Skocz do zawartości

Blow-Off


kuba_p

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 145
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wtrącę swoją opinie bo miałem zawór zamontowany przez 6 mies i w tym czasie było falowanie ,gaśnięcie na wolnych obrotach czyli wszystkie typowe objawki o których wczesniej wspominaliśce,ale w tym okresie rówież wymieniałem up-pipe który sie dosłownie stopił :!: :!: :!: Wszystko to akurat zbieglo sie z montażem instalacji PRINS LPG ,więc oczywiście wszyscy mechanicy zwalili przyczynę na LPG. Po wymianie kata jezdiłem jeszcze może miesiąc i wywaliłem zawór bo zaczął puszczać ciśnienie. ( a miał 6 mieś)

Ktoś pytał wcześniej o PROPERFEKT -to był ich zawór z flanszą do WRX-a cena 350pln,

NIe polecam jeżeli miałbym założyć zawór to tylko renomowanej firmy i w warsztacie który gwarantuje że montaż nie spowoduje żadnych konsekwencji.

Pokusiłem się o tani zawór bo chodziło mi tylko o ten piękny syk ale jak widać niewiedza

czasami jest bolesna :wink:

PS . zapomniałem dodać że mamwrx Us bez przeróbek 02 , i bowa montowalem sam bo to wcale nie jest trudne.

ArturWRX - Azrael i mati to goście którzy mi już parę razy pomogli na forum i ich wiedza jest

duża więc radzę brać ich opinę pod uwagę :wink: bo firmy chcą spredać produkt i nie dokońca muszą być z tobą szczerzy a awaria auta będzie po czasie a nie od razu w zależnosci jak i ile jezdzisz mi akurat rozleciał sie w trasie na drugim końcu Polski.

:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezależnie od rocznika każde Subaru ma system sterowania typu mass airflow. Jeżeli wypuścisz mu z za przepywomierza powietrze (z głośnym psssst czy bez) to nie ma możliwości żeby system nie otrzymał fałszych winformacji i nie podał zbędnego paliwa, co by kto nie mówił

W związku z tym zadam ostateczne pytanie , czy jak założę tego bova to spadnie żywotność katalizatora czy nie? Jak tak to jak bardzo ? I czy ktoś ma doświadczenie z bovami dwutłoczkowymi z proracintechnology , jak się spisują w wrx?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe polecam jeżeli miałbym założyć zawór to tylko renomowanej firmy

Ja też uważam, że marka zaworu ma znaczenie pomimo iż jest to bardzo prosta kontrukcja to chyba precyzja wykonania i jakość materiałów decydują o długim i bezawaryjnym działaniu - ja mam prosty jednotłoczkowy zawór firmy Blitz i jestem z niego bardzo zadowolony - jest dobrze wyregulowany i nie mam żadnych skutków ubocznych, poza pięknym pssssyyyyyt :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass jeśli mogę to jeszcze wtrące , biorąc pod uwagę to co pisał wcześniej Azrael i to co mi się przytrafiło myślę że im ostrzej i dłużej

tym kat szybciej padnie, bo więcej paliwa będzie sie wypalać w katalizatorze. Mi up-pipe całkiem padł po długiej i szybkiej trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że seryjny DV też powoduje oszukiwanie przepływki , pytanie tylko jak duża jest różnica. Bo w sumie do cylindrów dostanie się tyle samo powietrza.

 

Nie do końca. W seryjnym DV powietrze nie ucieka od atmosfery tylko spowrotem wraca do układu za przepływomierzem. W takim układzie te powietrze przelatuje tylko raz przez MAF sensor. Jak masz BOV to powietrze wylatuje całkowicie z układu. Sterownik uważa że układzie jest wiecej powietrza niż w rzeczywistości (nie wie o tym że cześć uciekła do atmosery) wiec daje tyle paliwa ile wyliczy na podstawie całkowitego powierza które przepłynie przez MAF. Powstaje pewien nadmiar paliwa który nie da rady spalić sie w cylindrze ponieważ jest za mało powiietrza wiec leci sobie do wydechu i tam sie dopiero spala.

Reasumujać to wydaje mi się ze w seryjnym układzie DV nie oszukuje przepływki a nawet jeśli to jest to uwzględione w seryjnej mapie w sterowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArturWRX, widzę, że się wahasz, to może pomogę Ci, dzieląc się doświadczeniami praktycznymi.

 

Miałem w swoim STI BOV-a. STI jest seryjny - jedyna modyfikacja (w czasie, gdy miałem BOV-a) to była wymieniona końcówka wydechu.

 

Generalnie - zabawa ekstra. Ale...

 

No właśnie. Na początku w ogóle przelewał i gasił mi silnik. Michał z ProRacing, nota bene bardzo fajny gość, zmienił sprężynkę i problem ustał. Niestety nie ustał problem poważniejszy: BOV zmula seryjny wóz na niskich obrotach. I to jest fakt i - niezależnie od tego, dlaczego tak się dzieje (to już wie Azrael :)).

 

Skończyło się tak, że BOV-a wymontowałem.

 

Zamontuję na nowo dopiero, gdy zacznę dłubać w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę swoją opinie bo miałem zawór zamontowany przez 6 mies i w tym czasie było falowanie ,gaśnięcie na wolnych obrotach czyli wszystkie typowe objawki o których wczesniej wspominaliśce,ale w tym okresie rówież wymieniałem up-pipe który sie dosłownie stopił :!: :!: :!: Wszystko to akurat zbieglo sie z montażem instalacji PRINS LPG ,więc oczywiście wszyscy mechanicy zwalili przyczynę na LPG.

 

A jaki był powód zapewne wysokiego EGT u Ciebie?

Przecież nie montaż BOVa tylko na 99% uboga mieszanka LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powstaje pewien nadmiar paliwa który nie da rady spalić sie w cylindrze ponieważ jest za mało powiietrza wiec leci sobie do wydechu i tam sie dopiero spala.
I aż się prosi żeby do bogatszej mieszanki dopompować powietrza i zyskać trochę mocy i momentu :twisted: tylko że to chyba się błędne koło zrobi bo jak więcej dopompujemy to przepływka to pomierzy i ECU doleje znowu więcej paliwa :roll: ehhh ten MAF - dobrze byłoby go oszukać bo wywalenie niestety wiąże się z montażem StandAlone i wysokimi kosztami :cry: Na pocieszenie zawsze lepiej mieć za bogato niż za ubogo bo przynajmniej tłok nie spłynie :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wobec tego jakie modyfikacje trzeba zrobić w samochodzie, żeby Bov miał rację bytu. Ja sobie założyłem Bov do mojego seryjnego GT ale nie faluje mi na wolnych obrotach ani nie gaśnie. Jedyne co zauważyłem, to że czasami faktycznie strzeli z rury. Wzrostu spalania też nie zauważyłem (w granicach błędu pomiarowego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...