Jump to content

Za duże ciśnienie doładowania w GT 98 !


BIG J
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

W moim GT 98 mam problem ze zbyt dużym ciśnieniem ładowania turbiny. Na każdym biegu ładuje do oporu ok 1,3 bar ! ( do odcięcia - cut fuel ) . Dzieje się tak gdy wcisne pedał do podłogi . Jeżeli jadę i kontroluje ładowanie do ok 1 bar to wszystko jest ok , ale przekroczeniu 1,3 bar gwałtownie odcina paliwo.

Co jest nie tak , że ładuje tak dużo i to na każdym biegu !? Poza tym mam zamontowany inny WG Bonalume Milano 2/6460031 ( poprzedni właściciel to zmienił ) Poniżej załączam zdjęcie tego wynalzku. I jeszcze jedno pytanie co do funkcji poszczególnych elementów które są na drugim zdjęciu.

Link to comment
Share on other sites

Zrobiło Ci się to nagle czy kupiłeś już auto z takim ładowaniem?

 

Hmm, szczerze to po kupnie auto to nie przerywało , ale w między czasie zrobiłem już wymiane panewek i regeneracje turbiny :( Może przedtem turbo było cienkie i tyle nie pompowało ?

Link to comment
Share on other sites

Witam!

 

W moim GT 98 mam problem ze zbyt dużym ciśnieniem ładowania turbiny. Na każdym biegu ładuje do oporu ok 1,3 bar ! ( do odcięcia - cut fuel ) . Dzieje się tak gdy wcisne pedał do podłogi . Jeżeli jadę i kontroluje ładowanie do ok 1 bar to wszystko jest ok , ale przekroczeniu 1,3 bar gwałtownie odcina paliwo.

Co jest nie tak , że ładuje tak dużo i to na każdym biegu !? Poza tym mam zamontowany inny WG Bonalume Milano 2/6460031 ( poprzedni właściciel to zmienił ) Poniżej załączam zdjęcie tego wynalzku. I jeszcze jedno pytanie co do funkcji poszczególnych elementów które są na drugim zdjęciu.

 

Najblizej masz do Kocara napewno z tym sobie poradzą i radze sie pospieszyć gdyż dłuzsza jazda przy takim doładowaniu skończy się wielkim Bum!!!

Link to comment
Share on other sites

dłuzsza jazda przy takim doładowaniu skończy się wielkim Bum!!!

Podobno na seryjnych gratach można ustawić 1,3 bara przy odpowiednim IC i dawce paliwa i jeździ...nie mówię w trasie ale na wyścigi?

Link to comment
Share on other sites

Podobno na seryjnych gratach można ustawić 1,3 bara przy odpowiednim IC i dawce paliwa i jeździ...nie mówię w trasie ale na wyścigi?

 

Bez remapu nie radziłbym. Remont silnika na 99%.

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem ale tak z ciekawości spytam co zmienia remap? Bo mi się wydaje że zmienia mapy paliwa żeby nie było zbyt ubogo ale jak mechanicznie zwiększysz dawkę (regulator) na seryjnych wtryskach pod kontrolą AFR/EGT to co sie może zepsuć?

Link to comment
Share on other sites

Są jescze takie rzecy jak zapłon, wyprzedzenie lub opóżnienie, i czas otwarcia wtryskiwacza. Samym podnoszeniem ciśnienia paliwa zbyt wiele nie zwojujesz.

Link to comment
Share on other sites

Tak się domyślałem ale musiałem to usłyszeć od kogoś innego :wink:

Co do wydechu to robić 3cale czy 2,5? Ten wydech co proponują w Mapteku jest ok czy lepiej robić np.w Eltecu?

Link to comment
Share on other sites

kazdy praktycznie WG ma regulacje - podjedz do maptekowcow to Ci go skreca

 

Własnie dzisiaj go rozebrałem . W środku był tłoczek i sprężyna. Sprężyna delikatnie mówiąc bardzo twarda i wymaga dużej siły by ją zgiąć .Wymieniłem ją na inną lżejszą i faktycznie jest różnica ! Teraz muszę tylko odpowiednio ją dobrać , żeby ładowanie było w ok 0,9 bar :grin:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...