ppmarian Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 czy w subaru forester '99 sa jakies magiczne sztuczki podczas przegladu (hamowanie na rolkach tylko jedna osia) zeby nie uszkodzic napedu 4wd? kolega na zwyklym przegladzie zniszczyl wlasnie tak "naped" w passacie synchro G60 tyle ze on miał zwykłe wisko.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 ppmarian, bardzo dobre pytanie - mnie też to zastanawia :???: Prosimy o wypowiedź ekspertów Link to comment Share on other sites More sharing options...
citan Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 Drodzy kolegowie, było już kilka razy: - nie powinno się testować tylko jednej osi na rolkach, - więc lepiej wybrać serwis z płytami najazdowymi, - ale jeżeli nie ma innej możliwości to przez kilka sekund nie powinno się nic stać, - zawsze można powiedzieć, że nie chcemy pomiaru na rolkach i niech się męczą z opóźnieniomierzem ( :?: :?: czy jakoś tak), - najczęściej panowie nie robią problemu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted November 26, 2007 Author Share Posted November 26, 2007 - nie powinno się testować tylko jednej osi na rolkach tak wyczytalem w niemieckiej instrukcji - więc lepiej wybrać serwis z płytami najazdowymi, nie widzialem jeszcze takiego :shock: - ale jeżeli nie ma innej możliwości to przez kilka sekund nie powinno się nic stać, - zawsze można powiedzieć, że nie chcemy pomiaru na rolkach i niech się męczą z opóźnieniomierzem ( czy jakoś tak), jednym z wyjsc (tak jest podane w instrukcji) jest podniesienie osi niehamowanej na czas badania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
akarso Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 dopóki się nie dowiedziałem że owe rolki się obracają z prędkością (w przeliczeniu) jakichś kilku km/h to też miałem obawy. Ale tak naprawdę kilka bączków na śniegu jest większym obciążeniem dla wiskozy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 Wybierz opóźnieniomierz. Panowie zazwyczaj nie wiedzą gdzie leży, często nawet jak się go używa. Jak spytałem się diagnosty do którego jeżżę od lat: Możeby wreszcie zrobić badanie hamulców? Powiedział: opóźnieniomierz używałęm ostatnio na kursie. I po badaniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sylvan Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 Jest jeszcze opcja 4x4 na zwykłych rolkach, dla aut z wolnymi dyframi na osiach - rolki obracają się w przeciwne strony. Jeden przegląd robiłem normalnie, nic się nie stało do tej pory, ale i tak zmieniłem diagnoste na twierdzącego, że "w autach 4x4 nie sprawdza się hamulców ..." Link to comment Share on other sites More sharing options...
citan Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 ppmarian, Przy ul. Krzyckiej jest ASO Renault i tam mają płyty najazdowe, ale uważaj, bo są upierdliwi trochę. U mnie się przyczepił, że średnica końcówki wydechu za duża i nie może założyć oprzyrządowania do pomiaru jakości spalin. Ale tak to nieźle, bo umawiasz się telefonicznie na konkretną godzinę, chwilka i po przeglądzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts