TomaszRT Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Harvester, bo odpowiedzi na to pytanie nie zna chyba nawet Dyrekcja. A takie proste się wydaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Ciekawe czemu FHI nie chce sie okreslic :/ Moze cos tam niezle nabroili z tym napedem.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subuk Opublikowano 6 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Właśnie to mnie gryzie ... pewnie, tak naprawde na 3 i 4 to przód ciągnie i nie chcą się przyznać :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Na hamowni da sie to sprawdzic ??? [ Dodano: Sro Mar 12, 2008 5:39 am ] Według http://www.autoworld.com/news/Subaru/Su ... -Wheel.htm Inicjalny napęd w automatach to 90:10 P:T :/ :/ [ Dodano: Wto Mar 25, 2008 3:24 pm ] Odebrałem swoje auto z serwisu. Przy okazji zadałem im dwa pytania. 1. O inicjalny podział napędu 2. O LSD z tyłu. Na drugie pytanie odpowiedzieli że jest, jednak w odpowiedzi na pierwsze usłyszałem tylko że "jest stały" :/:/:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 [EDIT] Tutaj było głupie pytanie, wynikające z tego, że wcześniej nie zrozumiałem tematu. Az, chyba w końcu załapałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 Rozumiem jak to działa w moim GL z otwartymi dyferencjałami, ale zastanawia mnie, czy 100% poślizg przednich kół w 4EAT spowoduje - zupełnie inaczej niż u mnie - w jakiś sposób wytworzenie momentu o wartości większej niż 0 na tylnej osi. W przypadku mojego OBK (ten sam silnik i skrzynia) - moim zdaniem tak. Świadczą o tym zakopujące się w piachu koła po przekątnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ao Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 Na temat 4x4... W byly weekend (15-11-08) jako posiadacz SUBARU zostalem zaproszony do konkurencji (BMW ul. Czerniakowska, W-wa) aby zobaczyc jak dziala najnowszy x-drive. Prezentacja byla robiona przez firme zewnetrzna, ktorej Szef uzywal swego czasu „imprezy”... Do prezentacji zostala postawiona specjalna pochylnia (nachylenie okolo 30’) z rolkami, tak aby auto z pozycji nieruchomej (konkretny stop): 1)ruszylo majac 100% uslizg na jednym przednim kole, 2)ruszylo majac 100% uslizg na przednim i tylnym kole z jednej strony pojazdu, 3)ruszylo majac przyczepnosc tylko na jednym tylnim kole. Czlowiek robiacy prezentacje, zaczal : ”...wiekszosc marek z napedem 4x4 nie da rady pokonac nawet 1. przeszkody... ble ble ble... aby dodatkowo pokazac zalety napedu BMW zostanie przetestowana „najslabsza/najprymitywniejsza” jego odmiana montowana w modelu 320xd... ble, ble...” I sie zaczelo, „dresy” + „krawaciarze” patrza i wzdychaja z zachwytu bo beta bez problemu daja rade. I tu zaczyna się moja rola, zapodaje, ze przyjechalem forkiem i chciałbym sprobowac...powstal maly szum ale pozwolili , kluczyki wzial sam Szef (argumentujac, ze auto może spasc i narobic szkod), „krawaciarze + dresy” przylepili się znowu do szyb i: 1)forek wyje, kreci wszystkimi kolami taz az zapala się kontrolka ABS ale z przeszkoda nr 1 daje rade, 2)forek wyje 3x mocniej, idzie dym z opon i z przeszkoda nr 2 daje rade, 3)forek wyje na granicy przyjemnosci wycia, idzie maks dym z jednej opony, która ma 100% przyczepnosc (pod opona w celu zwieszenia tarcia, była „mala stalowa tarka”), pozostale kola kreca się tak, ze prawie nie odpadna, zaczyna isc dym z sprzegla i forek NIE DAJE rady ((( Najmocniejszy seryjny forek zostal na pochylni, musial zjechac na wstecznym a slabiutka beta przejechala na dobicie kolejny raz zaraz po mnie... Podsumowanie: naped subaru jest najleszy z najlepszych ale chyba sa lepsze.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 Ech, no bo Forek nie ma szper. Mogliby STI postawić, najlepiej z DCCD na "lock" . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 To jest trochę głupi test i syntetyczny, ale rzeczywiście tak jest ze Forek nie ma szper i za bardzo jest bez szans. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 to ten x-drive jest taki mocarny, ze najslabsza (?) wersja lepsza od forka? :shock: :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ao Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 dla mnie test nie był „syntetyczny” tylko jak najbardziej realny...jade na narty, parkuje auto gdzie jest miejsce (czyli tam gdzie inni nie chcieli, nie mogli, stromo, wasko, ciasno, slisko...) ide jezdzic, w poludnie slonce topi snieg, po poludniu wszystko zamarza, wracam do auta i mam warunki z „prezentacji BMW’...proszę zwrocic uwage, ze na pochylnie wjezdzal „maly sedan serii 3” w najslabszej wersji silnikowej z napedem 4x4... czlowiek od prezentacji aby nie robic dalszej pozywki dla „krawaciarzy” na uboczu powiedzial mi, ze SUBARU OK ale wieszke BMW z serii „duzego X” robia to samo ale na pochylniach o zdecydowanie wiekszych katach.... cos w tym jest, sam w tym uczestniczylem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Chyba do '07 XT miały jeszcze szperę z tyłu, ale ten nowy model tylko centralną..? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Ten nowy ma VDC jak napisali sensowny program do tego to powinie robić to samo co Xdrive. Bo X-drive opiera się na programowym pzyhamowywaniu poszczególnych kół. W normalnych warunakch w 95% przypadków nie ma aż takiej dysproporcji między kołami na jednej osi, ale też nie mam pojęcia dlaczego FHI oszczędza na głupiej wiskozie która nawet w detalu jest tania, można ją banalnie dołożyć itp. Tak samojak nie rozumiem dlaczego nigdy się nie pokusili o Forka z porządnymi szperami, które przecież mają gotowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Ten nowy ma VDC jak napisali sensowny program do tego to powinie robić to samo co Xdrive. Bo X-drive opiera się na programowym pzyhamowywaniu poszczególnych kół. Mi tego tłumaczyć nie musisz, bo doskonale o tym wiem. Tak samojak nie rozumiem dlaczego nigdy się nie pokusili o Forka z porządnymi szperami, które przecież mają gotowe. Forester STi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Forester STi? Tym to lepiej nie zjeżdżać z asfaltu po się pourwają spoilery albo coś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ao Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Pytania do Dyrekcji: 1)czy nowy forester (rok modelowy 2009) pokona opisana powyzej „pochylnie BMW”, stary 2.5XT MT (rok modelowy 2008) z wlasnego doswiadczenia wiem, ze NIE, 2)jakie SERYJNE Subaru pokona w/w przeszkode. Z gory dziekuje za odpowiedz...[/b] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Pytania do Dyrekcji: A czemu tak koniecznie do Dyrekcji? 2)jakie SERYJNE Subaru pokona w/w przeszkode. Każde STi, Spec. B. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ao Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 do Dyrekcji, poniewaz wypowiedzi roznych osob nieraz sa pozniej oficjalnie negowane jako nie kompetentne (bez urazy dla Wszytskich, którzy znaja się dobrze w zagadnieniu i tych co nie to tez ...) ... uzupelniajac pytanie/odpowiedz do nr 2, widzialem, ze robi to konkurencja w postaci „EVO IX” w ustawieniu na „asfalt”, ustawienia „snieg” i „neutralne” nie daly rady pokonac pochylni ale ustawienie „asfalt” przy halasie z przejazdu porownywalnym do mojego forka pokonalo przeszkode... jeszcze raz pozdr. i oczekuje na odp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 )czy nowy forester (rok modelowy 2009) pokona opisana powyzej „pochylnie BMW”, stary 2.5XT MT (rok modelowy 2008) z wlasnego doswiadczenia wiem, ze NIE, 2)jakie SERYJNE Subaru pokona w/w przeszkode. Z gory dziekuje za odpowiedz...[/b] Sadzi Pan , ze Dyrekcja pojedzie " pokonac pochylnie BMW "... :?: :shock: Słyszałem , ze zadne BMW nie jest wstanie pokonac pewnego naturalnego " podjazdu Subaru " ale nie słyszałem tez , zeby jakies "oficjalne" BMW wybierało sie tam.... . AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YRK Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Sadzi Pan , ze Dyrekcja pojedzie " pokonac pochylnie BMW "... :?: :shock: Dyrekcja się pewnie nigdzie nie wybiera, ale ja również jestem ciekaw, jak działa napęd awd w forku my09 :smile: Czy VDC umożliwi mu podjechanie pod wzniesienie w sytuacji gdy tylko jedno koło ma przyczepność? Słyszałem , ze zadne BMW nie jest wstanie pokonac pewnego naturalnego " podjazdu Subaru " ale nie słyszałem tez , zeby jakies "oficjalne" BMW wybierało sie tam.... . Można prosić o kilka słów więcej na temat tego "naturalnego podjazdu subaru"? Bo zabrzmiało to tajemniczo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 24 Listopada 2008 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Pytania do Dyrekcji:1)czy nowy forester (rok modelowy 2009) pokona opisana powyzej „pochylnie BMW”, stary 2.5XT MT (rok modelowy 2008) z wlasnego doswiadczenia wiem, ze NIE, 2)jakie SERYJNE Subaru pokona w/w przeszkode. Z gory dziekuje za odpowiedz...[/b] Na wstępie mała uwaga - proponuję zadawanie pytań w odpowiednim miejscu - tu trafiłem przypadkiem :wink: Co do pytań - opisany rodzaj testu wskazuje na konieczność posiadania przez samochód jednego z 2 rozwiązań : 1. blokada wszystkich dyfernecjałów (np. Mercedes G) 2. system kontroli trakcji Jak sie to ma do praktyki na drodze, trudno powiedzieć. Subaru nie konstruuje samochodów w celu poknonania określonej przeszkody wymyślonej przez marketingowców jakiegokolwiek innego producenta. Stąd mogę tylko przyjąc założenie, że samochody wyposażone w system kontroli trakcji są tę przeszkodę pokonać (Pański forster 2.5 takiego systemu nie posiada, nowy tak). Co do praktyki pozwolę sobie poniżej zacytować link z testu dokonanego przez niemieckich dziennikarzy - istotnie BMW jest dobre http://www.subaru.de/fileadmin/download ... 1.2007.pdf Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Co do praktyki pozwolę sobie poniżej zacytować link z testu dokonanego przez niemieckich dziennikarzy a jakieś podsumowanie testu dla nieznających języka goethego? :wink: i najlepiej nie tylko, że wygrało subaru, ale dlaczego :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekT Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Tak z ciekawości, gdyby w tym "teście bmw" kierowca forka zapodał "left foot szpera" delikatnie hamując (z wyczuciem, nie "zerojedynkowo"), to by coś poprawiło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YRK Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Czy VDC umożliwi mu podjechanie pod wzniesienie w sytuacji gdy tylko jedno koło ma przyczepność? ponawiam pytanie do działu technicznego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ao Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 Dziekuje Dyrekcji za odpowiedz, do YRK: Dyrekcja juz udzielila odpowiedzi na zadane pytanie (Twoje/moje), SUBARU OUTBACK 2.5 ma najwiekszy procentowy uciag na sniegu.. :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi