Skocz do zawartości

Przepustnica


leon

Rekomendowane odpowiedzi

Gdy silnik się dobrze nagrzeje zdarza się często, że przepustnica się wiesza. Wystarczy lekko puknąć w pedał gazu i odpuszcza. Podejrzewam sprężynę (psikałem WD40 - bez zmian) przy przepustnicy lub linkę. Chyba że coś jeszcze może trzymać? Niestety nie znam metody na zdiagnozowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

psikałem WD40 - bez zmian
WD40 nie jest zbyt dobre do smarowania bo jest zbyt rzadkie i szybko znika i jest potem jeszcze bardziej sucho - lepiej jakiś white grease taki jak do zawiasów, a WD40 to zostaw sobie do luzowania zapieczonych gwintów itp.

 

A masz podłączoną odmę olejową czy wypuszczoną w kosmos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz regularnie zmieniany filtr powietrza to żaden syf nie zaszkodzi.

 

Ja bym wymontował przepustnicę,dobrze ją wyczyścił i obejrzał - jak będzie ok to nasmarować zawias od skrzydełek "motylka" :wink: i już, a jak masz wątpliwości co do linki gazu to po prostu kup nową - chyba nie jest bardzo droga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie psikanie WD40 na nic sie nie zda :cry: wyjmij przpustnice, kup najlepiej środek do mycia przepustnic FORSCH , wymyj dokładnie , zapewniam ze bedzie wygladac i działac jak nowa, zamontuj z powrotem i bedzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie znam metody na zdiagnozowanie.

 

Jeżeli mogę coś zasugerować;

Nie dokonuj demotażu żadnych podzespołów przed diagnozą.

Ustal co powoduje utrzymywanie zbyt dużej prędkości obrotowej silnika na b.j. poprzez;

Sprawdzenie, czy po lekkim dodaniu gazu pedałem (kiedy silnik "zawiesi" się na obrotach) przepustnica pozostaje uchylona (spróbuj ręką dopchnąć krzywkę przepustnicy do zderzaka). Jeżeli przepustnica jest napewno zamknięta (double check - good work) problem tkwi w sterowaniu silnikiem. Nie sądzę byś w tym przypadku poradził sobie sam. Jeżeli pozostaje uchylona (możesz domknąć ją ręką) ustal miejsce blokowania. Zgaś motor, zejmij linkę z krzywki przepustnicy i po ponownym uruchomieniu motoru, uchylając przepustnicę ręką leko wprowadź silnik na obroty podobnie jak pedałem gazu. Jeżeli silnik pozostanie na podwyższonych obrotach, a Ty będziesz mógł ręcznie domknąć płat przep., najprawdopodobniej zawiesza się przepustnica (double check - etc.) Próba delikatnego przemycia "chemią", uważaj na TPS, powinna załatwić sprawę. Jeżeli przepustnica jest ok, dalej brniesz w diagnostykę eliminując kolejne podzespoły podążając w kierunku wspornika pedałów, czytaj; eliminacja linki. dławika linki w grodzi. sprężyny powrotnej pedału gazu, sworznia pedału, etc. (double etc)

 

Życzę powodzenia

 

GM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...