Skocz do zawartości

Forester Sti, Sti MY02, Lancer Evo 6 a ksenon


JED

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wiem o co ci chodzi - mówię w kontekście tych aut, które miałem okazję rozbierać, wyciągać silniki itd - prawie zawsze "nasze" miały przygotowane budy i mocowania pod "ich" ruch - producenci zdają sobie sprawę, że "zły ruch" panuje tylko w J GB I Australia :P (może jeszcze gdzieś - kij wie...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JED, ingerencja nie ingerencja mówimy o stanie aktualnym. Aktualnie takie auto jest LHD, ale ma nielegalne nieprzepisowe xenony. Pierwotny stan auta nie ma tu nic do rzeczy.

Ok. Poddaje sie. Przekladki powinny byc rowniez nielegalne.

JED, masz ksenony u siebie czy teoretyzujesz na podstawie danych z innych satron internetowych ( w drugim przypadku dyskusja z tobą nie ma sensu

No to nie ma sensu - napisalem Ci, co pisza ludzie o samopoziomowaniu w danych sytuacjach - nie odniosles sie do tego.

95% aut, ktore oslepia, nie ma lamp ksenonowych - nie widze w takim razie sensu Twojej wypowiedzi o milimetrach - to dziala na KAZDY typ oswietlenia.

Przekładki są powszechnie robione

Odpowiedz gdzie? Juz o to pytalem! Bo jesli w PL, to w PL bardziej "powszechne" jest reanimacja zwlok samochodowych, skladanie auta z 3, spawanie dachow, polowek, cwiartek i inne rzeczy, ktore powinny byc karane WIEZIENIEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko w J GB I Australia (może jeszcze gdzieś - kij wie...)

About 34% of the world by population drive on the left, and 66% on the right. By roadway distances, about 28% drive on the left, and 72% on the right, even though originally most traffic drove on the left worldwide.

countriesdrivingontheletr6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko w J GB I Australia (może jeszcze gdzieś - kij wie...)

About 34% of the world by population drive on the left, and 66% on the right. By roadway distances, about 28% drive on the left, and 72% on the right, even though originally most traffic drove on the left worldwide.

Obrazek

 

Zapomniałem o Indiach jako kolonii GB - reszty nie znam :) Masz suche dane według populacji a wiadomo INIE, JAPONIA (dużo ludu).

 

Oślep się H4 czy H7 i ksenonem - to zrozumiesz po co samopoziomowanie.

 

----Raz się Azrael pomylił, no bo chyba nie połowa tego i połowa tego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz suche dane według populacji a wiadomo INIE, JAPONIA (dużo ludu).

Widze, ze slabo z angielskim...Dane sa tez WEDLUG DLUGOSCI DROG.

Oślep się H4 czy H7 i ksenonem - to zrozumiesz po co samopoziomowanie.

No, to sie nazywa piekny przyklad :roll: . A oslepiany jestem codziennie przez roznych baranow - nie robi mi roznicy, czym!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...tir w mieście jeździ góra 65...

 

to czemu ja spotykam tylko tych, którzy jeżdżą tirami w mieście 80...

 

poza tym nieco inne szkody spowoduje za szybko jadący tir, a nieco inne auto osobowe. inna masa, inna droga hamowania, inne strefy zgniotu, inna powierzchnia uderzenia w przechodnia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JED, czyli co... międzynarodowy spisek masonerii produkującej automatykę samopoziomującą? Człowieku - już jakiś mądry człowiek nad tym myślał - tak samo z ESP się śmieją, a nawet nie wiadomo ilu kolizji zapobiegło...

Hahaha, piekny przyklad dales i forum odpowiednie - mamy tu kierowcow o wysokim stopniu zaawansowania, ktorzy twierdza, ze ABS tez przeszkadza i oni hamuja skuteczniej - well, moze!?

I nie chodzi tu o spisek, a o zasade dzialania - moim zdaniem, ta automatyka po prostu zastepuje poczciwe pokretlo do regulacji wysokosci swiatel. I juz.

 

No ja to ostatnio oślepiłem się latarką na LED'ach - czy to się liczy

Jesli SAM, to sie nie liczy, hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radix99, od pokoleń moja rodzina kręci się wokół dużych samochodów i jest dużo niesprawiedliwych i nieprawdziwych opinii wokół ciężarówek. Ale to na osobny wątek...

 

JED, szczerze to ABS chciałbym mieć wyłączalny, mi akurat przeszkadza przy upalaniu i piraceniu :twisted:

Ale nie wiem po co sie tak czepiłeś tego samopoziomowania, większość ludzi nie wie jak używać pokrętlo, światla ma wysoko "żeby lepiej widzieć :roll: " i oslepia innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obecnie stosowanych xenonach - bardzo czesto sie zdarza ze przestawienie lamp z ruchu LHD na RHD nastepuje przez przelaczenie ich na ten ruch komputerrem lub przekreceniem czegos w rodzaju przelacznika - jest tak na przyklad w Skodzie Superb z bixenonami. Generalnie w przypadku gdy mamy gladkie klosze lamp i soczewke za ktora jest zarowka ( lampy konwencjonalne) lub zarnik ( xenony) sytuacja jest prostsza niz w przypadku kloszy z odblysnikami i zlobieniami na szkle - wtedy trzeba wymienic reflektory. Kiedy sie widzi auto z np Anglii w Polsce to ma naklejone na klosze lamp w okreslonych miejscach kwalki czarnej folii o ksztalcie podobnym do romba - ktore zapobiegaja oslepianiu nas w naszym ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JED, szczerze to ABS chciałbym mieć wyłączalny, mi akurat przeszkadza przy upalaniu i piraceniu

SKAD ja wiedzialem, ze Ty to napiszesz!? :twisted:

 

Ale nie wiem po co sie tak czepiłeś tego samopoziomowania

Uczepilem sie kretynskiego przepisu - bo to samo powinno byc obowiazkiem w autach bez ksenonow, do spolki z wycieraczkami, bo co ludzie potrafia miec za klosze, to ludzkie pojecie przechodzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest zarowka ( lampy konwencjonalne) lub zarnik ( xenony)

W konwencjonalnej żarówce jest żarnik, w "ksenonach" jest palnik.

Kiedy sie widzi auto z np Anglii w Polsce to ma naklejone na klosze lamp w okreslonych miejscach kwalki czarnej folii o ksztalcie podobnym do romba - ktore zapobiegaja oslepianiu nas w naszym ruchu.

Znaczy co ? Moja podobizna na kloszu ???? :shock:

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziomowaniw świateł w samochodach nie służy regulowania ich aby non stop świeciły w poziomie.Regulacja mechaniczna (nie obowiązkowa) która występuje w samochodach z konwencjonalnym oświetleniem jak i automatyczna która jest w ksenonach (obowiązkowa) służy do utrzymywania promieni światła na odpowiednim poziomie w związku ze zmianą obciążenia samochodu. Jak sobie przypominacie samochody z regulacją mechaniczną reflektorów mają naklejone zazwyczaj piktogramowe instrukcje w jakie położenie przestawić ich pokrętła w zależności czy na pokładzie jest tylko kierowca i pełny bagażni czy wszyscy pasażerowie a bagażnik pusty czy samochód wyładowany jest na full. W ksenonach dlatego jest to obowiązkowe, że nieodpowiednio ustawione konwencjonalne światła choć przeszkadzają i to bardzo to można jakoś jeszcze znieść natomiast świecące prosto w oczy ksenony są już nie do zniesienia. Światło ksenonowe rozszczepione jak mu się podoba na brudnych reflektorach też daje dobrze po oczach i to jest powód dlaczego przy ksenonach obowiązkowy jest też system zmywania reflektorów tak mechaniczny czy ciśnieniowy.

 

Aby utrzymać reflektory na idealnym zadanym poziomie musiałyby być zamontowane w samochodzie super żyroskopy z bardzo ale to baaaaaardzo szybkimi i dokładnymi mechanizmami wykonawczymi. nie wiem czy takie mechanizmy mają współczesne najlepsze czołgi i wozy bojowe w układach stabilizacji uzbrojenia. Dla przykładu stabilizacja Mardera utrzymje lufę "w punkt" dając odchylenie maksymalnie 1 radiana na dystansie 1 km czyli jakieś 10 cm (kto chce niech liczy :mrgreen: )

 

Mam nadzieję, że rozjaśniłem :mrgreen: kwestię poziomowania reflektorów w samochodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że są przygotowane. W więszości aut różnice miedzy LHD a RHD są dość znaczne.

Omegi B są :P:mrgreen:

nawet mają zaślepki na elektryczną regulacje lusterek po drugiej stronie.

A sterowanie szyb celowo na tunelu srodkowym co by sie pozniej nie pieprzyć z przekładką sterowania szybami. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby utrzymać reflektory na idealnym zadanym poziomie musiałyby być zamontowane w samochodzie super żyroskopy z bardzo ale to baaaaaardzo szybkimi i dokładnymi mechanizmami wykonawczymi. nie wiem czy takie mechanizmy mają współczesne najlepsze czołgi i wozy bojowe w układach stabilizacji uzbrojenia. Dla przykładu stabilizacja Mardera utrzymje lufę "w punkt" dając odchylenie maksymalnie 1 radiana na dystansie 1 km czyli jakieś 10 cm (kto chce niech liczy :mrgreen: )

 

A może z Leosia bym sbie zaadoptował, też franca cholernie twarda :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...