Hogi Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 Krótko dość jeżdżę foresterem i na początku nie zwracałem na to uwagi.' W skrajnych położeniach kierownicy piszczy mi wspomaganie. Teraz zaczęło piszczeć nawet jak stoję w miejscu i kręcę kołem kierownicy (nie tylko w skrajnym położeniu). Dodatkowo ten ruch nie jest płynny, tylko skokowy Ubytków płynu nie mam, poziom lekko ponad max. Czy to wskazuje na awarię pompy wspomagania? Link to comment Share on other sites More sharing options...
esilon Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 zapowiada sie na pompę jeżeli poziom płynu prawidłowy (tak miałem w poprzednim aucie) ale brak płynności ruchu zaobserwowałem także w moim Forku po zmianie opon oraz spadku temp. (ależ ten forek czuły na minusy) Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 Hogi sprawdzilbym pompe tak dla wszysstkiego , ale u siebie w zeszla zime zauwazylem podobne zjaiwsko - jak do tej pory wszsytko ok i nic sie nie zepsulo a wyszlo ze wszystko sprawne Link to comment Share on other sites More sharing options...
E12 Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 Podciągnij pasek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 ...albo wymień - on się dość łatwo brudzi od tej "ważnej" strony i zaczyna ślizgać Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 Chlopaki chyba dobrze mowia- bo zaraz niedlugo po tym wymienialem paski i do tej pory nie wrocila usterka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted November 19, 2007 Author Share Posted November 19, 2007 Ok. Dzięki, jutro pędzę na Bajeczną. Napiszę co to było ale ja też stawiam na pasek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted November 20, 2007 Share Posted November 20, 2007 Tam tez sie mojego defektu pozbylem Hogi smigasz juz na mmieszance JAKO czy jeszcze nie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted November 20, 2007 Author Share Posted November 20, 2007 Jeszcze nie mam LPG. Na razie doprowadzam auto do porządku, stał z pół roku i lekko zardzewiał. Paski podciągnięte, nie piszczy. Trochę pojeżdżę ze starymi, żeby mi rdzę wyczyściły z rowków kół pasowych i wymiana na nowe niedługo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZELMAN Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Jaki płyn leje sie do wspomagania ? forester 2001 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 SZELMAN, a nie jakieś Dexrony (II/III) ? G. EDIT : za hogim - usunięto zbędną literkę T Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted January 31, 2008 Author Share Posted January 31, 2008 SZELMAN, Dexron II, Dexron II E, Dexron III. Wchodzi 0,7 litra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZELMAN Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 obojętnie jakiej firmy? czy też wybrać produkt jakiejś konkretnej firmy co byś polecił narazie mam wlany "czerwony" i chodzi o dolewke dzieki za info Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 SZELMAN, dowolny, jaki na stacji znajdziesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted February 1, 2008 Share Posted February 1, 2008 Teraz zaczęło piszczeć nawet jak stoję w miejscu i kręcę kołem kierownicy (nie tylko w skrajnym położeniu). Dodatkowo ten ruch nie jest płynny, tylko skokowy U mnie nie tyle piszczy (piszczalo?), co po prostu glosno pompa chodzi (chodzila?). Zmieniony zostal plyn - nie wiem, czy teraz chodzi ciszej, ale za to zaczal sie wlasnie ten skokowy (takie jakby drgania) czasami ruch objawiac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted February 1, 2008 Share Posted February 1, 2008 Olleo, chyba CI się pompa skończyła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted February 1, 2008 Author Share Posted February 1, 2008 Na pewno pasek nie jest za luźny? Jak nie, to pompa. :sad: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted February 1, 2008 Share Posted February 1, 2008 Ew. zawory w przekładni, ale to rzadziej się zdarza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted February 1, 2008 Share Posted February 1, 2008 Marek mowil, ze bardziej prawdopodobne zaworki, ale jeszcze nie ogladal tego z bliska. Duzo mam czasu, zanim skonczy sie calkowicie? W ktoryms temacie ktos pisal o zestawie naprawczym do pompy i byla to cena bardzo pasztetowa (nie pamietam dokladnie, ale ponizej 200zl?). A te zaworki, to jaki koszt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted September 20, 2008 Share Posted September 20, 2008 Tak troche odgrzewajac temat - bo mi sie zachcialo pobawic w "DIY" - czyli po naszemu zrob to sam, mam pytanie. Mianowicie jak naciagac pasek klinowy pompy wspomagania i alternatora? Tzn. wiem jak to zrobic w sensie mechanicznym, sruba przy alternatorze itp. Ale jak mocno naciagac, po czym poznac, ze juz - zeby potem nie skonczyc z zerwanym paskiem, a jednoczesnie nie sluchac piskow. Czy tez sam sobie w ten sposob odpowiedzialem? - Dokrecic srube lekko, posluchac jak pracuje, czy nie piszczy itp. I jesli piszczy/wyje, to dokrecic troche - i tak az do "ciszy"? Pozdrawiam [ Dodano: Nie Wrz 21, 2008 4:48 pm ] I naprawde nikt nic nie wie? I jeszcze pytanie jedno - czy dokrecajac alternator ustawia sie jakos hm.. jakby to ujac, plaszczyzne rolki alternatora wzgledem paska? zeby nie bylo np. tak, ze pasek nachodzi jakos po skosie na rolke? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now