GRAF Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 ok, dzięki to będzie mój następny zakup zanim jeszcze auto przypłynie ps. czy firma Tanabe tez jest godna polecenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 czy firma Tanabe tez jest godna polecenia? Raczej jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Jakby ktoś jeszcze się interesował Buddy Club to tutaj jest ciekawy filmik: http://pl.youtube.com/watch?v=iRng1_V3GTU Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JULI Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Sam catback możesz założyć. To samo sie dotyczy WRX MY 06 czy to inna bajka?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Do WRX catback też możesz założyć spokojnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JULI Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Ale co sam wydech bez remapu?? [ Dodano: Czw Kwi 24, 2008 8:13 pm ] A zobaczcie co pisze pewna firma w Polsce zajmujaca sie profesjonalnie Subarami: Kompletny przelotowy układ wydechowy i fabryczne mapy w sterowniku Chcemy pokazać, że nawet w letnich warunkach, montaż układu wydechowego z katalizatorem sportowym, źle wpływa na przyrost ciśnienia doładowania. Przy temperaturze zewnętrznej około 30°C ciśnienie doładowania na 4 biegu dochodziło do 1,44 bara, na 5 i 6 biegu do 1,52 bara. Zimą ciśnienie może przekroczyć 1,6 bara, co przy fabrycznych mapach zapłonu i paliwa w sterowniku silnika prowadzi do zubożenia mieszanki, detonacji i wszystkich możliwych związanych z tym następstw.Wymianę układu wydechowego na przelotowy najbezpieczniej jest wykonać łącznie z przeprogramowaniem sterownika, podczas którego usuwa się zagrożenia związane z jego montażem, sprawdza AFR, wygładza i zwiększa moment obrotowy uzyskujać w sposób bezpieczny większą moc. Tylny tłumik 2,5" Po wymianie tylnego tłumika przebieg ciśnienia doładowania właściwie nie zmienił się. Moc i moment obrotowy wzrosły o ok. 5 PS (Nm). Najbardziej zmienił się dzwięk. Tylny tłumik 2,5" i przeprogramowany sterownik Dużo bardziej płaski przebieg krzywej ciśnienia doładowania. 1 bar ciśnienia doładowania osiągany jest w okolicy 3500 rpm i utrzymuje się przynajmniej do 6500 rpm. Moment obrotowy jest wyższy o 35 Nm, moc wzrosła o ok. 30 PS. Niestety przy takiej konfiguracji pojawiają się problemy opisane dokładniej w następnym punkcie. Zmiana oprogramowania bez jakiejkolwiek ingerencji w układ wydechowy jest niewskazana. W celu uzyskania (w sumie niedużego, bo 35 PS i 30 Nm) przyrostu mocy i momentu pokazanych niżej, samochód został zestrojony bardzo agresywnie (wysokie ciśnienie doładowania przy dużym przeciwciśnieniu i wysokim EGT oraz bardzo dużych dawkach paliwa). Prędzej czy pózniej doprowadziło by to do przegrzania silnika, awarii turbosprężarki i zapchania katalizatorów oraz spadku mocy. Przelotowy, 2.5" układ wydechowy i przeprogramowany sterownik Jak widać poniżej na wykresie, 1 bar osiągany jest już przy 2900 rpm. Przy 3100 rpm ciśnienie ma już zadaną wartość, która utrzymuje się praktycznie aż do 5500 rpm. Powyżej ciśnienie i tak ma wartość powyżej 1 bara. Taki przebieg krzywej ciśnienia doładowania powoduje znaczącą różnicę w elastyczności - i to na każdym biegu. Moc maksymalna wzrosła o 50 PS, moment obrotowy o ok. 60 Nm. Jest to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie - przyrosty mocy i momentu są duże, jednocześnie wszystkie pozostałe parametry pracy silnika zachowane zostały na bezpiecznym poziomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Chcemy pokazać, że nawet w letnich warunkach, montaż układu wydechowego z katalizatorem sportowym Oni nie piszą o catbacku. Ten przykład obejmuje także wymianę downpipe'u. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JULI Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Sa tu opisane rozne mozliwosci i tylko przy zmianie samego koncowego wydechu nic sie zlego nie dzieje. I w kazdym przypadku zalecaja remap i mimo to ze go zalecaja to i tak przy pewnych konfiguracjach wedlug nich moga wystapic problemy. Fakt ze jak na zlosc i nie jest opisany cat-back i dlatego pytam was !!! :wink: [ Dodano: Pią Kwi 25, 2008 3:07 pm ] czy mozna zalozyc do serii STI MY07 cat back Helixa Domestos666 miał taki w STI06, a ja mam na Wrx-e :cool: Jak dlugo masz?? Masz jakies problemy miales?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Chcemy pokazać, że nawet w letnich warunkach, montaż układu wydechowego z katalizatorem sportowym Obejmuje to wymianę downpipe'u, stąd ten katalizator sportowy. Catback to po prostu tłumik końcowy i rura prowadząca do katalizatora - jak sama nazwa mówi od katalizatora do końca Przypadek wymiany catback'a nie jest opisany w tym tekście (skutki ma takie same jak opisana wymiana tylnego tłumika 2,5" - "przebieg ciśnienia doładowania właściwie nie zmienił się." Przy catbacku nie ingeruje się w katalizator! Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę P.S. Wiele osób z forum ma catbacki wymienione w swoich poganiaczach i raczej nie narzekają Ja do ich grona dołączę pewnie w ciągu kilku miesięcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JULI Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Spoko rozumiem pytam bo tez nie dlugo bym chcial cos zrobic a wole dmuchac na zimne i sie upewnic tym bardziej ze nie mam takiej wiedzy jak nie ktorzy na forum. Kto pyta nie bladzi Niech ktos jeszcze sie wypowie :wink: na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beben Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 lekki OT, wczoraj widziałem i przede wszystkim słyszałem starą corvettę taką z lat może 70 lub 80 ? :shock: Były a moze i obecny użytkownik Subaru Boguś Linda powiedziałby: "A co wy k..... wiecie o bulgotaniu" Dzwięk który się z niej wydobywał bym nieziemski, już na biegu jałowym jak stał tuż obok ciary mnie przechodziły. Coś pięknego, muszę niestety przeznać ze subaru z malutkim bokserkiem w tym temacie nie dorasta do pięt amerykańskim wielolitrowym V8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JULI Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 poczekaj poczekaj moze kiedys cie zaskocze z tym dzwiekiem!! :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 subaru z malutkim bokserkiem w tym temacie nie dorasta do pięt amerykańskim wielolitrowym V8 fakt brzmią niektóre z nich niesamowicie, ale wiadomo dźwięk to nie wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Wymianę układu wydechowego na przelotowy najbezpieczniej jest wykonać łącznie z przeprogramowaniem sterownika, podczas którego usuwa się zagrożenia związane z jego montażem, sprawdza AFR, wygładza i zwiększa moment obrotowy uzyskujać w sposób bezpieczny większą moc. ABSOLUTNIE to potwierdzam - bylem zaskoczony, jak duzo dala wymiana wydechu - okazalo sie, ze dala, ale turbina, dajaca nawet 1.4bar! A po wymianie wydechu byly robione korekcje cisnienia - jak widac, niewystarczajace... Na szczescie, silnik caly :roll: ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 podlaczam sie pod temat, bo nie wiem co zalozyc do STI MY07 rozwazam dwie opcje: - back box H&S lub - cat back Tanabe Medalion Touring, auto ma pozostac seryjne - zalezy mi tylko na dzwieku, cena ta sama i nie wiem co wybrac :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JULI Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Ja mam u siebie zalozony sam tylni tlumik Prodrive przez Subaru Barwa dzwieku jest ok tylko zeby byl glosniejszy. A jak juz przeczytales powyzej to sa rozne opinie co do cat backu samego jak narazie zbieramy opinie. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 podlaczam sie pod temat, bo nie wiem co zalozyc do STI MY07 rozwazam dwie opcje:- back box H&S lub - cat back Tanabe Medalion Touring, auto ma pozostac seryjne - zalezy mi tylko na dzwieku, cena ta sama i nie wiem co wybrac :roll: Jak Ci zalezy na dzwieku to back box SS :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 backbox SS u mnie dal okraglutkie "0", slownie z e r o w y efekt. tylko H&S. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JULI Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 backbox SS u mnie dal okraglutkie "0", slownie z e r o w y efekt. tylko H&S. Ale zero czego poprawy dzwieku czy osiagow? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 dzwiek zero, osiagow zas nie mial prawa zmienic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JULI Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 backbox SS u mnie dal okraglutkie "0", slownie z e r o w y efekt. tylko H&S. To znaczy ten dugi jest lepszy jesli chodzi o dzwiek i o osiagi.? Ale ty go masz czy polecasz ten? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Jakiego backboxa byś nie założył to osiągów nie poprawisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 sam b-box od H&S daje piekny dzwiek, osiagi dopiero po t-back'u. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JULI Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 To rozumiem po tych paru nastu wypowiedziach ze zeby dosyc mocno zmienic dzwiek nie ingerujac w silnik czyli remap to nalezy zalozyc i mozna zalozyc sam Cat-Back, jezeli zas chcemy bardzo mocno zmienic dzwiek to musimy zalozyc Turbo-Back Ale tu niestety jest juz konieczny i wymagany remap. Czy dobrze rozumiem fachowcow wszystkich tu zgromadzonych. :?: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 jezeli zas chcemy bardzo mocno zmienic dzwiek to musimy zalozyc Turbo-Back Przy turbobacku i remapie dochodzi jeszcze wzrost osiągów. Dobrze rozumiesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi