Fido__ Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 Ja mam nieustający dylemat pt. magnesówka czy przykręcana do klapy. Magnesówkę (sirio As100) mam i jeżdżę z nią od dawna. Jej wadą jest to, że boję się jechać szybciej niż 170 km/h żeby nie spadła. A czasami jest konieczność... Z kolei ta mocowana na klapie przebija lakier żeby się dobrze zmasować. I choć mam w garażu nową antenę z uchwytem, to serce mnie boli przed przykręceniem jej... A przed centrami handlowymi - odkręcam. Magnesu nie ściągam, odkręcam tylko bat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 arosiak, Olleo, a co z garazami podziemnymi, centami handlowymi, zwyklym przydomowym garazu? 160cm na dachu forestera to ponad 3m!!! Bardzo proste - ja juz koncowke jednej pogialem w garazu Arkad Wroclawskich =( Od tej pory juz nie zapominam zdjac z dachu przed wjazdem, albo omijac takie miejsca, jak odwiedzam tylko przejazdem (w miescie raczej i tak nie zakladam). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankes Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 i o to chodzi... jeśli coś chcemy zrobić to zawsze jest wyjście. Magnesówka, długa magnesówka i odkręcamy bata przed wjazdem na podziemny. A tak na marginesie... jaka może być potrzeba żeby jechać szybciej niż 170 km/h? za potrzebą to się idzie tam gdzie król piechotą chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 Ja z magnesowka, ale ML-145 (165cm dlugosci na ok. 13cm podstawie) na klapie bagaznika sedana, jechalem jakies 205kmph licznikowe i nawet sie 1cm nie przesunela. A ze przypominala ksztaltem dobrze napiety luk, co na pewno propagacji nie polepszalo, to juz inna inszosc =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fido__ Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Olleo, wydaje mi się, że antena na klapie bagażnika sedana ma dużo bardziej komfortowe warunki podróżowania. Bo tam nie ma takiego pędu powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukiman Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Fido__, jechałem z Presidentem ML 230 km/h (zapomniałem się ) zamocowanym jak na zdjęciu: ... i było OK! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Forkiem 220km/h z magnesówka na dachu i tez nic nie spadło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fido__ Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Forkiem 220km/h z magnesówka na dachu i tez nic nie spadło Hmmm... to może muszę odważniej... ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekD Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 A ze przypominala ksztaltem dobrze napiety luk, co na pewno propagacji nie polepszalo, to juz inna inszosc =) No nareszcie ktoś napisał. Wszyscy zachwycają się osiągami długich anten, tylko nie biorą pod uwagę, że są to osiągi na postoju. Co się dzieję z długim batem podczas jazdy to niech każdy zaobserwuje sobie sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Zalezy jeszcze jakim batem - sa baty i baty. Jedne wyginaja sie juz przy 80kmph, a inne do 160 trzymaja sie niezle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Nie wiem do czego Ci ta antena potrzebna (do pogaduszek, czy zastosowania "przeciwsuszarkowego"), ale po sprawdzeniu paru anten (President Missisipi, Sirio Megawatt, Hustler 120cm) na przestrzeni ostatnich kilku lat - zarówno magnesowych jak i montowanych na stałe - jestem przekonany, że w zastosowaniu "przeciwmiśkowym", najlepszą anteną jest ta, którą obecnie używam, czyli Sirio Triflex - z kilku powodów: - jest montowana na stałe, w otwór po antenie UHF - 0 kabli w samochodzie, - można podłączyć UHF, CB i GSM, - ma zasięg 2-5km w mieście i może 5-7km w trasie - i tyle trzeba!*, - wygląda jak normalny Sportflex, więc nie wzbudza niezdrowej ciekawości "amatorów cudzych anten CB" i... Miśków... :cool: - ma długość umożliwiającą bezproblemowy wjazd na parkingi podziemne bez koniecznoiści demontażu. * oczywistym jest, że im dłuższa antena tym lepszy zasięg, ale w zastosowaniu "typowym" daleki (15-20km) zasięg nie tylko nie jest konieczny, ale jest raczej wadą! O "zagrożeniach" na drodze informują Cię ludzie jadący z przeciwka, a przy dzisiejszym rozpowszechnieniu CB w samochodach zawsze znajdzie się ktoś w promieniu 5km (w trasie) i 2km (w mieście), kto będzie na tyle uprzejmy, by Cię ostrzec - a to wystarczy by zwolnić... Przy dalszym zasięgu zdarza się, że informacje które do Ciebie docierają, pochodzą... z innej drogi w pobliżu (np. drogi 7 i 8 na południe od Warszawy) i musisz się dopytywać "gdzie ta suszarka... ?" Podsumowując: Jeżeli nie zależy Ci na rozmowach z wahadłowcem na orbicie, ani półgodzinnych pogaduszkach z kimś jadącym w przeciwnym kierunku, tylko na posiadaniu sprawnego narzędzia zwiększającego "Active Safety", to Triflex jest naprawdę OK. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esilon Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 czyli Sirio Triflex - z kilku powodów: naprawdę fajna , ale nikt cię nie zawiadomi jakby co, bo nie widzi że CB jedzie, a mnie często sie zdarzało, że ktos mówił o "zagrożeniach" bo widział że w mijanym aucie jest CB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarkin Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 A ja proponuje antenę 145cm na magnesie(, bo i tak czy inaczej mogą ukraść antenę choćby dla zabawy lub uciąć bat) a taką można szybko i łatwo schować. Zasięg 2-5 km pozwala na dowiedzenie się o suszarce czy nieoznakowanym pudełku, ale za późno do ciebie będą docierać informacje o korkach itp. Jeśli masz większy zasięg wiesz z dużym wyprzedzeniem o korku i możesz go spokojnie ominąć pobocznymi drogami. Na to pozwala zasięg 10km i więcej. Najlepsze miejsce na zamontowanie anteny( moim zdaniem) jest przy klapie bagażnika po lewej stronie. Dlaczego??. Otóż w czasie "wychylania się" za "TIR-a" kierowca tegoż wehikułu spokojnie widzi twoją antenę i może nadać przez radyjko, iż "kolego w osobówce za mną wyprzedzaj śmiało”, po czym jeszcze daje dodatkowy znak kierunkowskazem. Jeśli nie widzi takiej antenki to tego nie uczyni, ba nawet nie będzie kwapił się, aby dać sygnał kierunkiem. Jeśli masz antenek to traktują ciebie po prostu o wiele lepiej: -) i dlatego dobrze jest, jeśli jest widoczna:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankes Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Pobawiłem się tym magnesem i trochę mi to nie pasuje... a że zamierzam moim Szuwarkiem jeździć do"śmierci" - mojej lub szuwarka to zdecydowałem się jednak na antenę na stałe ( chyba, no na jakieś 90%). zajrzałem na ebaya... no wiem, wiem ale co jak co, tam można czasem coś wyhaczyć no i właśnie znalazłem takie ustrojstwo - antena z amerykańskich radiowozów... 21 cali co daje jakieś pół metra czyli bez przesady no i robi jako antena do wszystkiego. Końcówkę prawdopodobnie będę musiał zmienić ale to małe piwo. Tylko teraz kłopot z tym gdzie ją wsadzić... z tyłu i po prawej czy raczej przed relingami... nie mam okna w dachu - trochę nie bardzo tak kaleczyć wózek ale anteny radiowej jako takiej nie mam więc pomysł podmiany nie wchodzi w rachubę. Trochę się z tym mogę niedługo pogubić, wczoraj właśnie zamonotwałem na masce na stałe (prawie) antenę do GPS i kabel do środka puściłem ale też chyba zamienię na taką jak mają droższe bryki z nawigacją czyli takie ustrojstwo z tyłu samochodu... za dużo tych magnesów - i wychodzi, że zaczynam nie nadążać za technologią... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 odgrzebalem temata, przy okazji montazu w swoim Forku. SF40 na klape sie nie nadaje, bo nie pasuje i tlucze o metal. Wiercenie przez dach - niechetnie - bo duzy szyberach+ mechanizm. Ale z tego co pamietam forumowicz ar3k mial jakos cwanie to zrobione na klapie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 Ja sie podczepie do watku. Ja przelozylem CB z Legaca, ktorego sprzedalem no i niestety jest maly problem. Pierdzi w glosniku przy dodawaniu gazu. Przy wiekszych predkosciach zaklocenia sa takie, ze w zasadzie musze wylaczyc CB. W Legacu tego nie mialem. Byla idealna, bloga cisza. Zadnych trzaskow. Zaczalem od tego, ze poprowadzilem przewdy zasilajace prosto z akumulatora. Niestety bez zmian. Teraz chyba kolej na filtr przeciwzakloceniowy. Jak to nie pomoze, to pewnie bede musial wymienic radio na model z filtrem ANL. Moze, ktos przerabial ten tamat? Nie usmiecha mi sie tyle pracy i pieniedzy jezeli okaze sie, ze problem lezy gdzie indziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 Tasior_Miedziak, a jakie masz radio? wyglada mi, ze nie masz filtra ANL wlasnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 Tasior_Miedziak, a jakie masz radio? wyglada mi, ze nie masz filtra ANL wlasnie. Radio mam na pewno bez filtra ANL. Tyle, ze pamietam watek gdzie ktos mial podobny problem z radiem CB w Forku i tam wlasnie mial filtr ANL. Mimo tego zaklocenia mial spore. Nie daje rady tego watku odnalezc niestety i sprawdzic jak sie ta historia skonczyla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 ja mam tak niestety u siebie - alan 48 plus multi - w forku z uchwytem na tylnej klapie przy dodawaniu gazu pierdzi nimilosiernie - w innych autach to radio sie tak nie zachowuje - ale na przyklad President Johnny II ASC u mnei siedzi cicho i nie wydaje takich glosow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 siekla, dzieki za info. O to mi wlasnie chodzilo :!: Kupilbym pierwsze lepsze radio z ANL i tez by pierdzialo,a tak juz wiem, ze President Johnny II ASC w Forku daje rade. Dzieki jeszcze raz :grin: Ja sie wprawdzie przymierzalem do takiego modelu: http://www.cb-radio.info.pl/sklep/radio ... id,46.html Kolega uzywa tego w Skodzie Octavii i jest bardzo zadowolony. Ciekawe czy dalo by rade w Foresterze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Brzeg Opublikowano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 W moim forku mam CB Presindent Johnny II Antena Meryland presidenta zamocowaną na relingu z tyłu po lewej stronie mase montażysta podpioł pod śrubę zawiasu Ogólnie radyjko sprawdza się i pozwoliło dużo zaoszczędzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_lEszEk_ Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Ja mam antenę na dachu i kabel poprowadzony przez bagażnik do przodu pod dywanikami, a jak trzeba to antenę tylko do bagażnika i po sprawie. też tak mam:) większy problem był z tym, że podstawka do anteny, którą pierwotnie kupiłem była zbyt dużo, by zmieścić się pomiędzy przetłoczeniami... trzeba było zmienić na mniejszą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 większy problem był z tym, że podstawka do anteny, którą pierwotnie kupiłem była zbyt dużo, by zmieścić się pomiędzy przetłoczeniami...U mnie problem nie istnieje bo nowsze nie mają już tych przetłoczeń, więc mam dość duży magnes. Jechałem już koło 200 z wystawioną anteną i nic się nie przesuneło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 bez filtra ANL ewidentnie slychac zaklocenia z instalacji elektrycznej. U siebie poszalalem i kupilem President JFK II ASC. Trzeba przyznac, ze filtry ma doskonale Antena ML-145 Sirio (magnes) i jak na razie jestem zadowolony, chociaz skonczylo sie wjezdzanie do garazu z antena na dachu - jak to mialem w Imprezie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 bez filtra ANL ewidentnie slychac zaklocenia z instalacji elektrycznejto u mnie czasami słychać pracę wycieraczek, ale tylko jest to słyszalne jak jadę dość wolno i z wyłączonym radiem.chociaz skonczylo sie wjezdzanie do garazu z antena na dachumam coś podobnej długości i myślę o jakiejś w granicach 1m bo też jak wjeżdżam pod wiatę to haczę anteną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się