Skocz do zawartości

Wydech do Forestera


Hogi

Rekomendowane odpowiedzi

Ja zastosowałem do swojego SG 2.0X z 2003r kolektor TurboWorks dedykowany do imprezy NA 95-05.

 

Cena w rzeszowkim sklepie na dzień dzisiejszy 880zł

 

Brzmi fajnie, jest bulgot.

 

Pasuje plug&play tylko trzeba było delikatnie naciągnąć (ręcznie) rury na szpilki głowic bo był węższy jakieś 2cm ale to nie problem bo to rura z nierdzewki.

Trzeba było jeszcze wyciąć kawałek plastykowej osłony pod silnikiem bo dotykała kolektora.

 

Kolektor dodatkowo owinąłem taśmą termiczną.

 

Resztę wydechu zostawiłem bez zmian choć na chwilę miałem końcowy tłumik Prodrive'a, darł się fajnie ale zdjąłem bo na długich trasach było za głośno (mam AT może z manualem byłoby znośniej)

 

mój.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie ciekawe jest to, że jak się prześledzi zagraniczne fora dot. forestera (np. subaruforester.org) to tam są opinie, że kolektor z wolnego ssaka do 2005 roku włącznie jest trochę rożnoodległościowy (można to przecież na oko stwierdzić nawet)... A dlatego właśnie jest jedynie trochę różnoodleglosciowy aby nie tracił koników jednocześnie zachowując delikatny pomruk boxera, który wolne ssaki przecież mają powyżej 3 tys obrotów. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Heyo!
Ostatnio w swoim 2,0 n/a, ze względu na przegnity OEM,wymieniłem catback.
Zaczął fajnie mruczeć, ale natepnym elementem ukladanki jaki chciałbym wymienić jest downpipe z catem.
Z tego co już mi podpowiedziano, przed wymianą musze tez pomysleć o późniejszym przestrojeniu.
Ktoś cos więcej mógłby podpowiedzieć? 16033d3d911c43314c4d31367ff0c247.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, marioo79 napisał:

Na moje oko końcowy tłumik będzie za bardzo schowany pod zderzakiem.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Imprezie 2.0 NA mam zamontowany kolektor Borla Replica i tłumik końcowy prawdopodobnie H&S i gada to auto wspaniale.

W Foresterze XT z 2003 mam układ wydechowy seryjny i w porównaniu do Imprezy jego brzmienie to żadna rewelacja.

Impreza idzie do sprzedania, przekładam tłumik z Imprezy do Forka z związku z czym do sprzedania będzie kolektor  Borla i tłumik seria z Forka turbo.

Zainteresowanych proszę na priv. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.09.2017 o 20:35, Xtri napisał:

Heyo!
Ostatnio w swoim 2,0 n/a, ze względu na przegnity OEM,wymieniłem catback.
Zaczął fajnie mruczeć, ale natepnym elementem ukladanki jaki chciałbym wymienić jest downpipe z catem.
Z tego co już mi podpowiedziano, przed wymianą musze tez pomysleć o późniejszym przestrojeniu.
Ktoś cos więcej mógłby podpowiedzieć? 16033d3d911c43314c4d31367ff0c247.jpg

 

To jest RM Motors?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to samo miałem pytać, czy to jest RM Motors.

Powiedzcie czy coś się dzieje jeżeli końcowy wydech ma trochę większą średnicę niż centerpipe?

Z tego co widziałem u siebie to forek 2,0X '06 ma downpipe z (chyba) tłumikiem przelotowym ok 62 mm potem center z katem 52 mm i końcowy tłumik (mogłem pomylić odcinki więc weźcie poprawkę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki... tego szukam...
Nie za bardzo chcę inwestować w cały wydech a chciałem trochę poprawić akustykę.

Z przodu auto słychać tak jak wcześniej.
W środku:
W trasie zupełnie nie słychać,
W miescie, lekkie buczenie pomiędzy 3-4k obrotów.
Tak jak wcześniej opisnae, jeżeli chcielibyście mieć bulgot Xteka, bez wymiany kolektora wydechowego. się nie obejdzie

Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz się ograniczyć do weryfikacji mapy, a jak będzie coś nie tak to wtedy poprawić strojenie. Myślisz o sportowym katalizatorze?
Nie rozumiem porady - chodzi Ci o hamowanie po założeniu?

Tak, myślałem o dwusetce w miejsce tłumika centralnego, ale po pierwsze, czy się da, po drugie, jak to wpłynie na przepływ spalin, a po trzecie na dźwięk?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat sportowy najczęściej widzałem w downpipe.

Co chciałem powiedzieć - jeśli ktoś Ci sprawdzi poprawność działania auta na nowym wydechu podłączając się pod komputer (jest trochę tych parametrów) i będzie wszystko ok to zmieniać mapy nie trzeba. Jeśli będzie coś nie tak (nie wchodząc w szczegóły) - wówczas korekta mapy jest wskazana, a to większe koszta niż samo sprawdzenie itp.

Hamownia nie jest tu potrzebna - test w warunkach drogowych wystarczy.

Jako że nie wiesz, czy kat będzie restrykcją dla spalin - takie sprawdzenie wypada zrobić. 

Często najtaniej wychodzi zrobić to tam, gdzie auto pierwotnie było strojone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...