Pan Dziedzic Opublikowano 19 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2021 Sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7greg Opublikowano 19 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2021 Tak zrobię i dam znać. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 23 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2021 Problem nie dotyczy tylko starych wersji. RC06. Faktem jest, że jak ktoś nie ma czujnika, to trudno go umyć. Pierwsze 115 kkm zrobiłem Ja i tylko ja. Upgrade nic nie dał. Mycie sprayem też nic nie dało. Przy ok. 60 kkm. Jak sobie przypomniałem, jak wyglądają płytki z elektroniką po myciu nawet IPA ręcznie, a jak po myciu w myjce ultradźwiękowej, olśniło mnie. Drugie mycie przy ok. 120 kkm. Wtedy już córka powoziła. Zanieczyszczenie powietrza w konkretnych rejonach wymusza cykl. Ponieważ przeszedłem na emeryturę, zastanawiam się, czy przy 180 kkm mam pożyczyć myjkę od znajomych, czy kupić własną. Srebrna ma 175 kkm ! Żadnych wynalazków. Każde prawidłowe zawiadomienie o zbyt przyspieszonym zapłonie to ratunek dla silnika. Mogę spekulować, że prawidłowo działający układ, przedłuży działanie silnika z 120 kkm do 300 kkm ! Nic nie kombinowałem. Układ z fabryki a problem to tylko brud. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7greg Opublikowano 25 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2021 A więc daję znać. Kupiłem oryginalny czujnik stukowy 22060AA140 pod mój VIN Wymieniłem świece na nowe NGK ILFR6B, przewodów wysokiego napięcia nie wymieniałem, gdyż w moim silniku nie występują. Podłączyłem czujnik, dałem mu masę i podwiesiłem go do gumowego przewodu w pobliżu. Efekt: bez zmian ;( Nie idzie skasować błędu P0328, w aucie pali się kontrolka silnika i cruise. NIe wiem co jeszcze mogę sam zrobić? Może jest przerwa pomiędzy wtyczką od sensora stukowego a.... no właśnie czym? Poratuje ktoś informacją, gdzie ew można znaleźć drugi koniec wtyczki od sensora stukowego? Może po prostu jest przerwa w obwodzie? A może coś innego? W takich chwilach mam dość subaru jako nietypowego auta, gdzie prostej sprawy nie idzie rozwiązać w prosty sposób. Z góry dziękuję za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 25 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2021 A więc daję znać. Kupiłem oryginalny czujnik stukowy 22060AA140 pod mój VIN Wymieniłem świece na nowe NGK ILFR6B, przewodów wysokiego napięcia nie wymieniałem, gdyż w moim silniku nie występują. Podłączyłem czujnik, dałem mu masę i podwiesiłem go do gumowego przewodu w pobliżu. Efekt: bez zmian ;( Nie idzie skasować błędu P0328, w aucie pali się kontrolka silnika i cruise. NIe wiem co jeszcze mogę sam zrobić? Może jest przerwa pomiędzy wtyczką od sensora stukowego a.... no właśnie czym? Poratuje ktoś informacją, gdzie ew można znaleźć drugi koniec wtyczki od sensora stukowego? Może po prostu jest przerwa w obwodzie? A może coś innego? W takich chwilach mam dość subaru jako nietypowego auta, gdzie prostej sprawy nie idzie rozwiązać w prosty sposób. Z góry dziękuję za pomoc Sygnał leci do ECU i też stamtąd bierze masę. Jak na zapłonie sprawdzisz napięcie na wtyczce bez czujnika to powinno tam być 5V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7greg Opublikowano 25 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2021 Moja czujka ma dwa przewody. Rozumiem, że jeden to +5V a drugi? Bo masę dałem do obudowy czujki (w miejscu gdzie się ją przykręca do silnika) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 26 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2021 (edytowane) 8 godzin temu, 7greg napisał: Moja czujka ma dwa przewody. Rozumiem, że jeden to +5V a drugi? Bo masę dałem do obudowy czujki (w miejscu gdzie się ją przykręca do silnika) Drugi to masa na 99 %. Ale sprzwdze później, poszukam w schemacie. Wynika z tego że niebiesko-bialy to najwidoczniej masa ale z ECU a czerwono-niebieski to sygnał. Między nimi jeśli jest ok to powinno być więcej niż 2V gdy sprawdzimy miernikiem. W załączniku masz kawałek serwisówki. Wiem że jest tam jeden przewód, ale widocznie tylko ten jest istotny do diagnozy. Subaru_Forester_2007_Service_Manual_P0358.pdf Edytowane 26 Lipca 2021 przez ewemarkam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7greg Opublikowano 26 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2021 Podam jeszcze na wszelki wypadek VIN: JF1SG5LE57G120801 Tak wygląda mój czujnik: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7greg Opublikowano 28 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2021 Wczoraj pomierzyłem wtyczkę. Jest na niej masa i +4,8V. Jeszcze raz wszystko wyczyściłem i podłączyłem. Bez efektu ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 28 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2021 Godzinę temu, 7greg napisał: Wczoraj pomierzyłem wtyczkę. Jest na niej masa i +4,8V. Jeszcze raz wszystko wyczyściłem i podłączyłem. Bez efektu ;( A czujnik jaka ma rezystancję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 28 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2021 W dniu 25.07.2021 o 18:38, 7greg napisał: Nie idzie skasować błędu P0328 Czym próbujesz skasować ten błąd? Inne błędy możesz skasować? Jeżeli faktycznie jest przerwa w obwodzie między czujnikiem a ecu, na pierwszy ogień sprawdź kostkę od wiązki silnikowej, tą dużą po prawej stronie z tyłu silnika, zdarza się że tam gubi kontakt. Poza tym lepiej przykręć czujnik na swoje miejsce, pomysły tu opisane dotyczą starszych wersji sohc bez zmiennych faz i z nieco mniejszym stopniem sprężania niż w dohc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7greg Opublikowano 28 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2021 3 godziny temu, ewemarkam napisał: A czujnik jaka ma rezystancję? 0,6 M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7greg Opublikowano 28 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2021 2 godziny temu, mirasek napisał: Czym próbujesz skasować ten błąd? Inne błędy możesz skasować? Jeżeli faktycznie jest przerwa w obwodzie między czujnikiem a ecu, na pierwszy ogień sprawdź kostkę od wiązki silnikowej, tą dużą po prawej stronie z tyłu silnika, zdarza się że tam gubi kontakt. Poza tym lepiej przykręć czujnik na swoje miejsce, pomysły tu opisane dotyczą starszych wersji sohc bez zmiennych faz i z nieco mniejszym stopniem sprężania niż w dohc Czujnik przykręciłem na właściwe miejsce licząc, że to pomoże. Kostkę sprawdziłem i jest przejście między 16pinem a czujnikiem. Czy jest sens próbować z tym fixem w ogóle? Błędy próbuję skasować FreeSSM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 28 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2021 5 minut temu, 7greg napisał: Błędy próbuję skasować FreeSSM To może Ci się nie udać w tym modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 28 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2021 Przypominam sobie starego nissana. Zapięcie na dwa styki z EBD i sprawdzanie, czy napięcie skacze z 5x5V do zera. Tak przynajmniej z serwisówki. W przeciągu 10 sekund. Może podepnij się do samej sondy i zobacz woltomierzem, co się dzieje ? Czy reaguje ? Nic więcej nie pamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 28 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2021 (edytowane) 23 minuty temu, mz56 napisał: Przypominam sobie starego nissana. Zapięcie na dwa styki z EBD i sprawdzanie, czy napięcie skacze z 5x5V do zera. Tak przynajmniej z serwisówki. W przeciągu 10 sekund. Może podepnij się do samej sondy i zobacz woltomierzem, co się dzieje ? Czy reaguje ? Nic więcej nie pamiętam. Ale to nie stary nissan. W starych mazdach też były problemy z odczytaniem błędów. Mrugało się w złączu diagnostycznym wpinając diode z rezystorem i drugim przewodem robiło się zworke. ELM znów nie zawsze chce działać, kiedyś nie mogłem się podłączyc do imprezy GD z 1.5. Ale jak widać w tym wątku co @mirasek podlinkował może działać. @7greg uzupełnij profil o lokalizację, może ktoś pomoże z okolicy. Nie ma sensu robić tego fix'a bo tutaj Ci czujnika ECU nie widzi. Edytowane 28 Lipca 2021 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 28 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2021 To nie był problem z odczytem. Zgodnie z serwisówką należało się podpiąć pod konkretne piny i sprawdzić czy sonda działa. Zawsze działało. Cyk - cyk. Za dużo, za mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7greg Opublikowano 28 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2021 15 minut temu, ewemarkam napisał: @7greg uzupełnij profil o lokalizację, może ktoś pomoże z okolicy. Nie ma sensu robić tego fix'a bo tutaj Ci czujnika ECU nie widzi. Jestem z Gdańska. Uzupełniłem profil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 28 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2021 Skasuj błąd np. elm + torque, bo tak nic z tego nie będzie nawet jak masz teraz wszystko w porządku na aucie, błąd sam nie zniknie, freeSSM też go nie skasuje. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 5 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2021 Jestem z Gdańska. Uzupełniłem profil.I jak kupiłeś ELM'a? Skasowałeś błąd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7greg Opublikowano 6 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2021 Hej Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale byłe w robocie poza domem. Dzisiaj rano zabieram się za szukanie ELMa i kobita mnie informuje, że wszystkie kontrolki zgasły po 3 dniach używania auta i wszystko jest OK. No i masz babo placek. Co za auto. Samo się psuje i samo się naprawia Niby się cieszę, że jest OK, ale nie do końca wiem co było. Chyba, żeby przyjąć za jedyną usterkę czujnik stukowy i po jego wymianie jest wszystko OK? Czy w tej sytuacji można zrobić coś aby go lekko otępić i żeby nie był taki wrażliwy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2021 W dniu 6.08.2021 o 08:34, 7greg napisał: Hej Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale byłe w robocie poza domem. Dzisiaj rano zabieram się za szukanie ELMa i kobita mnie informuje, że wszystkie kontrolki zgasły po 3 dniach używania auta i wszystko jest OK. No i masz babo placek. Co za auto. Samo się psuje i samo się naprawia Niby się cieszę, że jest OK, ale nie do końca wiem co było. Chyba, żeby przyjąć za jedyną usterkę czujnik stukowy i po jego wymianie jest wszystko OK? Czy w tej sytuacji można zrobić coś aby go lekko otępić i żeby nie był taki wrażliwy? Jeśli nie masz błędu to nie kombinuj, zostaw jak jest. Ten fix wg mnie wcale nie jest remedium na cale zło. Nie mam pewności do końca, ale w moim EJ20 Gary's Fix zastosowany przez rok spowodował takie kwiatki. Nie mam pewności, to tylko moje przypuszczenia, LPG było często kontrolowane. Obie głowice były mocno przegrzane. Skończyło się na UPG, wymianie silnika, zmianie stukowca na nowy ORI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 21 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2021 Te pęknięcia przy świecach nie mają związku, na zdjęciach nic nie wskazuje że było spalanie stukowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 21 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2021 Te pęknięcia przy świecach nie mają związku, na zdjęciach nic nie wskazuje że było spalanie stukowe.Każdy ma swoją teorię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się