daniel legacy Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 niestety od mniej więcej tygodnia z rury wydechowej i czasami znad intercoolera wydobywa się niebieski dym. Ma to miejsce tylko na postojach przy rozgrzanym silniku i to też nie zawsze. Na mocy nic nie stracił, lecz mimo wszystko podejrzewałem turbosprężarkę. Pojechałem do warsztatu w Katowicach ale tam panowie żadnych wycieków nie zauważyli i powiedzieli żeby na razie tak jeżdzić. NIE CHCĘ TAK JEŻDZIĆ. Więc pytam tych co mają wiedzę na ten temat co lub ewentualnie gdzie naprawiać. Chętnie wybrałbym się z tym do warsztatu, gdzie mechanicy mają większą wiedzę na temat Subaru, lub przynajmniej turbosprężarek - zdecydowanie w okolicach Katowice Opole.Samochód z 91 roku, świeżo po wymianie rozrządu. Piszcie co robić. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subar_u Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 napewno olej kapie gdzies na kolektor a ze goracy to sie dymi:-) mialem tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel legacy Opublikowano 3 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 niestety wtedy by nie dymił z rury hmmmm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 No jak dym niebieski z rury to musi się jakoś olej do komory spalania dostawać. Dobrze by było sprawdzić kompresję na garach albo zrobić próbę olejową ale nie mam pojęcia jak ją wykonać przy poziomym położeniu garów w boxerze :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 No jak dym niebieski z rury to musi się jakoś olej do komory spalania dostawać. Dobrze by było sprawdzić kompresję na garach albo zrobić próbę olejową ale nie mam pojęcia jak ją wykonać przy poziomym położeniu garów w boxerze :roll: nie musi - wystarczy ze uszczelnienie miedzy strona ciepla i zimna turbiny puszcza olej do srodka i wtedy tak bedzie - w poprzedniej turbinie tak mialem (tzn u mnie bylo dobrze dopoki jej nie przelozyli do innego auta i tam zaczela kopcic na niebiesko) w tym przypadku najprawdopodobniej turbina olej gdzies do srodka puszcza - trzeba ja zdjac i zobaczyc czy nie jest tlusta w srodku - wg mnie jedyne wyjscie - ogladajac z zewnatrz nic sie nie osiagnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 Masz rację ale kolega mówił na początku,że turbina sprawdzona więc nie brałem jej pod uwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 Masz rację ale kolega mówił na początku,że turbina sprawdzona więc nie brałem jej pod uwagę. pisal ze turbine ogladali, a nie ze turbina byla zdjeta i przepatrzona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel legacy Opublikowano 5 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 to prawda - panowie fatygowali sie spojrzeć na turbinę jedynie z zewnątrz, sprawdzili też wylot z intercoolera - i tam - stwierdzając że nie widać oleju zakończyli pracę. Myślę że najwyższy czas udać się do serwisu który regeneruje turbo ale niestety nie znalazłem takiego który ma swój własny warsztat na miejscu. Jak macie jakieś namiary to bardzo proszę o sygnały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 to prawda - panowie fatygowali sie spojrzeć na turbinę jedynie z zewnątrz, sprawdzili też wylot z intercoolera - i tam - stwierdzając że nie widać oleju zakończyli pracę. Myślę że najwyższy czas udać się do serwisu który regeneruje turbo ale niestety nie znalazłem takiego który ma swój własny warsztat na miejscu. Jak macie jakieś namiary to bardzo proszę o sygnały. lepiej poszukaj uzywanej - sprawnej turbiny bo regeneracja to ponad 1k pln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel legacy Opublikowano 6 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 lepiej poszukaj uzywanej - sprawnej turbiny bo regeneracja to ponad 1k pln to ciekawa propozycja bo do tej pory wszyscy mechanicy odradzali mi montaż używanej - no chyba że z serwisu z gwarancją. Ale wtedy ceny zdecydowanie się zrównają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 daniel legacy, w Mikołowie masz ASO, masz też nie-ASO w okolicy - oba warsztaty powinny ogarnąć temat bez problemów. Turbinę możesz kupić nową, możesz też swoją oddać do regeneracji, jak użyjesz wyszukiwarki, to jestem pewien, że znajdziesz nieco więcej (na temat regeneracji). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 gracowy chce sprzedac TD04 - nizej bedzie brala w legasiu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 ...i obrócą się panewki :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 ...i obrócą się panewki :wink: sam sie obrocisz - adam. tak chwalil legacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Tomaszkowie póki co maja chyba jeszcze serie, nie? A te, które miały TD04 mają się kiepsko, tzn... już mają się świetnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel legacy Opublikowano 7 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 daniel legacy, w Mikołowie masz ASO, masz też nie-ASO w okolicy - oba warsztaty powinny ogarnąć temat bez problemów. Turbinę możesz kupić nową, możesz też swoją oddać do regeneracji, jak użyjesz wyszukiwarki, to jestem pewien, że znajdziesz nieco więcej (na temat regeneracji). szukałem, znalazłem, byłem - niestety w Katowicach facet który zajmuje się regeneracją turbin (moto-remo) nie ma swojego warsztatu i odesłał mnie do panów o których wcześniej pisałem. W piątek jadę do nie-ASO - mam nadzieję że rezultat bedzię lepszy. Dziekuję i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 daniel legacy, odnośnie regeneracji turbin to z tego co pamiętam co było pisane na forum, to mało kto robi to u siebie, i zazwyczaj turbina jest odsyłana do firmy specjalizującej się w takich zabiegach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się