Skocz do zawartości

Rozrząd- wydech cofnięty o 2 zęby SI 2004 US


SLIWA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam Subaru Imprezę WRX z 2004 r. US spec.

 

Kupiłem lekko bitą z lewej strony (błotnik wymieniony i kilka rzeczy w komorze silnika).

 

Po kupnie części blacharskich przyszedł czas na przegląd silnika.

 

Mój zaufany mechanik stwierdził że rozrząd na wałku wydechowym jest cofnięty o 2 zęby.

 

Czy jest możliwe że poprzedni właściciel tuningując silnik zmienił fazy rozrządu (dlatego jest cofnięty), że jest to wynikiem jakiejś modyfikacji silnika, czy może nie ma takiej możliwości ustawienia rozrządu i po prostu rozrząd przestawił się (jeśli tak to mogło dojść do kolizji tłoka z zaworem?).

 

Mam nadzieje ze to jednak celowe działanie- może o tym świadczyć intercooler z STi (bo po co ktoś do serii WRX wstawiałby intercooler od STi jeśli nie była modyfikowana) oraz wlot powietrza (na masce) i tylne skrzydło od STi (może jakiś pakiet STi do WRX).

 

Czy ktoś sie kiedykolwiek spotkał z czymś takim?

 

Dzięki za odpowiedzi

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdz czy Twój zaufany mechanik sie nie pomylił, ja już tez miałem taka sutuację że jakis mechanik powiedział klientowi że na 100% jest przestawiony rozrząd , po rozebraniu okazało się że rozrząd był ok, a problem był gdzie indziej. :cool:

Po drugie nie spotkałem sie z sytucja że by ktoś rozrząd przestawiał w Subaru celu modyfikacji :shock:

Po trzecie jeżeli jest przestawiony rzeczywiście o dwa zeby nic sie nie stanie jak go odpalisz, mi kiedys u Wróbla na Bemowie przestawił sie rozrząd o 5 zębów i dojechałem na tym 390 km do domu i auto dalej żyło :lol:

Po czwarte po odpaleniu silnika powinien zapalić sie check engine i wywalic błąd czujnika wałka rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz że 5 zębów? W sumie zależy jeszcze w którą strone :) Fazy rozrządu przecierz można modyfikować zmieniająć wałki czy stosując regulowane koła rozrządu. Może w przypadku samochodu SLIWY jest to takie druciarstwo ;p,

Poza tym chyba warto to skonsultować z innym mechanikiem jak pisał carfit może rzeczywiście się pomylił ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo po co ktoś do serii WRX wstawiałby intercooler od STi jeśli nie była modyfikowana) oraz wlot powietrza (na masce) i tylne skrzydło od STi (może jakiś pakiet STi do WRX).
myślę, że to nie jest żaden dowód modyfikacji silnika - masę jeździ takich aut z większym IC, wlotem i spojlerem od STi dla czystego lansu. Lepiej zapytaj poprzedniego właściciela co dokładnie było robione.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja nieco zmącę ten spokój. W tych silnikach często dochodzi do takich sytuacji, właśnie w wyniku kolizji.Ktoś tu kiedyś opisywał przypadek, jak to po niewielkich naprawach blacharskich zamiast cieszyć się jazdą remontował silnik, bo nie sprawdził, czy rozrządu nie przestawiło.(dawno to było i szukajka nic mi nie znalazła, więc linka nie podam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po trzecie jeżeli jest przestawiony rzeczywiście o dwa zeby nic sie nie stanie jak go odpalisz, mi kiedys u Wróbla na Bemowie przestawił sie rozrząd o 5 zębów i dojechałem na tym 390 km do domu i auto dalej żyło

 

 

Trochę przesadzasz. Zależy co i gdzie się przestawiło, Ty miałeś dużo farta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...