Skocz do zawartości

[Katowice] Śląskie spotkania


Ywone

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, KotMorderca napisał:

po ponad trzech miesiącach go odebrałem i termostat znów nie otwiera się.

To jakieś podejrzane jest. Termostat ogólnie jest dość trwałym urządzeniem. 

 

Godzinę temu, KotMorderca napisał:

Wygląda jak marzenie, ale niestety już tak nie jeździ.

Nie chcę pytać zatem ile trzeba dać, żeby wyglądała jak marzenie. 

 

Moja twierdzi, że dzisiaj rano kręciła 5 razy zanim Forek zapalił. Twierdzi, że był słaby aku. I jakoś nie chce mi się w to wierzyć bo gdyby faktycznie był słaby to przy 3-4 próbie to już chyba by wyzionął ducha. Zastanawiam się czy zacinający się zawór Secondary Air Incjection może powodować kłopot z rozruchem ? Bo tylko to w aucie faktycznie szwankuje i wywala mi checka. Chyba czas pozbyć się ekologii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Tomasz_555 napisał:

To jakieś podejrzane jest. Termostat ogólnie jest dość trwałym urządzeniem. 

Teraz przed jazdą sprawdziłem jeszcze płyn chłodniczy i było go z jakiś litr za dużo w zbiorniczku wyrównawczym. Po ostatnich "naprawach" pojawił się jakiś drobny wyciek to może sympatyczni lakiernicy dolali trochę za dużo. Potem po odpaleniu i jeździe się trochę przelało. Wylałem nadmiar, ale termostat dalej nie działa i płyn się grzeje. To może być jakiś problem z zapowietrzeniem? Gdzie szukać przyczyny?

 

A poniżej mały teaser tego jak wygląda. No jest kozak. Szkoda, że siedzę w środku jak nim jeżdżę :biglol:

WhatsApp Image 2019-10-31 at 18.53.46.jpeg

WhatsApp Image 2019-10-31 at 18.53.39.jpeg

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, KotMorderca napisał:

Teraz przed jazdą sprawdziłem jeszcze płyn chłodniczy i było go z jakiś litr za dużo w zbiorniczku wyrównawczym.

W którym ? W plastikowym ? A jaki stan w metalowym i jaki stan w chłodnicy ? Oczywiście sprawdzamy na zimno. 

 

Faktycznie wygląda bosko :drool:

Edytowane przez Tomasz_555
Dodanie treści
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Tomasz_555 napisał:

W którym ? W plastikowym ? A jaki stan w metalowym i jaki stan w chłodnicy ? Oczywiście sprawdzamy na zimno. 

 

Faktycznie wygląda bosko :drool:

W plastikowym było praktycznie pod korek, w metalowym z 3(może?)cm od korka, jak pompowałem rurką od chłodnicy to słyszałem przeciąg(to chyba nie powinien być przeciąg tylko zalane do pełna i bulgotanie?) w metalowym.

Od chłodnicy korka nie odkręcałem. Teraz już rozgrzany po jeździe do drugie podejście będę do niego robić jutro. Jak to tam ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, KotMorderca napisał:

W plastikowym było praktycznie pod korek, w metalowym z 3(może?)cm od korka, jak pompowałem rurką od chłodnicy to słyszałem przeciąg(to chyba nie powinien być przeciąg tylko zalane do pełna i bulgotanie?) w metalowym.

Od chłodnicy korka nie odkręcałem. Teraz już rozgrzany po jeździe do drugie podejście będę do niego robić jutro. Jak to tam ma być?

U mnie jak plastikowy był pełny i się z niego wylewało to rozbolała mnie głowa. 

Metalowy do pełna, w chłodnicy do pełna. Jak pompujesz wąż od chłodnicy to wyciskasz powietrze do metalowego. Ja mam w metalowym delikatne ubytki, ale obstawiam że chłodnica już dogorywa. 

Skąd wiesz, że termostat się nie otwiera ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Tomasz_555 napisał:

U mnie jak plastikowy był pełny i się z niego wylewało to rozbolała mnie głowa. 

Metalowy do pełna, w chłodnicy do pełna. Jak pompujesz wąż od chłodnicy to wyciskasz powietrze do metalowego. Ja mam w metalowym delikatne ubytki, ale obstawiam że chłodnica już dogorywa. 

Skąd wiesz, że termostat się nie otwiera ? 

Trochę strzelam że sie nie otwiera. Mam identyczne objawy jak wtedy kiedy się nie otwierał. Na postoju temperatura rośnie (wskazówka płynu chłodniczego idzie mocno w górą, olej bez problemu dochodzi do 110 stopni, a dalej to już nie sprawdzałem co się dzieje), a podczas jazdy spada do normalnych wartości. I każdą przegazówkę od razu widać na wskazaniach temperatury.

Jutro spróbuję zalać metalowy zbiornik do pełna i sprawdzić poziom w chłodnicy, a jak to nie pomoże to po jeździe podotykam chłodnicę i zobaczymy czy ona się w ogóle nagrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, KotMorderca napisał:

Jutro spróbuję zalać metalowy zbiornik do pełna i sprawdzić poziom w chłodnicy, a jak to nie pomoże to po jeździe podotykam chłodnicę i zobaczymy czy ona się w ogóle nagrzewa.

W sumie to objawy wskazują na termostat. Tylko dziwne jest to, że wyrównawczy jest pełny bo tam płyn wywala jak w chłodnicy wzrasta ciśnienie. 

Jak któryś wąż przy chłodnicy jest zimny to z tego co kojarzę wskazuje na nieotwarty termostat, ale który to zabij mnie nie pamiętam. Na forum pewnie znajdziesz info. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, KotMorderca napisał:

Auto własnie odebrałem, wygląda jak milion złotych ale - standardowo - nic tam nie działa tak jak powinno.

No nareszcie :P:P. Chociaż patrząc na zdjęcia, to chyba było warto czekać :drool:.

A co do problemów technicznych, to jak z wypadem 11.11, fura się nadaje :question:

 

14 godzin temu, Tomasz_555 napisał:

Moja twierdzi, że dzisiaj rano kręciła 5 razy zanim Forek zapalił. Twierdzi, że był słaby aku. I jakoś nie chce mi się w to wierzyć bo gdyby faktycznie był słaby to przy 3-4 próbie to już chyba by wyzionął ducha

No faktycznie raczej by padł, szczególnie że zrobiło się chłodno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pablito79 napisał:

No nareszcie :P:P. Chociaż patrząc na zdjęcia, to chyba było warto czekać :drool:.

A co do problemów technicznych, to jak z wypadem 11.11, fura się nadaje :question:

Jeżeli ogarnę problem z chłodzeniem to nadaje się, jeżeli się nie uda to niestety wypad bez mojej fury :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja słyszałem że Subaru elementy blacharskie ma droższe jak w nie jednym Ferrari :D Ale jest mega naprawdę, aż się zakochałem :) Jak kupiłem mojego srebrnego na czarnych felgach stwierdziłem że nie.. złote felgi to nie będzie to. Kupiłem zimowe złote i zrozumiałem jak bardzo się myliłem a patrząc na Twojego KotMorderca mam ochotę przemalować Wagona na niebiesko.

1883732993_DSC_0659(2).thumb.JPG.1b4e739cccaea89200de56cedb85fef5.JPG

 

Pisz co tam w sprawie słychać bo tez jestem ciekawy.

 

A co do ogarniania spraw mechanicznych to tyle ile mogę i potrafię, robię sam.

Jutro wymieniam sprężyny na Eibach'a a w grudniu zaplanowałem wymianę uszczelki pokrywy zaworów prawej głowicy bo zaczęła się pocić :blink:

Przy swoich autach coś tam pogrzebię ale przy obcych czy znajomych to już nie i oni o tym wiedzą, bo jak coś spartolę to będę zły tylko na siebie :P

Edytowane przez Alkanick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noooo, w chłodnicy było full płynu, w zbiorniczku metalowym uzupełniłem do pełna, w wyrównawczym ustawiłem odpowiedni poziom, pościskałem różne węże tu i tam żeby wydmuchać powietrze i działa! :D 

 

Oczywiście nie cieszymy się jeszcze za bardzo bo jest jakiś wyciek płynu chłodniczego - kapie pod spodem, a spod maski leci dym, niemniej da się tym już dojechać do pracy, a może nawet i wrócić! Jest progres!

 

No i odkryłem, że lakiernik mi nie oddał gaśnicy, trójkąta, kamizelki i reszty gadżetów z bagażnika...

Edytowane przez KotMorderca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, KotMorderca napisał:

Oczywiście nie cieszymy się jeszcze za bardzo bo jest jakiś wyciek płynu chłodniczego - kapie pod spodem, a spod maski leci dym, niemniej da się tym już dojechać do pracy, a może nawet i wrócić! Jest progres!

Nie dasz rady zlokalizować skąd kapie ? Może gdzieś tylko jakaś opaska poluzowana. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tomasz_555 napisał:

Nie dasz rady zlokalizować skąd kapie ? Może gdzieś tylko jakaś opaska poluzowana. 

Tak z góry to nie widać czegokolwiek, a z dołu nie mam jak spojrzeć.
Będę próbował gdzieś się na jakiś podnośnik wprosić w tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.10.2019 o 21:00, Matiz napisał:

od 2 lat leżą, do zgnitego auta wstyd zakładać

Jakby co napisz PW, do odebrania w Chorzowie, albo w robocie w Zabrzu. Ja po tylu latach nawet nie wiem skąd jestes :D

 

Matiz, podziekowoł za chęć pomocy,  ja teraz z Kato kiedyś siemce - ale do konigshutte zawsze blisko : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tomasz_555 napisał:

Podnośnik w godzinach popołudniowo-wieczornych jestem w stanie ogarnąć u mnie w Bossie. :) 

No to dawaj znać kiedy by była możliwość i chętnie skorzystam. Dostosuję się.

A jak jeszcze wspomożesz swoim fachowym okiem to będę w siódmym niebie :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KotMorderca napisał:

No to dawaj znać kiedy by była możliwość i chętnie skorzystam. Dostosuję się.

A jak jeszcze wspomożesz swoim fachowym okiem to będę w siódmym niebie :wub:

Myślę, że jutro spokojnie po 16:00 możesz wpadać. Powinienem mieć już luzy i podnośnik na recepcji z reguły jest już wolny. :) 

Dzwoń, że wpadniesz i temat załatwiony :) Numer masz do mnie ? :) 

Edytowane przez Tomasz_555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.11.2019 o 15:46, Alkanick napisał:

co do ogarniania spraw mechanicznych to tyle ile mogę i potrafię, robię sam.

Jutro wymieniam sprężyny na Eibach'a a w grudniu zaplanowałem wymianę uszczelki pokrywy zaworów prawej głowicy bo zaczęła się pocić :blink:

 

Spoko, ja u siebie robiłem... długo. Teraz pewnie zrobiłbym 2x szybciej bo już wiem co i jak. Ambitnie chciałem wymienić od razu z obu stron, ale jak zobaczyłem ile miejsca z lewej strony i co trzeba wyciągnąć by się tam dostać... to wymieniłem tylko prawą i poczekam aż lewa zacznie się pocić o ile wcześniej się nie sprzeda wózek :P ale na spokojnie do ogarnięcia dla średnio wprawionego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzecho czyli dla chcącego nic trudnego.

No i sprężyny wymienione. Jest na pewno niżej odczuwalnie już przy samym wsiadaniu, takie dziwne uczucie że tyłek już powinien wylądować a tu nie, jeszcze ciutkę. Na malutkich nierównościach porównywalnie jak seria ale przy mocniejszych jednak komfort się stracił :D Co gorsza na przodzie zaczęło coś cicho wydawać dźwięki jak by czegoś luźnego :blink: W poprzednim aucie to miałem luz na prowadnikach szczęk hamulcowych i wydawało bardzo podobny dźwięk, no tak ale tu nawet czegoś takiego nie ma w czterotłoczku... teraz będzie akcja, lokalizacja :D

Edytowane przez Alkanick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.11.2019 o 11:15, KotMorderca napisał:

Jeżeli ogarnę problem z chłodzeniem to nadaje się, jeżeli się nie uda to niestety wypad bez mojej fury :( 

 

Wygląda super, warte całego złota które zostawiłeś:thumbup:. Mam nadzieję, że chłodzenie ogarniesz i na żywo podczas wypadu będzie okazja obejrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Alkanick napisał:

Grzecho czyli dla chcącego nic trudnego.

No i sprężyny wymienione. Jest na pewno niżej odczuwalnie już przy samym wsiadaniu, takie dziwne uczucie że tyłek już powinien wylądować a tu nie, jeszcze ciutkę. Na malutkich nierównościach porównywalnie jak seria ale przy mocniejszych jednak komfort się stracił :D Co gorsza na przodzie zaczęło coś cicho wydawać dźwięki jak by czegoś luźnego :blink: W poprzednim aucie to miałem luz na prowadnikach szczęk hamulcowych i wydawało bardzo podobny dźwięk, no tak ale tu nawet czegoś takiego nie ma w czterotłoczku... teraz będzie akcja, lokalizacja :D

 

Powiem Ci tak, dla mnie Eibach to jedne z lepszych sprężyn miałem je w kilku autach i jakoś lepiej mi się jeździ na nich. Za chwilę będę je wkladal do... 20sto letniej Astry F, mój pierwszy wózek i tylko dlatego że już pora na nowe sprężyny a cenowo nie wychodzi wcale drożej niż jakiś KYB czy Sachs. Ale to tak tylko forumowo między nami żeby nie robić reklamy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Grzecho napisał:

 

Powiem Ci tak, dla mnie Eibach to jedne z lepszych sprężyn miałem je w kilku autach i jakoś lepiej mi się jeździ na nich. Za chwilę będę je wkladal do... 20sto letniej Astry F, mój pierwszy wózek i tylko dlatego że już pora na nowe sprężyny a cenowo nie wychodzi wcale drożej niż jakiś KYB czy Sachs. Ale to tak tylko forumowo między nami żeby nie robić reklamy ;)

W Colcie GTi montowałem cały zestaw amorki plus sprężyny -30mm K.A.W. rewelacyjne jak do tego auta.

O Eibach'ach w sumie mogę wypowiedzieć się za kilka tygodni jak się wszystko ułoży i moje zdanie wyrobi, ale już teraz mogę powiedzieć że jest stabilniej a oto mi chodziło. Tylko te dźwięki, może ciche ale mnie to trochę mierzi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...