Skocz do zawartości

Forester US spec, homologacja, a wyjazd na narty...


yossarian

Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądając starsze dyskusje na forum kilkakrotnie spotkałem się z wypowiedziami Dyrekcji sprowadzającymi się do tego, że jazda Subaru sprowadzonym z USA, jest na terenie Unii, w gruncie rzeczy nielegalna. Konsekwencją braku unijnych homologacji na "wszystko" od norm emisji CO2, przez główny wskaźnik prędkości w milach, do ustawienia świateł i kolorów kierunkowskazów itp. miało być min. ryzyko zatrzymania auta i odholowania na lawecie np. przy przypadkowej kontroli drogowej w Niemczech. Ponieważ "grozi mi" :wink: , że za kilka zostanę właścicielem Forestera MY 06r sprowadzonego z USA właśnie, zastanawiam się, czy wyjazd własnym autem np. na narty do Austrii jest rzeczywiście tak ryzykowny? Zależy mi na opiniach właścicieli innych subaraków sprowadzanych zza oceanu. Czy spotykały Was z tego powodu jakieś straszne urzędnicze/policyjne szykany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy spotykały Was z tego powodu jakieś straszne urzędnicze/policyjne szykany?

 

Mam forysie US SPECA od pewnego czasu. Wychodzę z założenia, że jeśli samochód jest zarejestrowany w Polsce to nie mają sensu takie rozterki :-)

 

Przez ten czas co nim się poruszam nikt się nie czepiał. Znaczy czepiali się i kazali mandat płacić, ale z zupełnie innego powodu.. Także - IMHO - jeśli zarejestrujesz bolid w PL to nie masz co się strachać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też się nad tym zastanawiam. Już niedługo przywożę Outbacka z US i nie wiem na ile to wszystko będzie OK w Europie. Polska, będąc w EU podlega ogólnym przepisom unijnym więc myślę, że jeśli w PL zarejestruję to będzie OK wszędzie... no chyba, że coś się komuś nie spodoba.

 

Jeśli jednak w PL Subarki się sprzedają to muszą mieć jakąś homologację - czy są aż tak duże różnice w tych robionych na rynek US a EU? Mój poskładano w Indiana, lokalnie ale po częściach widzę, że raczej z komponentów niz z czegoś robionego tutaj.

 

Światła przednie rozumiem, tylnego przeciwmgielnego już założyłem (choć wolałbym oryginał w zderzolu) - jest jeszcze coś poza?

 

pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła przednie rozumiem, tylnego przeciwmgielnego już założyłem (choć wolałbym oryginał w zderzolu) - jest jeszcze coś poza?

 

To w czym problem? Zdejmujesz zderzak, wycinasz w nim obrys światła przeciwmgielnego i po problemie. Ja sobie przełożyłem - jak miałem podczepione pod zderzak wystarczała chwila poza drogą, żeby nastąpiła dezintegracja :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem post, biegłego w temacie Xbike, dotyczący przeciwmgielnych w wersjach US właśnie:"...nic nie trzeba wymieniac. Zwroc uwage ile zarowek swieci sie w Forku czy Imprezie US Spec po nacisnieciu hamulca a ile w EU Specu. Srednio ogarniety elektryk przelacza "nadprogramowe" stopy na przeciwmgielne w ok 15 minut. Zadnych kloszy w tych modelach sie nie dotyka..." .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie... zastanawiałem się nad tym czy elektryka jest identyczna w obu wersjach... jeśli tak to kabelki do przeciwgielnego (fog - o ile krócej!) powinny z tyłu już być. Też obawiam się o życie tego biednego światełka pod zderzolem. Jakby nie było 20 zeta poszłoby się wietrzyć.

:roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieco odświeżając i rozszerzając wątek. Może inni właściciele US Foresterów, będą chcieli podzielić się spostrzeżeniami z ich codziennego użytkowania w kraju. Czy rzeczywiście są to pojazdy drugiego w stosunku do "europejczyków", sortu, jak chcą niektórzy- (hamulce, zawieszenie)? Czy często mają problemy przy przeglądach, jak jest z dostępnością części?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno... skoro hamulce mają inne tarcze to czy są dostępne na rynku w Polsce? Z tym rynkiem hamerykańskim to tak trochę jak kiedyś z ruskim - buduje się i produkuje inaczej... tylko na ch** inaczej?

 

Są jakieś większe różnice między wersjami? Tak żebym wiedział na przyszłość w razie wymiany części.

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heyah nie jest tragicznie, wymieniasz lampy podłączasz fog-a i śmigasz. Co do hamulców nie wiem jak sprawa ma się z turbowymi foresterami natomiast chciałem do swojego US 2005 założyć koła od poprzedniego forysia 99' i okazało sie że zaciski nie puzczają. Pozatym mam swiatła do jazdy dziennej :). Jeśli zmienisz światła nie ma się co martwić o wyjazdy, obecnie me obawy wzbudzają tylko opony zimowe o mniejszym indeksie prędkości niż ten z homologacji ( pamietam nie przeginam z Vmax., ale ile osób zwraca na index uwagę i jeździ autami europejskimi nie spelniając norm homologacyjnych? ) Równiż będe wyjeźdzał n narty do Austri i nie lekam się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko na ch** inaczej?

A jest tyle innych znacznie kulturalniejszych sposobów pisania. Ostrzeżenie przed ostrzeżeniem (boś nowy).

 

A to przepraszam... specjalnie nie dopisałem reszty żeby nie kłuć w oczy.

 

Obiecuję, że więcej już to się nie powtórzy.

 

Co do opon - nie wiem nawet jakie są minimalne wymagania ale myslę, że Michelin Pilot coś tam, coś tam będzie OK na polskie drogi. Takie właśnie zimówki założyłem. Tylko, że ziutki z firmy co zakładała (tylko oponami się trudnią) dali takie fele (stalówki) że mało kierownica mi z rąk nie wyleci, tak wali przy 90 km/h... pojadę żeby wyważyli ponownie ale nie wiem czy to coś da bo fele nie są oryginalne Subaru.

 

Z resztą się nie przejmuję, aby auto było legalne do rejestracji. Szkoda, ze nie pomyślałem o rozbiciu tylnych lamp stopu - te na klapie mogłem przepiąć na przeciwmgielne i spokój. Pewnie jak zostawię gdzieś na bezdrożach lampkę spod zderzola to tak zrobię.

 

Co do lamp! za przednie jakiś gostek chce 900,00 złotych - jaka to cena? w miarę? czy szukać używek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojego (jeśli się sprzedawca nie rozmyśli :wink: ) Forestera przywożę aż z Krakowa dopiero w okolicy 6 grudnia, więc z weryfikacją, czy mój Mikołajkowy prezent będzie wymagał już na starcie dodatkowych inwestycji muszę poczekać jeszcze kilka dni, ale dzięki za cenną uwagę aflinta. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowsze spełniają... starsze nie. Mego kuzyna Suzi też jest 2002 rocznik a jednak ma lampy z homologacją (przywieziona z US). Nowsze to najczęściej Xenon lub... jak to się po polsku mówi? projector... człek tyle lat na emigracji i nowych słów nie zna. Zajmie trochę czasu żeby się przestawić. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, ze nie pomyślałem o rozbiciu tylnych lamp stopu

Eee, to nie problem, jak Ci zal osobiscie, to popros jakiegos malolata - chetnie sie tym zajmie!

projector... człek tyle lat na emigracji i nowych słów nie zna

No, to pewnie z 5 lat juz stuknelo?! :roll:

A jak juz, to lampy projektorowe/projekcyjne/soczewkowe. A gdybys chcial poznac jeszcze jedno nowe, trudne slowo, to prawidlowa nazwa na lampy ksenonowe, to lampy wyladowcze.

To tyle z cyklu "bo my sa Amerykany" :cool: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JED, piszesz o cypisie? On zdaje się z UK jest i z tego co zrozumiałem j. polskiego nie uczył się od samego początku, ale może błędne wnioski wyciągam: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#531487

 

Swoją drogą wydaje mi się, że sporo się ostatnio poprawił :) Można, by powiedzieć, że The Forum edukuje :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...