leon Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Gdy silnik się dobrze nagrzeje zdarza się często, że przepustnica się wiesza. Wystarczy lekko puknąć w pedał gazu i odpuszcza. Podejrzewam sprężynę (psikałem WD40 - bez zmian) przy przepustnicy lub linkę. Chyba że coś jeszcze może trzymać? Niestety nie znam metody na zdiagnozowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 psikałem WD40 - bez zmian WD40 nie jest zbyt dobre do smarowania bo jest zbyt rzadkie i szybko znika i jest potem jeszcze bardziej sucho - lepiej jakiś white grease taki jak do zawiasów, a WD40 to zostaw sobie do luzowania zapieczonych gwintów itp. A masz podłączoną odmę olejową czy wypuszczoną w kosmos? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 11 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 A masz podłączoną odmę olejową czy wypuszczoną w kosmos? Wtedy byłby inny efekt. A czy smar w połączeniu z całym syfem, który dostaje się do komory silnika nie spowoduje większych problemów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Jak masz regularnie zmieniany filtr powietrza to żaden syf nie zaszkodzi. Ja bym wymontował przepustnicę,dobrze ją wyczyścił i obejrzał - jak będzie ok to nasmarować zawias od skrzydełek "motylka" :wink: i już, a jak masz wątpliwości co do linki gazu to po prostu kup nową - chyba nie jest bardzo droga? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 Takie psikanie WD40 na nic sie nie zda wyjmij przpustnice, kup najlepiej środek do mycia przepustnic FORSCH , wymyj dokładnie , zapewniam ze bedzie wygladac i działac jak nowa, zamontuj z powrotem i bedzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 Sprobuj najpierw poluzowac linke. U mnie bylo podobnie i poluzowanie linki o 2mm pomoglo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 Niestety nie znam metody na zdiagnozowanie. Jeżeli mogę coś zasugerować; Nie dokonuj demotażu żadnych podzespołów przed diagnozą. Ustal co powoduje utrzymywanie zbyt dużej prędkości obrotowej silnika na b.j. poprzez; Sprawdzenie, czy po lekkim dodaniu gazu pedałem (kiedy silnik "zawiesi" się na obrotach) przepustnica pozostaje uchylona (spróbuj ręką dopchnąć krzywkę przepustnicy do zderzaka). Jeżeli przepustnica jest napewno zamknięta (double check - good work) problem tkwi w sterowaniu silnikiem. Nie sądzę byś w tym przypadku poradził sobie sam. Jeżeli pozostaje uchylona (możesz domknąć ją ręką) ustal miejsce blokowania. Zgaś motor, zejmij linkę z krzywki przepustnicy i po ponownym uruchomieniu motoru, uchylając przepustnicę ręką leko wprowadź silnik na obroty podobnie jak pedałem gazu. Jeżeli silnik pozostanie na podwyższonych obrotach, a Ty będziesz mógł ręcznie domknąć płat przep., najprawdopodobniej zawiesza się przepustnica (double check - etc.) Próba delikatnego przemycia "chemią", uważaj na TPS, powinna załatwić sprawę. Jeżeli przepustnica jest ok, dalej brniesz w diagnostykę eliminując kolejne podzespoły podążając w kierunku wspornika pedałów, czytaj; eliminacja linki. dławika linki w grodzi. sprężyny powrotnej pedału gazu, sworznia pedału, etc. (double etc) Życzę powodzenia GM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi