Skocz do zawartości

jakie są roznice pomiedzy silnikami 2.0 125KM a 158KM


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

elektonika, wałki...

 

co jeszcze?

 

jakie są oznaczenia silka 2.0 N/A 125KM w forku '99

a jakie w forku 2.0 N/A 158KM '07

 

znalazlem taki opis:

 

"...Niespodzianka pod maską

 

Choć to tylko lifting, mechanika Forestera '06 sporo różni się od tej u poprzednika. Zrezygnowano z doładowanej, dwulitrowej jednostki o mocy 177 KM, a mocniejsze turbo 2.5 podkręcono do 230 KM! Co zatem z bazowym, wolnossącym 2.0? Magicy z Fuji Heavy Industries wzięli go na stół operacyjny, wszczepili w głowice dwa dodatkowe wałki, zafundowali system zmiennych faz rozrządu, zwiększyli kompresję i zmienili wydech. Po tych zabiegach ze 125 zrobiło się aż 158 KM, i to przy 6400 obrotach - wartości leżącej w Foresterze '04 na czerwonym polu. Jego następca bez zadyszki wkręca się do 7500 obrotów. Moment obrotowy wzrósł tylko nieznacznie - do 186 Nm - ale za to osiągany jest o 400 obrotów niżej..."

 

czyli co 2.0 N/A 125KM jest SOHC ????

a wersja 158KM DOHC ????

 

nic juz z tego nie rozumiem :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jeszcze potrzebujesz wiedzieć?

 

bylem swiecie przekonany ze SOHC i 16V ma tylko honda a tu mile rozczarowanie.

 

wiec wynika z tego ze jesli forek 2.0 N/A '99 jest SOHC to motor jest bezkolizyjny :grin:

 

człowiek całe życie się uczy...

 

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w zasadzie w którymś innym temacie już było takie stwierdzenie, że SOHC w Subaru jest bezkolizyjne, ale nikt jakoś nie chce położyć głowy na pniu :) Swoją drogą jak kupiłem auto też byłem mile zaskoczony i poniekąd zdziwiony widząc tylko po jednym wałku na stronę i napis 16V :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktorys raz widze juz to stwierdzenie, ze SOHC jest bezkolizyjne. Czy ktos moglby mi wytlumaczyc jaka jest zaleznosc pomiedzy iloscia walkow rozrzadu a kolizyjnoscia ?

 

a to http://autorepair.about.com/library/diy ... elts-5.htm

 

do Ciebie nie przemawia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tej tabelki wynika, ze nie ma zaleznosci. To, ze w subaru przewaznie SOHC sa bezkolizyjne nie powoduje, ze generalnie silniki SOHC sa bezkolizyjne.

W przypaku 2.5L nie wiem przypadkiem, czy nie ma 2ch wersji, przed DOHC z legacy II chyba bylo 2.5L SOHC bezkolizyjne, a obecne 2.5L SOHC od legacy III i IV jest kolizyjne. Moglby ktos to zweryfikowac, tez mnie interesuje wyjasnienie tej kwestii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tej tabelki wynika, ze nie ma zaleznosci. To, ze w subaru przewaznie SOHC sa bezkolizyjne nie powoduje, ze generalnie silniki SOHC sa bezkolizyjne.

W przypaku 2.5L nie wiem przypadkiem, czy nie ma 2ch wersji, przed DOHC z legacy II chyba bylo 2.5L SOHC bezkolizyjne, a obecne 2.5L SOHC od legacy III i IV jest kolizyjne. Moglby ktos to zweryfikowac, tez mnie interesuje wyjasnienie tej kwestii.

 

ja nie twierdze ze wszystkie silniki SOHC sa bezkolizyjne ale w przypadku subaru to jest juz drugie "prawie" pewne potwierdzenie tego faktu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacytuje wikipedie: All DOHC and 1997-up SOHC EJ engines are interference engines

http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine

Jesli chodzi o SOHC, to od MY97 silniki te spelniaja normy EURO2, podobnie jak silniki DOHC. W zwiazku z tym zrezygnowano ze stosowania popychaczy hydraulicznych i zwiekszono stopien sprezania. Dlatego w silnikach EJ Subaru spelniajacych normy EURO2 i wyzej, zawory spotykaja sie z tlokami po zerwaniu paska rozrzadu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Zacytuje wikipedie: All DOHC and 1997-up SOHC EJ engines are interference engines

http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine

Jesli chodzi o SOHC, to od MY97 silniki te spelniaja normy EURO2, podobnie jak silniki DOHC. W zwiazku z tym zrezygnowano ze stosowania popychaczy hydraulicznych i zwiekszono stopien sprezania. Dlatego w silnikach EJ Subaru spelniajacych normy EURO2 i wyzej, zawory spotykaja sie z tlokami po zerwaniu paska rozrzadu.

Czyli robi kuku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...