Skocz do zawartości

Nowa strona Subaru PL !!


Kalixt

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przed zasnieciem pamietajcie dzieki komu wiecie o nowej stronie Subaru !!!!

Ja pamiętam, ale nie przypominam sobie byś to był Ty :mrgreen: Te strony są mi znane od jakichś dwóch miesięcy :)

 

Flipper, gratulacje za doprowadzenie projektu do fazy finałowej, teraz wygląda to faktycznie lepiej. Szybkość działania też dzisiaj jest OK. Mam tylko uwagę odnośnie grafik przedstawiających wykresy mocy/momentu obrotowego - są strasznie małe i przez to małoczytelne. Może dało by się jakieś powiększenie zrealizować po najechaniu myszą na nie albo chociaż po kliknięciu?

Jest tam jeszcze grafika z autem jadącym przez kałużę, też nieco za mała i fajniej jakby to było animowane, bo tak jet lekko nieczytelna.

 

I jeszcze widzę, że warto by do poziomu takiego jak strona doprowadzić podstronę sklepiku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla porownania dwie strony konkurencyjnych modeli:

 

http://www.impreza.eu/

 

Jak na reklamę Lacetti to super. Tego bym się spodziewał po wysokiej klasie strony o zwykłym samochodzie "za rozsądną cenę". Szkoda, że Subaru zmieniło sobie rywali na akurat takich...

 

 

 

 

 

Muszę zobaczyć ten samochód na żywo, bo zaczyna mi się podobać. Ma coś z Galanta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pisk przednich kół przy ruszaniu lancera oraz silnik diesla jako podstawa reklamy są żałosne. Na dobrą sprawę ten misiek wygląda tak przeciętnie, ani ładny ani brzydki, brakuje mu nieco do tego co prototyp pokazywali. Druga sprawa, to strona newlancer.eu wygląda jak sieczka z MTV czy innego 4funtv, z kolei ta zalinkowana strona o imprezie wczytywała się koszmarnie długo i miałem wrażenie, że jest skierowana do posiadaczy skody fabii :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cotojest.jpg

 

1. Dlaczego taki kerning w tym tekście?

2. Skąd pomysł, żeby walić tutaj czarny outline i jeszcze podcień?

3. Dlaczego ten napis w tym miejscu - z dwojga złego lepiej byłoby już trzymać się szarego paska pod wizualem i tam to napisać (konsekwentnie w całym serwisie).

4. Po co ta kropka (po co w ogóle kropki w wielu miejscach serwisu, np. w graficzkach na stronie sklepu)?

5. Dlaczego jakiś niebieski podcień pod tekstem "Niestety nie znaleziono aut..." - przecież dla takich elementów w całym serwisie stosuje się szarości

6. Skąd pomysł na taką konstrukcję submenu :?: :: Strona główna :: :: Szukaj :: ? Przecież w całym serwisie macie wyraźnie pokazane jak konstruować submenu ...

7. Dlaczego belka "Komis" - coś takiego nie występuje w takiej formie w innych miejscach serwisu

8. Skąd pomysł na takie "ikonki" :?: :roll: w menu na stronach sklepu - chyba macie wyraźnie pokazane jak konstruować menu w lewej szpalcie? Czy submenu na stronach sklepu jest nagle ... ważniejsze (?) niż submenu na stronach modeli ? Bo z tego tak wynika ...

 

Generalnie zasada jest taka - jeśli serwis jest robiony w 100% przez IT / informatyka - trzymacie się absolutnie manuala, który - jeśli jest porządny - za zakładam, że jest - precyzuje każdy element i "odpowiada" na wszystkie pytania.

Jeśli chcecie "zaszaleć" i pokusić się o odejście od standardów - nie róbcie tego "na czuja", bo to się tak właśnie kończy ... i to widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek K, nie chodzi o to, żeby cokolwiek pokazywać Forumowiczom ... chodzi o to, żeby w pracach brał udział sprawny grafik, dla którego pewne rzeczy są "oczywiste" - a które dla innych mogą być bez najmniejszego znaczenia ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek K, nie chodzi o to, żeby cokolwiek pokazywać Forumowiczom

 

a ja mysle ze chodzi - podaj marki ktore w Polsce maja tak dobry i wygodny dostep do swoich wiernych klientow? a gdybys Ty mial, to skorzystalbys z tego, tzn zapytalbys sie ich o zdanie, testowalbys razem z nimi swoje nowe rozwiazania i pomysly? Wykorzystalbys ich wiedze i wyczucie do wprowadzenia nowych rozwiazan i produktow? Bo ja TAK!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek K, serwisy Subaru na całym świecie mają narzucony manual - dlatego będę się upierał, że wspólna praca nad serwisem z Forumowiczami przed odpaleniem serwisu nie ma większego sensu ;-) Nie ma sensu zupełnie.

 

Style guide, którym dysponuje SIP precyzyjnie definiuje jak serwis i jego poszczególne elementy ma wyglądać, więc dyskusja w tym względzie jest zbędna.

 

Problem pojawia się wtedy, kiedy od tego manuala się albo odchodzi, albo - co gorsza - nie przestrzega się ściśle jego zaleceń i próbuje "kolorować" pomysły według własnego uzniania. Jeśli do tego robi się to bez grafika lub z grafikiem, który nie widzi oczywistych błędów - wtedy mamy problem :!:

 

I ten problem widać na stronach SIP.

 

Mi chodzi o coś zupełnie innego - czego w SIPie brakuje od zawsze - czyli JAKOŚCI działań pozasprzedażowych. Marka pozycjonuje się w obszarze niszowym, teraz chce z tego obszaru wyjść ( :arrow: patrz nowa Impreza) ... ale nadal pozostaje w kręgu produktów pozycjonowanych jako drogie - w każdym razie droższe niż konkurencja.

 

Dlatego naprawdę nie rozumiem, dlaczego osoby personalnie odpowiedzialne za działania marketingowe w SIP nie potrafią pokierować produkcji w stronę wysokiej jakości i w ten sposób pokazać potencjalnym klientom, że poza AWD, bokserem, itd. mogą liczyć na to, że SUBARU to marka "z klasą" w sensie wizualnym oraz promocyjnym. Dział Marketingu SIP zdaje się tego problemu nie dostrzegać od lat.

"Gnioty" takie jak podstrona komisu na stronach Subaru, albo takie jak ostatnia reklama Legacy 2.0 Kom. SPE. (to jest cytat), w której wypunktowane "bonusy" są od ... MYŚLNIKÓW ( :shock: :?: ) jakby to ktoś skopiował z Worda, zdjęcie jest "cienkie", dodatkowo "podkolorowane" do niebieskiego od góry (nie rozumiem dlaczego), logo Subaru ginie w tym haosie informacyjnym, brak zachowania podstawowych obszarów ochronnych (np. dla logo LEGACY), mega niezrozumiały system prezentacji dealerów, itd.

 

Przepraszam - mnie takie rzeczy rażą, OK? Jeśli ktoś odpowiedzialny za akceptacje takich materiałów tego nie widzi - moim zdaniem nie powinien za taką akceptację być odpowiedzialny.

 

Kolejny przykład :arrow: billboard SIPowski Mazdy przed Salonem na ulicy Conrada ... a na nim informacja o obniżce cen - cytat:

20.000

ZŁ. TANIEJ

 

Czy tylko dla mnie jest oczywiste, że skrót "ZŁ" powinien znaleźć się w pierwszej linii ... i na litość - bez kropki? A dzięki temu TANIEJ mogłoby być większe i ładnie wpasować się w szerokość pierwszego wiersza ...?

 

Przepraszam - ja zwracam uwagę na takie rzeczy ... dlatego może w Londynie czuję się dobrze, bo tam coś takiego jak identyfikacja wizualna jest tak naturalna jak zmiany pogody. W Polsce część brandów ma to głęboko tam gdzie słońce nie dochodzi. Dlaczego wśród nich jest SIP :?:

 

Przepraszam za OFF TOPIC ... mam wrażenie, że to niewiele zmieni. Były osoby na tym forum, które chciały pomóc w działaniach wizualnych oraz marketingowych SIPu ... tak po prostu (np. ja czy vert) - ale ktoś wiedział lepiej ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domestos666, Oczywiście :!: Serwis w Emilu jest THE BEST :!: :!: :!:

 

Gość, który kupił ode mnie Legacy miał sporo wątpliwości jak to z tym serwisem będzie - ale zupełnie niepotrzebnie, bo jest super.

 

Co ma serwis do działań marketingowych? Nie wiem, może coś ma ....

 

Przecież ja to wszystko pisze w dobrej wierze ... zwracam uwage na to, na co nikt nie zwraca ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze uzupełnienie - jest jeden kierunek, którego warto się trzymać - jestem niesprawiedliwy, że tego nie zauważyłem - mea culpa!

 

:arrow: PLEJADY

 

Ta gazetka wizualnie ma klasę i odstaje jakościowo (in plus) od całej reszty materiałów promocyjnych Subaru w Polsce. Bierzesz do ręki te gazetę i widzisz, że robi ją ktoś, kto ma o tym pojęcie. Takie odczucie dyskwalifikuje "czepianie się" szczegółów - skoro całokształt ma swoją jakość.

 

Jesli całokształt nie ma jakości, czepianie się szczegółów zaczyna być naturalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze uzupełnienie - jest jeden kierunek, którego warto się trzymać - jestem niesprawiedliwy, że tego nie zauważyłem - mea culpa!

 

:arrow: PLEJADY

 

Ta gazetka wizualnie ma klasę i odstaje jakościowo (in plus) od całej reszty materiałów promocyjnych Subaru w Polsce. Bierzesz do ręki te gazetę i widzisz, że robi ją ktoś, kto ma o tym pojęcie. Takie odczucie dyskwalifikuje "czepianie się" szczegółów - skoro całokształt ma swoją jakość.

 

Jesli całokształt nie ma jakości, czepianie się szczegółów zaczyna być naturalne.

 

Ukiman, problem którego efekty opisujesz (nazwijmy je generalnie "problem marketingu"), sprowadza się do jednej, ale zasadniczej kwestii, której z powodów politycznych poruszyć niestety nie mogę.

 

Nie jest natomiast tak, że nikt nie bierze tego co napisałeś ty i co piszą pozostali Forumowicze do siebie. Zapewniam Cię, że czytam te posty, a nawet jeżeli nie osobiście to zazwyczaj mam paru "donosicieli" ;-) którzy powiedzą co się dzieje ważnego.

 

Aby jednak ustosunkować się, chociaż po części, do tego co napisałeś, odpowiem tak: Forum, Magazyn Plejady, strona www, Brand Manual, ogłoszenia, IT i jeszcze parę innych "tematów" jest (przynajmniej w kwestii graficznej) obowiązkiem jednej osoby.

Kiedy uda się klonowanie - myślę, że będziemy wszyscy zadowoleni z wizerunku Subaru. Mamy przecież coś czego inni mogą nam tylko pozazdrościć... mamy Was - Forumowiczów :) ... a już w niedalekim czasie przekonacie się o tym, że wiemy i pamiętamy... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...