yossarian Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Esilon, daj szafie samodzielnie odfiltrować esencję z mojego przydługiego wykładu. :wink: W sumie zgoda, że 2.0XT to wybór godzący najlepiej wszystkie oczekiwania przeciętnego użytkownika Forestera :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esilon Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 W sumie zgoda, że 2.0XT to wybór godzący najlepiej wszystkie oczekiwania przeciętnego użytkownika Forestera :!: :!: :!: :!: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szafa Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 cholera... jutro wieczorem wyjazd... a pytan sie namnozylo... dzieki za informacje, wiec zostaje przy wersjach z turbina a czy to ogloszenie nie wyglada na podejrzane? http://grandauto.gratka.pl/ogl/572.html cena wydaje mi sie okazyjna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Zgadzam się z Yossarianem - wybrałbym 2.0XT. Zresztą tak właśnie wybrałem Teraz wiem, że następny będzie 2.5T. Jeżeli cokolwiek chcesz dłubać w samochodzie, to w/g mnie tylko turbo. No i masz piękny wlot na masce Nie masz za to reduktora. A przy okazji: Jak to jest z LSD z tylu ? Które mają, które nie ? Wiem, że mój ma. A skrzynia automatyczna ma chyba inaczej rozłożone momenty przod-tyl niż manual - 90:10 (Manual 50:50). I generalnie inaczej rozwiazane przeniesienie napedu. Przynajmniej w nowych modelach (elektronika sterująca sprzęgłem, czujniki prędkości). Proszę, poprawcie mnie, jeżeli się mylę, nie chcę wprowadzać w błąd. Generalnie różnic między AT i MT trochę jest. Może któryś z bywalców pomoże ? pozdrawiam, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Jest podejrzane, jak w treści nie ma bezwypadkowy (co nie jest samo w sobie gwarancją na bezwypadkowość ) to auto na pewno klepane :grin: . Pamiętaj, że w dziale INNE/kupię/sprzedam masz specjalny wątek poświęcony subarakom z ogłoszeń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esilon Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 każdy towar ma swoją wartość a jak mocno odbiega od średniej towarów podobnych/identycznych to ja bym się zastanawiał, szczególnie ten przebieg jest "interesujący" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 Generalnie różnic między AT i MT trochę jest. Może któryś z bywalców pomoże ? MT ma defoltowo 50:50, w zależności od warunków drogowych rozkład zmienia się 33:67 przód/tył. Sterowanie mechaniczne. AT ma teoretycznie 90:10 w dobrych suchych warunkach drogowych, sterowanie rozkładem międzyosiowym odbywa się poprzez elektroniczny układ w skrzyni biegów, który samodzielnie ustala, ile mocy trzeba dać na tył - daje podobno do 50%. Na 1 jest podobno stałe przełożenie 50:50. Tyle z plotek, bo oficjalnego info nie ma. :sad: Z eksploatacji (MY07) skrzynia 4EAT działa bardzo dobrze, biegi przełącza sprawnie i szybko. Jeśli ktoś się chce pościgać, opcja 3+power eliminuje wszelkie niedogodności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 A co do pytania o LSD z tyłu, to "hamerykańskie" :wink: Forestery mają ją od wersji 2.5X Premium w górę (czyli te modele, które mają tarcze hamulcowe na obu osiach). I wszystkie w miarę nowe Europejczyki, zdaje się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 yossarian, z tego co się orientuję tylko 2.5 Turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 Co do LSD w amerykańskich wolnossących Foresterach z pakietem Premium, jestem pewny prawie na 100%, bo rear Limited Slip Differential jest wymieniony jako składnik pakietu w oficjalnych broszurach informacyjnych, które były dostępne do ściągnięcia z subaru.com. Chyba, że masz na myśli europejskie subaru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 Tak, mam na myśli europejskie modele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esilon Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 MT ma defoltowo 50:50, w zależności od warunków drogowych rozkład zmienia się 33:67 przód/tył. skąd takie info zaczerpnąłeś :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 Mam forka MY03 2.0XT i ma LSD na tyle, przynajmniej z tego co wiem i z tego co mowi service manual. Co do rozkladu przod-tyl, to jest to po prostu dyfer ze sprzeglem wiskotycznym. Nie znam maks ratio. pozdrawiam, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 esilon, z netu, ale nie mogę teraz znaleźć źródła. O ile pamiętam, to podział między osie nie jest w manualach stały 50/50 (zmienia się w zależności od warunków), ale na jedną oś nie pójdzie więcej niż 2/3. Postaram się znaleźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esilon Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 Funky-Koval, pytam bo zawsze słyszałem że ma 50/50 , jak cos znajdziesz daj linka plis :wink: pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 esilon, pytasz i masz: Subaru.com "Continuous All-Wheel Drive: Models equipped with 5-speed manual transmission utilize a viscous-type locking center differential and limited-slip rear differential. Torque distribution normally configured at a 50/50-split front-to-rear. If wheel speed differs between front and rear axles, the system helps distribute power to the wheels with the most traction." Poza tym znalazłem coś takiego: AWD is almost useless beyond pavement "AWD System one (true all wheel drive - or full time symmetric AWD) has a conventional differential inside the transfer case - each of the wheels gets about 25% of the torque as long as traction is equal. However, the center diff cannot be mechanically locked. To prevent a complete loss of traction when one wheel or one axle would spin, a viscous coupling or a similar device like a Haldex coupling (see note) will try to "glue" both driveshafts together to keep enough torque flowing to the axle with traction. Works kinda OK on slippery pavement when the vehicle has already sufficient momentum and the connecting device has to kick in very infrequently. Off-road or in other situations with slow speed and high demand for torque the glue box (viscous coupling or Haldex etc.) is overstressed and fails to deliver the needed torque. High torque transfers and continous use make especially viscous couplings fail. Haldex units are much more reliable but cannot satisfy the constant high demand for torque at all wheels either." I z tej samej strony wykaz systemów napędu 4x4: 4WD and AWD systems explained " #3 Full time symmetric AWD is similar to full time 4WD - only it lacks the slow speed torque enhancing low range feature. Can be used full time on all surfaces including pavement. Symmetric AWD was created as a safety feature for modern day vehicles. Not designed for hard work. Clearly a safer, more comfortable vehicle. Rough terrain competence has almost vanished - focus is on added stability and performance. Limited use for off-road. • All 4 wheels are permanently powered. Prominent examples: 2006 Mercedes M-Class, Audi Quattro, most Subaru, pre 2006 RAV4" Nie mogę tylko znaleźć ograniczenia dystrybucji mocy między osiami :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esilon Opublikowano 27 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2007 Funky-Koval, tenkju http://www.youtube.com/watch?v=UlaI1gtv ... re=related pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się