Skocz do zawartości

Gary's Fix by Bergen


Bergen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

 

czy problem czujnika spalania stukowego dotyczy tez imprezy 2003 r 125 km ?? gx bo mysle ze moge miec ten problem autko raz sie muli raz jezdzi dobrze zadne bledy sie nie swieca ;/ i bylem na spr czujnika stukowego i nic ... niby dobry 

 

wymienilem:

 

-cewke 

-kable

-sondy lambda pomierzone i dobre sa

-swiece

-wyszyczscona przepustnica 

 

 

i nie wiem co  teraz dalej robic jeszcze bede teraz na dniach robil regulacjie zaworow moze to albo czujnik temp powietrza zasysanego moze to to sam nie wiem ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spraw sobie, Filtr : Skuti "ego.

 

 

U mnie Fix Gary"ego. Nie zmienił, prawie nic, na lepsze.

 

Koszt 2 zł.

Jeżeli masz, dwa sprawne kulasy, w odcinku górnym.

To ogarniesz sam, włącznie z wymianą  :) 

 

Masz ten sam EJ 202 co u mnie.

Ten sam problem, ten sam żal.

 

Nie pomaga :

- Reset

- Czyszczenie przepustnicy

- Czyszczenie krokowca.

 

Nie da nic, Ci wymiana 3/4 zespołu napędowego.

 

Świece, Kable, Cewka, marny wydatek.

 

Lepiej, od razu zrób Filtr Skuti" ego.

Masz spokój, i kasę.

 

Na kolacje, w dobrej restauracji, dla Ciebie i Partnerki.

 

Nam. ASO nie pomoże, bo Nas nie Stać.

I, nie chcemy, by było Nas Stać :biglol:

 

PS:

 

Ja po wydaniu sakiewki, szelestnych złotówek.

Skusiłem się, na Filtr Skuti"ego .

Mam, inne Auto pomimo, 125 kuca.

 

Zbiera się, jak Nigdy.

Mniej pali.

Nie irytuje.

Polecam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to jest za filtr skut"iego??

  skuti411

Napisany 19 luty 2014 - 21:00

 

Po wielkich przemyśleniach i poszukiwaniach postanowiłem spróbować ostatniego ratunku na pozbycie się dławienia. Mój opis przeniesienia czujnika spalania który opisałem wyżej jest dobry bo likwiduje dławienie ale niesie ryzyko takie że niema informacji dla ECU o tym czy występuje prawdziwe spalanie stukowe czy nie jak to opisywali i przestrzegali koledzy. Postanowiłem spróbować ostatniego pomysłu tzn. należy podłaczyć rownolegle kondensator do czujnika wówczas obniżymy jego czułość obcinając częstotliwość tak jak zwykły filtr dolnoprzepustowy RC. Rezyzstancja wewnętrza czujnika wynosi 560k ohmów a kondensator należy dobierać tak że zwiększamy jego pojemność zaczunając od 1,5nF aż do momentu ustania dławienia tj. do około 2,2nF podobno ta ostatnia wartość pojemności pomogła, czytając poniższe linki. W taki sposób można pozbyć się dławienia i mieć pewność że ten czujnik będzie dalej spełniał swoją rolę wtedy kiedy wystąpi prawdziwe spalanie stukowe. Pomysł zrodził się z lektury z którą należy ogarnąć.

http://www.romraider...t=3006&start=15

http://warsztaty.sam...iki/cz_stuk.htm

http://forums.drom.r...92717-p108.html

http://forester-mosc...ead.php?t=25526

Wszystko wymyślił jeden człowiek z Rosji Sasha_A80 który nawet napisał nowy firmware dla subaru który jest ponoć lepszy niż oryginał, opis w ostatnim linku.

Czytając te wszystkie opisy postanowiłem to sprawdzić. Jestem na etapie dobierania kondensatora takiego który wyeliminuje mulenie. Jak tylko uda mi się go dobrać to opiszę o tym. Narazie proszę o lekturę i uwagi czy ma to sens.

http://www.imc.pcz.czest.pl/instytut/pl/3/3.8/materialy/dtm/dtm_5.pdf

Na str 14 trochę opisu i wykresy.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myslę że to ma sens masz racje da się to zrobić ale pow ci ze ja lubie mierzyc zawsze przyspieszenie swojej subarki do setki i ostatnio jak sie scigalem na benzynie i dalem 2 razy do odcinki to 3 dni autko ladnie jezdzilo teraz też jak jezdze tak do 4 tys autko wkrecam to nawet niezle chodzi może ono lubi wysokie obroty a pow ci ze mi bardziej no nie wiem jak ruszam czy to z benzyny czy gazu jest przydlawienie i to mnie najbardziej wkurza ;/ bo tak to mysle ze nawet nie zle sie zbiera jutro jade do znajomego co sie zajmuje subaru i zobaczymy co pow ...:P a ten filter zrob to ja u siebie bede mogl go sprawdzic :P

  • Do kitu 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myslę że to ma sens masz racje da się to zrobić ale pow ci ze ja lubie mierzyc zawsze przyspieszenie swojej subarki do setki i ostatnio jak sie scigalem na benzynie i dalem 2 razy do odcinki to 3 dni autko ladnie jezdzilo teraz też jak jezdze tak do 4 tys autko wkrecam to nawet niezle chodzi może ono lubi wysokie obroty a pow ci ze mi bardziej no nie wiem jak ruszam czy to z benzyny czy gazu jest przydlawienie i to mnie najbardziej wkurza ;/ bo tak to mysle ze nawet nie zle sie zbiera jutro jade do znajomego co sie zajmuje subaru i zobaczymy co pow ... :P a ten filter zrob to ja u siebie bede mogl go sprawdzic :P

 

Sory, Kolego.

Ogarnij, najpierw temat, poprawnej Polszczyzny.

Pomoże, Ci w tym :

 

http://sjp.pwn.pl/

 

Po tej lekturze.

Powoli możesz, myśleć o usprawnieniu, Swojej Imprezy.

Jeżeli, Twój mechanik. Nie będzie znał, "tematu" to niewiele, Ci pomoże.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra nie będę oganiał polszczyzny ale na dniach ogarnę co u mnie jest nie tak i zrobię to i pow mi jak autko mi się będzie wkręcać do 100 ok 9 s znaczy że jest już dobrze dziś odpiąłem czujnik spalania stukowego i wywaliło checka autko mułowate się zrobiło zapiąłem z powrotem i check zniknął myslę i już wiem  co jest u mnie problemem i wiem chyba czemu wszystkim dławi przy 2300 rpm mam znajomego z padniętym tym czujnikiem tylko spr u niego czy to samo miał co ja żadne dzielniki nie będą potrzebne jak to pow kiedyś ktoś na forum nie pow bo obiecał panu zbyszkowi czy jak mu tam myślę że to samo ja się dopatrzyłem tylko to potwierdzę pozdrawiam :P;)

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra nie będę oganiał polszczyzny ale na dniach ogarnę co u mnie jest nie tak i zrobię to i pow mi jak autko mi się będzie wkręcać do 100 ok 9 s znaczy że jest już dobrze dziś odpiąłem czujnik spalania stukowego i wywaliło checka autko mułowate się zrobiło zapiąłem z powrotem i check zniknął myslę i już wiem  co jest u mnie problemem i wiem chyba czemu wszystkim dławi przy 2300 rpm mam znajomego z padniętym tym czujnikiem tylko spr u niego czy to samo miał co ja żadne dzielniki nie będą potrzebne jak to pow kiedyś ktoś na forum nie pow bo obiecał panu zbyszkowi czy jak mu tam myślę że to samo ja się dopatrzyłem tylko to potwierdzę pozdrawiam :P;)

 

Chłopie, masz tu parę przecinków i kropek, pokopiuj sobie i poużywaj :icon_arrow: , , , , , , , , . . . . . . . . .

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 1 rok później...
  • 8 miesięcy temu...

Cześć
Odgrzewam stary temat, mam nadzieję, że admin mnie za to nie powiesi ;)

Mam Forka SG 2007 2.0 bez turbiny 158koni

Niestety i mnie dopadł problem stukowca i walczę z tym już jakiś czas.
Czy fix o którym tu piszecie ma również zastosowanie do mojego silnika? Czujnik mam na dwóch przewodach.
W serwisie powiedzieli, że sytuacja może być skomplikowana sama diagnoza może trwać kilka godzin (po 220 zł/h) a potem to panie zobaczymy. Szlag mnie trafia jak słyszę takie teksty.

Po VIN w sklepie pasuje do mojego auta ten czujnik:
https://subarak.pl/pl/silnik-czujniki/910-czujnik-spalania-stukowego-dosubaru-impreza-legacy-forester-outback-22060aa140.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można przenieść go na skrzynię biegów tuż przy silniku. Jest tam nagwintowany otwór. W przypadku wystąpienia spalania stukowego czujnik powinien je wykryć zamiast zbierać niepotrzebne hałasy, które myli ze stukowym. Jeśli jeździsz na LPG to możesz podwiesić jak sugeruje kolega wyżej. Ryzyko wystąpienia spalania stukowego na gazie jest znikome.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech ! Córa dojechała do 175 kkm i jest dobrze. Cud jakiś. Polecam moje stare posty.
To powiedz mi i koledze wyżej jak ma się czyszczenie przepływomierza do silników 2.0 SOHC w których np nie ma jej. Owszem w DOHC może to zadziałać bo jest przepływka zawsze. U mnie pomogło dopiero podwieszenie go, jeżdżę na LPG i problem stuków mnie raczej nie będzie nigdy dotyczył.

Owy temat tutaj dotyczy raczej silników starszych czyli np przed 2000r. Jeśli DOHC zamula to tym patentem z rezystorami go raczej się nie rozwiąże.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...