Skocz do zawartości

ROZDZIAŁ NAPĘDU W MY07 OBK 2.5 A/T BEZ VDC - SIP ????


subuk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

A ja mam taki problem: posiadam Outbaca H6 z 2006 ze skrzynią 5-cio biegową oczywiście automat. Od pewnego czasu pali mi się ESP(ten ślizgający samochodzik po lewej stronie i nic więcej). Jak nie bylo śniegu wydawało mi się, że zdecydowanie większy moment jest przekazywny na oś przednią . Taraz kiedy spadł śnieg jestem pewien ,że mam tylko napęd FWD. Przód kręci jak szalony w poślizgu a tył tylko się przygląda nic nie kręcąc kołami

Stąd moje pytanie : czy możliwe jest jeśli uszkodzony jest czujnik położenia koła -diagnoza ASO w Olsztynie- żeby VDC odpięło mi tył i działał tylko przód ?

Czy może mam jakiś inny problem o, którym nie wiem.

Proszę o pomoc w zagadnieniu bo nie chiałbym, żeby użytkownicy osiek wypychali mnie z zaspy;)

 

pozdrawiam Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

A ja mam taki problem: posiadam Outbaca H6 z 2006 ze skrzynią 5-cio biegową oczywiście automat. Od pewnego czasu pali mi się ESP(ten ślizgający samochodzik po lewej stronie i nic więcej). Jak nie bylo śniegu wydawało mi się, że zdecydowanie większy moment jest przekazywny na oś przednią . Taraz kiedy spadł śnieg jestem pewien ,że mam tylko napęd FWD. Przód kręci jak szalony w poślizgu a tył tylko się przygląda nic nie kręcąc kołami

Stąd moje pytanie : czy możliwe jest jeśli uszkodzony jest czujnik położenia koła -diagnoza ASO w Olsztynie- żeby VDC odpięło mi tył i działał tylko przód ?

Czy może mam jakiś inny problem o, którym nie wiem.

Proszę o pomoc w zagadnieniu bo nie chiałbym, żeby użytkownicy osiek wypychali mnie z zaspy;)

 

pozdrawiam Wojtek

 

Małe sprostowanie: chodzi mi oczywiście o czujnik skrętu.

Ponawiam pytanie:

a)czy możliwe jest, że napęd na tył nie kręci bo ma jakiś problem z odczytem i pracuje w jakimś trybie awaryjnum

B) czy prawdą jest, że palące się ESP może być powiązane z niesprawnością jakiegoś elektrozaworu w skrzyni, który odpowiazda za pracę tylnego napędu ? (gdzieś spotkałem się z taką opinią w necie)

c) NIE WIEM CO ROBIĆ - czujnik skrętu koła to wydatek 2tyś. a jak się okaże, że wszystko jest ok z czujnikiem - jak ugryźc temat minmalizując straty .

 

 

P.S.

Cześć Marku , rzeczywiście dawno mnie nie było na forum, brak czasu ;)

Ale tak naprawdę zaglądam do forum i traktuję go jako almanach jak coś dzieje mi się z autem , a że Subaru psuje się rzadko ;) to sam wiesz..

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy prawdą jest, że palące się ESP może być powiązane z niesprawnością jakiegoś elektrozaworu w skrzyni, który odpowiazda za pracę tylnego napędu

Jest elektrozawor ktory steruje sprzegielkiem od tylnego napedu , byc moze jak nie dziala włacza sie esp , ale pewnosci nie mam. Trzeba przetestowac skrzynie i ustalic dlaczego ten elektrozawor nie dziala. Po numerze Vin mozna dojść czy w tej skrzyni znajduje sie on w tyle skrzyni ( latwośc wymiany ) czy juz jest razem z "mózgiem"... tu juz jest problem cenowy...Tyle co z grubsza pamietam.... :roll:

Pewnie jak zacznie dzialac tył zniknie esp i bedzie mozna je wyłączac przyciskiem w trudniejszych warunkach.......chyba , że cos mylę...... :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do tematu, pozwolę sobie zacytować fragment ze strony Subaru Global http://www.subaru-global.com/news2008n000858.html

Electronically-controlled Multi-Plate Transfer Clutch

 

Subaru uses a Multi-plate Transfer Clutch System (MPT) on many of its automatic-equipped models for a combination of optimum traction and fuel economy. The system uses an electro-mechanical centre differential. Its control unit constantly monitors input from the Throttle Position Sensor (TPS), the Engine Control Module (ECM), the Transmission Control Module (TCM) and wheel speed sensors to provide the most effective front/rear balance of torque.

 

In good traction, the MPT’s predetermined logic splits torque 60/40 front/rear for enhanced fuel economy. In poor traction situations or under hard acceleration it can vary the balance up to a full 50/50 for maximum traction.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam!

Pytanie do znawców tematu.

 

Od kilku dni mam problem z autem (OUTBACk H6 MY06 A\T-5 biegów) polegający na niewłaściwym rozdziale prędkości na osie.

Zauważyłem to podczs parkowania przed święrtami jak już zaczeły się rozstopy i pod marketami pojawił sie asfalt zamiast lodu. Przy maksymalnie skręconyck kołach czy to w lewo czy prawo czy do tyły czy do przodu auto z trudem chce jechać. Na wprost nic się nie dzieje idzie ok. Nic nie szumi, nie wydaje dziwnych odgłosów. Przy skręcaniu w zakręt 90stopni auto wytraca prędkośc - zwalnia.

Dzisiaj pojechałem na parking już trochę biały i powolutku przy max skręconych kołach porobiłem kółka i co zauważyłem.

Przy skręcie w lewo- tylne lewo koło co jakiś czas próbowało wyrównać obroty i lekko przeskakiwało . Działo się tak cyklicznie. W innych kierunach czy skręt w prawo czy tył przód - to samo.

Przewertowałem forum i nie znalazłem odpowiedzi.

Mogę tylko sie domyslać że może to być

a)uszkodzone sprzęgło wielopłytkowe

b)centralny dyfer, ew. tylny

c)coś ze sterowaniem - elektroniką - związane z odczytem prędkością osi przedniej a tylnej

d) nie wiem co ?

Auto zachowuje sie jakby tył bardziej pchał .

 

Może ktoś miał coś podobego albo rozeznaje się w zagadnieiu proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam Wojtek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Pytanie do znawców tematu.

 

Od kilku dni mam problem z autem (OUTBACk H6 MY06 A\T-5 biegów) polegający na niewłaściwym rozdziale prędkości na osie.

Zauważyłem to podczs parkowania przed święrtami jak już zaczeły się rozstopy i pod marketami pojawił sie asfalt zamiast lodu. Przy maksymalnie skręconyck kołach czy to w lewo czy prawo czy do tyły czy do przodu auto z trudem chce jechać. Na wprost nic się nie dzieje idzie ok. Nic nie szumi, nie wydaje dziwnych odgłosów. Przy skręcaniu w zakręt 90stopni auto wytraca prędkośc - zwalnia.

Dzisiaj pojechałem na parking już trochę biały i powolutku przy max skręconych kołach porobiłem kółka i co zauważyłem.

Przy skręcie w lewo- tylne lewo koło co jakiś czas próbowało wyrównać obroty i lekko przeskakiwało . Działo się tak cyklicznie. W innych kierunach czy skręt w prawo czy tył przód - to samo.

Przewertowałem forum i nie znalazłem odpowiedzi.

Mogę tylko sie domyslać że może to być

a)uszkodzone sprzęgło wielopłytkowe

b)centralny dyfer, ew. tylny

c)coś ze sterowaniem - elektroniką - związane z odczytem prędkością osi przedniej a tylnej

d) nie wiem co ?

Auto zachowuje sie jakby tył bardziej pchał .

 

Może ktoś miał coś podobego albo rozeznaje się w zagadnieiu proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam Wojtek.

 

Witam,

 

tutaj prosze dla kolegi link o podobnej sytuacji . . .

 

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f= ... ead#unread

 

-- Śr gru 29, 2010 11:27 pm --

 

Druga strona, ostatnich kilka postów. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...