Skocz do zawartości

Głośny napęd (justy)


Ywone

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę was o poradę , wiem wiem że mam jechać do serwisu :wink: ale może ktoś miał podobne objawy .

Cały sezon letni nie zapinałam napędu na 4 , dzisiaj w końcu nacisnęłam guzik i zdziwienie .

Wraz ze wzrostem prędkości nasila się niepokojący dźwięk , jakby huczenie a przy prędkości ok 50-60 km/h jest już dość głośne wycie

Co może być powodem tego zjawiska ?

Zeszłej zimy było wszystko OK , olej w skrzyni i moście był wymieniany na jesień

Proszę o poradę , ew. o jakiś namiar na fachowców od napędu na śląsku

 

aha , jeszcze coś , jak rozpinam napęd to jest odczuwalne uderzenie przy rozłączeniu

tak ma być ?

 

przepraszam za lamerskie pytania , liczę na waszą wyrozumiałość i pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój napęd czasami nieźle wyje. Nie huczy, ale wyje na asfalcie.

Potem mu nagle przechodzi. Czasami huczy. Przy wciśnięciu guzika jest walnięcie w skrzyni, jakby się wszystko miało rozlecieć.

 

Przez pierwszy rok się przejmowałem, jeździłem do mechaników. Potem przestałem - samochód brzmi jakby się miał rozlecieć, ale wszystko działa, nic się nie psuje, a jak się założy kask z interkomem to nie słychać :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak wielu w tym kraju zaskoczyła zima, mnie też :lol: więc zmieniłam koła na zimówki.

E12, miałeś racje to wina opon albo felg bo po zmianie kół mój problem się skończył. Tylko teraz nie wiem czy to sprawa felg czy opon. :lol:

Wioną zakupie nowe oponki i będę testować gdzie leży przyczyna.

 

Chłopaki dzięki za pomoc i wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Potrzebuje schematu napedowego i wszystkich innych schematow do Subaru Justy 1.2l 1995r. 74KM

 

[ Dodano: Pią Sty 30, 2009 3:36 pm ]

Mam Justy 1.2l 1995r. 74KM. Zastanawiam sie czy jest mozliwe dorobic blokade tylnego mostu?

 

[ Dodano: Pią Sty 30, 2009 3:37 pm ]

Mam Justy 1.2l 1995r. 74KM. Zastanawiam sie czy jest mozliwe dorobic jakąkolwiek blokade tylnego mostu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę pomaga w wyciszaniu zmęczonego napedu uszlachetniacz - dodatek do oleju, polecam Lucasa, zwiększa lepkość oleju i wycisza mechanizmy. Nieszkodliwy i skuteczny, w takich białych butelkach z dziubkiem-lejkiem, pojemność chyba 0,5L, zastosowanie do każdego rodzaju oleju, silnikowego też. :lol: sprawdzone i polecenia godne :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Justy 1.2l 1995r. 74KM. Zastanawiam sie czy jest mozliwe dorobic jakąkolwiek blokade tylnego mostu

Tak 100%- elektorszpere :)

 

Na śnieg i szuter w sam raz, ale wydaje mi się, że na suchym asfalcie szybko zabijesz główne przełożenie w skrzyni...

P.S priva Ci wysłałem... dawno temu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak 100%- elektorszpere
Zrobiłeś to w końcu?

 

Nie. Dyfer poszedł do spawania, ale ponieważ nie miałem odpowiednio dużo samozaparcia, żeby męczyć kolege o pospawanie, to lezy cały czas w garażu. A teraz samochód sprzedany, więc już nie będe tego robił.

 

Jak chcesz, to moge go pomęczyć, żeby zespawał i Ci oddam po kosztach spawania i wysyłki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrados, dowiadywałeś się może jak to wpłynie na zachowanie auta? I żywotność napędu?

 

Ciężko mówić o dowiadywaniu się, bo raczej nikt tego nie robił... a przynajmniej z tych których znam...

 

Wydaje mi się, że sprawdzi się to na śniegu i szutrze, samochód powinien troche bardziej być nadsterowny przy wcisnietym gazie.. a jesli chodzi o zywotnosc, to z wlasnego doswiadczenia wiem, ze najslabszym elementem jest przelozenie glowne w skrzyni i wydaje mi sie, ze jazda z takim dyfrem po suchym przyczepnym asfalcie, w miare szybko skonczyla by sie awaria przelozenia.

Aczkolwiek sa to moje wlasne przemyślenia na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałeś skrzynie?

W sierpniu. Od tamtej pory zmieniłem sposób obsług skrzyni, a właściwie sprzegła :)

 

Potrzebuje poduszki do silnika. Nigdzie nie moge znalesc. A nowa 250zl. Chyba cos dorobie...

 

Jakbyś sie odezwał wcześniej, to coś bym znalazł..... teraz wszystkie drobne części pojechały razem z samochodem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie najpierw rys historyczny ;)

Skrzynia miała swoje lata, z czego ostatnie przynajmniej 2-3 lata eksploatowana była jako skrzynia rajdowa (jeden pełen sezon i 2 po parę KJSów).... w kwietniu jak robiłem silnik wsadziliśmy sprzęgło spiekowe... czyli nie występowało uślizgiwanie się...

 

Wcześniej gdy ruszyałem na asfalcie rozkręcałem obroty na jakieś 3500-4000, szło odliczanie... 3,2,1 pedał w podłoge i strzał ze sprzęgła... Głównie dostawała skrzynia, napędy

 

Po tym jak wymieniłem skrzynie... start wyglądał następująco...

 

 

Oborty ustawione na jakies 3000 odliczanie 3,2,1 puszczenie sprzęgła, samochód wyrywał obroty opadały i od razu pedał w podłogę... tak, że ruszałem dynamicznie, ale nie strzelałem ze sprzęgła na pełnym ogniu. I co ważne sprzęgło trzeba puszczać dynamicznie (własciwie to puscić od razu do końca), bo w przeciwnym wypadku się je przypali.

 

Odnośnie używania napędów na KJSach, to jeździłem zawsze z napędem na 4 koła, na nawrotach też. Jedynym wyjątkiem były bardzo ciasne nawroty na których nie było możliwości nawrócenia na 1 raz bez pociągnięcia ręcznego. Nawracanie za słupkiem na okrągło jest najszybszym sposobem w Justy. Trzeba szeroko dojechac do nawrotu, można samochód lekko nastawic z lewej, zacieśnic przy samym słupku i optymalnie by było wychodzić z nawrotu na prostych kołach, ewnetualnie z jak najbardziej prostymi kołami... ale chyba nie o nawrotach miałem pisac.

 

Generalnie zawsze z napędem na 4 koła... trzeba umiec wykorzystywac przewagę Justy, czyli trakcja na wyjściu za zakrętu i stabilne prowadzenie. Bo jak sprawdzałem, to Justy ani lepiej nie przyspiesza, ani lepiej nie hamuje ani lepiej nie skręca niż CC/SC... lepsze jest na śliskich nawierzchniach i na odejściach na z nawrotów, wolnych zaketów itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...