Jump to content

[Katowice] Śląskie spotkania


Recommended Posts

39 minut temu, KotMorderca napisał:

I z tyłu zamiast 1°40' mam 1°36' i 2°03', z przodu podobne historie. No to jesteśmy umówieni na trzecie podejście...

Jedź raz, a porządnie do Dudy i będziesz miał z głowy. Duda ustawiał Subaraki jako podwykonawca 4T. 

Z ustawieniem kierownicy idealnie na wprost w Subaru jest ogólnie ciężko. Ja chyba nigdy nie miałem ideolo. 

 

W dniu 20.03.2020 o 18:26, darecky napisał:

Spota można robić przecież, będzie nas (Was bo ja chwilowo poza drogą) poniżej 50 osób, Nie podawać sobie rąk, nie kichać na kielicha, odległość 1m przepisowa i tyle, spot się odbędzie.  ;)

Technicznie pewnie do zrobienia. Dostrzegam z kolei inny problem - wciąż wieczorami jest zimno, a to najlepsza droga do przeziębienia. :) Uzbrajamy się w cierpliwość i za jakiś czas pewnie będzie można się bezpiecznie i komfortowo spotkać. :) 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 14.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tak jest Tomasz pięknie to podsumowałeś , subaru to auto dla prawdziwych facetów ( podnoszenia sobie ego nigdy nie za wiele)pozwólcie ,że  pofilozofuje trochę. W dzisiejszych czasach kiedy mamy kryzys

A ja się pytam jak trzeba jeździć, żeby N/A paliło 12. :p    Kilka fotek z wyjazdu w Bieszczady:  

Dzisiejsza moja wycieczka do żywca  

Posted Images

33 minuty temu, Tomasz_555 napisał:

Jedź raz, a porządnie do Dudy i będziesz miał z głowy. Duda ustawiał Subaraki jako podwykonawca 4T. 

Z ustawieniem kierownicy idealnie na wprost w Subaru jest ogólnie ciężko. Ja chyba nigdy nie miałem ideolo. 

 

Technicznie pewnie do zrobienia. Dostrzegam z kolei inny problem - wciąż wieczorami jest zimno, a to najlepsza droga do przeziębienia. :) Uzbrajamy się w cierpliwość i za jakiś czas pewnie będzie można się bezpiecznie i komfortowo spotkać. :) 

Jakbym wiedział, że to będzie wizyta w trzech podejściach to bym od razu do Dudy jechał mimo, że jest mi bardzo nie po drodze :rolleyes: Serwis robiłem w AMS, a oni geometrię robią sobie w Toyocie, ale z powodu wirusa już ich niestety nie wpuszczają i musiałem na własną rękę czegoś szukać. 

 

Swoją drogą u Dudy jak robiłem geometrię to wyjechałem z krzywą kierownicą i musiałem wrócić żeby poprawiał. W Norauto zawsze delikatnie przekrzywiona. W Ponickim to w ogóle rozłożyli ręce bo camber plate z góry to już za ciężka technologia i nie mieli pojęcia co z tym robić.

Jak Carfit mi wymieniał zawias to potem gdzieś pojechał zrobić geometrię i było wszystko ustawione z marginesem jednej minuty i prosto kierownica. Najlepsze ustawienie jakie miałem dotychczas.

 

Swoją drogą: zdania są podzielone między fachowcami: jak geometria jest bdb, ale kierownica przekrzywiona to wystarczy korekta na drążkach kierowniczych czy trzeba całą geometrię jeszcze raz?

 

A o spocie to nie ma na razie co myśleć. Trzeba grzecznie czekać w domu aż opanujemy zarazę i wtedy się pospotykamy.

Chyba, że jakiś night drive w wężyku po okolicy chcemy sobie machnąć bez nadmiernej socjalizacji? Chociaż bez radyjka to też trochę traci sens:mellow:

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Alkanick napisał:

Z warsztatu.

 

Trochę toporne poczucie humoru ;)

Edited by miniwww
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, miniwww napisał:

@Tomasz_555 z czego wynika problem ustawienia prosto kierownicy w Subaru?

Nie wiem, ale przez 15 lat eksploatacji taką zauważyłem przypadłość. Może to konstrukcja układu i jego specyficzne przełożenie szczególnie w Foresterze. Subaraki przenoszą też na układ kierowniczy sporo drgań co może być odczuwalne jako jakiś luz w układzie. Szczególnie czułem to pierwszym swoim Forku i w tym obecnym jest identycznie. Poza tym ja jestem pedantem - wykrywam przesunięcie kierownicy nawet o jeden stopień. ;) Na potwierdzenie tych słów mam opinię mojej kobiety - "co Ty chcesz, ja nic nie widzę". Ale nie do końca jej wierzę bo tego hydrantu, na który najechała też nie widziała. ;) 

Z ostatniej obserwacji u Dudy wywnioskowałem, że problem tkwi w fakcie, że jak blokują kierę do ustawienia to nie siedzą za kółkiem. Z boku wydaje się, że jest ideolo, a jak siądziesz za kółkiem to jest delikatnie przesunięta. 

Jak ktoś chce to niech zwala na warsztat, ale robiłem geo dziesiątki razy i zwracano mi uwagę na to, że ustawienie tego tak idealnie jest mega trudne. Raz Duda to ogarnął i ze 2 razy ASO Mikołów dało radę, ale kosztowało ich to 3-krotne poprawianie i zrobili to tylko z sympatii do mnie. :) 

Swoją drogą w Mikołowie sprawdzenie i regulacja geo było przy każdym przeglądzie bez dodatkowej opłaty. Mega lubiłem ich za to. Nie musieli tego robić, ale takie mieli podejście, że to ważna kwestia i powinna być regularnie weryfikowana. 

 

1 godzinę temu, KotMorderca napisał:

Swoją drogą: zdania są podzielone między fachowcami: jak geometria jest bdb, ale kierownica przekrzywiona to wystarczy korekta na drążkach kierowniczych czy trzeba całą geometrię jeszcze raz?

Nie jestem mocny w tej dziedzinie, ale ogólnie drążki się chyba na sam koniec skręca więc można zrobić delikatną korektę. Jeszcze pytanie czy nie są krzywe i to nie wpływa na efekt końcowy. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, miniwww napisał:

 

Trochę toporne poczucie humoru ;)

Bo moje myślenie ogólnie jest trochę toporne :P

Jak nic nie było uszkodzone to może w tym przypadku czegoś na warsztacie nie dokręcili po ustawieniu, to się zdarza. Koledze kiedyś koło nie dokręcili i zaczęło mu przy 100km/h coś walić i stukać. Zatrzymał się sprawdził, dokręcił i po problemie no ale jednak, zapomnieli.

Chodź to co zauważył Tomasz_555 jest bardziej prawdopodobne.

Dla tego wszystko co jestem w stanie (oczywiście nie geometrię) robię sam w garażu bo daję sam dla siebie gwarancje a jak coś się uwali złoszczę się tylko na siebie i tak mi pasuje a to co się nauczyłem znam z internetu :)

Edited by Alkanick
Link to post
Share on other sites

Ja w ogóle cały czas odnoszę wrażenie, że zegary(i cała deska) w Imprezie są obrócone odrobinę w lewo i kierownica, która jest prosto wydaje się być obrócona odrobinę w prawo.

Albo mam spierdolone zawieszenie i furę gibniętą w lewo albo wielokrotnie źle ustawiona geometria popsuła mi zmysły :D 

Link to post
Share on other sites

Hm czasem widzę auta jadące jak biegnący jamnik :D A ostatnio trafił się starszy autokar iveco... Fajnie takim na wakacje jechać, po lewej pasażerowie patrzą do tyłu a ci po prawej do przodu :D

 

0004ST7Y5EN4MR2W-C116-F4.jpg.5a8d25f4758bbd773fe98c3f041b6a9b.jpg

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, KotMorderca napisał:

Ja w ogóle cały czas odnoszę wrażenie, że zegary(i cała deska) w Imprezie są obrócone odrobinę w lewo i kierownica, która jest prosto wydaje się być obrócona odrobinę w prawo.

Albo mam spierdolone zawieszenie i furę gibniętą w lewo albo wielokrotnie źle ustawiona geometria popsuła mi zmysły :D 

Dorzucam jeszcze, że płaszczyzna kierownicy prawą stroną jest bliżej kierowcy niż lewą. :D 

Link to post
Share on other sites
19 minut temu, Tomasz_555 napisał:

płaszczyzna kierownicy prawą stroną jest bliżej kierowcy

:biglol:

 

Domyślam się, że chodzi o płaszczyznę deski :P 

Link to post
Share on other sites
Teraz, KotMorderca napisał:

Domyślam się, że chodzi o płaszczyznę deski :P 

No właśnie nie :p Chodzi o to, że lewą ręką masz do kierownicy dalej niż prawą :) Ale to raczej złudzenie optyczne. 

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Tomasz_555 napisał:

No właśnie nie :p Chodzi o to, że lewą ręką masz do kierownicy dalej niż prawą :) Ale to raczej złudzenie optyczne. 

Aaa, a to ja tego nie zauważyłem.

 

Kurde kupujemy od turasów jakieś strucle po całkach, a potem wymyślamy dziwne historie czemu geometrii się nie da zrobić :biglol:

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Tomasz_555 napisał:

Swoją drogą w Mikołowie sprawdzenie i regulacja geo było przy każdym przeglądzie bez dodatkowej opłaty. Mega lubiłem ich za to. Nie musieli tego robić, ale takie mieli podejście, że to ważna kwestia i powinna być regularnie weryfikowana. 

 

Faktycznie za każdym razem po przeglądach i jakichkolwiek naprawach zawieszenia w Mikołowie dostaję wydruk z geometrii. Ale że głównie tam serwisuję, to myślałem że to taka norma:D. Teraz będę bardziej doceniał:D.

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Tomasz_555 napisał:

Nie wiem, ale przez 15 lat eksploatacji taką zauważyłem przypadłość. Może to konstrukcja układu i jego specyficzne przełożenie szczególnie w Foresterze. Subaraki przenoszą też na układ kierowniczy sporo drgań co może być odczuwalne jako jakiś luz w układzie. Szczególnie czułem to pierwszym swoim Forku i w tym obecnym jest identycznie. Poza tym ja jestem pedantem - wykrywam przesunięcie kierownicy nawet o jeden stopień. ;)

 

Szczerze mówiąc w Lanosach nie miałem z tym nigdy problemu. Albo coś się konstrukcyjnie poprawiło, albo jestem za mało pedantyczny;).

Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Subarowicze ma ktoś pożyczyć na weekend miernik grubości powłoki lakierniczej?

Link to post
Share on other sites

Mam, taki prosty elektroniczny i w chwili obecnej bez baterii. A potrzebna jest zwykła 9V.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
Witam.
 
Subarowicze ma ktoś pożyczyć na weekend miernik grubości powłoki lakierniczej?
Mam, taki prosty elektroniczny i w chwili obecnej bez baterii. A potrzebna jest zwykła 9V.


Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
Witam.
 
Subarowicze ma ktoś pożyczyć na weekend miernik grubości powłoki lakierniczej?
Co na celowniku? ;)
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

A tak apropos celownika, to moja subaryna będzie do wzięcia... Bo w listopadzie pojawi się trzeci zawodnik, więc będę szukał czegoś większego :)

Gdybyście słyszeli, że ktoś szuka zadbanego SG, to możecie dać kontakt l. :)

Link to post
Share on other sites
W dniu 22.03.2020 o 15:18, Tomasz_555 napisał:

Dorzucam jeszcze, że płaszczyzna kierownicy prawą stroną jest bliżej kierowcy niż lewą. :D 

Ja myślałem że w forku tak mam coś nie teges, coś jakby nie pod kątem prostym wychodziła kolumna, a to normą się wydaję:thumbup: Pozdrawiam z KRK:thumbup:

Edited by aplam13
  • Like 2
Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, miniwww napisał:

A tak apropos celownika, to moja subaryna będzie do wzięcia... Bo w listopadzie pojawi się trzeci zawodnik, więc będę szukał czegoś większego :)

Gdybyście słyszeli, że ktoś szuka zadbanego SG, to możecie dać kontakt l. :)

 

Za ile i czemu tak drogo? ;) Mój ojciec od jakiegoś czasu wspomina, że kupiłby coś wyższego (ale on tak tylko gada :biglol:)

 

Ja z kolei potrzebuję głosowania bo sam nie mogę się zdecydować - dokąd udać się na wymianę rozrządu, oliwy i świec w blobie wrx? Mikołów czy Katowice? Jakie macie doświadczenia? Cenowo wyjdzie tak samo tu i tu?

Link to post
Share on other sites



 
Za ile i czemu tak drogo?  Mój ojciec od jakiegoś czasu wspomina, że kupiłby coś wyższego (ale on tak tylko gada :biglol:)


Drogo, bo przez ostatnie pół roku władowałem w niego dobre 25k PLN ;) prv
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, darecky napisał:

Ja z kolei potrzebuję głosowania bo sam nie mogę się zdecydować - dokąd udać się na wymianę rozrządu, oliwy i świec w blobie wrx? Mikołów czy Katowice? Jakie macie doświadczenia? Cenowo wyjdzie tak samo tu i tu?

Moje doświadczenie podpowiada, że do Nowego Sącza bo w ogólnym rozrachunku to zawsze okazuje się oszczędnością.

Edited by KotMorderca
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, miniwww napisał:


 

 


Drogo, bo przez ostatnie pół roku władowałem w niego dobre 25k PLN ;) prv

 

 

Widziałem wątek forumowy o Twoim forku, każdemu potencjalnego kupcowi życzę takiego poprzedniego właściciela 

 

21 minut temu, KotMorderca napisał:

Moje doświadczenie podpowiada, że do Nowego Sącza bo w ogólnym rozrachunku to zawsze okazuje się oszczędnością.

 

Ale ja nie chcę kuć motoru (na razie :D ) dlatego wydaje mi się, że z takimi rzeczami nie trzeba od razu jechać do Nowego Sącza :unsure: 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...