Skocz do zawartości

Forester - wyjąca uszczelka przedniej szyby


kubacki

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do osób które u siebie walczyły z wyciem swoich Foresterów. Czy wasze problemy wyglądały podobnie?  Wydaje mi się że to nie jest dźwięk wiatru a raczej coś dobiegającego z napędu auta ale chciałem to skonsultować z wami.

 

Miałem, wiem co jest grane. Jutro postaram się zrobić zdjęcia i opisać co i jak trzeba zrobić, żeby nie piszczało.

Więc... Zgodnie z obietnicą: jesli chodzi o prędkości od 100 w górę (trójkąt odzywa się wcześniej) to najbardziej prawdopodobne są 2 przyczyny.

 

pierwsza:

 

ce9d17e08715fdb2.jpg

 

Odkształcona uszczelka szyby czołowej (zdarza się już w pewnym wieku). Można ją albo wymienić, albo przykleić na odcinku (niestety do lakieru), który zaznaczyłem na czerwono, np. klejem kauczukowym - później łatwo schodzi jeśli trzeba będzie oderwać.

 

 

Druga. Bardziej prawdopodobna przy tych prędkościach i dźwięk bardziej na to wskazuje.

 

da9734d396cb6820.jpg

 

Pomiędzy tym czarnym relingiem a dachem znajduje się piankowa uszczelka. Brak części tej uszczelki (wykruszyła się ze starości lub, została wepchnięta lub uszkodzona przy demontażu) na odcinku, który zaznaczyłem na czerwono powoduje bardzo głośny pisk od 100-130 w górę. Czasami podczas deszczu limit zwiększa się w górę - woda wypełnia ubytek, ale zostaje wypchnięta przez pęd powietrza.

 

 

Jak szybko i prosto stwierdzić co jest nie tak? Kupić łatwo odrywalną malarską taśmę maskującą i po kolei zaklejać newralgiczne elementy (strona lewa, strona prawa). Po zaklejeniu pewnego elementu nastaje błoga cisza i wtedy dokładnie wiadomo co jest grane.

 

 

P.S. te czarne plastikowe relingi z przodu na dachu pracują. Jeśli zostawicie Forka w słońcu (dziś 36 stopni) na kilka godzin to będzie można zaobserwować jak odstają na środku od karoserii na około 2-3mm i po lewej i po prawej stronie. Nie ma się co bać, to normalne  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z innej beczki ale w podobnym temacie, pękła mi od kamienia przednia szyba w foresterze z 2012 roku, wymienić w ramach euroglas np,czy tylko oryginał?

Tylko cena euroglas to 915 zł z montażem, a oryginał to 2100 pluz 750 zł za montaż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycie w Foresterach SG jest bardzo popularne, powietrze pod cisnieniem odchyla z w przednim gornym rogu uszczelke i dmucha pod nia. Od strony dachu krawedz uszczelki wibruje w miejscu gdzie powietrze ulatuje... TTTM, ale po uszczelnieniu masa uszczelniajaca do szyb jest spokoj na lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z innej beczki ale w podobnym temacie, pękła mi od kamienia przednia szyba w foresterze z 2012 roku, wymienić w ramach euroglas np,czy tylko oryginał?

Tylko cena euroglas to 915 zł z montażem, a oryginał to 2100 pluz 750 zł za montaż

To kup szybę i zamontuj w normalnym sereisie

 

Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...