ppmarian Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 elektonika, wałki... co jeszcze? jakie są oznaczenia silka 2.0 N/A 125KM w forku '99 a jakie w forku 2.0 N/A 158KM '07 znalazlem taki opis: "...Niespodzianka pod maską Choć to tylko lifting, mechanika Forestera '06 sporo różni się od tej u poprzednika. Zrezygnowano z doładowanej, dwulitrowej jednostki o mocy 177 KM, a mocniejsze turbo 2.5 podkręcono do 230 KM! Co zatem z bazowym, wolnossącym 2.0? Magicy z Fuji Heavy Industries wzięli go na stół operacyjny, wszczepili w głowice dwa dodatkowe wałki, zafundowali system zmiennych faz rozrządu, zwiększyli kompresję i zmienili wydech. Po tych zabiegach ze 125 zrobiło się aż 158 KM, i to przy 6400 obrotach - wartości leżącej w Foresterze '04 na czerwonym polu. Jego następca bez zadyszki wkręca się do 7500 obrotów. Moment obrotowy wzrósł tylko nieznacznie - do 186 Nm - ale za to osiągany jest o 400 obrotów niżej..." czyli co 2.0 N/A 125KM jest SOHC ???? a wersja 158KM DOHC ???? nic juz z tego nie rozumiem :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 czyli co 2.0 N/A 125KM jest SOHC ???? a wersja 158KM DOHC ???? Tak. nic juz z tego nie rozumiem :roll: A co jeszcze potrzebujesz wiedzieć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted November 28, 2007 Author Share Posted November 28, 2007 A co jeszcze potrzebujesz wiedzieć? bylem swiecie przekonany ze SOHC i 16V ma tylko honda a tu mile rozczarowanie. wiec wynika z tego ze jesli forek 2.0 N/A '99 jest SOHC to motor jest bezkolizyjny :grin: człowiek całe życie się uczy... dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 No w zasadzie w którymś innym temacie już było takie stwierdzenie, że SOHC w Subaru jest bezkolizyjne, ale nikt jakoś nie chce położyć głowy na pniu Swoją drogą jak kupiłem auto też byłem mile zaskoczony i poniekąd zdziwiony widząc tylko po jednym wałku na stronę i napis 16V Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kario Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Ktorys raz widze juz to stwierdzenie, ze SOHC jest bezkolizyjne. Czy ktos moglby mi wytlumaczyc jaka jest zaleznosc pomiedzy iloscia walkow rozrzadu a kolizyjnoscia ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Nie ma. I powiedz, komuś, komu się urwał w jednowałkowej Hondzie pasek, że silniki SOHC Hondy są bezkolizyjne, to Cię ubije na miejscu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted November 28, 2007 Author Share Posted November 28, 2007 Ktorys raz widze juz to stwierdzenie, ze SOHC jest bezkolizyjne. Czy ktos moglby mi wytlumaczyc jaka jest zaleznosc pomiedzy iloscia walkow rozrzadu a kolizyjnoscia ? a to http://autorepair.about.com/library/diy ... elts-5.htm do Ciebie nie przemawia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kario Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Z tej tabelki wynika, ze nie ma zaleznosci. To, ze w subaru przewaznie SOHC sa bezkolizyjne nie powoduje, ze generalnie silniki SOHC sa bezkolizyjne. W przypaku 2.5L nie wiem przypadkiem, czy nie ma 2ch wersji, przed DOHC z legacy II chyba bylo 2.5L SOHC bezkolizyjne, a obecne 2.5L SOHC od legacy III i IV jest kolizyjne. Moglby ktos to zweryfikowac, tez mnie interesuje wyjasnienie tej kwestii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted November 28, 2007 Author Share Posted November 28, 2007 Z tej tabelki wynika, ze nie ma zaleznosci. To, ze w subaru przewaznie SOHC sa bezkolizyjne nie powoduje, ze generalnie silniki SOHC sa bezkolizyjne.W przypaku 2.5L nie wiem przypadkiem, czy nie ma 2ch wersji, przed DOHC z legacy II chyba bylo 2.5L SOHC bezkolizyjne, a obecne 2.5L SOHC od legacy III i IV jest kolizyjne. Moglby ktos to zweryfikowac, tez mnie interesuje wyjasnienie tej kwestii. ja nie twierdze ze wszystkie silniki SOHC sa bezkolizyjne ale w przypadku subaru to jest juz drugie "prawie" pewne potwierdzenie tego faktu :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Zacytuje wikipedie: All DOHC and 1997-up SOHC EJ engines are interference engines http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine Jesli chodzi o SOHC, to od MY97 silniki te spelniaja normy EURO2, podobnie jak silniki DOHC. W zwiazku z tym zrezygnowano ze stosowania popychaczy hydraulicznych i zwiekszono stopien sprezania. Dlatego w silnikach EJ Subaru spelniajacych normy EURO2 i wyzej, zawory spotykaja sie z tlokami po zerwaniu paska rozrzadu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted November 28, 2007 Author Share Posted November 28, 2007 Dlatego w silnikach EJ Subaru spelniajacych normy EURO2 i wyzej, zawory spotykaja sie z tlokami po zerwaniu paska rozrzadu. czyli jednak dupa. trzeba zajzec do rozrzad Link to comment Share on other sites More sharing options...
diamond Posted March 4, 2016 Share Posted March 4, 2016 Zacytuje wikipedie: All DOHC and 1997-up SOHC EJ engines are interference engines http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine Jesli chodzi o SOHC, to od MY97 silniki te spelniaja normy EURO2, podobnie jak silniki DOHC. W zwiazku z tym zrezygnowano ze stosowania popychaczy hydraulicznych i zwiekszono stopien sprezania. Dlatego w silnikach EJ Subaru spelniajacych normy EURO2 i wyzej, zawory spotykaja sie z tlokami po zerwaniu paska rozrzadu. Czyli robi kuku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now