Skocz do zawartości

Gary's Fix by Bergen


Bergen

Rekomendowane odpowiedzi

Problem nie dotyczy tylko starych wersji. RC06. Faktem jest, że jak ktoś nie ma czujnika, to trudno go umyć. Pierwsze 115 kkm zrobiłem Ja i tylko ja. Upgrade nic nie dał. Mycie sprayem też nic nie dało. Przy ok. 60 kkm. Jak sobie przypomniałem, jak wyglądają płytki z elektroniką po myciu nawet IPA ręcznie, a jak po myciu w myjce ultradźwiękowej, olśniło mnie. Drugie mycie przy ok. 120 kkm. Wtedy już córka powoziła. Zanieczyszczenie powietrza w konkretnych rejonach wymusza cykl. Ponieważ przeszedłem na emeryturę, zastanawiam się, czy przy 180 kkm mam pożyczyć myjkę od znajomych, czy kupić własną. Srebrna ma 175 kkm ! Żadnych wynalazków. Każde prawidłowe zawiadomienie o zbyt przyspieszonym zapłonie to ratunek dla silnika. Mogę spekulować, że prawidłowo działający układ, przedłuży działanie silnika z 120 kkm do 300 kkm ! Nic nie kombinowałem. Układ z fabryki a problem to tylko brud.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc daję znać.

Kupiłem oryginalny czujnik stukowy 22060AA140 pod mój VIN

Wymieniłem świece na nowe NGK ILFR6B, przewodów wysokiego napięcia nie wymieniałem, gdyż w moim silniku nie występują.

Podłączyłem czujnik, dałem mu masę i podwiesiłem go do gumowego przewodu w pobliżu.

Efekt: bez zmian ;(

Nie idzie skasować błędu P0328, w aucie pali się kontrolka silnika i cruise.

NIe wiem co jeszcze mogę sam zrobić?

Może jest przerwa pomiędzy wtyczką od sensora stukowego a.... no właśnie czym?

 

Poratuje ktoś informacją, gdzie ew można znaleźć drugi koniec wtyczki od sensora stukowego? Może po prostu jest przerwa w obwodzie? A może coś innego?

W takich chwilach mam dość subaru jako nietypowego auta, gdzie prostej sprawy nie idzie rozwiązać w prosty sposób.

Z góry dziękuję za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc daję znać.
Kupiłem oryginalny czujnik stukowy 22060AA140 pod mój VIN
Wymieniłem świece na nowe NGK ILFR6B, przewodów wysokiego napięcia nie wymieniałem, gdyż w moim silniku nie występują.
Podłączyłem czujnik, dałem mu masę i podwiesiłem go do gumowego przewodu w pobliżu.
Efekt: bez zmian ;(
Nie idzie skasować błędu P0328, w aucie pali się kontrolka silnika i cruise.
NIe wiem co jeszcze mogę sam zrobić?
Może jest przerwa pomiędzy wtyczką od sensora stukowego a.... no właśnie czym?
 
Poratuje ktoś informacją, gdzie ew można znaleźć drugi koniec wtyczki od sensora stukowego? Może po prostu jest przerwa w obwodzie? A może coś innego?
W takich chwilach mam dość subaru jako nietypowego auta, gdzie prostej sprawy nie idzie rozwiązać w prosty sposób.
Z góry dziękuję za pomoc
 
Sygnał leci do ECU i też stamtąd bierze masę. Jak na zapłonie sprawdzisz napięcie na wtyczce bez czujnika to powinno tam być 5V.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, 7greg napisał:
Moja czujka ma dwa przewody. Rozumiem, że jeden to +5V a drugi?
Bo masę dałem do obudowy czujki (w miejscu gdzie się ją przykręca do silnika)

Drugi to masa na 99 %. Ale sprzwdze później, poszukam w schemacie.

Wynika z tego że niebiesko-bialy to najwidoczniej masa ale z ECU a czerwono-niebieski to sygnał. Między nimi jeśli jest ok to powinno być więcej niż 2V gdy sprawdzimy miernikiem.

W załączniku masz kawałek serwisówki.

Wiem że jest tam jeden przewód, ale widocznie tylko ten jest istotny do diagnozy.

Subaru_Forester_2007_Service_Manual_P0358.pdf

Edytowane przez ewemarkam
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.07.2021 o 18:38, 7greg napisał:

Nie idzie skasować błędu P0328

Czym próbujesz skasować ten błąd? Inne błędy możesz skasować?

 

Jeżeli faktycznie jest przerwa w obwodzie między czujnikiem a ecu, na pierwszy ogień sprawdź kostkę od wiązki silnikowej, tą dużą po prawej stronie z tyłu silnika, zdarza się że tam gubi kontakt.

Poza tym lepiej przykręć czujnik na swoje miejsce, pomysły tu opisane dotyczą starszych wersji sohc bez zmiennych faz i z nieco mniejszym stopniem sprężania niż w dohc ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mirasek napisał:

Czym próbujesz skasować ten błąd? Inne błędy możesz skasować?

 

Jeżeli faktycznie jest przerwa w obwodzie między czujnikiem a ecu, na pierwszy ogień sprawdź kostkę od wiązki silnikowej, tą dużą po prawej stronie z tyłu silnika, zdarza się że tam gubi kontakt.

Poza tym lepiej przykręć czujnik na swoje miejsce, pomysły tu opisane dotyczą starszych wersji sohc bez zmiennych faz i z nieco mniejszym stopniem sprężania niż w dohc ;) 

 

Czujnik przykręciłem na właściwe miejsce licząc, że to pomoże. Kostkę sprawdziłem i jest przejście między 16pinem a czujnikiem.

 

Czy jest sens próbować z tym fixem w ogóle?

 

Błędy próbuję skasować FreeSSM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam sobie starego nissana. Zapięcie na dwa styki z EBD i sprawdzanie, czy napięcie skacze z 5x5V do zera. Tak przynajmniej z serwisówki. W przeciągu 10 sekund. Może podepnij się do samej sondy i zobacz woltomierzem, co się dzieje ? Czy reaguje ? Nic więcej nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, mz56 napisał:

Przypominam sobie starego nissana. Zapięcie na dwa styki z EBD i sprawdzanie, czy napięcie skacze z 5x5V do zera. Tak przynajmniej z serwisówki. W przeciągu 10 sekund. Może podepnij się do samej sondy i zobacz woltomierzem, co się dzieje ? Czy reaguje ? Nic więcej nie pamiętam.

Ale to nie stary nissan. W starych mazdach też były problemy z odczytaniem błędów. Mrugało się w złączu diagnostycznym wpinając diode z rezystorem i drugim przewodem robiło się zworke. ELM znów nie zawsze chce działać, kiedyś nie mogłem się podłączyc do imprezy GD z 1.5. Ale jak widać w tym wątku co @mirasek podlinkował może działać. @7greg uzupełnij profil o lokalizację, może ktoś pomoże z okolicy. Nie ma sensu robić tego fix'a bo tutaj Ci czujnika ECU nie widzi.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale byłe w robocie poza domem.

Dzisiaj rano zabieram się za szukanie ELMa i kobita mnie informuje, że wszystkie kontrolki zgasły po 3 dniach używania auta i wszystko jest OK. No i masz babo placek. Co za auto. Samo się psuje i samo się naprawia ;)

 

Niby się cieszę, że jest OK, ale nie do końca wiem co było. Chyba, żeby przyjąć za jedyną usterkę czujnik stukowy i po jego wymianie jest wszystko OK?

 

Czy w tej sytuacji można zrobić coś aby go lekko otępić i żeby nie był taki wrażliwy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 6.08.2021 o 08:34, 7greg napisał:

Hej

Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale byłe w robocie poza domem.

Dzisiaj rano zabieram się za szukanie ELMa i kobita mnie informuje, że wszystkie kontrolki zgasły po 3 dniach używania auta i wszystko jest OK. No i masz babo placek. Co za auto. Samo się psuje i samo się naprawia ;)

 

Niby się cieszę, że jest OK, ale nie do końca wiem co było. Chyba, żeby przyjąć za jedyną usterkę czujnik stukowy i po jego wymianie jest wszystko OK?

 

Czy w tej sytuacji można zrobić coś aby go lekko otępić i żeby nie był taki wrażliwy?

 

Jeśli nie masz błędu to nie kombinuj, zostaw jak jest.

Ten fix wg mnie wcale nie jest remedium na cale zło.

Nie mam pewności do końca, ale w moim EJ20 Gary's Fix zastosowany przez rok spowodował takie kwiatki.

Nie mam pewności, to tylko moje przypuszczenia, LPG było często kontrolowane.

Obie głowice były mocno przegrzane.

Skończyło się na UPG, wymianie silnika, zmianie stukowca na nowy ORI.

 

 

20160608_133239.jpg

20160608_120340.jpg

20160608_133325.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...