Jump to content

jakie są roznice pomiedzy silnikami 2.0 125KM a 158KM


ppmarian

Recommended Posts

elektonika, wałki...

 

co jeszcze?

 

jakie są oznaczenia silka 2.0 N/A 125KM w forku '99

a jakie w forku 2.0 N/A 158KM '07

 

znalazlem taki opis:

 

"...Niespodzianka pod maską

 

Choć to tylko lifting, mechanika Forestera '06 sporo różni się od tej u poprzednika. Zrezygnowano z doładowanej, dwulitrowej jednostki o mocy 177 KM, a mocniejsze turbo 2.5 podkręcono do 230 KM! Co zatem z bazowym, wolnossącym 2.0? Magicy z Fuji Heavy Industries wzięli go na stół operacyjny, wszczepili w głowice dwa dodatkowe wałki, zafundowali system zmiennych faz rozrządu, zwiększyli kompresję i zmienili wydech. Po tych zabiegach ze 125 zrobiło się aż 158 KM, i to przy 6400 obrotach - wartości leżącej w Foresterze '04 na czerwonym polu. Jego następca bez zadyszki wkręca się do 7500 obrotów. Moment obrotowy wzrósł tylko nieznacznie - do 186 Nm - ale za to osiągany jest o 400 obrotów niżej..."

 

czyli co 2.0 N/A 125KM jest SOHC ????

a wersja 158KM DOHC ????

 

nic juz z tego nie rozumiem :roll:

Link to comment
Share on other sites

A co jeszcze potrzebujesz wiedzieć?

 

bylem swiecie przekonany ze SOHC i 16V ma tylko honda a tu mile rozczarowanie.

 

wiec wynika z tego ze jesli forek 2.0 N/A '99 jest SOHC to motor jest bezkolizyjny :grin:

 

człowiek całe życie się uczy...

 

dzięki

Link to comment
Share on other sites

No w zasadzie w którymś innym temacie już było takie stwierdzenie, że SOHC w Subaru jest bezkolizyjne, ale nikt jakoś nie chce położyć głowy na pniu :) Swoją drogą jak kupiłem auto też byłem mile zaskoczony i poniekąd zdziwiony widząc tylko po jednym wałku na stronę i napis 16V :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Z tej tabelki wynika, ze nie ma zaleznosci. To, ze w subaru przewaznie SOHC sa bezkolizyjne nie powoduje, ze generalnie silniki SOHC sa bezkolizyjne.

W przypaku 2.5L nie wiem przypadkiem, czy nie ma 2ch wersji, przed DOHC z legacy II chyba bylo 2.5L SOHC bezkolizyjne, a obecne 2.5L SOHC od legacy III i IV jest kolizyjne. Moglby ktos to zweryfikowac, tez mnie interesuje wyjasnienie tej kwestii.

Link to comment
Share on other sites

Z tej tabelki wynika, ze nie ma zaleznosci. To, ze w subaru przewaznie SOHC sa bezkolizyjne nie powoduje, ze generalnie silniki SOHC sa bezkolizyjne.

W przypaku 2.5L nie wiem przypadkiem, czy nie ma 2ch wersji, przed DOHC z legacy II chyba bylo 2.5L SOHC bezkolizyjne, a obecne 2.5L SOHC od legacy III i IV jest kolizyjne. Moglby ktos to zweryfikowac, tez mnie interesuje wyjasnienie tej kwestii.

 

ja nie twierdze ze wszystkie silniki SOHC sa bezkolizyjne ale w przypadku subaru to jest juz drugie "prawie" pewne potwierdzenie tego faktu :wink:

Link to comment
Share on other sites

Zacytuje wikipedie: All DOHC and 1997-up SOHC EJ engines are interference engines

http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine

Jesli chodzi o SOHC, to od MY97 silniki te spelniaja normy EURO2, podobnie jak silniki DOHC. W zwiazku z tym zrezygnowano ze stosowania popychaczy hydraulicznych i zwiekszono stopien sprezania. Dlatego w silnikach EJ Subaru spelniajacych normy EURO2 i wyzej, zawory spotykaja sie z tlokami po zerwaniu paska rozrzadu.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Zacytuje wikipedie: All DOHC and 1997-up SOHC EJ engines are interference engines

http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine

Jesli chodzi o SOHC, to od MY97 silniki te spelniaja normy EURO2, podobnie jak silniki DOHC. W zwiazku z tym zrezygnowano ze stosowania popychaczy hydraulicznych i zwiekszono stopien sprezania. Dlatego w silnikach EJ Subaru spelniajacych normy EURO2 i wyzej, zawory spotykaja sie z tlokami po zerwaniu paska rozrzadu.

Czyli robi kuku 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...