Skocz do zawartości

[Katowice] Śląskie spotkania


Ywone

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, Grzecho napisał:

panowie wiem że wątków było sporo ale muszę zapytać z Waszego doświadczenia, jak brałem swojego hawka był zalany shellem 10w/60 za radą forum przepłukałem go zalałem Motulem 5w/40 Paweł widzę przy przeglądzie wlał mu Eneosa 5w/40 no i ok, ale czy do normalnego jeżdżenia jest sens spojrzeć na 5w/50 czy to już przesada?

 

Pewnie nic nie wniosę, ale Paweł do mojego wlał 5w/30 B).

Paweł do tablicy :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pablito79 napisał:

 

Pewnie nic nie wniosę, ale Paweł do mojego wlał 5w/30 B).

Paweł do tablicy :D.

 

Aż zwatpilem w to co zapamiętałem :P zadzwoniłbym do mojej panny żeby spojrzała co tam za kartka wisi ale... ona nawet nie wie jak tam maskę podnieść :( to czy 30 czy 40 to jeszcze pół biedy choć im wyżej tym lepiej w wysokich temperaturach. Pytanie czy 5w/50 nie potrzebuje wiecej czasu do złapania optymalnej temperatury do pracy skoro dobrze ją trzyma w tych wysokich zakresach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.07.2018 o 14:04, Grzecho napisał:

panowie wiem że wątków było sporo ale muszę zapytać z Waszego doświadczenia, jak brałem swojego hawka był zalany shellem 10w/60 za radą forum przepłukałem go zalałem Motulem 5w/40 Paweł widzę przy przeglądzie wlał mu Eneosa 5w/40 no i ok, ale czy do normalnego jeżdżenia jest sens spojrzeć na 5w/50 czy to już przesada?

A jeździsz tym autem na jakichś pojeźdżawkach czy tylko na ulicy?

Do jazdy na ulicy nie widzę większego sensu stosowania oleju 5W/50. 5W30 i 5W/40 spokojnie wystarczają w naszych warunkach klimatycznych.

W dniu 30.07.2018 o 20:50, Pablito79 napisał:

 

Pewnie nic nie wniosę, ale Paweł do mojego wlał 5w/30 B).

Paweł do tablicy :D.

Zazwyczaj wlewamy olej taki jaki Klient ma zalany. U Grzecha był olej 5W/40 więc taki zalaliśmy u Ciebie był 5W/30 więc taki masz. Generalnie nie zaleca się schodzenia z gradacja oleju 5W/40 -> 5W/30 ze względu na możliwości pojawienia się wycieków silnika. Jeżeli silnik nie zużywa nadmiernie oleju 5W/30 to się go nie zmienia na 5W/40. W przeciwnej sytuacji już taki ruch może być wykonany.

Całość sprowadza się do lepkości oleju w określonym zakresie temperatury, przy 5W/30 lepkość tego oleju zaczyna mocno spadać powyżej temperatury 20 st C. Natomiast olej 5W/40, jego lepkość zaczyna drastycznie spadać powyżej temperatury 35 stC. Mowa oczywiście o temperaturze otoczenia.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Paulus napisał:

A jeździsz tym autem na jakichś pojeźdżawkach czy tylko na ulicy?

Do jazdy na ulicy nie widzę większego sensu stosowania oleju 5W/50. 5W30 i 5W/40 spokojnie wystarczają w naszych warunkach klimatycznych.

Zazwyczaj wlewamy olej taki jaki Klient ma zalany. U Grzecha był olej 5W/40 więc taki zalaliśmy u Ciebie był 5W/30 więc taki masz. Generalnie nie zaleca się schodzenia z gradacja oleju 5W/40 -> 5W/30 ze względu na możliwości pojawienia się wycieków silnika. Jeżeli silnik nie zużywa nadmiernie oleju 5W/30 to się go nie zmienia na 5W/40. W przeciwnej sytuacji już taki ruch może być wykonany.

Całość sprowadza się do lepkości oleju w określonym zakresie temperatury, przy 5W/30 lepkość tego oleju zaczyna mocno spadać powyżej temperatury 20 st C. Natomiast olej 5W/40, jego lepkość zaczyna drastycznie spadać powyżej temperatury 35 stC. Mowa oczywiście o temperaturze otoczenia.

 

Nie, żadnego pałowania pod blokiem czy na parkingu, toru tez auto nie widziało przynajmniej od kiedy ja go mam i przed zmianą na 5w/40. Czasem tylko w trasie dostanie wyższych obrotów przy ruszaniu ale to bardzo rzadko.

 

Temat wycieków silnika zawsze mnie zastanawiał. Przy zmianie 10w/60 na 5w/40 przepłukałem silnik chemią z LM choć słyszałem nie płucz bo się rozszczelni, przy zmianie oleju też słyszałem nie zmieniaj na rzadszy bo się rozszczelni. Ale jak? rozumiem że płukanka/rzadszy olej może spowodować odklejenie jakiegoś nagaru i zatkanie smoka olejowego. Ale wyciek? skoro po zmianie zaczyna ciec nie wiem dajmy na to z uszczelniaczy obrotowych to znaczy że były one już do wymiany? chyba że masz na myśli puszczanie przez pierścienie? no ale w takim wypadku to też chyba bardziej efekt tego, że w nie długim czasie byłyby one do zrobienia. Pytam bo moja wiedza to czysta teoria ;) 

 

aha i jeszcze jedno, skoro piszesz o lepkościach w tych temperaturach to wychodzi na to że 5w/40 > 5w/30 ?

 

Edytowane przez Grzecho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogłoszenie !

 

25 sierpnia wstępnie wraz z @Cherusek1 zaplanowaliśmy kolejną wycieczkę Subaru. Tym razem wybieramy się w rejony OS'ów rajdu Świdnickiego. Dokładną trasę na ten moment dopiero opracowuję, ale już zakładam, że około 500 km będzie do przejechania. Liczyć trzeba 1 lub 2 zbiorniki paliwa. No chyba, że ktoś jedzie N/A to pojedzie na jednym i jeszcze zostanie :)  Tempo przejazdu spacerowe, bez robienia wiochy na drodze. W miejscach luźniejszych nieco szybciej i głośniej. W planie postoje na kawkę, obiad i pogaduchy o... Subaru :yahoo: Zabiorę lustro, zrobimy trochę fotek na pamiątkę. 

 

Jak ktoś jest chętny to zapraszamy ! :) 

 

 

Edytowane przez Tomasz_555
Błędy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Sonny_86 napisał:

Piszę się jak najbardziej, pytanko jedno mam bo na fb @Tomasz_555 napisałeś że 25 sierpnia a tu że 25 września, domyślam się że jednak chodzi o sierpień ^^

Zawsze mam z tym problem. Już poprawiłem. Chodzi o sierpień. :) 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.07.2018 o 21:46, Paulus napisał:

A jeździsz tym autem na jakichś pojeźdżawkach czy tylko na ulicy?

Do jazdy na ulicy nie widzę większego sensu stosowania oleju 5W/50. 5W30 i 5W/40 spokojnie wystarczają w naszych warunkach klimatycznych.

Zazwyczaj wlewamy olej taki jaki Klient ma zalany. U Grzecha był olej 5W/40 więc taki zalaliśmy u Ciebie był 5W/30 więc taki masz. Generalnie nie zaleca się schodzenia z gradacja oleju 5W/40 -> 5W/30 ze względu na możliwości pojawienia się wycieków silnika. Jeżeli silnik nie zużywa nadmiernie oleju 5W/30 to się go nie zmienia na 5W/40. W przeciwnej sytuacji już taki ruch może być wykonany.

Całość sprowadza się do lepkości oleju w określonym zakresie temperatury, przy 5W/30 lepkość tego oleju zaczyna mocno spadać powyżej temperatury 20 st C. Natomiast olej 5W/40, jego lepkość zaczyna drastycznie spadać powyżej temperatury 35 stC. Mowa oczywiście o temperaturze otoczenia.



reasumując
do wolnossącego ej20 lepiej 5w30 czy 5w40 ?
legaca kupiłem zalanego olejem 5w40 - wymieniany w Niemczech co 12-15 tysięcy po kupnie wlałem Motula Xclean 5w30 teraz wlałem Xclean FE 5w30 wymiany robię co 10-11 tysięcy i między wymianami nie ma potrzeb dolewek a nawet na stanie na bagnecie ubytki są praktycznie nie zauważalne.

 

W dniu 31.07.2018 o 21:46, Paulus napisał:

Generalnie nie zaleca się schodzenia z gradacja oleju 5W/40 -> 5W/30 ze względu na możliwości pojawienia się wycieków silnika. Jeżeli silnik nie zużywa nadmiernie oleju 5W/30 to się go nie zmienia na 5W/40. W przeciwnej sytuacji już taki ruch może być wykonany.

Całość sprowadza się do lepkości oleju w określonym zakresie temperatury, przy 5W/30 lepkość tego oleju zaczyna mocno spadać powyżej temperatury 20 st C. Natomiast olej 5W/40, jego lepkość zaczyna drastycznie spadać powyżej temperatury 35 stC. Mowa oczywiście o temperaturze otoczenia.

I teraz po tych zmianach u mnie zastanawiam się czy nie wrócić do 5w40 ? chodzi mi głównie o lepkość przy temp +20 stopni  auto nie upalane ale czasem widzi wysokie obroty - najczęściej przy dojazdach do remizy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wybywam do Albanii na urlop więc na zachętę zostawiam Wam szczegółowy plan wycieczki. 

 

Subaru Trip vol. II.pdf

 

Dużo jazdy, piękne okolice i słynne odcinki specjalne. :) 

Jak jeszcze uda się reanimować krótkofalówki to zabawa będzie przednia. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wybywam do Albanii na urlop więc na zachętę zostawiam Wam szczegółowy plan wycieczki. 
 
Subaru Trip vol. II.pdf
 
Dużo jazdy, piękne okolice i słynne odcinki specjalne.  
Jak jeszcze uda się reanimować krótkofalówki to zabawa będzie przednia.
No Tomeczku.. Co Ci powiem.. To będzie drogowa jazda bez trzymanki byłem w tym roku.. Tam nie ma zasad.. Poza duży może więcej i kto pierwszy ten lepszy!
Dobrej zabawy!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marivip napisał:

No Tomeczku.. Co Ci powiem.. To będzie drogowa jazda bez trzymanki emoji14.png byłem w tym roku.. Tam nie ma zasad.. Poza duży może więcej i kto pierwszy ten lepszy!
Dobrej zabawy!

Niestety, ale lecę samolotem :( Wyjazd samochodem zbyt kosztowny na 2 osoby. Poza tym od samochodu też przyda mi się odwyk. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tomasz_555 napisał:

Jutro wybywam do Albanii na urlop więc na zachętę zostawiam Wam szczegółowy plan wycieczki. 

 

Subaru Trip vol. II.pdf

 

Dużo jazdy, piękne okolice i słynne odcinki specjalne. :) 

Jak jeszcze uda się reanimować krótkofalówki to zabawa będzie przednia. :)

 

W Albanii w Serandzie byłem jakoś 3 lata temu. Jeżeli lecisz z biura to jest duże prawdopodobieństwo, że to również Twoje miasto docelowe;) 

 

Co do 25 sierpnia - jeżeli nic się nie zmieni - chętnie bym się wybrał. W razie czego mam min. 2, a być może nawet 4 krótkofalówki;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Bros napisał:

W Albanii w Serandzie byłem jakoś 3 lata temu. Jeżeli lecisz z biura to jest duże prawdopodobieństwo, że to również Twoje miasto docelowe;) 

Rozważałem, ale ostatecznie padło na Durres bo najszybciej można się dostać z lotniska do hotelu :) 

 

6 godzin temu, Bros napisał:

Co do 25 sierpnia - jeżeli nic się nie zmieni - chętnie bym się wybrał. W razie czego mam min. 2, a być może nawet 4 krótkofalówki;)

No to oby nic się nie zmieniło :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Tomasz_555 napisał:

Rozważałem, ale ostatecznie padło na Durres bo najszybciej można się dostać z lotniska do hotelu :) 

 

No to oby nic się nie zmieniło :) 

Tomek ,miłego wypoczynku , odpocznijcie i naładujcie  akusie:D

sluchajcie chopy mam pytanie czy w naszym forumowym dziale sprzedam częsci możemy tylko czesci do subaru wystawiać? Kolega ma do sprzedania silnik Toyoty Celica 94rok , wydawało mi sie ze wystawiłem w tym dziale ogłoszenie ! Wieczorem jak sprawdzałem ,ogłoszenia brak! Był opis  zdjecia i cena! Albo nie wystawiłem tego bo finalnie cos złe kliknąłem ( co bardziej prawdopodobne) albo moderatorzy usunęli ale to chyba jak usowają to dają jakoś znać prawda? Mieliście usuwane jakieś posty tutaj?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Cherusek1 napisał:

Tomek ,miłego wypoczynku , odpocznijcie i naładujcie  akusie:D

sluchajcie chopy mam pytanie czy w naszym forumowym dziale sprzedam częsci możemy tylko czesci do subaru wystawiać? Kolega ma do sprzedania silnik Toyoty Celica 94rok , wydawało mi sie ze wystawiłem w tym dziale ogłoszenie ! Wieczorem jak sprawdzałem ,ogłoszenia brak! Był opis  zdjecia i cena! Albo nie wystawiłem tego bo finalnie cos złe kliknąłem ( co bardziej prawdopodobne) albo moderatorzy usunęli ale to chyba jak usowają to dają jakoś znać prawda? Mieliście usuwane jakieś posty tutaj?

 

Myślę że to bardziej że silnik kolegi a nie Twój był powodem usunięcia ogłoszenia aniżeli to że nie Subaru ;)

 

Gdzie w okolicy znajdę jakąś ogarnieta hamownie? ot taka ciekawość od jakiegoś czasu co te moje N/A może wypluć z siebie

Edytowane przez Grzecho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...