jarmaj Opublikowano 18 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 Bajki o azocie moim zdaniem są mocno przesadzone, tylko po to zeby nabić klienta...i to nie azotem...a w butelke Dokładnie, propaganda żądnych zysku gumiarzy! Chyba, że ktoś jednak jest w stanie wyczuć jakieś minimalne zmiany ciśnienia. Ja za cienki drajwer na takie niuanse jestem, więc zadowolam się 78 procentową zawartością azotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 18 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 Czy taka zmiana ciśnienia ma wpływ na własciwosci jezdne etc?? KOLOSALNE !Watpie.... z resztą w każdym kompresorze para wodna sie skrapla w zborniku, wiec ileż tej wilgoci w tych kołach?? No wiesz jak to jest w warsztatach.... co kogoś takie bzdury jak filtr wilgoci obchodzi jak nawet nie mają porządnego miernika ciśnienia i większość z jakimi się spotkałem to tak plus minus 0,5 bara mierzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilex Opublikowano 18 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 Czy taka zmiana ciśnienia ma wpływ na własciwosci jezdne etc?? KOLOSALNE ! Niewątpliwie. W F-16 przy lądowaniu... :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 18 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 w F-16 pompuja azotem żeby mu się grudy lodu nie zrobiły w opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damazie Opublikowano 18 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 ech, wy .... forumowicze jedni... a my w międzyczasie problem azotu uregulowaliśmy. i do śmiechu nam nie jest za bardzo... cała sytuacja wyglądała tak: - dostaliśmy koła z oponami "ze sklepu", z azotem w środku (GRATIS !!!) i oznaczeniami, które koło gdzie - ponieważ z rodzinnego grafika wynikało, że tego dnia akurat Damaź zarabia na chleb więc zmienić koła pojechała Damazia. do autoryzowanego serwisu (bo blisko). - wracając już zameldowała, że coś jest nie tak, koła założone odwrotnie, a "personel" uparł się, że tak jest dobrze, bo "tak mu wyszło z pomiaru" czy inne mętne tłumaczenie. - Damaź wrócił z zarabiania (i pytania gdzie pompują) i zabrał się za wypakowywanie zdjętych kół z kufra i .... się wściekł. koła nie zapakowane w żadne worki (syf w kufrze, dobrze, że podłożyliśmy folię), koła nijak nie oznaczone, skąd które zdjęte... - udało się znaleźć w miarę blisko warsztat z azotem i manometrem więc sami osobiście sprawdziliśmy: pan z ASO POMYLIŁ przód z tyłem, tak że ciśnienia były do wyrównania. w warsztacie ciśnienia wyrównaliśmy (ZNOWU AZOT ZA FRIKO ) i dostaliśmy piękne zielone nakrętki na wentyle (też za friko), ale... nie rozumiemy, JAK MOŻNA SPARTOLIĆ NAJPROSTSZĄ USŁUGĘ W AUTORYZOWANEJ STACJI ???? szkolenie potrzebne ? do przełożenia kół (bez wymiany opon !!!) ? i jeszcze wciskanie kitu... no. trochę nam ulżyło... jutro telefon do ASO... Damazia bardzo nie lubi, jak się z niej blondynkę robi (nabija w azot :razz: ), zwłaszcza w warsztacie samochodowym! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 18 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 Zielone wentylki sa ochydne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 18 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 że coś jest nie tak, koła założone odwrotnie A czym się to objawiło? Kierunkowa opona przód i tył nie robi różnicy, no nie? 0,2 różnicy wyczuła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 18 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 Zielone wentylki sa ochydne. Niekoniecznie trzeba zakladać róziowe.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damazie Opublikowano 18 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 1. było na kołach narysowane przód i tył. jak było narysowane tak miało być założone. amen. 2. tak. różnice było widać (nie czuć a widać). kierowca widział maskę pod innym kątem. zabić się z tego powodu na pewno nikt by nie zabił, ale irytujące uczucie, że coś jest nie tak było nader odczuwalne. tylko z powodu niechlujstwa. 3. ciekawe, czy ten sam mechanik, który zdjął letnie koła potrafi wskazać, które były z przodu a które z tyłu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 18 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 2. tak. różnice było widać (nie czuć a widać). kierowca widział maskę pod innym kątem. zabić się z tego powodu na pewno nikt by nie zabił, ale irytujące uczucie, że coś jest nie tak było nader odczuwalne. tylko z powodu niechlujstwa. Zimówki do traktora zakładałeś :shock: i koła pomylili? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 18 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 1. było na kołach narysowane przód i tył. jak było narysowane tak miało być założone. amen. Z tego co ja wiem to po to się podpisuje koła LP, LT PP, PT, żeby następnym razem je zamienić. Dlatego założyli odwrotnie. Zamienili tył z przodem. Tak się chyba robi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pchelek Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 chodzi jedynie o to ze pod wplywem azotu guma sie nie utlenia [jak przy tlenie z powietrza z kompresora] i druga rzecz to mniejsza preznosci [rozszerzalnosc azotu]. No i azotem sie pompuje kola samolotow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b. Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 mnie to tylko ciekawi jak oni najpierw wypompowuja powietrze ze srodka, aby pozniej zrobic 100% czystego azotu?... robia tam proznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 b., sprawa się robi baridzje zabawna jak się dowiadujesz ze azot techniczny ma bodajże 85% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek K Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Ja tam sie nie znam, ale zawsze ten azot odbieralem jako czysty marketing. Nie jezdze na azocie az niedawno jak zakladalem nowe felgi facet z zakladu rzuca tekstem - "azot dawac tu". I zpompowali mi powietrze :wink: Zaplacilem ekstra i juz. Koles mnie skasowal, a ja tam roznicy nie czuje i czuc nie bede :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maruda Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 nie rozumiemy, JAK MOŻNA SPARTOLIĆ NAJPROSTSZĄ USŁUGĘ W AUTORYZOWANEJ STACJI ????! Boś młody jeszcze - to i mało rozumiesz... A gdzie mają partolić? Tam, gdzie spartolony klient już więcej nie przyjdzie - czy tam, gdzie klient do końca gwarancji (przeglądy!) na łańcuchu uwiązany jeździ? :cool: A co do azotu: ten w butlach jest otrzymywany z frakcjonowanej destylacji powietrza (~-200°C), więc jest on praktycznie całkowicie pozbawiony wilgoci. Obecność pary wodnej w kołach jest przyczyną większego niż przypadku gazów suchych zmian ciśnienia w kole podczas nagrzewania. Typowa zawartość N2 w azocie technicznym wynosi ponad 99% (99,95 - 99,98%) Azot "z butli" jest poza tym wolny od innych zanieczyszczeń (opary węglowodorów, mgła olejowa i inne takie), które mogą być obecne w powietrzu "z warsztatu i starej sprężarki". Różnica między czystym (i suchym) powietrzem a azotem jest, jak sądzę, w codziennej cywilnej jeździe bardziej zmierzalna niż wyczywalna. pzdr, M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się