Skocz do zawartości

Gary's Fix by Bergen


Bergen

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu mam ten sam problem -legacy 2.5 173km. Po fizycznym odkręceniu czujnika(który jest podłaczony i podwieszony na przewodach) auto zaczelo w koncu jezdzić poprawnie- zarówno na LPG jak i PB. Ciągnie równo zarówno w dolnym zakresie jak i górnym. Silnik nadal pracuje równo i cicho. Czy dalsza jazda z odpiętym czujnikiem spowoduje wiecej gorszego niz dobrego ? Czy lepiej podłączyc go z powrotem i dalej jezdzic mułem ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podam mój przykład:

zaczęło się od tego, że w zakresie 2,5-3,5 tyś obr/min zaczął opóźniać zapłony [mulić], a w pozostałym zakresie pracował OK.

po odpięciu odkręceniu czujnika i przykręceniu go z małą siłą zaczął mulić w zakresie 2-2,5tyś obr/min. w pozostałym zakresie OK.

 

zakres pracy [czułość] czujnika ustawia się momentem dokręcenia śruby. Zatem, jeżeli raz muli w jednym zakresie, a innym razem muli w innym zakresie a w pozostałym zakresie obrotów jest OK,

to metodą dedukcji możemy wywnioskować, że w całym tym zakresie obrotów nie występuje spalanie stukowe, a jedynie czujnik 'słyszy' inne odgłosy silnika [najczęściej brzęczenia w wydechu] i przez to opóźnia zapłony.

 

założenie dzielnika napięcia garys fix ma za zadanie odciąć słabsze impulsy [hałasy] generowane przez silnik; ale też ma pozostawić możliwość 'usłyszenia' przez komputer spalania stukowego. czujnik jest bowiem mikrofonem.

 

ja sobie pozwoliłem przekręcić czujnik w inne miejsce - dodatkowo izolując go podkładkami gumowymi. silnik pracuje jak powinien, a spalanie stukowe raczej nie występuje. spalanie stukowe może występić w mocno obciążanych silnikach po długotrwałej jeździe na pełnym gazie [choć nie tylko, często jego przyczyną są żarzące się nagary w komorze spalania]. przy normalnej eksploatacji raczej nie powinno występować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam forumowiczów,

ja zaś opiszę swój podobny problem: po wymianie oleju i filtrów tydzień temu, problem z przed 3-ch lat powtórzył się, zamułka od 2-2,5 tyś. obr.

Dziś podczas podpięcia kopa, podczas jazdy co najgorsze w tym wszystkim, komp nie pokazuje żadnych błędów.

Poproszę o info doświadczonych w tym problemie, czy problem również może dotyczyć (po tym co opisał Bergen - wymiana oleju i filtrów) wyprzedzeń kątów zapłonu?

Pytam bo nie chcę mieć powtórki z rozrywki typu dziury w zaworze i wydanych 5700 PLN w silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komputer błędów nie pokazuje. możesz jedynie obserwować kąt wyprzedzenia zapłonu np programem TORQUE [na android] lub innym [są pod symbian i iOS także]. mulenie występuje gdy wyprzedzenie zapłonu wynosi blisko 0 stopni.

prawidłowe wynosi ok15-20 stopni przy przyspieszaniu, a przy jednostajnej jeździe od 100km/h wynosi już 40-45 stopni.

Funkcja w programie TORQUE nazywa się Timing Adv. i pokazuje kąt wyprzedzenia zapłonu w stopniach.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mam pytanie odnośnie podłączenia tzw. dzielnika napięcia.

Czy przewody dzielnika wpinamy tak, że czujnik spalania stukowego jest połączony z ECU tylko poprzez owy dzielnik (wtyczka rozłączona), czy może tak jak jest to pokazane na schemacie na Northursalia.com tzn. równolegle do tego oryginalnego połączenia (wtyczka nie jest rozłączona)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"...Niektóre Subaru obarczone są błędem oprogramowania, powodującym (najczęściej po zmianie oleju) błędną interpretację szmerów silnika, które brane są przez ecu za spalanie stukowe - przez pewien okres ( np ~ 1000 km) po zmianie oleju samochód "muli" w dolnym zakresie obrotów (poniżej 2500 obr/min). Problem był wielokrotnie opisywany, na NASIOCu, na The Forum, a także na stronie Garrego..." i jak wynika z dalszej części korespondencji w tym temacie, remedium na dolegliwości ma być fix Garego lub też inne ustrojstwa ogłupiające czujnik spalania stukowego. Wybaczcie pytanie "wybitnie zdolnego manualnie lajkonika" którego zdecydowanie przerasta skonstruowanie takiego czegoś, ale czy nie ma możliwości wyeliminowania wspomnianego wyżej błędu oprogramowania na przykład poprzez wgranie abgrejtu ? Tak tylko głośno myślę bo totalnie się na tym nie znam. Wiem tylko że ostatnio w autoryzowanym serwisie zapłaciłem worek pieniędzy za regulacje Forestera którego ciągle "muliło". Na razie jest ok., ale co będzie dalej ? Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A u mnie tak:

Legacy I turbo

Zaczęło się od losowo pojawiającego się CEL. Błąd 22 - knock sensor. Auto poszarpywało a kiedy zapalał się CEL nie chciało jechać i szarpało bardziej. Potem CEL zapalał się coraz częściej i jeździło się kiepsko.

Najpierw kombinowałem z przenoszeniem czujnika w inne miejsca, podkładki, potem używany czujnik, który okazał się niewiele lepszy - zapalał CEL po rozgrzaniu silnika. Ostatecznie kupiłem nowy czujnik, założyłem w fabrycznym miejscu i CEL przestał się zapalac. Jednak pozostało poszarpywanie, mniejsze po resecie ECU potem coraz większe i tak od resetu do resetu, że klucz od klemy woziłem ze sobą w aucie.

Dziś zrobiłem test. Podłączyłem mu "głuchy" czujnik - taki w miarę sprawny używany, owinąłem szmatą, podłączyłem do wiązki, masy i połozyłem w spokojnym miejscu pod maską i pojechałem na krótki test.

No inne auto, gladziudko przyspiesza, zero szarpania. Specjalnie nasłuchiwałem spalania stukowego lub innych niepokojących dźwięków - nic.

Wniosek taki, że knock sensor źle działa chyba, słyszy coś co uznaje za spalanie stukowe a ECU próbuje z tym walczyć.

Pytanie czy mogę zabić motor jeżdżąc z głuchym czujnikiem?

 

Jeszcze spróbuję zmajstrować sobie ten dzielnik napięcia i połączyć go z właściwym, sprawnym knock sensorem i spróbować czy wtedy będzie tak samo dobrze jak na głucho - jeśli tak, to tak zostanie a jeśli będzie szarpał, to co robić?

Edytowane przez viperski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, pojeździłem kilka dni na głuchym, było bardzo dobrze.

Zmontowałem sobie ten dzielnik, podłączyłem i działa, ale mam wrażenie że w porównaniu z "głuchym" czujnikiem jest nieco gorzej. Jakby delikatnie poszarpywał w dolnym zakresie obrotów turbo. Powyżej 3,5tys jest OK

 

Nie mogłem kupić opornika 910k więc założyłem 820k. Czy ktoś jest w stanie określić jaki to mam wpływ na działanie dzielnika?

Czy jest on przez to bardziej czy mniej "głuchy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Szukam informacji o sprawowaniu się silnika po przedstawionych wyżej modyfikacjach czujnika spalania stukowego:

- Czy rozwiązanie działa?

- Ile kkm przejechaliście po modyfikacji?

- Czy nie pojawia się spalanie stukowe?

- Jak sprawdzaliście czy czujnik wykrywa spalanie stukowe?

Jakoś nie chce mi się wierzyć, że w FHI nie ma inżyniera umiejącego zrobić dzielnik napięcia do silnika w którym problem "zamulania" pojawia się od wielu lat. Tu musi być jakiś haczyk. Mechanik w ASO powiedział, że problem można rozwiązać po gwarancji przenosząc czujnik na skrzynię biegów, ale "lepiej to zrobić krótko przed sprzedażą" :huh: . Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Czy rozwiązanie działa?

U mnie działa.

- Ile kkm przejechaliście po modyfikacji?

B. dużo na pewno ponad 50, może 100

- Czy nie pojawia się spalanie stukowe?

Pojawianie się spalania stukowego nie zależy od czujnika ;)

- Jak sprawdzaliście czy czujnik wykrywa spalanie stukowe?

Ostatnio zatankowałem jakieś słabe paliwo (BP przy S7 przed zjazdem na Grójec od strony Radomia) i na moje ucho stwierdziłem spalanie stukowe, silnik mulił, zatem cofany był zapłon czyli wychodziłoby na to, że czujnik spełnia swoją funkcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urbi powiedział: - Czy nie pojawia się spalanie stukowe? Pojawianie się spalania stukowego nie zależy od czujnika ;)

 

... od czujnika bezpośrednio spalanie stukowe nie zależy :D, ale od całego systemu tak. Czujnik wykrywa je na wczesnym etapie (jak wiemy może być zbyt czuły) => ECU cofa zapłon => rzadziej/wcale nie pojawia się spalanie stukowe => kierowca może go nigdy nie słyszeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam informacji o sprawowaniu się silnika po przedstawionych wyżej modyfikacjach czujnika spalania stukowego:

- Czy rozwiązanie działa?

- Ile kkm przejechaliście po modyfikacji?

- Czy nie pojawia się spalanie stukowe?

- Jak sprawdzaliście czy czujnik wykrywa spalanie stukowe?

Jakoś nie chce mi się wierzyć, że w FHI nie ma inżyniera umiejącego zrobić dzielnik napięcia do silnika w którym problem "zamulania" pojawia się od wielu lat. Tu musi być jakiś haczyk. Mechanik w ASO powiedział, że problem można rozwiązać po gwarancji przenosząc czujnik na skrzynię biegów, ale "lepiej to zrobić krótko przed sprzedażą" :huh: . Co o tym sądzicie?

 

U mnie działa

Przejechałem ok4tys na razie i nie mam żadnych problemow

 

O ile wiem, to inżynierowie o których wspominasz już znaleźli dawno rozwiązanie, jakim jest wymiana ECU, bo tam właśnie jest jakiś filtr sygnału z czujnika, ktory sie psuje i komputer słyszy wszystkie dźwięki z silnika i wydaje mu sę ze to spalanie stukowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile wiem, to inżynierowie o których wspominasz już znaleźli dawno rozwiązanie, jakim jest wymiana ECU, bo tam właśnie jest jakiś filtr sygnału z czujnika, ktory sie psuje i komputer słyszy wszystkie dźwięki z silnika i wydaje mu sę ze to spalanie stukowe.

skąd ta wiedza? Jeśli to prawda to mogliby zrobić jakąś akcję serwisową w ASO i to ECU powymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.Ja wstawiłem między czujnik a blok silnika 20 cm przewód miedziany i mam spokuj od roku,nic się nie dzieje złego ,nic się nie świeci a auto jezdzi jak należy.pozdrawiam

 

Tzn że czujnik nie jest przykręcony do silnika teraz u Ciebie? Tylko gdzieś sobie wisi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 9 miesięcy temu...

Witam .

 

Też już poprzerabiałem wszystkie motywy z regulacjami silnika  , wymianami różnych elementów jak zawory powietrza wtórnego i turbinki powietrza w Leśniku. Problem mulenia  nadal jest do ok 2,5 tyś obr.,  a później jest strzał i idzie, w ASO  po podpięciu kompa nic nie wykazuje. Jedynie ściągnięcie klemy pomaga na kilka dni a jeżdżenie z kluczem już mnie osłabia. "Czujnik Stukowy" został wyczyszczony a problem pozostał. Jak wygląda sytuacja z patentem Garrego ? Ma ktoś możliwość stworzenia tego ustrojstwa lub przesłania konkretnego schematu ? Będę wdzięczny za info  samodzielny@gmail.com

 

 

Pozdrawiam

Diamond  

Edytowane przez diamond
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ma ktoś możliwość stworzenia tego ustrojstwa lub przesłania konkretnego schematu ? Będę wdzięczny za info samodzielny@gmail.com

 

jak ożyje kreska to tam znajdziesz ładny schemat by Bergen ;)

Sam fix zrobi Ci każdy kto ma lutownicę, serio to są dwa oporniki, jakiś konektor oczkowy i piny do złączki. Całość max 5pln w częściach, bez problemu kupisz w nowymelektroniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...