Skocz do zawartości

WYDECH BUDDY CLUB kontra WYDECH APEXI


kebabudaniela

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 115
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Ale co sam wydech bez remapu??

 

[ Dodano: Czw Kwi 24, 2008 8:13 pm ]

A zobaczcie co pisze pewna firma w Polsce zajmujaca sie profesjonalnie Subarami:

 

Kompletny przelotowy układ wydechowy i fabryczne mapy w sterowniku

Chcemy pokazać, że nawet w letnich warunkach, montaż układu wydechowego z katalizatorem sportowym, źle wpływa na przyrost ciśnienia doładowania. Przy temperaturze zewnętrznej około 30°C ciśnienie doładowania na 4 biegu dochodziło do 1,44 bara, na 5 i 6 biegu do 1,52 bara. Zimą ciśnienie może przekroczyć 1,6 bara, co przy fabrycznych mapach zapłonu i paliwa w sterowniku silnika prowadzi do zubożenia mieszanki, detonacji i wszystkich możliwych związanych z tym następstw.Wymianę układu wydechowego na przelotowy najbezpieczniej jest wykonać łącznie z przeprogramowaniem sterownika, podczas którego usuwa się zagrożenia związane z jego montażem, sprawdza AFR, wygładza i zwiększa moment obrotowy uzyskujać w sposób bezpieczny większą moc.

 

Tylny tłumik 2,5"

Po wymianie tylnego tłumika przebieg ciśnienia doładowania właściwie nie zmienił się. Moc i moment obrotowy wzrosły o ok. 5 PS (Nm). Najbardziej zmienił się dzwięk.

 

Tylny tłumik 2,5" i przeprogramowany sterownik

Dużo bardziej płaski przebieg krzywej ciśnienia doładowania. 1 bar ciśnienia doładowania osiągany jest w okolicy 3500 rpm i utrzymuje się przynajmniej do 6500 rpm. Moment obrotowy jest wyższy o 35 Nm, moc wzrosła o ok. 30 PS. Niestety przy takiej konfiguracji pojawiają się problemy opisane dokładniej w następnym punkcie.

Zmiana oprogramowania bez jakiejkolwiek ingerencji w układ wydechowy jest niewskazana. W celu uzyskania (w sumie niedużego, bo 35 PS i 30 Nm) przyrostu mocy i momentu pokazanych niżej, samochód został zestrojony bardzo agresywnie (wysokie ciśnienie doładowania przy dużym przeciwciśnieniu i wysokim EGT oraz bardzo dużych dawkach paliwa). Prędzej czy pózniej doprowadziło by to do przegrzania silnika, awarii turbosprężarki i zapchania katalizatorów oraz spadku mocy.

 

Przelotowy, 2.5" układ wydechowy i przeprogramowany sterownik

Jak widać poniżej na wykresie, 1 bar osiągany jest już przy 2900 rpm. Przy 3100 rpm ciśnienie ma już zadaną wartość, która utrzymuje się praktycznie aż do 5500 rpm. Powyżej ciśnienie i tak ma wartość powyżej 1 bara. Taki przebieg krzywej ciśnienia doładowania powoduje znaczącą różnicę w elastyczności - i to na każdym biegu. Moc maksymalna wzrosła o 50 PS, moment obrotowy o ok. 60 Nm. Jest to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie - przyrosty mocy i momentu są duże, jednocześnie wszystkie pozostałe parametry pracy silnika zachowane zostały na bezpiecznym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa tu opisane rozne mozliwosci i tylko przy zmianie samego koncowego wydechu nic sie zlego nie dzieje. I w kazdym przypadku zalecaja remap i mimo to ze go zalecaja to i tak przy pewnych konfiguracjach wedlug nich moga wystapic problemy. Fakt ze jak na zlosc i nie jest opisany cat-back i dlatego pytam was !!! :wink:

 

[ Dodano: Pią Kwi 25, 2008 3:07 pm ]

czy mozna zalozyc do serii STI MY07 cat back Helixa

Domestos666 miał taki w STI06, a ja mam na Wrx-e :cool:

 

Jak dlugo masz?? Masz jakies problemy miales??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcemy pokazać, że nawet w letnich warunkach, montaż układu wydechowego z katalizatorem sportowym

 

Obejmuje to wymianę downpipe'u, stąd ten katalizator sportowy. Catback to po prostu tłumik końcowy i rura prowadząca do katalizatora - jak sama nazwa mówi od katalizatora do końca :mrgreen: Przypadek wymiany catback'a nie jest opisany w tym tekście (skutki ma takie same jak opisana wymiana tylnego tłumika 2,5" - "przebieg ciśnienia doładowania właściwie nie zmienił się." Przy catbacku nie ingeruje się w katalizator!

 

Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę :twisted::twisted:

 

P.S.

Wiele osób z forum ma catbacki wymienione w swoich poganiaczach i raczej nie narzekają :mrgreen: Ja do ich grona dołączę pewnie w ciągu kilku miesięcy :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lekki OT, wczoraj widziałem i przede wszystkim słyszałem starą corvettę taką z lat może 70 lub 80 ? :shock: Były a moze i obecny użytkownik Subaru Boguś Linda powiedziałby: "A co wy k..... wiecie o bulgotaniu" :mrgreen:

 

Dzwięk który się z niej wydobywał bym nieziemski, już na biegu jałowym jak stał tuż obok ciary mnie przechodziły. Coś pięknego, muszę niestety przeznać ze subaru z malutkim bokserkiem w tym temacie nie dorasta do pięt amerykańskim wielolitrowym V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymianę układu wydechowego na przelotowy najbezpieczniej jest wykonać łącznie z przeprogramowaniem sterownika, podczas którego usuwa się zagrożenia związane z jego montażem, sprawdza AFR, wygładza i zwiększa moment obrotowy uzyskujać w sposób bezpieczny większą moc.

ABSOLUTNIE to potwierdzam - bylem zaskoczony, jak duzo dala wymiana wydechu - okazalo sie, ze dala, ale turbina, dajaca nawet 1.4bar!

A po wymianie wydechu byly robione korekcje cisnienia - jak widac, niewystarczajace...

Na szczescie, silnik caly :roll: ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podlaczam sie pod temat, bo nie wiem co zalozyc do STI MY07 rozwazam dwie opcje:

- back box H&S lub

- cat back Tanabe Medalion Touring,

auto ma pozostac seryjne - zalezy mi tylko na dzwieku, cena ta sama i nie wiem co wybrac :roll:

 

Jak Ci zalezy na dzwieku to back box SS :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rozumiem po tych paru nastu wypowiedziach ze zeby dosyc mocno zmienic dzwiek nie ingerujac w silnik czyli remap to nalezy zalozyc i mozna zalozyc sam Cat-Back, jezeli zas chcemy bardzo mocno zmienic dzwiek to musimy zalozyc Turbo-Back Ale tu niestety jest juz konieczny i wymagany remap. Czy dobrze rozumiem fachowcow wszystkich tu zgromadzonych. :?: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...