subarak 555 Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 W skrócie - przestało działać wspomaganie, dolewanie dużej ilości płynu pomogło na chwilę, wycieków nie stwierdzono. Po oględzinach od spodu okazało się że płyn ucieka do gum osłonowych na drążkach kierowniczych a wspomniane wyglądają jakby miały wydalić wiele nowych małych gumeczek. Pytanie - ktoś się spotkał z takim czymś i jak ugryźć temat bez demontażu przekładni ? Mechanior zeznaje że mogłaby pomóc wymiana uszczelniaczy w przekładni pod gumkami i dedukuje że może jest tam jakiś zaworek który puszcza ale trochę wróżył z glutów. Jeśli ktoś ma schemat przekładni to będę dźwięczny. Jak naklikałem wczesniej wolałbym uniknąć wyszarpywania przekładni. Jakieś sugestie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 Padła ci przekladnia to jeden z niewielu słabych pkt GTeka u mnie tez była wilgotna. Podjedz go Gawinów, napewno ci pomoga (zakład maja na ul. Królowej Jadwigi, po prawej przez skretem do ZOO) Jak chcesz tel to pisz na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarak 555 Opublikowano 7 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 Dzięki za info, ostatecznie ich zaatakuję ale Polska to taka dziwna kraj że czasem dziwnymi metodami na skróty można zdziałać cuda ( Polak potrafi ) :wink: i jak Mc.Gywer gumą do żucia i widelcem coś wyczaruję . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 w tym wypadku raczej sie nie uda, ktos chyba regenrowal przekladnie to pomaga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 subarak 555, w Trójmieście o dziwo jest ktoś naprawdę dobry w regeneracjach przekładni. Znany w całym 3-city. Nawet serwisy ASO np. BMW, gdzie również przekładnie padają przywożą do niego do naprawy. Stary dziadek inżynier ale wie co robi - niestety drogo bo wychodzi 800-1000zł za pełną regenerację. W cenie jest rozebranie przekładni do ostaniej śrubeczki, oględziny poszczególnych elementów pod mikroskopem, ewentualny szlif jak są wżery, następnie zamawia gdzieś za granicą na wymiar pod Twoją przekładnię teflonowe zamienniki uszczelniaczy (to jest najdroższe) i składa to do kupy. Masz na to gwarancję 6 mies. ale z tego co wiem do poprawki nadaje się co dziesiąta przekładnia. Pozostałe 9 podobno przeżyją auto. U niego robią wszyscy, a to chyba świadczy o tym że jest dobry. Jakbyś chciał to mogę podać namiary to możesz mu wysłać przekładnię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 niestety drogo bo wychodzi 800-1000zł za pełną regenerację. To nie jest starsznie drogo jak dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarak 555 Opublikowano 8 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Jakbyś chciał to mogę podać namiary to możesz mu wysłać przekładnię.Dzięki, jak nie trafię nic bliżej to pomyślimy. Po takiej konkretnej regeneracji to przy sprzedaży autka chyba bym tą przekładnię zostawił . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Jest orginalny zestaw do regeneracji maglownicy (wychodzi taniej niz 1Kpln) pytaj w dobrych serwisach i na stacjach..... (jeden znam ale .... :wink: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Jest orginalny zestaw do regeneracji maglownicy (wychodzi taniej niz 1Kpln) pytaj w dobrych serwisach i na stacjach..... (jeden znam ale .... ) Moim zdaniem sama wymiana uszczelniczy i innych elementów maglownicy nie wystarczy do pełnej regeneracji. W zależności od stopnia zużycia konieczna jest obróbka metalu (wżery, itp.) i precyzyjne spasowanie wszystkiego. Maglownica to nie zacisk hamulcowy - sama wymiana gumek nie wystarczy albo wystarczy na bardzo krótko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarak 555 Opublikowano 10 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 sama wymiana gumek nie wystarczy Jak rzuciłem okiem na schemat to okazało się że to nie jest prosta sprawa , w środku jest ok.130 atm. a gumki na końcach przekładni są tylko przeciwpyłowe ( zeznania zawodowego regeneratora), więc regenerację zacząć czas. Kolejne me pytanie brzmi: Da się wyszarpać samą przekładnię czy trzeba też atakować kolumnę kierowniczą? Mój mechanior nie jest pewny a jeśli się da to będzie mniej zabawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 subarak 555, jak to atakowac kolumnę? Musisz przekłądnie rozpiąc z kolumną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarak 555 Opublikowano 10 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Jest orginalny zestaw do regeneracji maglownicy (wychodzi taniej niz 1Kpln) A tutaj problem jest taki że na tzw.fuchę można naprawić za ok.250- 300 złociszy, poprzez ok. 450 zł, 800- 1200zł, wszędzie z gwarancją , więc kupno samego zestawu w tej cenie nie jest okazją bo trzeba doliczyć jeszcze tzw.robociznę albo mieć możliwości żeby zrobić to samemu i gwarancji wtedy nie ma... [ Dodano: Pon Gru 10, 2007 7:24 pm ] subarak 555, jak to atakowac kolumnę? Musisz przekłądnie rozpiąc z kolumną. Nie wgłębiałem się nigdy w temat a mój magik zeznaje że miał jakiś wynalazek w którym miał kłopoty z rozpięciem kolumny. Sam się dziwiłem więc się tylko upewniam. Może trzeba zmienić mechanika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 subarak 555, ale E12 nie podał przecież ceny tych uszczelniaczy :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarak 555 Opublikowano 10 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 subarak 555, ale E12 nie podał przecież ceny tych uszczelniaczy Fakt, zrozumiałem że mniej niż tysiączek to jednak dalej kilka stóweczek...E12 , wyślij na PW cenę, obiecuję dyskrecję... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 W przekładni kierowniczej ze wspomaganiem panują bardzo duże ciśnienia i spore siły działające na ten cały układ, więc proponuję zregenerować ją od początku do końca i nie żałować grosza. Przyglądałem się kiedyś regeneracji takiej przekładni w profesjonalnym zakładzie i wymaga to ogromnej precyzji, wiedzy i kosztownego sprzętu - dlatego z reguły cena też jest wyższa. Tanio i dobrze się tego zrobić nie da. Jeżeli się nie ma na to kasy to lepiej wogóle wywalić wspomaganie (-7kg) i wstawić zwykłą maglownicę bez wspomagania - mniejsze koszta, mniej problemów, lżejsze auto i większy biceps - same plusy :wink: P.S. Przekładnia i kolumna są połączone wieloklinem. Przy regeneracji przekładni kolumna nie wymaga naprawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarak 555 Opublikowano 10 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 wywalić wspomaganie (-7kg) i wstawić zwykłą maglownicę bez wspomagania - mniejsze koszta, mniej problemów, lżejsze auto i większy biceps - same plusy Plusów jest niby dużo ale ,,zimny łokieć " jest trudniejszy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 No dobra miałem nie naganiać SIPowi klientów ale dobra niech będzie moja strata :wink: Do uszczelnienia maglownicy potrzebne 2 zestawy 34128AA190 ---90zł 34419AA211 --170 zł Jest to koszt samych części do tego trzeba jeszcze człowieka który to umie wymienić Jeśli twój mechanik nie umie wyjąć maglownicy daruj go sobie dolicz osłony maglownicy 2szt po 90 zł+ geometria zawieszenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarak 555 Opublikowano 11 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 miałem nie naganiać SIPowi klientów Nie naganiasz... :wink: Swoją drogą nie podejrzewałem SIP-u o posiadanie takich pierdółek. Cena tych zestawów jest niewiele mniejsza od kosztu zrobienia tego u fachowca który już się w to kiedyś bawił a po kupnie uszczeleczek i tak trzeba to komuś oddać i zapłacić za wymianę bo jednak jest to troszkę bardziej skomplikowane niż wymiana żarówki. W każdym razie dobrze wiedzieć że nawet takie drobiazgi można czasem trafić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się