Jump to content

Spadajace Obroty


Gienyy

Recommended Posts

Jade sobie kulturalnie calkiem podbijam np pod swiatla wciskam sprzeglo i ...z powiedzmy 3 tys powinno zrobic siejakies 800 na obrotomierzu ..a spada do zera ; / dopiero na norme po lekkim szarpnieciu silnikiem i lubi sobie czasem zgasnac ;/ dziwna sprawa zwarzywszy na to ze zostala wymieniona przeplywka oraz dosc niedawno sonda . wczesniej tez tak lubial pozniej przeszlo i teraz znowu ..ocb bo glowie sie i dojsc nie moge ; o : ) co wy na to ?

Link to comment
Share on other sites

Gienyy, zarówno TPS jak i silniczek krokowy znajdują się w okolicach przepustnicy. Może być jeszcze któryś z dwóch czujników halla zabrudzony lub uszkodzony (jeden jest na wale, drugi po prawej stronie na rozrządzie). Takie gdybanie. Z TPS i silniczkiem krokowym trzeba uważać, bo nieumiejętne obchodzenie się z tym może pogorszyć tylko sprawę. Przyda się jakaś serwisówka do diagnozy albo warsztat ogarniający temat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

sorki że odświeżam temat.

Nie wiem czy to podobne do powyższego, czy też nie, ale u mnie obroty również spadają do zera na biegu jałowym, ale silnik chodzi równomiernie. Podgazuję na 1500obr/min. puszczam gaz, spada do ok. 800-900obr/min i sie utrzymuje chwilę. Potem wskazówka powoli schodzi do zera, ale silnik pracuje tak samo. Też silniczek krokowy? Przepływomierz? Co to takiego może być?

Link to comment
Share on other sites

Bo z tego co Ty napisałeś to rozumiem że silnik chodzi dobrze, tylko obrotomierz daje błędne wskazania.....
Ja też tak zrozumiałem że wskazówka spada do zera a silnik sobie chodzi prawidłowo. Jeśli tak to coś z impulsami z czujnika obrotów. A jak jeździsz to Ci dobrze pokazuje w całym zakresie obrotów czy spada tylko na wolnych obrotach?
Link to comment
Share on other sites

nie dławi się, nie szarpie, pozostały zakres obrotów wygląda dobrze ;)

z drugiej strony, ten obrotomierz jest inny nieco, niż te, z którymi spotkałem się wcześniej, tzn. chodzi mi o skalę między 0 a 1000. Wydaje mi się, że jest kreska od "0" i tuż nad nią kreska od "500", tyle że nie opisana. Jeśli tak jest, to jest prawdopodobne, że obrotomierz pokazuje "500", ale i tak wydaje mi się, że to mało, jak komuś z Wrocławia chce się na to rzucić okiem, to podjadę ;)

Link to comment
Share on other sites

nie dławi się, nie szarpie, pozostały zakres obrotów wygląda dobrze ;)

z drugiej strony, ten obrotomierz jest inny nieco, niż te, z którymi spotkałem się wcześniej, tzn. chodzi mi o skalę między 0 a 1000. Wydaje mi się, że jest kreska od "0" i tuż nad nią kreska od "500", tyle że nie opisana. Jeśli tak jest, to jest prawdopodobne, że obrotomierz pokazuje "500", ale i tak wydaje mi się, że to mało, jak komuś z Wrocławia chce się na to rzucić okiem, to podjadę ;)

Dobrze Ci się wydaje, tylko obroty chyba na biegu jałowym powinny być trochę wyższe niż 500....

Link to comment
Share on other sites

Hmm.... upewnij się czy obrotomierz nie wskazuje gdzieś drugiej lub trzeciej kreseczki :P Wtedy takie obroty powinny oscylować w zakresie prawidłowych.

 

A jeżeli silnik się nie dławi i nie szarpie to można spać spokojnie. To tylko głupi obrotomierz :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...