Jump to content

Prodrive Performance Pack for WRX - pytanie do Dyrekcji


Hubidoo

Recommended Posts

Witam,

 

Jakis czas temu zainteresowalem sie mozliwoscia zainstalowania w SI WRX 2.0 2005 pakietu Prodrive. Auto moje jest na gwarancji, wiec chcialem zrobic to przez siec dealerska. Jako ze Prodrive jest nadwornym tunerem Subaru, bylem przekonany, ze z gwarancja nie bedzie problemu.

 

W pierwszej kolejnosci wszedlem na strone Prodrive, zeby dowiedziec sie co nieco o pakiecie. Oto co przeczytalem na wstepie:

 

"As the performance packs have been developed in conjunction with Subaru (UK) Ltd and other Subaru Importers - Subaru Benelux, Subaru Import Polska & Subaru South Africa, fitment of a Prodrive performance pack will NOT invalidate the new vehicle warranty on cars supplied via those Importers."

 

tekst do wgladu tutaj: http://www.prodrive.com/products_level2.html?id=12&p=12

 

Oznacza to w skrocie, ze moge taki pakiet zainstalowac bez utraty gwarancji w SIP.

Poczytalem o pakiecie, spisalem numer czesci w sieci Subaru (SAC2565).

 

Zadzwonilem do serwisu, zeby zorientowac sie w kosztach i dostepnosci pakietu. Dowiedzialem sie, ze takiego pakietu nie ma w katalogu SIP. Dostepny jest tylko do SI STI. Zadzwonilem wiec do SIP do dzialu czesci (tak to sie chyba nazywa) i dowiedziallem sie, ze SIP nie oferuje tego pakietu poniewaz nie ma on polskiej homologacji! Poza tym pan byl bardzo zdziwiony informacja ze strony Prodrive'u o wspolpracy z SIP. Wydalo mi sie to dziwne w zwiazku z tym ze jestesmy w UE. Dlaczego cos co jest dostepne w UK nie ma homologacji w Polsce?

 

Idac za ciosem napisalem do firmy Prodrive. I dostalem odpowiedz od Nicka Wadesona odpowiedzialnego za sprzedaz poza UK o problemach komunikacyjnych na linii Prodrive - SIP. Tresc przytocze jutro, nie mam tej korespondencji pod reka.

 

Moje pytania do Dyrekcji:

 

1. dlaczego pakiet Prodrive do WRXa nie jest dostepny w sieci dealerskiej SIP skoro producent twierdzi inaczej?

2. czy montaz pakietu zakupionego bezposrednio w Prodrive w autoryzowanym serwisie spowoduje utrate gwarancji?

 

Z powazaniem

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

no wlasnie! trafne pytanie. na pewno Dyrekcja nam wszystko wyjaśni :)

 

Ponizej fragment odpowiedzi z Prodrive'u:

 

"Dear Hubert

 

I am not too sure what is happening within Subaru Polska at the moment. I have tried contacting them on several occasions without any reply.

 

(...)

 

Kind regards, Nick."

Link to comment
Share on other sites

no wlasnie! trafne pytanie. na pewno Dyrekcja nam wszystko wyjaśni :)

 

Już kiedyś Dyrekcja wyjaśniała. :!: Sti z pakietem ppp zakupionym w Sip auto ma gwarancję.Sti z pakietem ppp zakupionym nie w Sip...gwarancji nie ma. Do Wrx pakietu ppp nigdy Sip nie sprzedawał więc gwarancja tam gdzie kupisz ten pakiet. Podobnie jak z instalacją gazową.

AK

Link to comment
Share on other sites

Już kiedyś Dyrekcja wyjaśniała. :!: Sti z pakietem ppp zakupionym w Sip auto ma gwarancję.Sti z pakietem ppp zakupionym nie w Sip...gwarancji nie ma. Do Wrx pakietu ppp nigdy Sip nie sprzedawał więc gwarancja tam gdzie kupisz ten pakiet.

 

No ale to jakoś bez sensu, że się tak wtrącę. Skoro pakiet ma EU homologację, a gwarancja jest międzynarodowa, to jeżeli mi brytyjskie ASO zakłada pakiet homologowany w EU to gwarancję mam dalej.

 

Bo idąc tropem "gdzie pakiet tam gwarancja" to rozumiem, że Forestera kupionego w PL nie mogę naprawić na gwarancji w UK i odwrotnie, Forester kupiony w DK nie będzie naprawiany gwarancyjnie w sieci SIP.

 

Albo jak mi ASO w Warszawie założy kratkę w bagażniku to już mam gwarancję tylko na Polskę.

 

No to się naprawdę kupy nie trzyma.

Link to comment
Share on other sites

Już kiedyś Dyrekcja wyjaśniała. :!: Sti z pakietem ppp zakupionym w Sip auto ma gwarancję.Sti z pakietem ppp zakupionym nie w Sip...gwarancji nie ma. Do Wrx pakietu ppp nigdy Sip nie sprzedawał więc gwarancja tam gdzie kupisz ten pakiet.

 

No ale to jakoś bez sensu, że się tak wtrącę. Skoro pakiet ma EU homologację, a gwarancja jest międzynarodowa, to jeżeli mi brytyjskie ASO zakłada pakiet homologowany w EU to gwarancję mam dalej.

 

Bo idąc tropem "gdzie pakiet tam gwarancja" to rozumiem, że Forestera kupionego w PL nie mogę naprawić na gwarancji w UK i odwrotnie, Forester kupiony w DK nie będzie naprawiany gwarancyjnie w sieci SIP.

 

Albo jak mi ASO w Warszawie założy kratkę w bagażniku to już mam gwarancję tylko na Polskę.

 

No to się naprawdę kupy nie trzyma.

Trzyma sie o tyle , że te chyba 15 pakietow ppp do Sti kupionych przez Sip trzeba bylo ubezpieczyc od ewentualnych strat wynikajacych z ich zastosowania.(ewentualne naprawy gwarancyjne).Tak cos słyszalem ale nie wiem dokładnie...Mysle , ze podobnie dodatkowe naprawy gwarancyjne trzeba przewidziec przy instalacji gazowej bo to , że ona skraca przebiegi silnika to raczej nikt nie kwestionuje ale cześc osób nie byłaby zadowolona , że naprawe głowna silnika trzeba robic juz przy np. 130 -150 tys km a nie 250 -350 tys km.

AK

ps.to moja prywatna opinia

Link to comment
Share on other sites

Co do homologacji EU to możnaby w razie konfliktu z SIP (czego nikomu nie życze- ani nam ani im) wystąpić do ETSu i spróbować obronic gwarancję...

 

Trzyma sie o tyle , że te chyba 15 pakietow ppp do Sti kupionych przez Sip trzeba bylo ubezpieczyc od ewentualnych strat wynikajacych z ich zastosowania.(ewentualne naprawy gwarancyjne)

 

Taki pakiet mógłby ew modyfikować warunki gwarancji, wtedy wilk syty i owca cała...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Ojciec Założyciel

 

Moje pytania do Dyrekcji:

 

1. dlaczego pakiet Prodrive do WRXa nie jest dostepny w sieci dealerskiej SIP skoro producent twierdzi inaczej?

2. czy montaz pakietu zakupionego bezposrednio w Prodrive w autoryzowanym serwisie spowoduje utrate gwarancji?

 

Z powazaniem

 

1. Nie jestem w stanie odpowiedzieć, dlaczego prodrive twierdzi, że pakiet do WRX jest dostępny w Polsce, jezeli tak nie jest. Niestety nie jest to pytanie do mnie ...

2. Tak.

 

Przyczyna powyższych stwierdzeń jest fakt braku homologacji na en kit do WRX-a. Konkretnie WRX z zamontowanym kitem osiągał by wyższą prędkość maksymalną, niż przewidziana przez producenta (FHI), jako że w przeciwieństwie do STI nie posiada ogranicznika. W konsekwencji stał by się samochodem nielegalnym. A ja osobiście jakoś dziwnie nie mam ochoty ew. proces z tytułu odpowiedzialności producenta (manufacturers liability) i ew. zwiedzanie przybytków odosobnienia od wewnątrz.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
fakt braku homologacji na en kit do WRX-a.

 

A to Dyrekcjo, wolno sprzedawać/montować w samochodach w EU niehomologowane części?

 

No bo skoro Prodrive sprzedaje taki pakiet, to chyba ma jakąś homologację na to (wiem, że nie do końca pytanie do Dyrekcji, tylko raczej do Prodrive, ale może Dyrekcja coś wie).

 

Pozdrawiam, F/K

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel

Wiem. Nie ma.

Problem polega na tym, że w UK są nieco inne wymagania (tak mówił Prodrive ...)

Zasada ogólna - sprzedawać jak najbardziej wolno. Montować - nie.

Lub bardziej konkretnie - nie wolno montować do używania w ruchu drogowym.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Szanowna Dyrekcjo - czytając ten temat dowiedziałem się, że STI z pakietem PPP montowanym w autoryzowanym serwisie (w PL) pozostaje objete gwarancją. Idąc tym tropem chciałbym się dowiedzieć kto jest gwarantem samego Pakietu (w kwestii poprawnosci jego działania, a nie samego montazu) ? Czy to mozliwe zeby SIP zrzucał odpowiedzialność na autoryzowanego dealera który wydaje się być jedynie pośrednikiem w tej transakcji ?

 

Pozdrawiam w Nowym Roku

MB

 

ps.

(...) jako że w przeciwieństwie do STI nie posiada ogranicznika. W konsekwencji stał by się samochodem nielegalnym. A ja osobiście jakoś dziwnie nie mam ochoty ew. proces z tytułu odpowiedzialności producenta (manufacturers liability) i ew. zwiedzanie przybytków odosobnienia od wewnątrz.

Jesli chodzi o oganicznik to mam pewne wrazenie, ze moze go nie byc, ewentualnie został znacznie przesuniety do wartosci trudno osiąganalnych ze wzgledu na ograniczoną ilość obrotów (kolega mi opowiadał :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel

Zgodnie z KC (nie chodzi tu o Komitet Centralny :wink: ) gwarantem jest sprzedawca.

Droga rozliczenia kosztu gwarancyjnego jest tu de facto dla klienta bez znaczenia (dla nas ma to o tyle znaczenie, że nie możemy obciążyc oczywiście FHI).

 

Nie rozumiem jednak natury samego problemu - każdy autoryzowany serwis ma obowiązek dokonywania napraw gwarancyjnych. Jeżeli napotyka na problemy - kontaktuje się (drogą wewnetrzną z Działem Technicznym SIP).

 

Wobec klienta (tu jak rozumiem: Pana) z definicji dealer (serwisant) powinien występować w pewnym sensie jako "całość". Owszem, zdarza się (niestety ciągle jeszcze), że dealer/serwis usiłuje "scedować" odpowiedzialność wynikającą tak z w/w KC jak i podpisanej umowy (dealerskiej/serwisowej) na SIP w myśl zasady "ja to bym, ale oni ...". Zazwyczaj takie przypadki wynikają z braku doświadczenia lub po prostu niekompetencji danego pracownika.

 

Jest zrozumiałe, że SIP fizycznie nie jest w stanie zajmować się każdym problemem. podobnie jak i żaden inny importer. Podnoszenie kwalifikacji serwisu to kwestia odbywających się szkoleń, audytów itp. Jest też oczywiste, że w przypadkach obiektywnie trudnych nasi specjaliści są do dyspozycji partnerów i służą im pomocą.

 

Konkluzja - jezeli dealer/serwis wie, że PPP nie działa właściwie, to droga gwarancyjna jest mu znana.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...