Skocz do zawartości

Coś się zepsuje...


witkow82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jako nowy tutaj serdecznie chciałem wszystkich pozdrowić.

A teraz taki mam problem, może coś się dowiem.

Od paru miesięcy ujeżdżam Imprezą STI z 2002, auto ma 95 tyś przebiegu udokumentowane, z Polski. Dwa dni temu pojechałem na hamownię zmierzyć moc w moim bolidzie i w trakcie pomiaru przy ok 5tyś obr/min. stało sie coś strasznego, usłyszałem dziwny odgłos, następnie z rury wydechowej poleciał czarny dym, a następnie biały. Autko dziłało do 6,8tyś obr. i nagle zgasło. Gość, który robił pomiar wyszedł z Subaraka przerażony a ja wparowałem i próbowałem go odpalić. Udało się, ale chodził jakby na tylko dwóch cylindrach, a prędkość obrotowa oscylowała w granicy 100-200 obr/min. Kiedy dodałem trochę gazu - zdechł. Przez długi czas nie chciał odpalić, ale w końcu go uruchomiłem, ale objawy te same, ledwo się kręcił. Teraz stoi i woła o pomoc. Ja z resztą też.

Czy ktoś spotkał się z czymś takim???

Dzięki za wszelką pomoc. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

witkow82, jesteś na Forum świeży, dlatego daję Ci szansę zmiany tytułu wątku, bez przyznawania ostrzeżenia, które de-facto się należy.

 

Następnym razem wątek o treściach podobnych do tytułu tego wątku zostanie natychmiast zamknięty, a autor dostanie pasek/paski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamować subaru z górnym iC można tylko gdy jest sprawne technicznie

i z odpowiednią apartura w celu bezpiecznego przebiegu testu, niestety nikt na to nie zwraca uwagi ( oczywiście najlepiej z kier.powietrza na "kurnik")

jak nam zależy na bezpieczeństwie silnika nie ma innego wyjścia nie ma co dyskutować

życzę szybkiego powrotu do zdrowia

pzdr

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamować subaru z górnym iC można tylko gdy jest sprawne technicznie

i z odpowiednią apartura w celu bezpiecznego przebiegu testu, niestety nikt na to nie zwraca uwagi ( oczywiście najlepiej z kier.powietrza na "kurnik")

jak nam zależy na bezpieczeństwie silnika nie ma innego wyjścia nie ma co dyskutować

życzę szybkiego powrotu do zdrowia

pzdr

Piotr

 

Możesz to tak trochę opisać?

Rozumiem że ważne jest chłodzenie w czasie testu, ale to przecież nie tylko Subaru.

Kurnik poza IC kieruje powietrze na coś jeszcze?

Co takiego musi być zachowane żeby przeżyła zhamowanie?

O napędzie 4x4 to wiem, chodzi mi raczej o silnik.

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak chłodzenia IC = gwałtowny wzrost ACT, aż do spalania stukowego i jeżeli systemy bezpieczeństwa ECU nie zdażą zareagowac = dziura w tłoku lub coś podobnego.

 

Azrael, a jak to wyglada w druga strone? Kiedy ma sie za duzy intercooler i nie ma sie remapu/strojenia? Wiem ze temat byl poruszony ale chyba nie bylo konkretnej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz pytanie czy się chłopowi bardziej opłaca remontowac silnik jesli sie faktycznie "spotkały tłoki z zaworami" czy zakupic uzywany sprawny od sti, widziałem na allegro takie 280PS za ~5kPLN

 

swoją drogą jeśli to faktycznie rozrząd to współczuje ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To widzę, że grubo poszło :cry:

Tak wogóle, to dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Jeszcze parę sprostowań.

Nadmuch był puszczony, ale centralnie na całe auto, nie jakoś specjalnie tylko na intercooler. Temperatura oleju była rzędu 72 st. C. Muszę też dodać, że jakąś godzinę przed tym leciałem 200km/h autostradą i wszystko było ok.

Prześlę jeszcze zdjęcie wykresu z hamowni, może coś da.

Pozdrówka wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kashmere,

cena w ktora trudno mi uwierzyc.

 

Najrozsądniejsze wydaje się propozycja carfita :

12.000 kompletny silnik z osprzętem - brać póki jest ! (

10 silnik kompletny z głowicami , rozrządem itd. STI 2.5 przebieg 4000km 12 000zl
)

 

Pozdrawiam

Grzesiek

 

PS. Sam się nie śmiało zastanawiałem co by "przeszepić" do Forka.... :razz: I gdybym nie był po remapie zrobiłbym to chybcikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...