Jump to content

marka wspaniała, produkt też a dealer do kitu


Guest legacyfan
 Share

Recommended Posts

No cóż, nie chcę być advocatus diaboli, ale...

Weźcie proszę pod uwagę, że dealer też człowiek, zdarzają mu się wpadki, mniejsze, większe i to jest rzecz naturalna. Inna kwestia jak z tego wychodzi, zawsze można się jakos dogadać z klientem. Poza tym pamiętajcie, że każdy z nas ma prawo do po prostu złego dnia - znaczy dealer (sprzedawca) też. Kolejną rzeczą jest fakt, że posiadanie wszystkich aut testowych jest rzeczą niemozliwą do zrealizowania bo wyobraźcie sobie jakie jest to obciążenie finansowe dla przedsiębiorcy. U nas też nie ma np. Outbacka (ale mam kapitalnego klienta, który zawsze z ochotą przyjeżdża pokazać auto :mrgreen: i to chyba nawet lepiej wychodzi niż ja bym się miał zagadać na śmierć - bo to jednak użytkownik a nie dealer) Tak więc taki mały apel - spróbujcie spojrzeć na dealera jak na człowieka a nie tylko instytucję, co?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 180
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Rozpoznaje sytuacje.

 

I mam dobra rade dla Dyrekcji.

 

Radze sie wziac za doglebna reforme calej sieci dealerskiej bo jak sie nie wezmiecie za to, to Subaru zalatwi temat za was i bedzie nie tylko po tych prowincjonalnych salonach, ale i takze po Dyrekcji.

 

Nie wystarczy, ze SIP ratuje sytuacje, kiedy ciala daja pozostali dealerzy.

Nie wystarczy, ze SIP ma samochody testowe, ze Pan Dyrekcja sie na Forum udziela i ze taki mily i profesjonalny jest. To nie wystarcza.

Za calosc funkcjonowania sieci dealerskiej odpowiedzialny jest koniec koncem SIP, a nie patalachy z Warszawy, Gdanska, czy Wroclawia. Bo Dyrekcja ostatecznie ponosi wine za nieumiejetnosc poprawy jakosci oferowanych uslug.

Na SIP ciazy odpowiedzialnosc Generalnego Importera, a zachowuje sie jak Starszy Kolega Salon Samochodowy - nie taka SIPa rola. SIP ma byc bezwzgledny i skuteczny.

A jak SIP nie daje sobie rady, to tylko jego wylaczna wina.

 

Podam przyklad.

Za zla sytuacje w firmie zawsze odpowiada Szef, a nie jakis partacz. Do obowiazku Szefa nalezy zwalnianie, nagradzanie, szkolenia, motywacja, po prostu wszystkie mechanizmy prowadzace do sukcesu firmy, a to przeciez czesto wiaze sie z zadowoleniem klienta. A gdy firma nie dziala jak trzeba, ludzie nie daja rady, jest zla organizacja to leci szef.

 

Czytam miesiecznik Audio. Mozna tam czesto spotkac informacje o zmianach generalnych dystrybutorow w swiecie Hi-Fi. Starzy nie dawali rady, nie bylo tlumaczenia. Pojawiaja sie nowi. I to jest zauwazalny proces. Co chwila czyta sie reklame z dopiskiem, ze od dnia takiego firma taka i taka ma nowego przedstawiciela w Polsce.

 

Szanowny SIPie.

Proponuje nie pieprzyc, ze sie cos tam postara naprawic. Tutaj jest potrzebny konkretny plan poprawy jakosci uslug z miernikami zadowolenia klienta itd.

Czekamy na konkretne dzialania, co zamierza SIP, zeby z prowincjonalnej organizacji zamienic sie w bardzo dobra siec dealerska.

Mowimy w koncu o naszych, ciezko zarobionych pieniadzach.

 

Po wejsciu do Unii Subaru ma swoje 5 minut bo spadly cla i ceny. Ale 5 minut zaraz sie skonczy, a wy zostaniecie tam gdzie jestescie. Z beznadziejna siecia dealerska, grupa fanow ktora i tak przywozi uzywance z Niemiec, a ta garsteczka napalencow ktorzy kupia Subaru nawet gdybyscie cala ta siec zlikwidowali i sprzedawali je na targu.

Ale w ten sposob bedzieci do bolu niszowi, mali i smieszni. A przeciez macie taki swietny produkt. Trzeba byc kompletnym glabem, zeby to spier...dolic.

 

Bez odpowiednich mechanizmow, ktore sprawiaja, ze warto byc profesjonalnym, obawiam sie, ze swietny nowy salon z Bialegostoku, tez niedlugo sie zblazuje.

 

Pozdrawiam i zaklinam do dzialania.

Link to comment
Share on other sites

Dla odmiany napiszę coś miłego, bo jak wiadomo, zawsze mówi się o złych rzeczach, a o dobrych nie warto. Te miłe też czasem warto wytknąć.

 

Napiszę o serwisie Subaru w Łodzi, gdzie ostatnio zostałem bardzo profesjonalnie potraktowany. Dojeździłem swoim autem do 100 tysięcy i trzeba było zrobić przegląd. To duży przegląd, więc miałem jechać do Krakowa, ale pomyślałem sobie, że dam szanse Panom z Łodzi. I było warto (mam nadzieję, że się nic nie zmieni). ;-)

 

Cała procedura wyglądała następująco. Zadzwoniłem do w/w serwisu kilka dni przed przeglądem, umówiłem się i pozostało mi czekanie na sądny dzień. Kiedy już nadszedł, rano o 8 byłem w serwisie. Autko miało zostać do dnia następnego. Zgłosiłem co miałem zgłosić i zostawiłem samochód. W połowie dnia zadzwoniłem i dowiedziałem się, że będzie gotowe jeszcze tego samego dnia. Po południu samochód odebrałem gotowy do jazdy, z usuniętymi wszystkimi usterkami, które zgłosiłem. Wszystko szybko i bez komplikacji. Bez fajerwerków, ale porządnie i tyle mi wystarczy.

 

Widać można dobrze. :-)

 

Zaznaczam, że piszę o serwisie. Nie wiem jak działa salon, bo nie sprawdzałem łodzkiego.

Link to comment
Share on other sites

Pan Dyrekcja .

 

 

no to teraz czuje sie lekko zdruzgotana, zmieszana i zgubiona...tzn ilu ich jest??..tych dyrekcjów..dyrekcji...no?? bo ja mialam niewatpliwa przyjemnosc poznac jednego ..jedna...dyrekcje, dyrekcja...no..wiecie??

bo tak mysle...ze jak jest ch wiecej...a sa takie obrotne ,przedsiebiorcze i szarmanckie...to my jeszcze bedziemy ta druga Japonia?? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Panie Macieju Drelichowski!

Nie wiem kto Panu sprzedawał auto, jak i skąd taka opinia, mogę jedynie powiedzieć, że nie ma salonu bez wad. Proszę także pamiętać, że zadowolony klient zazwyczaj siedzi cicho bo i o oczym pisać? Niezadowolony...a to już inna sytuacja. Zapewniam Pana, że wśród klientów tak obrzuconych przez Pana błotem salonów są ludzie, którzy za nic na świecie ich nie zmienią. Pańska reakcja i komentarze dotyczące SIP są, moim zdaniem, nietrafione i proponuję sprawdzić na własnej skórze jak wygląda to w innych markach - zapewniam Pana, że wrażenia mogą być piorunujące . Co do argumentu o ciężko zarabianych i zostawianych u nas pieniędzy to przypominam, że zakupiony produkt sam broni swojej ceny, a to właśnie za niego Pan płaci. Pańskie subiektywne odczucie, że został Pan np. zignorowany czy też obsłużony w niewłaściwy sposób (do którego ma Pan oczywiście prawo) nie musi się potwierdzać w odczuciu innych, choć łatwo znaleźć w takiej sytuacji "sojusznika", który ochoczo przytaknie wszystkim przywarom. W temacie dotknął Pan również (choć częściowo pozytywnie) mojej firmy więc spieszę z informacją, że nie zamierzamy się zblazowywyać ale też ktoś oczekujący głębokiego i wiernopoddańczego ukłonu odejdzie wielce urażony. Reasumując - przykro mi slyszeć, że został Pan źle potraktowany ale też zbyt daleko idące i , co tu kryć, mocno ofensywne wnioski, szczególnie wobec SIP, wydają mi się po prostu nie na miejscu. W końcu nie da się kontrolować każdego sprzedawcy w Polsce codziennie! Pozdrawiam i życzę nieco więcej optymizmu.

Link to comment
Share on other sites

Jakublad, Moniqa, Subaryta

 

Protestuje!!! nikczemne nabijanie postów w mordę

 

po piersze nie w morde a na forum..a ty sie tak Śmiechutek nie stresuj bo Ci włosy aż sie zwichrzyły 8)

 

korzystając z okazji informuje że mój subaroholizm posunął sie do granic możliwości...z okna w domu widze dwa subaraki..z okna w pracy widze dwa subaraki (co za piękny widok :D ) ...może wreszcie zobacze też swojego :roll:

Link to comment
Share on other sites

Teraz ktos inny czuje sie dotkniety :P :wink: :D

 

Flipperku to była wyzsza potrzeba...nie było czasu..sam rozumiesz, korki itp...no i przymusem mnie wzieli...postawili W-Z-etke przed nosem...no i co ja biedna , ucieśniona mogłam?ale już ograniczam spożycie kawy z wiadomych względów :wink:

Link to comment
Share on other sites

Panie Macieju Drelichowski!

Reasumując - przykro mi slyszeć, że został Pan źle potraktowany ale ..... Pozdrawiam i życzę nieco więcej optymizmu.

Alez Szanowny Salonie z Bialegostoku. Nikt mnie zle nie potraktowal. Natchnalem sie tylko kilkoma postami z tego postu.

Wrecz przeciwnie, zostalem potraktowany swietnie.

Odradzam polemiki z moim dlugim wczesniejszym wywodem - szkoda czasu. Juz tak jakos lubie, z natury, stwac po stronie skrzywdzonych i prowokowac.

A swoja droga, to jak bede kupowal kolejnego Forestera czy Legacy, to zrobie to u Was, w Bialymstoku, bo tam kiedys kupilem juz jeden samochod (innej marki) i wspominam to bardzo milo. Generalnie poziom uprzejmosci w krainie Zubra jest powyzej sredniej krajowej.

PS

Zanim wroce do Polski, Forestera sprzedam, bedzie na nowego w Bialymstoku.

 

PS

 

Niech sie Dyrekcja nie zalamuje. Nie bedzie tak zle.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Nie mam się zamiaru załamywać. W końcu nie pierwszy to Pański wpis.

Zdażyłem zauważyć, że w zależności od humoru bywają czasem nadzwyczaj agresywne na zasadzie "a bo tak !" :wink:

Jedna z różnic pomiędzy nami a innymi firmami motoryzacyjnymi polega właśnie na niecenzurowanym forum.....

I na tym, że "szef" nie unika odpowiedzi, ani wielomisięcznych starań o "audiencję" :P

A co do wspomnianej równej rocznicy, to nie jest to "nasze 5 minut", lecz nasze 5 lat (tyle już jesteśmy w Polsce, mamy się dobrze, rozwijamy się i .... w dalszym ciągu jesteśmy jak najbardziej otwarci na krytykę.

No..... może czasem osobiście wolę konkrety, niż pouczenia tak dalece ogólnikowe ...

 

Łączę pozdrowienia

 

 

PS. o swoją pozycję specjalnie się nie boję ... jakoś tak bardzo strachliwy nie jestem :wink:

Link to comment
Share on other sites

Pozdrawiam Dyrekcje i zycze milego weekendu.

 

A tak na marginesie chcialbym wiedziec, czy jest planowane otwarcie dealera/serwisu Subaru w Olsztynie?

 

Duze odleglosci jednak zniechecaja. Osobiscie znam kilka osob z rejonu WiM, ktore kupily SUVa Hondy czy RAVa, a nie Forestera, bo serwis za daleko.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

W temacie cen Subaru i nieswiadomosci ludzi ze stac ich na te auta mam pytanie do Dyrekcji.Z czego wynikaja roznice cenowe w poszczegolnych krajach UE?Dlaczego w Niemczech lub Czechach STI kosztuje w okolicach 38000 Euro a u nas (aż) 42000?Forester XT w promocji wakacyjnej kosztuje tyle co w Niemczech na codzien?A moze zapytam tak:kto decyduje o cenach Subaru Global czy centrale krajowe ?Pytam o ceny bo jak bylo wczesniej wspomniane to jednak niektorzy ludzie nie posiadajacy Subaru sadza ze nie kupili bo jest drogie.Niby po 1 maja ceny mialy byc europejskie a sa wyzsze niz innych krajach bo z tego co wiem to przed 1.05.2004 STI u nas kosztowalo 46000 a u zachodnich sasiadow 38000:)

 

Pozdrawiam:)

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Aktualna cena STi w Niemczech to 38.400 Euro

Do tego dochodzi 520 Euro (Koszt transportu samochodu do dealera).

Czyli 38.920

netto (bez MwSt) 33.552.-

z akcyzą (3,1%) 34.952.-

z VAT-em (22%) 42.202.-

 

Cena w Polsce: 42.000.-

Cena w Polsce zawiera w sobie także szkolenie w SJS.

 

Przed akcesją cena 46.000 Euro była uwarunkowana ówczesnym cłem (35%, teraz 10%).

 

Łączę pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

W ostani wtorek bylem w Berlinie,ide do marketu na gazety,otwieram Auto Bild All Road Special.A tam ośmiostronnicowa reklama Subaru.Na kazdej stronie zdjecia modelu wew i zew ,krotka charakterystka,podstawowe dane tech.Na ostatniej stronie jest wziamnka o najlepszym wyniku Legacy w tescie NCAP.Wyglada to tak iz jest sztywna,przyklejona z jednej strony prostokatna karta z logo Subaru a po jej odchyleniu jest zdjecie konstrukcyjne Legacy kombi pokazujace sposob w jaki zostala wykonana karoseria.U nas oprocz jednej strony w Auto katalogu 2004 i Radio Control:)))) innej reklamy nie widzialem niestety...:(

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

temat reklamy Subaru był już (całkiem niedawno) poruszany na tym forum, a ja chciałem tylko podsunąć jeszcze październikowy numer Auto Motor i Sport, strona 21 :) nie jest to co prawda 8 stron, ale... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...