Jump to content

Bezpieczne podnoszenie ciś.doład. w Imprezie GT MY99


Kruk
 Share

Recommended Posts

Dużo się na ten temat mówi i różne krążą legendy a ja bym chciał się dowiedzieć jak jest naprawdę z tym podnoszeniem boostu w Subaru. Na moje pojęcie wygląda to ogólnie tak:

1) żeby bezpiecznie podnieść ciś.doład. turbo musimy mieć coś do pomiaru AFR lub EGT-czy samo EGT wystarczy? czy lepiej mierzyć na szerokopasmówce?

2) ze wzrostem boostu musi iść więcej paliwa czyli wydajniejsza pompa i podniesienie ciś.paliwa na listwie - gdzie leży granica seryjnego wtryskiwacza aż trzeba będzie zmienić wtryskiwacze na większe? Czy przy doładowaniu rzędu 1,3-1,4 bara wogóle jest potrzeba podnoszenia ciś.paliwa na listwie czy wydajniejsza pompa przy seryjnym regulatorze wystarczy?

3) do ilu można ciągnąć boost przy założeniu że dawką paliwa będziemy utrzymywać odpowiedni AFR i EGT (przy seryjnej turbinie) - a'propos czy ma ktoś mapę seryjnej turbiny w GT MY99?

4) dół silnika seria - jaki boost wytrzyma przy prawidłowym EGT?

5) ile wytrzymuje sama turbina? przy jakim doład. jej żywotność zaczyna drastycznie spadać? Jeżeli auto nie służy do jazdy na co dzień na jaki boost w serii można sobie pozwolić przy założeniach j.w.?

6) jak do podnoszenia boostu ma się układ wydechowy? Czy przelot pomaga w obniżeniu temp.w komorze spalania? Jak przelot ma się do regulacji ciś.doład.? przy przelocie można dać większy boost niż na seryjnym wydechu?

7) co z remapem ECU? czy jest konieczny? czy wystarczy wstawić wydech,boost controlerem podnieść ciś.doład.,regulatorem podnieść ciś.paliwa pomierzyć AFR i EGT i już?

Link to comment
Share on other sites

Mowie to na przykladzie wrx z silnikiem 2.0 wersja amerykanska bo mialem najwiecej z takimi doczunienia mysle ze duzo rzeczy mozna podlaczyc do starego GT bo w koncu jest to podobne auto. W standardzie wrx mamy 14.7 psi doladowania czyli 1.01 Bar

 

1. Do takiego domowego pomiaru doladowania potrzebujesz w miare dobrej firmy wskaznik doladowania i wskaznik AF ratio. Z komputerem orginalnym bez zadnych modyfikacji mozemy pojsc do 16.5 psi 1.13 bara przynajmniej z mojego doswiadczenia takie podkrecania sa bezpieczne. Najlepiej uzyc do tego elektronicznego 2 poziomowego boost controlera turboXs lub blitza. Elektroniczny jest najlepszy. Wowczas mozesz latac na normalnym doladowaniu na miescie czy nawet mniejszy ja przewaznie ustawiema stage 1 na 11psi 0.78 bar i stage 2 16.5 1.13 bara

Jezeli chcemy isc powyzej tego to po pierwsze lepsza pompa (walboro) moze sti ale ta nie jest az tak wydajna. Po drugie lepsze wtryski bo potem zaczynamy tracic paliwo. Jak juz wieksze wtryski to wowczas trzeba byslec o jakims rodzaju tuningu elektornicznego. Jezli chodzi o wydech to polecam 3 calowy bez zadnych katow. Wowczas trzeba wstawic cos co bedzie symylowalo 02 sensor na tylnim sensorze.

 

To tyle bede kontunuowal pozniej narazie musze uciekac

Link to comment
Share on other sites

Po drugie lepsze wtryski
Podobno seryjne na wiele wystarczają (podobno do 350KM).
Jezli chodzi o wydech to polecam 3 calowy bez zadnych katow
3cale nie będzie za luźny? Do 350KM podobno przelot 2,5cala jest idealny.
Z komputerem orginalnym bez zadnych modyfikacji mozemy pojsc do 16.5 psi 1.13 bara przynajmniej z mojego doswiadczenia takie podkrecania sa bezpieczne.
Słyszałem,że i 1,3bara śmigają na seryjnym ECU.
Link to comment
Share on other sites

Dużo się na ten temat mówi i różne krążą legendy a ja bym chciał się dowiedzieć jak jest naprawdę z tym podnoszeniem boostu w Subaru. Na moje pojęcie wygląda to ogólnie tak:

1) żeby bezpiecznie podnieść ciś.doład. turbo musimy mieć coś do pomiaru AFR lub EGT-czy samo EGT wystarczy? czy lepiej mierzyć na szerokopasmówce?

2) ze wzrostem boostu musi iść więcej paliwa czyli wydajniejsza pompa i podniesienie ciś.paliwa na listwie - gdzie leży granica seryjnego wtryskiwacza aż trzeba będzie zmienić wtryskiwacze na większe? Czy przy doładowaniu rzędu 1,3-1,4 bara wogóle jest potrzeba podnoszenia ciś.paliwa na listwie czy wydajniejsza pompa przy seryjnym regulatorze wystarczy?

3) do ilu można ciągnąć boost przy założeniu że dawką paliwa będziemy utrzymywać odpowiedni AFR i EGT (przy seryjnej turbinie) - a'propos czy ma ktoś mapę seryjnej turbiny w GT MY99?

4) dół silnika seria - jaki boost wytrzyma przy prawidłowym EGT?

5) ile wytrzymuje sama turbina? przy jakim doład. jej żywotność zaczyna drastycznie spadać? Jeżeli auto nie służy do jazdy na co dzień na jaki boost w serii można sobie pozwolić przy założeniach j.w.?

6) jak do podnoszenia boostu ma się układ wydechowy? Czy przelot pomaga w obniżeniu temp.w komorze spalania? Jak przelot ma się do regulacji ciś.doład.? przy przelocie można dać większy boost niż na seryjnym wydechu?

7) co z remapem ECU? czy jest konieczny? czy wystarczy wstawić wydech,boost controlerem podnieść ciś.doład.,regulatorem podnieść ciś.paliwa pomierzyć AFR i EGT i już?

 

Przy doładowaniu 1.3 bara konieczny jest Remap inaczej mozesz sie pożegnać z silnikiem lub w tańszej opcji ze skrzynią biegów pzdr

Link to comment
Share on other sites

Co do 3 calowego wydechu to jestem pewnien bo probowalem i 2,5 3 i 3,5 a nawet 4 calowe wydechy i 3 calowy wychodzi najlepiej. Wszystko sprawdzone na hamowni. Duzo przy rozpedzaniu turbo ma uppipe w starszych autach jest troche wezsza i bez kata co powoduje ze turbo sie ladnie wkreca. 2,5 cala dziala dobrze na legacy 2.2 turbo bez wiekszego podkrecania cisnienia. Jezeli chodzi o doladowanie to mialem auta ktore chodzily na 20psi -21 psi na orginalnym turbo i komputerze auto bylo szybkie ale naprawde przy ostrej jezdzie temperatura spalin bardzo szla do gory co bylo niebezpieczne i co w koncu spowodowalo ze nastapilo uszkodzenie silnika. Jezeli ktos chce takie rzeczy probowac to nie jest moja sprawa wiec ze nie bedzie to dzialalo przez dlugi czas. Najlepszym sposobem na obnizenie temperatury spalin jest obnizenie temperatury powietrza ktore wchodzi do silnika czyli przed skapiersowanie a potem juz doladowanego czyli intercooler. Jak sie bawimy w szybkie auta to dobrze jest zalozyc FMIC front mount intercooler a do niego chlodzenie dwutlenkiem wegla CO2. Dziala znakomicie lub w sposob tani woda tak jak ma STI zbiornik w bagazniku (mniej skuteczne). Z doswiadczenia zawsze bawie sie komputerem czy robie maly remap czy zakladam ecutek czy tez hydra (w pelni niezalezny komputer) wowczas wiem na 100% ze taki system bedzie dzialal nie zawodnie i nie bedzie problemu z silnikiem spowodowanego brakiem paliwa. Jezeli chodzi o standardowe turbo TD05 z wrx to bezpiecznym cisnieniem jest 18 psi potem jest to zylowanie trubo i obniza to jego zywotnosc o ile to zalezy od stylu jazdy i kierowcy. Turbo na 20Psi widzialem jak padaly po 2-3 miesacach do 1-1,5 roku czyli od 7000km do 40000km. Na 18 psi nie widzialem nigdy zeby turbo polecialo ponizej 250000 km. Ogolnie subaru uzywa dobry turbin w przeciwienstwie do starszych mitsubishi ktore na eclipsach z lat 95-98 sypaly jak porabane. Kolejna sprawa to ze silniki 2.0 lepiej zachowuja sie przy wiekszym boost niz 2.5L (mowie tutaj o seryjnym bloku) czesciej zdarza mi sie widziec STI z problemem niz normalengo Reksa. Przewaznie urwany korbowod przebija blok albo przekrecona panewka ktore po pewnym czasie spowoduje to samo.

 

To co tu jest napisane sa to tylko doswiadczenia jakie mialem na autach i moga byc inne w odczuciach dla kazdego uzytkownika.

Link to comment
Share on other sites

Ja przejechałem na 1,25 bara prawie 20 tyś. km. zagazowanym GTkiem i nic.
Ale z remapem chyba?
Link to comment
Share on other sites

Ja przejechałem na 1,25 bara prawie 20 tyś. km. zagazowanym GTkiem i nic.
Ale z remapem chyba?

Chyba nie, miałem MY 98.

Miałem MBC i Fuel Cut Injection. Wydech seria :cool:

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...