cypis Posted November 22, 2007 Share Posted November 22, 2007 dziwne pytanie ale mnie nurtukje... A mianowicie jak duzo zachodu jest by zaadoptowac baranki z GT do GL blok silnika jest podobny wiec tam nie ma problemu, chcialem zaadoptowac caly wydech z GT bo jest wiekszy wybor, czy da rade tylko ciachnac koncowke barankow gdzie sie montuje turbo i dalej dorobic tylko reszte do wydechu?? czy gra niewarta swieczki ..... Do gl najtanszy wydech z barankami to 500funtow a ebay pelen jest zeczy do gt za smieszna kase:PP teraz za i przeciw takiej akcji:)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted November 22, 2007 Share Posted November 22, 2007 cypis, przerobienie nie jest wielką filozofią - przynajmniej takie mam wrażenie jak widziałem jak u mnie wydech pasowali. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 A mianowicie jak duzo zachodu jest by zaadoptowac baranki z GT do GL blok silnika jest podobny wiec tam nie ma problemu, chcialem zaadoptowac caly wydech z GT bo jest wiekszy wybor, czy da rade tylko ciachnac koncowke barankow gdzie sie montuje turbo i dalej dorobic tylko reszte do wydechu?? Kompletny bezsens.W silnikach N/A wydech ma bardzo duze znaczenie i mozna na nim duzo zyskac albo stracic ( zjawiska falowe i te takie tam) Kolektor auta z turbina to nie jest najlepsze rozwiazanie. Jestes z Gilwic podjedz sobie tu http://www.mgmotorsport.pl/ a zrobia ci porzadny wydech przeliczony do twojego auta za rozsadne pieniadze a nie kombinj z jakims druciarstwem :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 turdziGT, oglądałem wczoraj Legacy Turbo od spodu i w zasadzie sam kolektor jest podobny do tego co w wolnossącym, różnica była dopiero w up-pipe - wolnossące nie mają A to zdaje się o kolektorze była mowa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 oglądałem wczoraj Legacy Turbo od spodu i w zasadzie sam kolektor jest podobny do tego co w wolnossącym, różnica była dopiero w up-pipe - wolnossące nie mają A to zdaje się o kolektorze była mowa. no nie wiem ja tam bym sie nie bawil w cos co malo prawdopodobne ze cos da.Nie lepiej jest dolozyc troszke i zrobic to tak aby przyrosty byly faktycznie odczuwalne.Przeciez za taki kolektor od GT tez trzeba zaplaciacic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted November 23, 2007 Author Share Posted November 23, 2007 ogolnie chcialem zrobic tak baranki supersprinta i wydech tez supersprinta ale z gt jedynie co mysle to ziachnac koncowke barankow gdzie turbo sie wpasowuje. W to miejscie dalej przelot tej samej srenicy zeby polaczyc z reszta wydechu....koszt takiego czegos oscylowal by ok 900zl (tak tak supersprint komplet!!!) Do gl urzywek praktycznie nie ma a nowe to koszt ok 3-4tys .....spora roznica.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 cypis, spoko tylko nie wiem czy wiesz ale GT ma choc by inne walki i czasy ich otwarcia niz twoje N/A a to ma niebagatelne znaczenie dla pracy i tuningu ukladu wydechowego.Poczytaj sobie najpierw troche teorii na ten temat.To na prawde nie jest tak ze wspawasz prosta rure im wieksza tym lepiej i bedzie gites Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted November 23, 2007 Author Share Posted November 23, 2007 nie rozumiesz mnie czytalem sporo i nie chce robic totalnego przelotu z mega wielka rura!! Poprostu chce zaadoptowac wydech supersprinta (de cat ale 2 tlumiki) z GT i do tego baranki z GT . Problem polega na braku czesci do GL w rozsadnej cenie a do GT w uk jest tego mase w cenach pasztetowych nieraz.... Wiec wszystko w barankach pasuje w wydechu tez tylko trzeba pominac elementy (wyciac albo cos ) gdzie jest turbo i zrobic tam polaczenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 cypis, da się to zrobić, znam jedno Legacy 2.2 które ma obecnie silnik 2.5 wolnosaący + kompletny wydech od GT '99. Po prostu w miejscu gdzie w GT odchodzi uppipe do góry dajesz kawałek rury i łączysz ze środkową częścią wydechu. Ale ja osobiście nie widzę sensu w takiej operacji, roboty sporo a przyrost mocy, jeśli będzie, znikomy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted November 23, 2007 Author Share Posted November 23, 2007 powiem tak moge miec nowe baranki supersprinta za 500zl i do tego urzywany wydech za ok 300 tez supersprinta. Jak mowie nawet gdy by to bylo 10ps (a moze uda sie wiecej:PPP bo bedzie de cat zobaczymy) to gra warta swieczki .....jak nie to zawsze w PL moge sprzedac za drorzej:PPP bo to w koncu konplet spersprinta:)) ogolnie maty wykonalne jak mowisz i to kwestia tylko zmiany up pipe ?? W kazdym razie tak myslalem , a montarz i tak bede mial za darmo:)) Oczywiscie nie bede gdybal bo potem auto pojedzie na hamownie, bo i tak chce zeby prawda wyszla co tam siedzi naprawde:)) a ile poszlo juz w las:PPP Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 cypis, wydawało mi się, że bierzesz wydech od GT tylko po to by mieć coś nowszego , może o nieco innym brzmieniu, chyba nie liczysz na przyrost mocy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 Jak mowie nawet gdy by to bylo 10ps Nie ma szans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chloru Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 Jak mowie nawet gdy by to bylo 10ps Nie ma szans. Jest szansa... na ubicie 5 kuni Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted November 23, 2007 Author Share Posted November 23, 2007 hmmmm dobra to niech mi ktos wyjasni teoretyzuje ..jak mozna zwiekszyc moc w wollnosaku wydechem?? Porownywalem baranki supersprinta z wollnosaka i turbo wszystko jest podobne z wyjatkiem up pipu reszta ta sam (przynajmniej wizualnie) dalej montujemy dedykowany wydech (ale z GT tez supersprinta z 2 puszkami ) dlaczego ma to nie odniesc jakiegos skutku?? Seryjny wydech zdlawiony jest 2 katami a , to co dalej chce wstawic to tez nie przelot. Czyli jedyna szansa to wstawic cos takiego i na hamownie zeby miec odpowiedz..... I jeszcze jedno ktos dla linka do warsztatu gdzie robia wydech, na jakiej zasadzie panowie dobieraja i robia to ?? Bo cos mi sie nie chce wierzyc ze wyliczaja dokladnie do samochodu o to tak prosto nie jest , czy urzywaja jakies gotowych przykladow ze to bedzie dzialac i koniec dyskusji , bo zamontowalismy w 3 podobnych i nikt sie nie skarzy.... Ktos moze powiedziec wiecej robil ktos tam wydech , szczegoolnie kolektor bo to juz grobsza zabawa... AFLINT -- poniekad masz racje lubie eksperymentowac i ladnie by wygladalo i brzmialo zapewne )))))jak moc zostanie bez zmian to juz bede zadowolony:))a i poszczelac z wydechu by sie dalo:PPP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 Ja na stronie supersprint.com nie widze wydechow do wolnossacych Subaru. Kolejna sprawa, to kolektory wydechowe, ktore oferuje SS do turbo sa nierownej dlugosci. Jak chcesz wiecej mocy w NA, to powinienes jednak szukac kolektorow o rownej dlugosci . Kolektory pod turbo powinny byc jak najkrotsze, za to do NA juz tak nie jest i nawet patrzac na oko widac ze rury sa dluzsze zanim zejda sie w jedna. Tak przykladowo wyglada dedykowany kolektor do NA: http://www.sparktecmotorsports.com/h10798s.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted November 23, 2007 Author Share Posted November 23, 2007 wiem ze nia na od ss prownywalem innego producenta do ss ogolnie moze sa z 3 firmy co robia kolektory do wolnnego ssaka ale ceny z kosmosu...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 Tuning Subaru NA jest malo popularny, malo sie sprzedaje czesci i stad takie ceny. Sprobuj poszukac na ebay kolektora firmy OBX, jest to wprawdzie chinszczyzna i mozliwe ze trzeba bedzie poprawic niektore spawy, ale nic dedykowanego taniej nie kupisz. http://www.sparktecmotorsports.com/headers13.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 znam jedno Legacy 2.2 które ma obecnie silnik 2.5 wolnosaący + kompletny wydech od GT '99. taka bordowa oska ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted November 24, 2007 Share Posted November 24, 2007 znam jedno Legacy 2.2 które ma obecnie silnik 2.5 wolnosaący + kompletny wydech od GT '99. Jeżeli to Legacy II sedan to chyba też znam Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted November 24, 2007 Author Share Posted November 24, 2007 jak dziala ten wydeszech w legasiu??? Wlasciciel jest na forum moze??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted November 24, 2007 Share Posted November 24, 2007 Nie wiem czy jest (właściciel), ale działa (wydech)... fajnie, przynajmniej akustycznie (zakładam, ze chodzi o tego legacy co myślę). Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted November 24, 2007 Share Posted November 24, 2007 znam jedno Legacy 2.2 które ma obecnie silnik 2.5 wolnosaący + kompletny wydech od GT '99. Jeżeli to Legacy II sedan to chyba też znam Tak to ten bordowy "Bajeczny" Legacy II sedan :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 hmmmm dobra to niech mi ktos wyjasni teoretyzuje ..jak mozna zwiekszyc moc w wollnosaku wydechem?? przede wszystkim trzeba go przeliczyc a nie tu sobie wstawic tlumik tu o a tamto wyciac. I jeszcze jedno ktos dla linka do warsztatu gdzie robia wydech, na jakiej zasadzie panowie dobieraja i robia to podalem ci go wyzej : http://www.mgmotorsport.pl/ Ktos moze powiedziec wiecej robil ktos tam wydech , szczegoolnie kolektor bo to juz grobsza zabawa... Ja tam robilem kompeltny wydech do N/A i moge powiedziec ze to profesjonalisci w kazdym calu :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 Również mogę powiedzieć, że MG Motorsport to profesjonalna firma - mają temat w jednym palcu, a do tego są bardzo mili, kontaktowi i stosunkowo niedrodzy. Polecam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted December 8, 2007 Author Share Posted December 8, 2007 ps ile kosztowala was zrobienie wydechu w siemianowicach?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts