Jump to content

Outback '00 2,5 a muł


LomaX
 Share

Recommended Posts

Witam Szanownych Subarytów

 

1. Mam outbacka 2,5 automat 2000r – na liczniku 160k km. Ostatnio miałem Accord 1,8l. Co mnie zaskakuje to fakt, że ta subarynka jakaś mułowata jest (Accord zdecydowanie porównywany był, a przy prędkościach powyżej 140 to juz mur beton lepszy). Kilka razy miałem wrażenie, że jedzie normalnie, że wszystko ok. i przyspiesza należycie – tak jak by się coś odblokowało, ale to zaledwie kilka razy. Niestety podczas codziennego użytkowania sprawia wrażenie, jakby jej ktoś połowę zaprzęgu wysadził… Skrzynia pracuje normalnie, nie ma różnic typu obroty rosną a auto nie jedzie więc problemy z A/T wykluczam. Dodatkowo autko zużywa dość dużo paliwa – w mieście około 15l/100km – zwrócę uwagę, że obchodzę się z nią dość delikatnie. Podpytywałem kilku użytkowników takiego modelu i wspominali, że mniej im palą… generalnie mam ja zaledwie od 2500km. Na początku miałem problem z zapalającym się ‘check engine’. Powodem był czujnik spalania stukowego. Został odizolowany podkładką z fibry i po sprawie. Czasami przy zimnym silniku (teraz podczas chłodniejszych dni 3-4 razy się zdarzyło) się na chwilę zapali ale dość szybko gaśnie. Może przesadzam, ale spodziewałbym się lepszego przyspieszenia. Co prawda nawet nie wiem jakie sa katalogowe… Tak, czy tak pozwólcie, że zadam pytanie: jeśli jest mułowata (załóżmy tak na razie) to jakie mogą być tego powody i gdzie szukać ich rozwiązania (please – darujcie sobie propozycje – trzeba było kupić H6:-)

 

 

2. Korzystając z okazji zapytam jaki mógł być wlany olej do motoru, skrzyni, przekładni – auto ma uzupełnioną książkę (tam jest brak niestety detali jak i co wlali) pochodzi ze Szwajcarii – i jakie wlać by nie zaszkodzić.

 

Dziękuje z góry za wasze podpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Accord 1.8is na manualu ma podobne osiągi do Outbacka 2.5at, ale prowadzenie raczej nie:)

O ile sie nie myle to odizolowałeś czyli odcieles (odłaczyłeś) czujnik spalania stukowego czyli silnik nie moze ustawić sobie właściwego wyprzedzenia zapłonu i osiagniecia maksymalnej mocy z danej mieszanki. (Bardzo mozliwe ze sie myle)

Link to comment
Share on other sites

Accord 1.8is na manualu ma podobne osiągi do Outbacka 2.5at, ale prowadzenie raczej nie:)

O ile sie nie myle to odizolowałeś czyli odcieles (odłaczyłeś) czujnik spalania stukowego czyli silnik nie moze ustawić sobie właściwego wyprzedzenia zapłonu i osiagniecia maksymalnej mocy z danej mieszanki. (Bardzo mozliwe ze sie myle)

 

Pod czujnik została podłożona podkładka fibrowa. Nie został odłączony. Dodam, że czynność wykonał fachowiec, a nie ja partacz:-)

 

Ad 2/ oleje - to oczywiście znam zdanie na temat Motula:-)

Link to comment
Share on other sites

LomaX, odnośnie olejów itp. to zachęcam do zapoznania się z FAQ jaki jest na samym początku tego działu. Błędów czujnika spalania stukowego nie naprawia się odizolowując go od źródła problemu. Jeżeli silnik gaśnie zaraz po odpaleniu to warto przeczyścić czujniki halla, jeden znajduje się na wale, drugi na wałku rozrządu. Szczegółowe info też znajdziesz w FAQ. Polecam też przywitać się w odpowiednim wątku.

Link to comment
Share on other sites

aflinta,

od końca jadąc - się przywitałem... z lekkim poślizgiem:-)~~~

 

Silnik nie gaśnie wcale – nie było takiego problemu. Ta kontrolka się zapalała i tyle. Wtedy był bardziej mułowaty. Operację na organizmie dokonał Kornecki - ufam słuszności jego postępowania, bo mi brak jakiejkolwiek wiedzy by to ocenić. Co do czujników o których wspominasz – jakieś zdjęcia dla orientacji:-) poproszę. Jeszcze się nie rozeznałem w boxerkach, a jedynie jamniczkach

Link to comment
Share on other sites

aflinta,

od końca jadąc - się przywitałem... z lekkim poślizgiem:-)~~~

 

Silnik nie gaśnie wcale – nie było takiego problemu. Ta kontrolka się zapalała i tyle. Wtedy był bardziej mułowaty. Operację na organizmie dokonał Kornecki - ufam słuszności jego postępowania, bo mi brak jakiejkolwiek wiedzy by to ocenić. Co do czujników o których wspominasz – jakieś zdjęcia dla orientacji:-) poproszę. Jeszcze się nie rozeznałem w boxerkach, a jedynie jamniczkach

 

I jeszce podkrecę temat oleju do motoru:-)

mam okolo 160kkm. Obecnie półsyntetyk shella. Nie wiedzialem co było zlane w servisie w Szwajcarii, wiec dla bezpieczeństwa zalałem shela. Zmienie za 8kkm - bo tak mam w zwyczaju, ale nie chcialbym zaszkodzić OBKowi...

Czy mogę przejśc na Valvoline lub motula? Jaki wybrać i dlaczego?

Czytam te posty o olejach i jestem totalnie skołowany. POMOCY! :???:

Link to comment
Share on other sites

No cuz 2.5L ale:

- tylko 4 gary

- SOHC, a wczesniejsza wersja byla DOHC

- nie ma nawet przeplywomierza (oszczednosci ?)

- nie ma regulacji luzow zaworowych (no tu sie mozna sprzeczac czy to dobrze, czy zle)

- takich rzeczy jak zmienne fazy rozrzadu czy zmienny skok zaworow tez nie ma

 

Generlanie dosc przestazaly silnik.

Innymi slowy 2.5L ale tylko 156KM przy 5600RPM, moment przy 4000RPM, zakres uzytecznych obrotow nie jest imponujacy.

Do tego spore auto, naped 4x4, automat 4 biegi tez przestazaly i... robi sie muł :)

Link to comment
Share on other sites

Kario, a nie mogłeś troszkę oględniej? No ja tu pełen emocji, radości, a tu takie…:-)

 

No zmieniał nie będę wiec luzuje:-). A może ktoś, coś w temacie olejów podpowie?

 

AAA przy okazji: mam opony 215/60/16 – na tabliczce na słupku takie sią podane. Niestety rozmiar mało popularny… czy mogę „bezkarnie” założyć 215/55/16? Rozumiem zmianę średnicy, pytam raczej o prowadzenie - już teraz bardzo mnie kołysze i rzuca na koleinach i trzeba mocno trzymać kierownice. Swoją drogą, to może których z kolegów OBKowców wypowie się, czy ma takie problemy z prowadzeniem w koleinach?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...