Skocz do zawartości

Do latających tuz - zagubiony bagaż


Fido__

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że jest na forum sporo latających regularnie osób. Pierwszy raz zginął mi bagaż. Niby go odnaleźli i niby do mnie leci, ale cholera wie czy przybędzie i w jakim będzie stanie. Mam obawy, że może być z nim nie najlepiej.

 

Jakie macie praktyczne doświadczenia z tym związane? Wiem, że są jakieś przepisy regulujące odpowiedzialność przewoźnika do 1200 euro. Jak takie rzeczy od przewoźnika się egzekwuje? Co jeśli bagaż będzie zniszczony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ninja, Dzięki za linki, przeczytałem je wcześniej, niemniej jednak nie mówią nic o tym jaka jest praktyka. W jaki sposób kalkulowane są odszkodowania jeśli bagaż jest np. uszkodzony. Jak szybko linie realizują takie reklamacje i jak się mają realne odszkodowania w stosunku do żądań? Czy np wraz z reklamacją należy wygenerować szczegółową listę zawartości walizki wraz z wartością rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zarowno co do uszkodzenia, jak i zagubienia to mam niestety doswiadczenie.

 

jezeli zniszcza Ci bagaz, to na lotnisku spisujesz raport i juz w Polsce dzwonisz sobie do linii, gdzie mowia Ci co dalej robic. mi zniszczono walizke, niestety nie mialam juz dowodu zakupu ale zwrocili niemal tyle ile powinni (a bylo to BA)

 

2 razy zgubiono mi bagaz - raz byl na drugi dzien w hotelu, a raz w domu. nietkniete i niezniszczone na szczescie. generalnie bagaz wraca szybko, choc zdarzaja sie problemy.

 

w przypadku gdy bagaz nie doleci praw zbytnio nie masz, choc przy niezle ubezpieczonej karcie kredytowej (to juz chyba trzeba zapytac w banku) mozesz robic zakupy i dostajesz za nie zwrot. nie orientuje sie niestety dokladnie, zreszta to pewnie i tak musztarda po obiedzie.

 

powodzenia zycze z bagazem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy lata regularnie Lufthans-ą. Już kilkakrotnie zdarzyło się, że jego torba została zniszczona podczas podróży, jednak nic z bagażu nie zginęło. Od razu na lotnisku zgłasza reklamację, która jest rozpatrywana o ile się nie mylę w ciągu 30 dni. Już ze 3 razy chyba dostał nową torbę podróżną i list z przeprosinami :wink: , ale o żadnym ekwiwalencie pieniężnym za poniesione straty nie ma mowy.

 

Pewnego razu jego bagaż poleciał w zgoła innym kierunku niż on sam. Był zmuszony zakupić sobie podstawowe środki higieniczne (maszynka do golenia, ręcznik, mydło i takie tam), na co wziął rachunek, po 2 dniach jego bagaż dostarczono do hotelu kurierem, a Lufthansa zwróciła pieniądze za poniesione koszty. Ciekawe, co by było, gdyby niezbędnym okazał się garnirur? :lol: Czy też by zwrócili..., tego nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a widzisz, to zalezy od linii. BA daje pieniadze za zniszczenie bagazu i trwa to dosc szybko. jest zdecydowanie lepsze niz nowa torba z logo lufthansy...

calkiem mozliwe, ze oddaliby tez za zgubione rzeczy, choc to juz trudniejsze do udowodnienia.

 

co do podstawowych srodkow higienicznych - trzeba sie domagac u przewoznika gdy zglaszamy ze bagaz polecial w zgola innym kierunku. mam gdzies jeszcze porzucone takie przepieknosciowe kosmetyczki lotu. co do garnituru - normalnie nie, tylko przy jakiejstam karcie, nie pamietam jaka to miala byc, ale wlasnie z wysokim ubezpieczeniem w przypadku zaginiecia bagazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fido__, generalnie: SPOKO.

 

Jeśli bagaż się znalazł, to raczej oznacza to, że dotrze do Ciebie cały i zdrowy.

 

W przypadku drobnej usterki typu urwana klamra, kółko od walizki, linie lotnicze zwracają za naprawę (każda sensowna marka bagażowa ma serwis w W-wie).

 

W przypadku zniszczenia walizki linia lotnicza ją refunduje.

 

Generalnie jest tak: są/były pewne zasady, typu 20 USD za każdy kilogram zgubionego bagażu w klasie ekonomicznej, ale przy odpowiedniej mocy argumentów ze strony klienta i wytrwałości w dochodzeniu swoich racji jest szansa na pokrycie strat - nawet, jeśli są duże.

 

Tak że spoko spoko - będzie dobrze 8).

 

PS A propos pytania Michala: jeśli zgubili Ci bagaż wówczas, gdy leciałeś w dane miejsce, a nie wracałeś stamtąd, to należy się jeszcze zwrot za kosmetyki, czyste gacie, koszulę itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fido__, to raczej nic z nich nie wycisniesz, skoro nie awanturowales sie od razu po wyladowaniu. Ale tak jak napisal Przemek, jezeli sie znalazl i leci do Ciebie to na 99% dotrze caly.

 

P.S.

Czasami mozna sporo od przewoznika wycisnac :mrgreen:

 

Nie awanturowałem się, po prostu złożyłem reklamację. Co do całości to zobaczymy. W tamtą stronę mocno mi zmasakrowali walizkę, jeśli dołożą coś teraz, to chyba będę chciał żeby naprawili.

 

Ale przede wszystkim chciałbym, żeby się znalazła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku gdy bagaz nie doleci praw zbytnio nie masz, choc przy niezle ubezpieczonej karcie kredytowej (to juz chyba trzeba zapytac w banku) mozesz robic zakupy i dostajesz za nie zwrot. nie orientuje sie niestety dokladnie, zreszta to pewnie i tak musztarda po obiedzie.

 

Ja kiedys z tego skorzystalem, niestety jakimi liniami wtedy lecialem nie pamietam.

Bagaz doszedl po bodajrze 3 lub 4 dniach i zrobilem sobie zakupy za ktore mi potem zwrocili :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tamtą stronę mocno mi zmasakrowali walizkę, jeśli dołożą coś teraz, to chyba będę chciał żeby naprawili.

 

Wiesz, generalnie linia lotnicza może powiedzieć, że to się stało przy innej podróży, ale - co ciekawe - nigdy tego nie mówią i zazwyczaj przyjmują reklamację.

 

Wydaje mi się w ogóle, że te reklamacje obsługują firmy 'ground services', które pewnie i tak potem obciążają linie lotnicze, a te z kolei doliczają te koszty do cen biletów - stąd pewnie brak stresów przy realizacji takich reklamacji :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...