Skocz do zawartości

Pływające obroty.


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

kilka razy zdarzyło się , że zafalowały mi obroty - po przyspieszeniu 1 bieg, 2, hamowanie, sprzegło , obroty spadły poniżej "standardowych" obrotów biegu jałowego, następnie weszły z powroten na "standardowe". Stało się tak może ze dwa razy. Co to może być?Mowa oczywiście o PB.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może silniczek krokowy kończy żywot? Od czasu do czasu trzeba go wyczyścić i dobrze jest przesmarować.

możliwe, bo jak miałem podobne objawy z gazem, to mi właśnie silniczek od gazu wymienili.

dam radę sam?? jak go przeczyścić?? Gdzie on się znajduje - tak w centralnej części silnika (trochę z tyłu) , między kablami??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie sam dasz radę. Dobrze jest go porządnie wypłukać benzyną ekstrakcyjną żeby wyleciał cały syf. Potem trzeba go przesmarować.

Gdzie on się dokładnie znajduje w Legacy to Ci nie powiem - na pewno gdzieś w okolicach kolektora ssącego - jest do niego podłączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece i kable nie mają wpływu na pływanie obrotów - pływanie obrotów najczęściej występuje przy awarii przepływomierza,sondy lambda a także przy nieszczelnym dolocie.

Jak jest przebicie na rozdzielaczu zapłonu lub na kablach lub jest wypalona świeca i nie ma iskry to nie pali na ten gar przez cały czas lub przerywa.

Świece w LPG radzę profilaktycznie wymieniać co 10-20tyś.km

Kable i rozdzielacz zapłonu wymieniamy jak stwierdzimy przebicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest przebicie na rozdzielaczu zapłonu lub na kablach lub jest wypalona świeca i nie ma iskry to nie pali na ten gar przez cały czas lub przerywa.

a czym to się objawia?? Nierówna praca silnika??

 

przy awarii przepływomierza,sondy lambda a także przy nieszczelnym dolocie.

w przypadku jazdy na lpg sonda chyba w tyłek dostaje - czy mi się wydaje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się - nierówna praca silnika, strzały z wydechu...

Sonda na LPG podobno szybciej się psuje ale nie potrafię Ci odpowiedzieć dlaczego i wogóle czy jest to prawda :???:

Poszukaj w wątku o LPG - jest tam obszerna dyskusja na rózne związane z tym tematem zagadnienia. Oto link: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=102284

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się - nierówna praca silnika, strzały z wydechu...

Sonda na LPG podobno szybciej się psuje ale nie potrafię Ci odpowiedzieć dlaczego i wogóle czy jest to prawda :???:

Poszukaj w wątku o LPG - jest tam obszerna dyskusja na rózne związane z tym tematem zagadnienia.

dzięki. Najszybciej to będzie jak do mechanika się wybiorę po prostu :) Przynajmniej wiem że muszę się liczyć z z wydatkiem +/- 400 zł . Chociaż może się okazać , że to np. krokówka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruk, czy mógłbyś spróbować przeprowadzić mnie opisowo przez temat czyszczenia krokówki??Jutro mam trochę czasu i mogę popróbować.

 

Dzisiaj mój mechanik nie miał na to czasu, ale przy okazji okazało się , że wyskoczył błąd przepływki. Zresetowaliśmy kompa i zobaczymy co dalej. Jest trochę lepiej po wykasowaniu błędów, ale nie idealnie. Pewnie skończy się na wymianie...

Wymieniłem przy okazji olej, filtr i świece (nie były najlepsze...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak krokowy jest ok to lepiej go zostaw w spokoju.

bo ja wiem czy jest ok...wiem, że na kompie wyskoczył kod 23 i zrobiliśmy reset (aku na kilka minut). Na benzynie falowania nie zaobserwowałem ( ale też przed tą operacją różnie to bywało). Na LPG jest trochę lepiej. Jedyna różnica jest taka, że przy odpaleniu obroty idą 1000+ , spadają na poniżej 500 i stabilizują się , czego wcześniej nie było (było 1000+ i od razu do stabilnych 850-900)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sirchaser, może masz nieszczelność w dolocie za przepływomierzem?

jak to sprawdzić??dodam , że falowanie obrotów nie zawsze występuje (mowa o benzynie) , na gazie - z obrotów podczas jazdy , po wysprzęgleniu, spadają do ok 500 i tak sobie falują aż po kilkunastu sekundach stabilizują się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...