skrzyni biegów i łączy się z wałem napędowym. Z tego co wiem, opiera się on na jednym łożysku w obudowie skrzyni, są tam też jeden (czy dwa) uszczelniacze - podejrzałem w kompie w ASO. Mam pytanie: czy ktoś z Was wymieniał to łożysko ? Czy trzeba do tego wyciągać skrzynię biegów, albo można dobrać się łatwiejszą drogą ? Jaki jest koszt łożyska - może jest nietypowe i drogie ? ASO w tej chwili nie potrafi mi odpowiedzieć, jest jakiś młody gość w dziale części i się trochę zamotał. Co do wału - musiałem wymienić oba przeguby z krzyżakami, były załatwione na amen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 11, 2007 Share Posted December 11, 2007 Nie wiem czy to Ci coś pomoże ale jak byłem w ASO zmieniać osłonę przegubu przy przedniej półosi to jak wyjmowali półoś to stwierdzili, że jakiś duży luz jest na wejściu do skrzyni. Potem Panowie powiedzieli, że może tak ma być i już - złożyli to i jeżdżę i jest ok. Swoją drogą to fajni fachowcy jak na ASO (przynajmniej w Gdańsku) :shock: I do tej pory nie wiem czy tak ma rzeczywiście być czy nie :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted December 11, 2007 Share Posted December 11, 2007 Kruk, w jaki sposób sprawdzili Ci luz na wejściu do skrzyni poprzez otwór wyjściowy napędu? Dla mnie to jak badanie migdałków przez odbyt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 11, 2007 Share Posted December 11, 2007 szczur75, odłączyli półoś od strony koła i jak była jeszcze w skrzyni to nią ruszali w te i wewte i pokazywali sobie nawzajem jak to luz jest duży - miałem wrażenie że jestem u pana Henia w szopie i robimy Ursusa :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydzada Posted December 11, 2007 Author Share Posted December 11, 2007 Gadałem dzisiaj z nimi (ASO Gdańsk). Sprawa do zrobienia, ale koszt - 700 robocizna + uszczelki, łożysko... Generalnie lepiej tego na razie nie ruszać. Co do samego serwisu w Gdańsku - byłem u nich z pięć razy i zawsze odjeżdżałem zadowolony, są rewelacyjni, super obsługa, wszystko wyjaśnią, pokażą, doradzą. Dzisiaj nawet bez mojego "przyzwolenia" bezinteresownie umyli i odkurzyli mi autko. Pozdrawiam ASO Gdańsk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 11, 2007 Share Posted December 11, 2007 Dzisiaj nawet bez mojego "przyzwolenia" bezinteresownie umyli i odkurzyli mi autko. Wow :shock: to chyba coś się pozmieniało - może opinie na forum dały im do myślenia? Chyba tam do nich pojadę wypróbować ten wypas na własnej skórze Link to comment Share on other sites More sharing options...
remek Posted December 11, 2007 Share Posted December 11, 2007 Generalnie lepiej tego na razie nie ruszać Dowiedz sie dokladnie. Nie wiem czy te akurat jest jakies szczegolnie istotne dla dzialania skrzyni, ja odwlekalem wymiane lozysk w skrzyni i to odwlekanie skonczylo sie poszukiwaniami wiskozy i remontem skrzyni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydzada Posted December 11, 2007 Author Share Posted December 11, 2007 Fakt, łożysko jest zaraz przy wiskozie. Poważnie się nad tym zastanowię... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 A ktore to lozysko, bo ja sie nie znam? Ma cos wspolnego z lozyskiem walka sprzeglowego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydzada Posted December 12, 2007 Author Share Posted December 12, 2007 A ktore to lozysko, bo ja sie nie znam? Ma cos wspolnego z lozyskiem walka sprzeglowego? Ostatnie łożysko w obudowie skrzyni, tuż przed wyjściem wałka z obudowy. Nie wiem, jak się fachowo nazywa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts