Skocz do zawartości

[Katowice] Śląskie spotkania


Ywone

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 26.05.2020 o 09:55, Cherusek1 napisał:

 

Baaaardzo dziękuje :) przynieście ,tym razem odwdzięczam się piwem :) na lusterko to mus ale na bagażnik tez by się przydała , będę przygotowany na dwie jak coś :P tak z innej beczki to jechałem ostatnio A1 z Piekar do Częstochowy ,wiedziałem  od dawna ,że tam źle asfalt położony  i myślałem , że juz w tej sprawie coś zrobiono !  jest chyba gorzej ! no tak spierdolona ta droga jest , że strach tam szybciej jechać.... orientujecie się czy planowana jest jakaś naprawa nawierzchni tam?  

Jako że jestem miejscowy to odpowiem.

Autostrada skończyła "pracować" tzn. Jeden z zużli użytych przy podbudowie przestał reagować chemicznie i pęcznieć tym samym można zrobić remont który da długotrwały efekt.

Jest plan na remont jednak kiedy on nastąpi nie wiadomo.

 

 

Obserwując przez lata budowę A1 oraz liczbę firm, które się przewineły przez budowę uważam, że jeszcze nie jeden kwiatek wyjdzie.

 

Po oddaniu do użytku wyszedł problem w mojej miejscowości. Stworzony nasyp zmienił naturalne cieki wodne oraz odpływy wody z pól przez co domy wzdłuż A1 były zalewane.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KotMorderca napisał:

Przedwczoraj był :D

Aaaa to ja nie wiem...Wstyd się przyznać jakoś rzadko  w temat zaglądam :facepalm:

 

Poza tym w tygodniu do Kato ciasno z czasem... Ewentualnie tylko weekendy :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, KotMorderca napisał:

Kierownica chodziła ciężko i działało coraz lepiej wraz z wzrostem obrotów silnika. Bardzo dobrze było to czuć jak stojąc w miejscu wciskałem sprzęgło i kręciłem kierownicą zmieniając obroty silnika od jałowych do maksymalnych.

Maglownica wymaga regeneracji, kiedy na skutek luzów puszczają uszczelnienia. Wtedy olej pod ciśnieniem wytwarzanym przez pompę przechodzi przez oringi i dostaje się tam gdzie być go nie powinno, czyli pod osłony gumowe i jeśli te są szczelne to gwałtownie je rozsadzi. Jak mają jakieś pęknięcia, to po prostu olej będzie kapał na zewnątrz rozładowując ciśnienie, ale będą widoczne ubytki płynu w zbiorniczku. Jak masz sucho na osłonach maglownicy i nie ubywa płynu, to raczej z pompą są problemy.

   To takie moje przemyślenia nie wynikające z jakiejś wiedzy fachowej a jedynie z zadumy nad objawami jakie były o mnie. Najpierw znikał płyn, choć wycieków nigdzie nie miałem, a potem walnęło pod autem i pojawiła się kupa dymu. Byłem w strachu, czy się nie palę.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, suberet napisał:

Maglownica wymaga regeneracji, kiedy na skutek luzów puszczają uszczelnienia. Wtedy olej pod ciśnieniem wytwarzanym przez pompę przechodzi przez oringi i dostaje się tam gdzie być go nie powinno, czyli pod osłony gumowe i jeśli te są szczelne to gwałtownie je rozsadzi. Jak mają jakieś pęknięcia, to po prostu olej będzie kapał na zewnątrz rozładowując ciśnienie, ale będą widoczne ubytki płynu w zbiorniczku. Jak masz sucho na osłonach maglownicy i nie ubywa płynu, to raczej z pompą są problemy.

No i u mnie mokra jest właśnie osłona. Mechanik powiedział dokładnie to samo. Puszczają uszczelki, płyn wypływa pod osłonę, która też już super szczelna nie jest i robi się mokro. Dlatego właśnie wolę to ogarnąć już teraz na spokojnie zanim dojdzie do sytuacji jak niżej. :) 

 

4 godziny temu, suberet napisał:

a potem walnęło pod autem i pojawiła się kupa dymu. Byłem w strachu, czy się nie palę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, KotMorderca napisał:

Plan jest prosty: zbieramy solidną ekipę startujących i oglądających (specjalistów), zapoznania jeździmy w pięciu(i wtedy można pięć razy się zapoznać z trasą), jeden(dwóch) jeździ, a reszta na balkonie robi rozeznanie i zdaje relacje na bieżąco, każdy przywozi opony z inną mieszanką i jeździmy po kolei na jednym perfekcyjnie dogrzanym i idealnie dobranym komplecie opon. 

Jak dobrze pójdzie zapełnimy najwyższy stopień podium.

Chętnie wcielę się w rolę oglądającego specjalisty - Janusza rajdów. Będę głośno komentował przejazd i krytykował, że tam Kubica by nie hamował, a tam za szeroko. :biglol:

A na poważnie jak potrzebne wsparcie logistyczno-serwisowe to mów. Zmiana kół czy ew. pomoc gdyby (tfu-tfu) coś się działo. :) Trochę narzędzi mam, jest żaba, kobyłki, coś tam umiem zrobić (niewiele, ale umiem). :) 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Pablito79 napisał:

Ktoś tu chyba nieźle zaspał ;):biglol:.

No i ja też a mam na parking 18min ode mnie. A temat przeglądałem dwa tyg temu 

(Jednak mnie nie było na Śląsku przedwczoraj, byłem na pogrzebie na Kujawach...) 

Edytowane przez Radosław De
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tomasz_555 napisał:

Chętnie wcielę się w rolę oglądającego specjalisty - Janusza rajdów. Będę głośno komentował przejazd i krytykował, że tam Kubica by nie hamował, a tam za szeroko. :biglol:

A na poważnie jak potrzebne wsparcie logistyczno-serwisowe to mów. Zmiana kół czy ew. pomoc gdyby (tfu-tfu) coś się działo. :) Trochę narzędzi mam, jest żaba, kobyłki, coś tam umiem zrobić (niewiele, ale umiem). :) 

Trzeba będzie uzbroić furę przed wyjazdem bo właśnie wróciłem z Rallyshopa z nowym nabytkiem :evil2:

 

766912863_WhatsAppImage2020-05-30at19_16_55.thumb.jpeg.dad092f47194f5a103d3ceeb945b82ba.jpeg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, KotMorderca napisał:

Trzeba będzie uzbroić furę przed wyjazdem bo właśnie wróciłem z Rallyshopa z nowym nabytkiem :evil2:

 

766912863_WhatsAppImage2020-05-30at19_16_55.thumb.jpeg.dad092f47194f5a103d3ceeb945b82ba.jpeg

No Brawo, fotel pierwsza klasa:D. Wyścig zbrojeń rozpoczęty, aż jestem ciekaw jaki jeszcze upgrade dojdzie do lipca.

(obawiam się o zdrowie Twoich sąsiadów;):biglol:).

A teraz szczerze przyznaj się, czy przemęczyłeś się w STi... czy pojechałeś jednak transportem publicznym :P.

Edytowane przez Pablito79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Tomasz_555 napisał:

No i u mnie mokra jest właśnie osłona. Mechanik powiedział dokładnie to samo. Puszczają uszczelki, płyn wypływa pod osłonę, która też już super szczelna nie jest i robi się mokro. Dlatego właśnie wolę to ogarnąć już teraz na spokojnie zanim dojdzie do sytuacji jak niżej. :) 

@Tomasz_555 jeśli masz wycieki, to kupuje się oryginalne zestawy naprawcze boczny i górny , wszystko jest w komplecie i wcale nie jest to drogie . Ogarnięty mechanik zrobi to w 1 dzień. Niestety czesto zakłady regenerujace dają jakies zamienniki, oringi , uszczelnienia , i za rok jest znowu problem . 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Pablito79 napisał:

A teraz szczerze przyznaj się, czy przemęczyłeś się w STi... czy pojechałeś jednak transportem publicznym :P.

STi :facepalm:

W sumie nie było tak źle jak myślałem, przygotowywałem się na gorsze :biglol: Ale co by nie mówić to jednak 800km w STi jadąc po A1 to hardkor.

 

Właśnie kombinuje jak to w ogóle ma być zamontowane... chyba jeszcze jakiejś części mi brakuje.

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KotMorderca napisał:

Właśnie kombinuje jak to w ogóle ma być zamontowane... chyba jeszcze jakiejś części mi brakuje.

brakuje Ci mocowań bocznych i szyn, jeśli ma być regulacja wzdłuzna :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, carfit napisał:

brakuje Ci mocowań bocznych i szyn, jeśli ma być regulacja wzdłuzna :) 

 

Bez regulacji wzdłużnej. 

Mam mocowania boczne i mam mocowanie dedykowane do fury i te dwie rzec zy do siebie nie pasują, a nawet jakby mocowanie dedykowane miało szerszy rozstaw to zakres regulacji odległości byłby minimalny - czego tam brakuje?

 

No i jeszcze skoro już tu jesteśmy to pytanie numer dwa: obserwacja z dzisiaj: na autostradzie wrzucam bieg czwarty, gaz w podłogę, przyśpieszam 120-180, a temperatura na kolektorze wydechowym sobie radośnie rośnie, jak zauważyłem 1020 stopni to puściłem gaz i już więcej nie przyśpieszałem w ten sposób. Co tam zaś padło?

1595469825_WhatsAppImage2020-05-30at22_48_41.thumb.jpeg.993b5685b0399f72eb679315a3ba211f.jpeg313528831_WhatsAppImage2020-05-30at22_49_41.thumb.jpeg.229040d17bab47ebd47c5683d2238550.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, carfit napisał:

@Tomasz_555 jeśli masz wycieki, to kupuje się oryginalne zestawy naprawcze boczny i górny , wszystko jest w komplecie i wcale nie jest to drogie . Ogarnięty mechanik zrobi to w 1 dzień. Niestety czesto zakłady regenerujace dają jakies zamienniki, oringi , uszczelnienia , i za rok jest znowu problem . 

@carfit, ogarniacie takie rzeczy ? Bo jak mam testować na sobie nieznany zakład to wolę zrobić sobie wycieczkę do NS. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czołem Pany

mamy w okolicy jakiś zakład obróbki głowic godny polecenia? Ale nie Morawski w garażu, tylko cnc by sie przydało...

Potrzebuje zebrać "squish pads" w celu obniżenia sprężania

 

44358814392_490679e68d_b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Tomasz_555 napisał:

@carfit, ogarniacie takie rzeczy ? Bo jak mam testować na sobie nieznany zakład to wolę zrobić sobie wycieczkę do NS. :) 

Bez problemu, rano na 9.00 przyjeżdzasz  o 15-16 wyjeżdzasz, gorzej tylko z terminami :( jesteśmy tak dowalenii autami że szok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, KotMorderca napisał:

Bez regulacji wzdłużnej. 

Mam mocowania boczne i mam mocowanie dedykowane do fury i te dwie rzec zy do siebie nie pasują, a nawet jakby mocowanie dedykowane miało szerszy rozstaw to zakres regulacji odległości byłby minimalny - czego tam brakuje?

 

No i jeszcze skoro już tu jesteśmy to pytanie numer dwa: obserwacja z dzisiaj: na autostradzie wrzucam bieg czwarty, gaz w podłogę, przyśpieszam 120-180, a temperatura na kolektorze wydechowym sobie radośnie rośnie, jak zauważyłem 1020 stopni to puściłem gaz i już więcej nie przyśpieszałem w ten sposób. Co tam zaś padło?

1595469825_WhatsAppImage2020-05-30at22_48_41.thumb.jpeg.993b5685b0399f72eb679315a3ba211f.jpeg313528831_WhatsAppImage2020-05-30at22_49_41.thumb.jpeg.229040d17bab47ebd47c5683d2238550.jpeg

 

Mocowania foteli kupiłeś złe, musisz kupić mocowania pod fotel XXL z większym wycieciem od dołu , lub przerabiać szyny ( wspawać dodatkowy płaskownik ) . Co do EGT to słabo !!! Trzeba sprawdzić AFR !!!! jak najszybciej , bo może być szybkie kabum. Może też być sonda egt, ale trzeba zacząć od pomiaru AFR . Jak wartość wyższa pod obciążeniem od 11.2 to szukać przyczyny, pompa paliwa, przepływomierz, przewód zaworu ciśnienia paliwa, lub sam zawór, ale absolutnie nie należy tego bagatelizować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, carfit napisał:

Bez problemu, rano na 9.00 przyjeżdzasz  o 15-16 wyjeżdzasz, gorzej tylko z terminami :( jesteśmy tak dowalenii autami że szok. 

Dzięki ! :) Odezwę się w tej sprawie na maila firmowego. Temat nie jest pilny na szczęście. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...