Jump to content

Jak parkowac...?


chojny
 Share

Recommended Posts

dziobem ku dolowi czy moze jednak rufa?

 

sytuacja wyglada tak, ze miejsce parkingowe ma lekki spad, moze nawet troche wiekszy, olej zawsze sprawdzam na stacji na plaskim ale niedawno z ciekawosci sprawdzilem na parkingu i zaparkowany dziobem w dol pokazal stan lekko ponad "min", wielkie oczy, zimny pot ze zaczal brac olej, na plaskim sie okazalo ze jednak jest ok. mimo to lekko dolalem aby na zimnym silniku przy odpalaniu oleju bylo tyle co trzeba.

 

moze to lekka paranoja ale jak lepiej parkowac?

 

 

chyba powinno to byc w "O oleju i jego poziomie". prosze o przeniesienie :oops:

Link to comment
Share on other sites

W przypadkach wątpliwych dziobem w dół,

 

no wlasnie mnie to zdziwilo, ze dziobem w dol poziom oleju byl nizszy niz (tez na zimnym silniku) na plaskim :shock: no chyba ze smok jest z przodu a bagnet wchodzi z tylu czy tez w srodlu miski olejowej, czy gdzie tam wchodzi :roll:

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej parkuj na zmianę. W dni parzyste dziobem w doł, a w dni nieparzyste rufą w dół :razz:

 

 

 

:mrgreen:

 

 

no dzisiaj stoi wlasnie dziobem w gore i jutro sprawdze jak sie do tego ma stan na bagnecie :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jaja robicie czy czegos nie kumam

 

temat jest jak najbardziej powazny, przynajmniej z mojej strony, jezeli odpalanie przy -20StC na pochylym terenie jest niezdrowe dla silnika to jutro zmieniam albo parking albo miejsce postoju na plaskie :!:

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie unikanie temperatur -20 jest zdrowsze i to nie tylko dla silnika itp. Nawet dla głupich uszczelek okiennych. W ogóle odpalanie w ujemnych temperaturach to nie najlepszy pomysł, zwłaszcza, że w skrajnych przypadkach trzeba rozpalić ognisko pod... bakiem.

Link to comment
Share on other sites

chojny, afaik w układzie smarowania chodzi o zapewnienie odpowiedniego ciśnienia oleju - a to osiąga się przez odpowiednią ilość oleju w tymże silniku się znajdującym (pomijam temperaturę, ale w tym temacie nie o nią chodzi). Jeśli taka, odpowiednia, ilość tam się znajduje, i ssak pompy oleju jest w nim zanurzony, to nie ma znaczenia co zobaczysz na bagnecie i jak stoi samochód - przecież podczas pracy i tak tego oleju w misce za dużo nie uświadczysz - wszystko rozpływa się po silniku.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...