Skocz do zawartości

[Katowice] Śląskie spotkania


Ywone

Rekomendowane odpowiedzi

33 minuty temu, Tomasz_555 napisał:

Jedź raz, a porządnie do Dudy i będziesz miał z głowy. Duda ustawiał Subaraki jako podwykonawca 4T. 

Z ustawieniem kierownicy idealnie na wprost w Subaru jest ogólnie ciężko. Ja chyba nigdy nie miałem ideolo. 

 

Technicznie pewnie do zrobienia. Dostrzegam z kolei inny problem - wciąż wieczorami jest zimno, a to najlepsza droga do przeziębienia. :) Uzbrajamy się w cierpliwość i za jakiś czas pewnie będzie można się bezpiecznie i komfortowo spotkać. :) 

Jakbym wiedział, że to będzie wizyta w trzech podejściach to bym od razu do Dudy jechał mimo, że jest mi bardzo nie po drodze :rolleyes: Serwis robiłem w AMS, a oni geometrię robią sobie w Toyocie, ale z powodu wirusa już ich niestety nie wpuszczają i musiałem na własną rękę czegoś szukać. 

 

Swoją drogą u Dudy jak robiłem geometrię to wyjechałem z krzywą kierownicą i musiałem wrócić żeby poprawiał. W Norauto zawsze delikatnie przekrzywiona. W Ponickim to w ogóle rozłożyli ręce bo camber plate z góry to już za ciężka technologia i nie mieli pojęcia co z tym robić.

Jak Carfit mi wymieniał zawias to potem gdzieś pojechał zrobić geometrię i było wszystko ustawione z marginesem jednej minuty i prosto kierownica. Najlepsze ustawienie jakie miałem dotychczas.

 

Swoją drogą: zdania są podzielone między fachowcami: jak geometria jest bdb, ale kierownica przekrzywiona to wystarczy korekta na drążkach kierowniczych czy trzeba całą geometrię jeszcze raz?

 

A o spocie to nie ma na razie co myśleć. Trzeba grzecznie czekać w domu aż opanujemy zarazę i wtedy się pospotykamy.

Chyba, że jakiś night drive w wężyku po okolicy chcemy sobie machnąć bez nadmiernej socjalizacji? Chociaż bez radyjka to też trochę traci sens:mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, miniwww napisał:

@Tomasz_555 z czego wynika problem ustawienia prosto kierownicy w Subaru?

Nie wiem, ale przez 15 lat eksploatacji taką zauważyłem przypadłość. Może to konstrukcja układu i jego specyficzne przełożenie szczególnie w Foresterze. Subaraki przenoszą też na układ kierowniczy sporo drgań co może być odczuwalne jako jakiś luz w układzie. Szczególnie czułem to pierwszym swoim Forku i w tym obecnym jest identycznie. Poza tym ja jestem pedantem - wykrywam przesunięcie kierownicy nawet o jeden stopień. ;) Na potwierdzenie tych słów mam opinię mojej kobiety - "co Ty chcesz, ja nic nie widzę". Ale nie do końca jej wierzę bo tego hydrantu, na który najechała też nie widziała. ;) 

Z ostatniej obserwacji u Dudy wywnioskowałem, że problem tkwi w fakcie, że jak blokują kierę do ustawienia to nie siedzą za kółkiem. Z boku wydaje się, że jest ideolo, a jak siądziesz za kółkiem to jest delikatnie przesunięta. 

Jak ktoś chce to niech zwala na warsztat, ale robiłem geo dziesiątki razy i zwracano mi uwagę na to, że ustawienie tego tak idealnie jest mega trudne. Raz Duda to ogarnął i ze 2 razy ASO Mikołów dało radę, ale kosztowało ich to 3-krotne poprawianie i zrobili to tylko z sympatii do mnie. :) 

Swoją drogą w Mikołowie sprawdzenie i regulacja geo było przy każdym przeglądzie bez dodatkowej opłaty. Mega lubiłem ich za to. Nie musieli tego robić, ale takie mieli podejście, że to ważna kwestia i powinna być regularnie weryfikowana. 

 

1 godzinę temu, KotMorderca napisał:

Swoją drogą: zdania są podzielone między fachowcami: jak geometria jest bdb, ale kierownica przekrzywiona to wystarczy korekta na drążkach kierowniczych czy trzeba całą geometrię jeszcze raz?

Nie jestem mocny w tej dziedzinie, ale ogólnie drążki się chyba na sam koniec skręca więc można zrobić delikatną korektę. Jeszcze pytanie czy nie są krzywe i to nie wpływa na efekt końcowy. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, miniwww napisał:

 

Trochę toporne poczucie humoru ;)

Bo moje myślenie ogólnie jest trochę toporne :P

Jak nic nie było uszkodzone to może w tym przypadku czegoś na warsztacie nie dokręcili po ustawieniu, to się zdarza. Koledze kiedyś koło nie dokręcili i zaczęło mu przy 100km/h coś walić i stukać. Zatrzymał się sprawdził, dokręcił i po problemie no ale jednak, zapomnieli.

Chodź to co zauważył Tomasz_555 jest bardziej prawdopodobne.

Dla tego wszystko co jestem w stanie (oczywiście nie geometrię) robię sam w garażu bo daję sam dla siebie gwarancje a jak coś się uwali złoszczę się tylko na siebie i tak mi pasuje a to co się nauczyłem znam z internetu :)

Edytowane przez Alkanick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w ogóle cały czas odnoszę wrażenie, że zegary(i cała deska) w Imprezie są obrócone odrobinę w lewo i kierownica, która jest prosto wydaje się być obrócona odrobinę w prawo.

Albo mam spierdolone zawieszenie i furę gibniętą w lewo albo wielokrotnie źle ustawiona geometria popsuła mi zmysły :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm czasem widzę auta jadące jak biegnący jamnik :D A ostatnio trafił się starszy autokar iveco... Fajnie takim na wakacje jechać, po lewej pasażerowie patrzą do tyłu a ci po prawej do przodu :D

 

0004ST7Y5EN4MR2W-C116-F4.jpg.5a8d25f4758bbd773fe98c3f041b6a9b.jpg

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, KotMorderca napisał:

Ja w ogóle cały czas odnoszę wrażenie, że zegary(i cała deska) w Imprezie są obrócone odrobinę w lewo i kierownica, która jest prosto wydaje się być obrócona odrobinę w prawo.

Albo mam spierdolone zawieszenie i furę gibniętą w lewo albo wielokrotnie źle ustawiona geometria popsuła mi zmysły :D 

Dorzucam jeszcze, że płaszczyzna kierownicy prawą stroną jest bliżej kierowcy niż lewą. :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Tomasz_555 napisał:

No właśnie nie :p Chodzi o to, że lewą ręką masz do kierownicy dalej niż prawą :) Ale to raczej złudzenie optyczne. 

Aaa, a to ja tego nie zauważyłem.

 

Kurde kupujemy od turasów jakieś strucle po całkach, a potem wymyślamy dziwne historie czemu geometrii się nie da zrobić :biglol:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Tomasz_555 napisał:

Swoją drogą w Mikołowie sprawdzenie i regulacja geo było przy każdym przeglądzie bez dodatkowej opłaty. Mega lubiłem ich za to. Nie musieli tego robić, ale takie mieli podejście, że to ważna kwestia i powinna być regularnie weryfikowana. 

 

Faktycznie za każdym razem po przeglądach i jakichkolwiek naprawach zawieszenia w Mikołowie dostaję wydruk z geometrii. Ale że głównie tam serwisuję, to myślałem że to taka norma:D. Teraz będę bardziej doceniał:D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Tomasz_555 napisał:

Nie wiem, ale przez 15 lat eksploatacji taką zauważyłem przypadłość. Może to konstrukcja układu i jego specyficzne przełożenie szczególnie w Foresterze. Subaraki przenoszą też na układ kierowniczy sporo drgań co może być odczuwalne jako jakiś luz w układzie. Szczególnie czułem to pierwszym swoim Forku i w tym obecnym jest identycznie. Poza tym ja jestem pedantem - wykrywam przesunięcie kierownicy nawet o jeden stopień. ;)

 

Szczerze mówiąc w Lanosach nie miałem z tym nigdy problemu. Albo coś się konstrukcyjnie poprawiło, albo jestem za mało pedantyczny;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.
 
Subarowicze ma ktoś pożyczyć na weekend miernik grubości powłoki lakierniczej?
Mam, taki prosty elektroniczny i w chwili obecnej bez baterii. A potrzebna jest zwykła 9V.


Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak apropos celownika, to moja subaryna będzie do wzięcia... Bo w listopadzie pojawi się trzeci zawodnik, więc będę szukał czegoś większego :)

Gdybyście słyszeli, że ktoś szuka zadbanego SG, to możecie dać kontakt l. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.03.2020 o 15:18, Tomasz_555 napisał:

Dorzucam jeszcze, że płaszczyzna kierownicy prawą stroną jest bliżej kierowcy niż lewą. :D 

Ja myślałem że w forku tak mam coś nie teges, coś jakby nie pod kątem prostym wychodziła kolumna, a to normą się wydaję:thumbup: Pozdrawiam z KRK:thumbup:

Edytowane przez aplam13
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, miniwww napisał:

A tak apropos celownika, to moja subaryna będzie do wzięcia... Bo w listopadzie pojawi się trzeci zawodnik, więc będę szukał czegoś większego :)

Gdybyście słyszeli, że ktoś szuka zadbanego SG, to możecie dać kontakt l. :)

 

Za ile i czemu tak drogo? ;) Mój ojciec od jakiegoś czasu wspomina, że kupiłby coś wyższego (ale on tak tylko gada :biglol:)

 

Ja z kolei potrzebuję głosowania bo sam nie mogę się zdecydować - dokąd udać się na wymianę rozrządu, oliwy i świec w blobie wrx? Mikołów czy Katowice? Jakie macie doświadczenia? Cenowo wyjdzie tak samo tu i tu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, darecky napisał:

Ja z kolei potrzebuję głosowania bo sam nie mogę się zdecydować - dokąd udać się na wymianę rozrządu, oliwy i świec w blobie wrx? Mikołów czy Katowice? Jakie macie doświadczenia? Cenowo wyjdzie tak samo tu i tu?

Moje doświadczenie podpowiada, że do Nowego Sącza bo w ogólnym rozrachunku to zawsze okazuje się oszczędnością.

Edytowane przez KotMorderca
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, miniwww napisał:


 

 


Drogo, bo przez ostatnie pół roku władowałem w niego dobre 25k PLN ;) prv

 

 

Widziałem wątek forumowy o Twoim forku, każdemu potencjalnego kupcowi życzę takiego poprzedniego właściciela 

 

21 minut temu, KotMorderca napisał:

Moje doświadczenie podpowiada, że do Nowego Sącza bo w ogólnym rozrachunku to zawsze okazuje się oszczędnością.

 

Ale ja nie chcę kuć motoru (na razie :D ) dlatego wydaje mi się, że z takimi rzeczami nie trzeba od razu jechać do Nowego Sącza :unsure: 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, darecky napisał:

Ale ja nie chcę kuć motoru (na razie :D ) dlatego wydaje mi się, że z takimi rzeczami nie trzeba od razu jechać do Nowego Sącza :unsure: 

Też mi się tak zawsze wydaje, a potem po 5 powrocie do serwisu na poprawki/dodatki zaczynam sobie pluć w brodę, że od razu nie pojechałem do NS :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...