Skocz do zawartości

ROZDZIAŁ NAPĘDU W MY07 OBK 2.5 A/T BEZ VDC - SIP ????


subuk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od dwóch tygodni jestem posiadaczem nowego OUTBACKA 2.5 TRE w wersji z elektronicznie sterowaną AUTOMATYCZNĄ skrzynią 4EAT.

Prosze speców z Subaru o zabranie głosu w tej sprawie i określenie w końcu jak moment jest w przypadku mojego samochodu rozkładany.

Nie ma nigdzie oficjalnego stanosiwka Subaru w tej sprawie...a pewnie nie tylko ja chciałbym się w końcu dowiedzieć.

W nowym prospekcie MY08 jest już napisane nieco więcej, ale tyczy się to jedynie skrzyni z VDC (tak przynajmniej wynika z kontekstu), gdyż stwierdzenie:

 

"Oferowana dla wersji 2.5i elektronicznie sterowana, 4-ro biegowa skrzynia automatyczna (E-4AT)

wyposażona jest w system aktywnego dopasowania podziału momentu obrotowego** zapewniający natychmiastową kontrolę rozkładu momentu

pomiędzy osią przednią i tylną pojazdu (50/50%)."

 

Okraszone jest dwiema gwiazdkami opisanymi małym drukiem poniżej...

 

** elektronicznie sterowana,

4-ro biegowa skrzynia automatyczna

z opcjonalnym systemem

kontroli trakcji i stabilizacji

toru jazdy sprzężona

jest z systemem AWD

ze zmiennym rozdziałem

momentu na osie.

 

Więc halo...niech mnie ktoś oświeci w zadowalający sposób, jak działa skrzynia bez VDC...

Ktoś, kiedyś pisał, że przy normalnych warunkach jazdy (jakie to są normalne?) podział ten wynosi 90:10 F:R...jakoś mi się wieżyć nie chce...troche kiszka by to była...w końcu na tylnej szybie napisanie jest S-AWD

Ktoś gdzieś pisał, że 60:40...,że przy przyspieszaniu bardziej z tyłu a hamowaniu bardziej z przodu...że jest płynnie to wiedzą wszyscy, ale jak dokładnie to już nikt.

Najbardziej zależy nie na info jak rozdział wygląda przy normalnym sypaniu sobie suchą szosą 50/80/130/150 kmh...Bo to, że sprzęgło wielopłytkowe i sensory to też wiadomo...ale czy te sensory sensorują i jak to już nie wiadomo... poza tym, że badają poślizg koła...ale jak już badają poślizg to chyba tylko toczny jak w przypadku ASR i przenoszą moment na te które nie "buksują"...bo jeśli nie to musiały by już działać bardziej jak sensory stabilizacji toru jazdy więc VDC, którego w tej wersji nie ma.

Bitte :!: Niech mi ktoś w końcu pomoże bo spać nie mogę, że tak naprawdę mam FWD z lekko podkręconą tylną ośką :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd posiadasz takową informację ? :twisted::mrgreen:

Jest to gdzies napisane, w jakiejś specyfikacji subarowskiej czy cuś ? :cool:

 

Napisane, hmm :roll:

Nie pamiętam :wink:

w specyfikacji tego nie ma. A wiem, bo wiem, ale skąd, to nie powiem :wink:

 

Skoro, w temacie Marioli się obracamy to i ja zapytam raju, jak to jest z takim np. Foresterem S-Turbo (AT) ? Też 50:50, czy może właśnie te 90:10 ?

 

Dowiem się, ale raczej jestem pewien, że rozdział to 50 : 50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie...pytanie zadałem do Działu technicznego.

Chodzi mi o uzyskanie konkretnej odpowiedzi od SIP...

Takie gadanie jak Twoje raju nie raz juz sie przewijalo na tym a takze na kazdym innym forum Subaru :mad:

Moze Subaru boi sie publicznie przyznac, ze splodzilo przednionapedowke ? :?: :neutral:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie ma właśnie oficjalnego stanowiska subaru w tej sprawie...na amerykanskich forach tez nie, sa za to tego typu oswiadczenia dealerow z dopiskiem, ze jest to oficjalna informacja Subaru. Subaru samo w sobie nie podejmuje nigdzie tego tematu. Znalazlem wczoraj animacje na ktorejs ze stron Subaru Global, ktora pokazuje ze Active AWD przy normalnej jezdzi pedzi przednie kola...nie moge za cholere tego dzisiaj znalezc :neutral:

Troche dziwne, ze mozna przekopac caly net i nigdzie nic o tym oficjalnie nie jest napisane... :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TUTAJ LINK do forum Subaru OBK, na ktorej chlopcy zza wielkiej wody tez zachodzili w leb jak to w koncu jest...bez konsensusu !

TUTAJ do oficjalnej strony Subaru New Zealand, z wizualizacja dzialania AWD...pokazuje jak ladnie, przy normalenj jezdzie przenoszone jest 60/40...tylko, ze tam wszystkie samochody sprzedawane sa z VDC...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subuk, w prospekcie wszystko jest napisane bardzo jasno.

"...skrzynia automatyczna (E-4AT) wyposażona jest w system aktywnego dopasowania podziału momentu". Natomiast " 4-ro biegowa skrzynia automatyczna z opcjonalnym systemem kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy sprzężona jest z systemem AWD ze zmiennym rozdziałem momentu na osie".

Reasumując zwykła 4AT ma ATS, a w połączeniu Z VDC - VDT. Resztę masz pięknie zobrazowaną na Subaru New Zealand.

Mnie osobiście zastanawia 45/55 w przypadku VDT, bo wg wcześniej podawanych informacji (Dyrekcja też to potwierdziła) było to 36/64. Na Subaru New Zealand też tak jest. IMHO wynika z tego, że w MY08 przeprogramowali skrzynię :idea:

 

 

A tak przy okazji, to ciekawe jak się zachowuje VDT przy wyłączonym VDC. W dalszym ciągu trzyma parametry, czy robi się ATS :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"...skrzynia automatyczna (E-4AT) wyposażona jest w system aktywnego dopasowania podziału momentu"

A co znaczy aktywny...w proporcjach ? Aktywny tez jest zmieny...tyle, ze nikt nie potrafi wytlumaczyc jak. Przy tym zmiennym (ktory tez musi byc aktywnym) jest podana wyraznie default`owa wartosc rozdzialu...przy Active AWD nic takiego nie ma...a chyba ktos musi cos wiedziec na ten temat...I na stronie NZ tez nie ma ani slowa o A-AWD bez VDC, bo tak jak wspomnialem wszystkie samochody tam sprzedawane maja VDC w standarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy się nie powtarzam, ale jakie ma znaczenie jaki jest rozdział momentu obrotowego, skoro finalnie auto się dobrze prowadzi? No chyba, że się nie prowadzi dobrze, ale wtedy dyskusja nad takim podziałem też nie ma sensu bo prowadzenia auta to nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na stronie NZ tez nie ma ani slowa o A-AWD bez VDC, bo tak jak wspomnialem wszystkie samochody tam sprzedawane maja VDC w standarcie.

 

Na mój gust nie ma co sugerować się tym jakie auta sprzedawane są w NZ. Moim zdaniem materiał jest uniwersalny i ATS AWD to właśnie Twój przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra Bracie :mrgreen:

Tylko powiedz mi jakie to sa proporcje w Active Torque Split...musze byc jakies od do...

Boje sie wlasnie, ze tak jak to juz nie raz byo pisane jest to od 90:10 w normalnych warunkach do maksymalnie 50:50 gdy przednie kola traca przyczeprność pędną.

Niech jakaś mądra głowa z działu technicznego temu zaprzeczy bo jak do tej pory, nigdzie to nie miało miejsca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy się nie powtarzam, ale jakie ma znaczenie jaki jest rozdział momentu obrotowego, skoro finalnie auto się dobrze prowadzi? No chyba, że się nie prowadzi dobrze, ale wtedy dyskusja nad takim podziałem też nie ma sensu bo prowadzenia auta to nie zmieni.

 

Na asfalcie oczywiście, ale w błocie te parametry mają już znaczenie.

Dlatego przydatną byłaby wiedza, czy VDT po wyłączeniu VDC zachowuje się tak jak ATS. Jeżeli wierzyć tym danym, to już chyba wiem dlaczego Funky-Koval jako jedyny "utopił" swojego Forestera na poligonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra Bracie :mrgreen:

Tylko powiedz mi jakie to sa proporcje w Active Torque Split...musze byc jakies od do...

Boje sie wlasnie, ze tak jak to juz nie raz byo pisane jest to od 90:10 w normalnych warunkach do maksymalnie 50:50 gdy przednie kola traca przyczeprność pędną.

Niech jakaś mądra głowa z działu technicznego temu zaprzeczy bo jak do tej pory, nigdzie to nie miało miejsca...

 

Wg danych z SNZ to 60/40, a w ekstremalnych przypadkach 50/50 lub 95/5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wątku właśnie chciałem aby w tej sprawie zajał głos, ktoś z technicznego SIP, kto na 100% wypowie się jasno w tej kwestii...taki wątek i dyskusję jak do tej pory ,można prowadzić w oparciu o różną interpretację każdego z nas nieszczegółowych danych Subaru na ten temat...tylko,że wtedy będzie taka sama jak wszystkie poprzednie a z Subaru nikt nie zabierze w tej sprawie głosu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

]No wlasnie tylko chodzi o to, ze w samochodach z VDC ten aktywny rozdzial wyglada od 60:40 F:R i jest to zaznaczone wyraznie, nie ma NIC danych o automacie bez VDC.

 

 

Gdzie jest to wyraźnie zaznaczone, bo ja nie mogę znaleźć?

 

rrosiak, utopić można nawet auto z pełną blokadą mechanizmów różnicowych, czasem jest to po prostu kwestia talentu prowadzącego, wystarczy moment zawahania, odpuszczenie gazu i... szukamy holownika do wyciągania :)

 

Zgadza się ale ja mam na myśli błotko na miarę subaraków :wink: Zachęcam do przejrzenia wątku Offroad madness, są tam zdjęcia i filmiki opisanej sytuacji. Funky-Koval jako jedyny miał auto z ATS, a dane z NZ pozwalają po części zrozumieć dlaczego auto zachowywało się tak, a nie inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze wszystkie samochody sprzedawane w NZ maja VDC wnioskuje z tego, ze nie ma podanych roznic miedzy 5EAT a 4EAT a w 5 EAT VDC jest zawsze w standarcie ... w sumie to tez jest takie ni w .... ni w oko spostrzezenie z mojej strony :wink: :mrgreen:

powiem tyle: rrosiak obyś miał rację, że jest to 60:40 :smile: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...