Jump to content
Hogi

Wydech do Forestera

Recommended Posts

 

 

 

 

 

Mam pytanie. Wybaczcie jeśli debilne, ale podobno nie ma głupich pytań.

Przeszkadza mi, że na niższych obrotach Forek jest mułowaty. @Mkow podesłał mi info odnośnie Invidii Q300 i twierdzi, że urwał około 1 sek podczas startu 0-100 km/h, więc teoretycznie byłoby to spełnienie moich marzeń. Pytanie więc jest takie: skoro to takie proste, to czemu nie robi tego producent? Chodzi i jakieś debilne normy spalania?

Mułowaty jest póki turbina się nie rozkręci. Fizyki nie oszukasz.

Sama wymiana wydechu niewiele da - trudno uwierzyć, że te -1 sek. to sam wydech.

Fabryczne komponenty dostosowane są do fabrycznej mocy, przepisów dot. emisji spalin, ludzkiego poziomu głośności, itp.

Przy podnoszeniu mocy (remap, większe turbo) trzeba też zadbać o większą przepustowość wydechu. W serii nie trzeba.

@ ForekXT No jakos Mkow ma racje, ja swojego nie mierzylem ze stoperem w reku ale wyraznie jest lepszy "but" od dolu.

 

@ Czarne_Koronkowe Chyba sie bedziemy widziec na Plejadach wiec bedziesz mogl ocenic czy jest lepiej czy gorzej (BTW o ile sie nie myle to bedziemy koczowac w tym samym hotelu ;) ).

 

"Pytanie więc jest takie: skoro to takie proste, to czemu nie robi tego producent? Chodzi i jakieś debilne normy spalania?" - hahahha badz Pan madry i zrozum FHI ;) .

Ależ z miła chęcią rzucę na to okem ;) rozumiem ze mam szykować jakieś %? ;)

EEE tam pewnie jakies % sie zorganizuja same :)

Wiec jestesmy umowieni :D

No i co z tym wydechem? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

 

 

Mam pytanie. Wybaczcie jeśli debilne, ale podobno nie ma głupich pytań.

Przeszkadza mi, że na niższych obrotach Forek jest mułowaty. @Mkow podesłał mi info odnośnie Invidii Q300 i twierdzi, że urwał około 1 sek podczas startu 0-100 km/h, więc teoretycznie byłoby to spełnienie moich marzeń. Pytanie więc jest takie: skoro to takie proste, to czemu nie robi tego producent? Chodzi i jakieś debilne normy spalania?

Mułowaty jest póki turbina się nie rozkręci. Fizyki nie oszukasz.

Sama wymiana wydechu niewiele da - trudno uwierzyć, że te -1 sek. to sam wydech.

Fabryczne komponenty dostosowane są do fabrycznej mocy, przepisów dot. emisji spalin, ludzkiego poziomu głośności, itp.

Przy podnoszeniu mocy (remap, większe turbo) trzeba też zadbać o większą przepustowość wydechu. W serii nie trzeba.

@ ForekXT No jakos Mkow ma racje, ja swojego nie mierzylem ze stoperem w reku ale wyraznie jest lepszy "but" od dolu.

 

@ Czarne_Koronkowe Chyba sie bedziemy widziec na Plejadach wiec bedziesz mogl ocenic czy jest lepiej czy gorzej (BTW o ile sie nie myle to bedziemy koczowac w tym samym hotelu ;) ).

 

"Pytanie więc jest takie: skoro to takie proste, to czemu nie robi tego producent? Chodzi i jakieś debilne normy spalania?" - hahahha badz Pan madry i zrozum FHI ;) .

Ależ z miła chęcią rzucę na to okem ;) rozumiem ze mam szykować jakieś %? ;)

EEE tam pewnie jakies % sie zorganizuja same :)

Wiec jestesmy umowieni :D

No i co z tym wydechem? ;)

Poszlo na Priv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poradźcie proszę co zrobić z sondą lambda w downpipe przelotowym. Czytałem o różnych opcjach - opornik, tulejka, wyłączenie błędu softowe.

Co najlepsze? Czy jest ona do czegokolwiek po lub w trakcie remapu potrzebna?

Mój DP gniazda na sondę nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adapter czyli dystans.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz ciut obszernej? Dlaczego akurat tak? Może wiesz jaki adapter będzie optymalny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo jest to najprostsza metoda :) Nie powiem Ci jaki dokladnie adapter, bo montował mi to mój mechanik. Koszt ok. 30-50pln.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Całkiem przypadkowo swojego Forka kupiłem z bardzo przyjemnym wdechem: "Invidia N1 Cat Back Exhaust Titanium Tip" https://www.rallysportdirect.com/part/cat-back-exhaust-system/inv-hs11stigtt-invidia-n1-cat-back-exhaust-titanium-tip

Głęboki, gardłowy, ciemny bas nie jest uciążliwy w dłuższej trasie, nie jest też ani wulgarny ani nazbyt głośny ale wręcz przeciwnie - spokojny, stonowany, majestatyczy...

Polecam z pełną odpowiedzialnością - pozwala wydobyć to co w dźwięku boksera najpiękniejsze. 

Jeżeli chodzi o osiągi to z tego co udało mi się ustalić to jest lepszym rozwiązaniem od Invidii Q300 - przynajmniej w przypadku mojego modelu.

Edited by KRWI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Całkiem przypadkowo swojego Forka kupiłem z bardzo przyjemnym wdechem: "Invidia N1 Cat Back Exhaust Titanium Tip" https://www.rallysportdirect.com/part/cat-back-exhaust-system/inv-hs11stigtt-invidia-n1-cat-back-exhaust-titanium-tip

Głęboki, gardłowy, ciemny bas nie jest uciążliwy w dłuższej trasie, nie jest też ani wulgarny ani nazbyt głośny ale wręcz przeciwnie - spokojny, stonowany, majestatyczy...

Polecam z pełną odpowiedzialnością - pozwala wydobyć to co w dźwięku boksera najpiękniejsze. 

Jeżeli chodzi o osiągi to z tego co udało mi się ustalić to jest lepszym rozwiązaniem od Invidii Q300 - przynajmniej w przypadku mojego modelu.

Witaj,

 Szukam coś fajnego , co brzmi basowo,ale nie męcząco. Widzę,że masz invidię N1. Osobiście chciałem wybrać 300-kę. Jeśli możesz to nagraj dzwięk wydechu i zaprezentuj. Będę wdzięczny. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Całkiem przypadkowo swojego Forka kupiłem z bardzo przyjemnym wdechem: "Invidia N1 Cat Back Exhaust Titanium Tip" https://www.rallysportdirect.com/part/cat-back-exhaust-system/inv-hs11stigtt-invidia-n1-cat-back-exhaust-titanium-tip

Głęboki, gardłowy, ciemny bas nie jest uciążliwy w dłuższej trasie, nie jest też ani wulgarny ani nazbyt głośny ale wręcz przeciwnie - spokojny, stonowany, majestatyczy...

Polecam z pełną odpowiedzialnością - pozwala wydobyć to co w dźwięku boksera najpiękniejsze. 

Jeżeli chodzi o osiągi to z tego co udało mi się ustalić to jest lepszym rozwiązaniem od Invidii Q300 - przynajmniej w przypadku mojego modelu.

Witaj,

 Szukam coś fajnego , co brzmi basowo,ale nie męcząco. Widzę,że masz invidię N1. Osobiście chciałem wybrać 300-kę. Jeśli możesz to nagraj dzwięk wydechu i zaprezentuj. Będę wdzięczny. Pozdrawiam

 

OK - postaram się nagrać w jakiejś rozsądnej jakości, ale ... najpierw to go muszę z warsztatu odebrać  :unsure: już trochę w 4T stoi i niestety końca nie widać... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktos z Was wymienial tylne tlumiki w SH 2.5xt? Moje niestety sie koncza. Szukam zamiennika, ktory da delikatny odglos boxera. Najchetniej podobny do tego jaki dawal Prodrive w forku SG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej. Wiecie może czy podejdzie bez problemu taki końcowy do Forka SG 2005 NA 2.0 ?? Moze ma ktos doswiadczenie z tym tlumikiem jak brzmi itd.

 

http://allegro.pl/sportowy-tlumik-mugen-apexi-turboworks-fi100-108-i5671988783.html

 

Mam już kolektor zmieniony na bulgota ale chciałbym jeszcze uatrakcyjnić bulgot ☺

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda na mega głośny. No i weź pod uwagę, as ktoś Ci będzie musiał rury do tego wyspawać, co może Cię wynieść dużo więcej niż tłumik.

Rozważ gotowca, moim zdaniem warto

Edited by dr.elich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz jakieś gotowce na myśli? Podrzuc jakieś przykładowe ☺ nie wiem czy szukać używki z wrx gt itd czy podpasują z Imprezy czy starszego S-Turbo seria będzie dobra itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co chcesz osiągnąć zmianą tłumika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie mam ten kolektor więc bulgot jest ale po czasie i przyzwyczajeniu wydaje się już cichy haha ☺ chciałbym bardziej rasowy i trochę glosniejszy ☺

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz więc szukać tłumika przelotowego. 

Moim zdaniem rozwiązanie typu "bolt-on" jest optymalne. 

WRX/GT/STI zdaje się wszystkie są komorowe (choć pewien nie jestem) i pewnie nie spełnią Twoich oczekiwań. No, może STI.

 

Szukałbym używki np. Prodrive czy czegoś innego z Imprezy - wymaga niewielkich przeróbek.

 

Ja zrobiłem wydech od turbiny do końca w firmie RM Motors pod Olsztynem - polecam. Był to custom z puchą taką jak chciałem, średnicami, końcówką (tu nie mieli większych niż 9cm niestety). Ale mają też gotowce i co więcej, można je zmodyfikować wedle własnego życzenia. Aczkolwiek tutaj brzmienie jest niewiadomą - w przeciwieństwie do sprawdzonych rozwiązań.

Share this post


Link to post
Share on other sites

interesująca końcówka,tylko ciekawe jak to brzmi,bo ja miałbym kogoś kto by mógł ogarnąć ta przeróbke we własnym zakresie... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpowiecie jaki dobrać kolektor do forka sf 2.0 n/a, żeby był bulgot na końcowym i jednocześnie nie powyskakiwały jakieś check enginy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z ciekawości zapytam: czy ktos z Was ma zamontowany końcowy RM-Motorsport (firma spod Olsztyna)?

 

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6321348894#thumb/4

 

Caly czas szukam końcowego dedykowanego do Forka najchętniej H&S takze jakby ktos miał to proszę o kontakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem u nich pełen wydech. Jestem bardzo zadowolony. Nie wiem jak się to ma do tego co sprzedają, ale użyli tej samej formy. Moim życzeniem była kultura pracy przy zachowaniu bulgotu. Mój na przelocie jest ponad 10 dB cichszy niż STurbo znajomego na przelocie i Prodrive backbox. A nie zdążyli wyciszyć końcówki - twierdzą, że to też zrobi różnicę (w ich ocenie zdaje się 10%, ale nie wiem czego).

 

Z tego co z nimi pogadałem można ustalić pewien zakres modyfikacji tego co sprzedają "na ilość". Np większą czy mniejszą puszkę.

 

A czego oczekujesz?

 

 

H & S widziałem wczoraj w giełdzie albo na graciarni

Edited by dr.elich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczekuje przyjemnego bulgotu. Mój Prodrive jest OK, ale szukam czegos ciut mocniejszego ;)

 

Możesz spróbować odszukać H&S? Gielde i Graciarnie znam na pamięć. Jesteś pewny, ze tam widziałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

H&S był wczoraj albo przedwczoraj, ale nie pod forka. Po H&S nie spodziewaj się szaleństwa. Trzeba być na zewnątrz żeby było przyjemnie. W środku nadal praktycznie cisza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie sprawdziłem, HKS,mój błąd. Ale forumowicz Yaro rozważał sprzedaż H &Sa, nie wiem czy aktualne.

 

Tak jak napisałem wcześniej ja chciałem cichy setup - zastosowali wiec odpowiednie modyfikacje , w tym autorski ciuchy wkład. Napisz, popytaj, są elastyczni. Jedno, z czym się nie zgodziliśmy to średnica końcówek. Chciałem 10 jak w Prodrive, ale w ich ocenie to wiocha. Jako, że musiałem zamknąć się w 1 dniu stanęło na 90mm. W sumie jest ok.

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale głośniejszy jest niż Prodrive. Pewnie skończy sie na tym, ze kupie nowy w UK..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...