Jump to content

kolektor wydechowy (baranki:PP))


cypis

Recommended Posts

dziwne pytanie ale mnie nurtukje...

A mianowicie jak duzo zachodu jest by zaadoptowac baranki z GT do GL blok silnika jest podobny wiec tam nie ma problemu, chcialem zaadoptowac caly wydech z GT bo jest wiekszy wybor, czy da rade tylko ciachnac koncowke barankow gdzie sie montuje turbo i dalej dorobic tylko reszte do wydechu?? czy gra niewarta swieczki .....

Do gl najtanszy wydech z barankami to 500funtow a ebay pelen jest zeczy do gt za smieszna kase:PP

 

teraz za i przeciw takiej akcji:))

Link to comment
Share on other sites

A mianowicie jak duzo zachodu jest by zaadoptowac baranki z GT do GL blok silnika jest podobny wiec tam nie ma problemu, chcialem zaadoptowac caly wydech z GT bo jest wiekszy wybor, czy da rade tylko ciachnac koncowke barankow gdzie sie montuje turbo i dalej dorobic tylko reszte do wydechu??

 

Kompletny bezsens.W silnikach N/A wydech ma bardzo duze znaczenie i mozna na nim duzo zyskac albo stracic ( zjawiska falowe i te takie tam)

Kolektor auta z turbina to nie jest najlepsze rozwiazanie.

Jestes z Gilwic podjedz sobie tu http://www.mgmotorsport.pl/ a zrobia ci porzadny wydech przeliczony do twojego auta za rozsadne pieniadze a nie kombinj z jakims druciarstwem :wink:

Link to comment
Share on other sites

turdziGT, oglądałem wczoraj Legacy Turbo od spodu i w zasadzie sam kolektor jest podobny do tego co w wolnossącym, różnica była dopiero w up-pipe - wolnossące nie mają :) A to zdaje się o kolektorze była mowa.

Link to comment
Share on other sites

oglądałem wczoraj Legacy Turbo od spodu i w zasadzie sam kolektor jest podobny do tego co w wolnossącym, różnica była dopiero w up-pipe - wolnossące nie mają A to zdaje się o kolektorze była mowa.

 

no nie wiem ja tam bym sie nie bawil w cos co malo prawdopodobne ze cos da.Nie lepiej jest dolozyc troszke i zrobic to tak aby przyrosty byly faktycznie odczuwalne.Przeciez za taki kolektor od GT tez trzeba zaplaciacic.

Link to comment
Share on other sites

ogolnie chcialem zrobic tak baranki supersprinta i wydech tez supersprinta ale z gt jedynie co mysle to ziachnac koncowke barankow gdzie turbo sie wpasowuje.

W to miejscie dalej przelot tej samej srenicy zeby polaczyc z reszta wydechu....koszt takiego czegos oscylowal by ok 900zl (tak tak supersprint komplet!!!)

Do gl urzywek praktycznie nie ma a nowe to koszt ok 3-4tys .....spora roznica....

Link to comment
Share on other sites

cypis, spoko tylko nie wiem czy wiesz ale GT ma choc by inne walki i czasy ich otwarcia niz twoje N/A a to ma niebagatelne znaczenie dla pracy i tuningu ukladu wydechowego.Poczytaj sobie najpierw troche teorii na ten temat.To na prawde nie jest tak ze wspawasz prosta rure im wieksza tym lepiej i bedzie gites

Link to comment
Share on other sites

nie rozumiesz mnie czytalem sporo i nie chce robic totalnego przelotu z mega wielka rura!!

Poprostu chce zaadoptowac wydech supersprinta (de cat ale 2 tlumiki) z GT i do tego baranki z GT .

Problem polega na braku czesci do GL w rozsadnej cenie a do GT w uk jest tego mase w cenach pasztetowych nieraz....

Wiec wszystko w barankach pasuje w wydechu tez tylko trzeba pominac elementy (wyciac albo cos ) gdzie jest turbo i zrobic tam polaczenie

Link to comment
Share on other sites

cypis, da się to zrobić, znam jedno Legacy 2.2 które ma obecnie silnik 2.5 wolnosaący + kompletny wydech od GT '99. Po prostu w miejscu gdzie w GT odchodzi uppipe do góry dajesz kawałek rury i łączysz ze środkową częścią wydechu. Ale ja osobiście nie widzę sensu w takiej operacji, roboty sporo a przyrost mocy, jeśli będzie, znikomy.

Link to comment
Share on other sites

powiem tak moge miec nowe baranki supersprinta za 500zl i do tego urzywany wydech za ok 300 tez supersprinta. Jak mowie nawet gdy by to bylo 10ps (a moze uda sie wiecej:PPP bo bedzie de cat zobaczymy) to gra warta swieczki .....jak nie to zawsze w PL moge sprzedac za drorzej:PPP bo to w koncu konplet spersprinta:)) ogolnie maty wykonalne jak mowisz i to kwestia tylko zmiany up pipe ??

W kazdym razie tak myslalem , a montarz i tak bede mial za darmo:))

 

Oczywiscie nie bede gdybal bo potem auto pojedzie na hamownie, bo i tak chce zeby prawda wyszla co tam siedzi naprawde:)) a ile poszlo juz w las:PPP

Link to comment
Share on other sites

hmmmm dobra to niech mi ktos wyjasni teoretyzuje ..jak mozna zwiekszyc moc w wollnosaku wydechem??

Porownywalem baranki supersprinta z wollnosaka i turbo wszystko jest podobne z wyjatkiem up pipu reszta ta sam (przynajmniej wizualnie) dalej montujemy dedykowany wydech (ale z GT tez supersprinta z 2 puszkami ) dlaczego ma to nie odniesc jakiegos skutku??

Seryjny wydech zdlawiony jest 2 katami a , to co dalej chce wstawic to tez nie przelot.

 

Czyli jedyna szansa to wstawic cos takiego i na hamownie zeby miec odpowiedz.....

 

I jeszcze jedno ktos dla linka do warsztatu gdzie robia wydech, na jakiej zasadzie panowie dobieraja i robia to ?? Bo cos mi sie nie chce wierzyc ze wyliczaja dokladnie do samochodu o to tak prosto nie jest , czy urzywaja jakies gotowych przykladow ze to bedzie dzialac i koniec dyskusji , bo zamontowalismy w 3 podobnych i nikt sie nie skarzy....

Ktos moze powiedziec wiecej robil ktos tam wydech , szczegoolnie kolektor bo to juz grobsza zabawa...

 

AFLINT -- poniekad masz racje lubie eksperymentowac i ladnie by wygladalo i brzmialo zapewne :))))))jak moc zostanie bez zmian to juz bede zadowolony:))a i poszczelac z wydechu by sie dalo:PPP

Link to comment
Share on other sites

Ja na stronie supersprint.com nie widze wydechow do wolnossacych Subaru.

Kolejna sprawa, to kolektory wydechowe, ktore oferuje SS do turbo sa nierownej dlugosci. Jak chcesz wiecej mocy w NA, to powinienes jednak szukac kolektorow o rownej dlugosci . Kolektory pod turbo powinny byc jak najkrotsze, za to do NA juz tak nie jest i nawet patrzac na oko widac ze rury sa dluzsze zanim zejda sie w jedna.

Tak przykladowo wyglada dedykowany kolektor do NA:

http://www.sparktecmotorsports.com/h10798s.html

Link to comment
Share on other sites

znam jedno Legacy 2.2 które ma obecnie silnik 2.5 wolnosaący + kompletny wydech od GT '99.

Jeżeli to Legacy II sedan to chyba też znam :D

 

Tak to ten bordowy "Bajeczny" Legacy II sedan :wink:

Link to comment
Share on other sites

hmmmm dobra to niech mi ktos wyjasni teoretyzuje ..jak mozna zwiekszyc moc w wollnosaku wydechem??

 

przede wszystkim trzeba go przeliczyc a nie tu sobie wstawic tlumik tu o a tamto wyciac.

I jeszcze jedno ktos dla linka do warsztatu gdzie robia wydech, na jakiej zasadzie panowie dobieraja i robia to

 

podalem ci go wyzej :

 

http://www.mgmotorsport.pl/

 

Ktos moze powiedziec wiecej robil ktos tam wydech , szczegoolnie kolektor bo to juz grobsza zabawa...

Ja tam robilem kompeltny wydech do N/A i moge powiedziec ze to profesjonalisci w kazdym calu :cool:

Link to comment
Share on other sites

Również mogę powiedzieć, że MG Motorsport to profesjonalna firma - mają temat w jednym palcu, a do tego są bardzo mili, kontaktowi i stosunkowo niedrodzy. Polecam!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...