Niedźwiedź Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Guys, zauważyłem u siebie pewną rzecz, której wcześniej jakby nie było. Mianowicie, podczas ruszania kierownicą na postoju, lub naciskania hamulca przygasają włączone światła, obroty lekko zafalowują. Tak jakby te czynności (hamulec, kiera) stanowiły dla układu el. samochodu jakiś duży wysiłek. Ewidentnie widać to na gazie, benzyna jakoś sobie radzi (obroty) ale światła i tak przygasają. Co to może być? Za słaby aku?Kable? Wątpię żeby tak miało być... Z góry dzięki za info. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 ... podczas ruszania kierownicą na postoju, ... obroty lekko zafalowują. To akurat normalne. Pompa wspomagania robi swoje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 20 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 To akurat normalne. Pompa wspomagania robi swoje. no ok, ale aż tak żeby światła przygasały? a co z hamulcem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Sprawdź sobie ładowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 20 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Sprawdź sobie ładowanie. jak?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 jak?? Weź próbnik elektroniczny i na odpalonym silniku na wolnych obrotach przyłóż końcówki próbnika do klem akumulatora - powinno być stabilne napięcie pomiędzy 13,5-14,5V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 13,5 v??? nie jest to za niskie??? ps warto sprawdzic pod jakims obciazeniem np swiatla, z tego co wiem prawidlowe jest 14,5v Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 20 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 ok, jutro sprawdzę. A jeśli będzie za niskie to co to oznacza?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 wymiana regolatora napiecia, ewentualnie alternatora , czesto pomaga samo wyszyszczenie klem i zaciskow na alternatorze i aku ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 ok, jutro sprawdzę. A jeśli będzie za niskie to co to oznacza?? Regulator napięcia lub zużyte szczotki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 czesto pomaga samo wyszyszczenie klem i zaciskow na alternatorze i aku Od tego trzeba było zacząć. Szczotką druciana i papierkiem ściernym. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 21 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 co prawda nie sprawdziłem miernikiem, ale mam w aucie zamontowane takie chińskie cudo - zegarek, termometr i wskaźnik ładowania właśnie. Na podstawie odczytu z tego cuda techniki - na wyłączonym silniku - 11.2 V, na włączonym 13,4-13,5 V. Źle??Czy aku ma tu jakieś znaczenie (poprzedni właściciel wstawił tu aku z Toyoty Avensis). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 sirchaser, Zanim dokonasz jakiegokolwiek pomiaru to zaopatrz się w prawdziwy miernik albo podjedź na stację obsługi. 11,2V to za mało na spoczynek (zakładam, że masz wyłączone światła). Ładowanie na poziomie 13,4 - 13,5V przy wyłączonych światłach to też za mało! Nie ważne z jakiego auta pochodzi akumulator, ważne by miał odpowiednie parametry i był sprawny.. Ciekawe ile lat ma już ta puszka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 22 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Zanim dokonasz jakiegokolwiek pomiaru to zaopatrz się w prawdziwy miernik albo podjedź na stację obsługi. tak też uczynię. Postaram się również sprawdzić datę produkcji aku. Jaka jest żywotność aku? Jakie parametry powinien mieć aku do mojego "Szatana"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 sirchaser, żywotność akumulatora bywa różna, jedne żyją 6-8 lat inne zdychają po dwóch, zależy jak były eksploatowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 zywotnosc zalerzy od stanu ukladu elektrycznego, sposobu urzytkowania itp, ja mam orginal jeszcze i wszystko jest ok (9lat) w mojej 1bmw szczeka mi opdal bo mial 15lat!!!!! A np ojciec w wloskim wynalazku pt fiat(brava) zmienia co 2-3lata .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 22 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 guys, jeszcze nie sprawdzałem miernikiem, ale to moje chińskie cudo podawało dzisiaj przed odpaleniem 11v , po odpaleniu na światłach przez całą drogę do pracy tylko raz wskazało 13v, a tak przez większość czasu 12,7 - 12,8, a po naciśnięciu hamulca spadało do 12,4 V !! To chyba bardzo źle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 sprawdz klemy wyczysc co sie da bo zabijesz aku i na odpaleniu na korbe sie skonczy:PP sprawdz po tych zabiegach ladowanie i poziom elektrolitu w aku. Jak to nic nie da to masz regolator do wymiany, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 22 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 byłem w sklepie z aku i sprawdzili mi ładowanie - na włączonych światłach przy włączonym silniku 13.8 V TO ile ma być w końcu - 13.5-14.5v czy 14.5v? Jakie parametry powinien mieć aku-pojemność , ah itd?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 13.8-14.4 V Taka jest norma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 22 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 13.8-14.4 VTaka jest norma. no to niby mam w normie, ale jak depnę hamulec, to lecą obroty...na ryj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 A ładowanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 23 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 A ładowanie? no wydawało mi się , że te 13,8v na włączonym silniku i światłach to właśnie sprawdzenie ładowania... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 Ale jak wdepniesz w hamulec, nic się nie zmieniało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się