Skocz do zawartości

"Prądowe" obciążenie silnika


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Guys,

 

zauważyłem u siebie pewną rzecz, której wcześniej jakby nie było. Mianowicie, podczas ruszania kierownicą na postoju, lub naciskania hamulca przygasają włączone światła, obroty lekko zafalowują. Tak jakby te czynności (hamulec, kiera) stanowiły dla układu el. samochodu jakiś duży wysiłek. Ewidentnie widać to na gazie, benzyna jakoś sobie radzi (obroty) ale światła i tak przygasają.

Co to może być? Za słaby aku?Kable?

Wątpię żeby tak miało być...

Z góry dzięki za info.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak??
Weź próbnik elektroniczny i na odpalonym silniku na wolnych obrotach przyłóż końcówki próbnika do klem akumulatora - powinno być stabilne napięcie pomiędzy 13,5-14,5V.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co prawda nie sprawdziłem miernikiem, ale mam w aucie zamontowane takie chińskie cudo - zegarek, termometr i wskaźnik ładowania właśnie. Na podstawie odczytu z tego cuda techniki - na wyłączonym silniku - 11.2 V, na włączonym 13,4-13,5 V.

Źle??Czy aku ma tu jakieś znaczenie (poprzedni właściciel wstawił tu aku z Toyoty Avensis).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sirchaser, Zanim dokonasz jakiegokolwiek pomiaru to zaopatrz się w prawdziwy miernik albo podjedź na stację obsługi. 11,2V to za mało na spoczynek (zakładam, że masz wyłączone światła). Ładowanie na poziomie 13,4 - 13,5V przy wyłączonych światłach to też za mało! Nie ważne z jakiego auta pochodzi akumulator, ważne by miał odpowiednie parametry i był sprawny.. Ciekawe ile lat ma już ta puszka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim dokonasz jakiegokolwiek pomiaru to zaopatrz się w prawdziwy miernik albo podjedź na stację obsługi.

tak też uczynię. Postaram się również sprawdzić datę produkcji aku. Jaka jest żywotność aku? Jakie parametry powinien mieć aku do mojego "Szatana"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zywotnosc zalerzy od stanu ukladu elektrycznego, sposobu urzytkowania itp, ja mam orginal jeszcze i wszystko jest ok (9lat) w mojej 1bmw szczeka mi opdal bo mial 15lat!!!!!

A np ojciec w wloskim wynalazku pt fiat(brava) zmienia co 2-3lata ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

guys, jeszcze nie sprawdzałem miernikiem, ale to moje chińskie cudo podawało dzisiaj przed odpaleniem 11v , po odpaleniu na światłach przez całą drogę do pracy tylko raz wskazało 13v, a tak przez większość czasu 12,7 - 12,8, a po naciśnięciu hamulca spadało do 12,4 V !!

To chyba bardzo źle... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...