Skocz do zawartości

Dokladne dane modeli Forestera / info przez zakupem


szafa

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadzam się z Yossarianem - wybrałbym 2.0XT. Zresztą tak właśnie wybrałem :)

Teraz wiem, że następny będzie 2.5T. Jeżeli cokolwiek chcesz dłubać w samochodzie, to w/g mnie tylko turbo. No i masz piękny wlot na masce :) Nie masz za to reduktora.

A przy okazji:

Jak to jest z LSD z tylu ? Które mają, które nie ? Wiem, że mój ma.

A skrzynia automatyczna ma chyba inaczej rozłożone momenty przod-tyl niż manual - 90:10 (Manual 50:50). I generalnie inaczej rozwiazane przeniesienie napedu. Przynajmniej w nowych modelach (elektronika sterująca sprzęgłem, czujniki prędkości).

Proszę, poprawcie mnie, jeżeli się mylę, nie chcę wprowadzać w błąd.

 

Generalnie różnic między AT i MT trochę jest. Może któryś z bywalców pomoże ?

 

pozdrawiam,

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie różnic między AT i MT trochę jest. Może któryś z bywalców pomoże ?

 

MT ma defoltowo 50:50, w zależności od warunków drogowych rozkład zmienia się 33:67 przód/tył. Sterowanie mechaniczne.

 

AT ma teoretycznie 90:10 w dobrych suchych warunkach drogowych, sterowanie rozkładem międzyosiowym odbywa się poprzez elektroniczny układ w skrzyni biegów, który samodzielnie ustala, ile mocy trzeba dać na tył - daje podobno do 50%. Na 1 jest podobno stałe przełożenie 50:50.

 

Tyle z plotek, bo oficjalnego info nie ma. :sad:

 

Z eksploatacji (MY07) skrzynia 4EAT działa bardzo dobrze, biegi przełącza sprawnie i szybko. Jeśli ktoś się chce pościgać, opcja 3+power eliminuje wszelkie niedogodności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do LSD w amerykańskich wolnossących Foresterach z pakietem Premium, jestem pewny prawie na 100%, bo rear Limited Slip Differential jest wymieniony jako składnik pakietu w oficjalnych broszurach informacyjnych, które były dostępne do ściągnięcia z subaru.com. Chyba, że masz na myśli europejskie subaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

esilon, z netu, ale nie mogę teraz znaleźć źródła. O ile pamiętam, to podział między osie nie jest w manualach stały 50/50 (zmienia się w zależności od warunków), ale na jedną oś nie pójdzie więcej niż 2/3.

 

Postaram się znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

esilon, pytasz i masz:

 

Subaru.com

 

"Continuous All-Wheel Drive: Models equipped with 5-speed manual transmission utilize a viscous-type locking center differential and limited-slip rear differential. Torque distribution normally configured at a 50/50-split front-to-rear. If wheel speed differs between front and rear axles, the system helps distribute power to the wheels with the most traction."

 

Poza tym znalazłem coś takiego: AWD is almost useless beyond pavement

 

"AWD System one (true all wheel drive - or full time symmetric AWD) has a conventional differential inside the transfer case - each of the wheels gets about 25% of the torque as long as traction is equal. However, the center diff cannot be mechanically locked.

To prevent a complete loss of traction when one wheel or one axle would spin, a viscous coupling or a similar device like a Haldex coupling (see note) will try to "glue" both driveshafts together to keep enough torque flowing to the axle with traction. Works kinda OK on slippery pavement when the vehicle has already sufficient momentum and the connecting device has to kick in very infrequently. Off-road or in other situations with slow speed and high demand for torque the glue box (viscous coupling or Haldex etc.) is overstressed and fails to deliver the needed torque. High torque transfers and continous use make especially viscous couplings fail. Haldex units are much more reliable but cannot satisfy the constant high demand for torque at all wheels either."

 

I z tej samej strony wykaz systemów napędu 4x4:

 

4WD and AWD systems explained

 

" #3 Full time symmetric AWD is similar to full time 4WD - only it lacks the slow speed torque enhancing low range feature. Can be used full time on all surfaces including pavement.

Symmetric AWD was created as a safety feature for modern day vehicles. Not designed for hard work. Clearly a safer, more comfortable vehicle. Rough terrain competence has almost vanished - focus is on added stability and performance.

Limited use for off-road.

• All 4 wheels are permanently powered.

Prominent examples: 2006 Mercedes M-Class, Audi Quattro, most Subaru, pre 2006 RAV4"

 

Nie mogę tylko znaleźć ograniczenia dystrybucji mocy między osiami :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...